Jaargang 12 | editie 18 | 26 april 2020 |
|
Deze keynote speakers, startups, leden van het Marketing Forum, moderatoren en organisatoren maken samen op woensdag 26 april het Online Cross Media Congres 2020. De livestream is voor iedereen toegankelijk - het congres begint om 10:00 uuur - www.crossmediacongres.nl
|
Op woensdag 29 april 2020 organiseren Media Meetings & Magazines en Nederlands MediaNetwerk de zevende editie van het Cross Media Congres.
Wij presenteren niet minder dan tien keynote speakers, het Marketeers Forum en de vijf beste media en marcom startups van dit moment...
|
|
|
|
Elke twee weken vraagt marktonderzoeksbureau MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover?
Het derde onderzoek onder 492 jongeren toont aan dat zij veel financiële zorgen hebben, dat ze niet zo positief zijn over alle corona-inhaak-reclames maar dat ze vertrouwen hebben in een eventuele corona-app....
|
|
|
|
DPG Media maakt haar jaarcijfers bekend in een moment dat de samenleving ontwricht is door het coronavirus. Er was in 2019 winstgroei in de drie landen waar de groep actief is. In Nederland steeg de omzet 8 procent en de nettowinst 7 procent. In het licht van de huidige crisis is beslist om de volledige groepswinst te reserveren...
|
|
|
|
Raymond Bresching is content- en communicatiestrateeg bij communicatiebureau Counter Content, waarvan hij ook partner is. Het bedrijf is volop in beweging, letterlijk en figuurlijk. We spreken hem over het nieuwe pand, passieprojecten en meer.
Je hebt Counter Content in 2013 opgericht met twee partners. Toen zei je dat content meer dan tekst is en zag je een mooie toekomst voor visualisering van marketingboodschappen. Hoe kijk je daar nu tegenaan? En is je mening veranderd door de coronacrisis?
Daar sta ik nog steeds achter. Het is ook een ontwikkeling die we terugzien in ons werk en de cijfers. We hebben het afgelopen jaar meer dan ooit video’s en animaties gemaakt als integraal onderdeel van een grotere campagne...
|
|
|
|
Timing heeft Vertigo 6 uitgekozen als socialmediabureau. Vertigo 6 zal per direct socialmediamanagement en social advertising verzorgen ter promotie van de merken van Timing.
Timing behoort is onderdeel van de ADG Dienstengroep. Timing telt meer dan 900 medewerkers en bestaat ruim 25 jaar. De dienstverlening bestaat uit uitzenden, detacheren, payrolling, werving en selectie en inhouse services. Vertigo 6 helpt Timing met de merkpositionering van de verschillende labels door een nieuwe socialmedia- en contentstrategie...
|
|
|
|
Op 22 april 2020 stond Marketing Report Radio in het teken van Koningsdag 2020 en de coronamaatregelen. Te gast was onder anderen Mark de Witte, CEO van Koninklijke De Kuyper.
Het bedrijf is partner van De Nationale Toost, een initiatief van Peter Wybenga. De Toost vindt plaats op Koningsdag maandag 27 april en kent tal van mediapartners. Koninklijke De Kuyper was meteen enthousiast over het idee om in heel Nederland te toosten....
|
|
|
|
We vragen het ons hardop af, bij De Ondernemer. Waarom kopen we bij Amazon en Alibaba? Wat doen die bedrijven voor ons land, onze stad, onze buurt?
Precies. De duidelijke boodschap in deze blog van directeur Gerard van den Broek: doe normaal, koop lokaal. Ook omdat je bij die ondernemers geen algoritme bent...
|
|
|
|
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, volgt deze keer in Marketing Report Radio de persconferentie van premier Rutte, en praat over de gevolgen van de coronamaatregelen voor de marketingwereld.
René Zeedijk: “Je hebt eerste de enorme stofwolk gehad waarin iedereen op de rem trapte. Waarna alle MT’s en directies zeiden dat er toch wel geld bespaard moet worden. Vaak zie je dat er als eerste in marketing wordt gestreept, of gedeeltelijk...
|
|
|
|
Sinds 1 april is Dorst & Lesser de socialmediapartner van de branchevereniging Gehandicaptenzorg Nederland.
Het bureau zal door middel van strategie, content creatie en communitymanagement Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland ondersteunen om de zichtbaarheid van de gehandicaptensector te vergroten en zo de betrokkenheid en conversatie te stimuleren...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
“There are decades where nothing happens, and weeks where decades happen.” Zo voelt het wel, de afgelopen weken. Marginal revolution zet de wereld van vóór en na corona af tegen elkaar op 50 assen...
|
|
|
|
De TV Academy zoekt aanstormend talent om opgeleid te worden door professionals uit het vak! Ben jij de crossmediale contentmaker in spé die verhalen kan maken voor verschillende kanalen? De nieuwe camjo-topper die zelfstandig kan draaien en monteren, maar ook een goede redacteur is? Of de producer, regisseur, presentator of cameraman die zij zoeken...
|
|
|
|
MediaTest en Nederlands MediaNetwerk doen dit jaar een aantal onderzoeken onder professionals in media en marketingcommunicatie.
Dit eerste onderzoek gaat over trends in media en marketing in 2020 en de invloed die de coronacrisis hierop heeft. Deelname aan het onderzoek duurt maximaal 5 minuten en als deelnemer ontvang je de resultaten uitgebreider en eerder dan dat we ze publiceren...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|