Jaargang 12 | editie 19 | 1 mei 2020
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Birgit Zuurveld (Dorst & Lesser) over social media, kijktijd en doelgroepen

Birgit Zuurveld is managing director bij Dorst & Lesser. Het bureau is in 2011 opgericht en ontwikkelt social strategieën, content en campagnes voor bekende merken.

"Wij zijn een socialmediabureau, wij verzorgen de social media voor verschillende klanten. Wij geloven in het vertellen van verhalen, we maken de content en verspreiden die. We hebben een brede klantenkring, bijvoorbeeld Lidl, Action, Schweppes...


Lees Meer

 
Talpa Network en RTL: maatregelen om bedrijven door coronacrisis te loodsen
Talpa Network heeft een aantal maatregelen doorgevoerd om het bedrijf door de coronacrisis te loodsen. Het bedrijf achter merken als Radio 538, Radio 10, Radio Veronica, Sky Radio, SBS6, Net5, Veronica, SBS9, LINDA., StukTV, Kijk, Juke, Vakantieveilingen.nl en het ANP, merkt net als andere mediabedrijven de impact van de coronacrisis.

RTL Group maakte bekend dat volgens haar schattingen in het eerste kwartaal van 2020 op basis van twee weken intelligente lockdown over het hele eerste kwartaal een...

Lees Meer

 
Sanoma Media Netherlands in eerste kwartaal 2020 halvering nettoresultaat
Sanoma Media Netherlands behaalde in het eerste kwartaal van 2020 een halvering van haar nettoresultaat. Dit blijkt uit de rapportage die het beursgenoteerde Sanoma bekend heeft gemaakt.

Het bedrijf behaalde een sales omzet van 81,3 miljoen euro. Dat is een daling van 4,7 procent vergeleken met het eerste kwartaal van 2019. De overige omzet daalde met 11 miljoen naar 0,8 miljoen. Deze overige omzetten bestaan uit persdistributie, marketingdiensten, event marketing...

Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nick Kalse (Outbrain) over het verrijken van websitebezoek via aanbevelingen

Nick Kalse is  Managing Director van Outbrain Netherlands. Zijn advertentieplatform brengt adverteerders in verbinding met meer dan een miljard mensen op het open web. Aan de hand van de interesses van websitebezoekers ontdekken zij nieuwe content en adverteerders.

Nick Kalse: “Wat we eigenlijk doen is iedere bezoeker op een website continu confronteren of de ervaring verrijken met nieuwe ontdekkingen. We werken lokaal met titels als De Telegraaf, Omroep Brabant en Omroep Gelderland en...


Lees Meer

 
Martin Garrix op Bevrijdingsdag met muziekspecial op Insight TV

Insight TV zal op 5 mei 2020 om 19:00 uur een muziekspecial uitzenden die in samenwerking met dj en producer Martin Garrix is gemaakt.

Martin Garrix, de artiestennaam van Martijn Garritsen, zal op bevrijdingsdag vanaf de boot De Zeelander Z55 te zien zijn waarbij hij zijn muziek en recent verschenen tracks ten gehore zal brengen. Het optreden is gefilmd in Ultra HD HDR vanuit drones en een helikopter.  Bad Birds heeft...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Anderhalve meter
Het woord dat onze cultuur vanaf 2020 voortaan zal beschrijven, is bekend: anderhalve meter.  Dit is de Nederlandse vertaling van social distancing. De afstand die we ten opzichte tot elkaar moeten houden, willen we nog buiten ons huis komen. Althans, totdat er een vaccin komt tegen het coronavirus.

Ik wil geen pessimist zijn, maar dit gaat volgens mij een blijvertje worden. Want laten we eerlijk zijn: er komt geen vaccin voor 2021 op z’n vroegst en het coronavirus is...

Lees Meer

 
RTL Group boekt 3,4 procent omzetdaling in eerste kwartaal

RTL Group heeft 1,466 miljard euro omzet gehaald en daarmee heeft het mediabedrijf in het eerste kwartaal 3,4 procent omzetdaling gerealiseerd. De totale Nederlandse televisiereclamemarkt daalt met 7 procent.

De broadcastactiviteiten is gedaald met 4,8 procent naar 1,035 miljard euro. Fremantle (waar Blue Circle onder valt) behaalde een omzet van 378 miljoen, oftewel 1,3 procent lager vergeleken met het eerste kwartaal van 2019...


Lees Meer

 
AdSomeNoise en Adhese komen met alternatief cookieloze reclame

AdSomeNoise en Adhese komen met een andere manier van cookieloos adverteren, waarbij toch meer van de interessegebieden van gebruikers van de content bekend zijn.

Middels technologie van Adhese is een marketplace opgezet waarin doelgroepen kunenn worden aangesproken. Deze andere manier van werken is mede een gevolg van het steeds minder gebruiken van cookies. De NPO en de STER schaften die per 1 januari 2020 af. In de NPO-omgeving...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Mediabaarden

Mijn vader zei bij gelegenheid: “Mensen, - hij bedoelde mannen - met een snor of baard hebben iets te verbergen.” Hij liet in het midden wat zij dan verborgen. Dat betekent dat mannen, in beroepen waarbij vertrouwen vereist is, in het algemeen geen gezichtsbeharing dragen.

Want mannen met baarden zijn onbetrouwbaarder. Vandaar dat er weinig bankiers met baarden of snorren zijn. En dat geldt voor bijna alle beroepen waarbij een man direct het vertrouwen van de ander moet winnen. Denk aan...


Lees Meer

 
Mediahuis neemt mediagroep Saint-Paul Luxembourg over

Mediahuis NV, actief in België, Nederland en Ierland, heeft alle aandelen verworven van mediagroep Saint-Paul Luxembourg SA. De overname door Mediahuis zal Luxemburgs grootste mediagroep in staat stellen om de digitale transformatie van haar merken en organisatie te versnellen.

Lafayette SA is beheerder van het economische erfgoed van het Aartsbisdom Luxemburg en moederbedrijf achter de mediagroep Saint-Paul Luxembourg. Deze laatste is uitgever van onder meer de titels Luxembourg...


Lees Meer

 
Samsung introduces Apple music to its smart TVs

Samsung Electronics has become the first TV brand to integrate Apple Music on its Smart TV platform with consumers in more than 100 countries now being able to enjoy Apple Music on their Samsung Smart TVs.

With people globally now spending more time at home, Samsung has been adding more entertainment and wellness options to its Smart TV platform. With Apple Music – available on models from 2018 through 2020...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Hoe overleeft het nieuws corona? Welke video-app moet je hebben?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche. 

We must act before coronavirus sinks the press as we know it

Engels perspectief, maar in Nederland is de situatie precies hetzelfde. Alle nieuwsmedia rapporteren enorme toename in belangstelling en bezoek dezer dagen, maar tegelijkertijd valt meer dan 50 procent van de advertentie-inkomsten weg. Metro sneuvelde al in Nederland. Logisch, een...


Lees Meer

 
DPG Media kiest voor Candid

DPG Media kiest Candid als partner voor alle media-activiteiten. Binnen Candid wordt M2Media zowel strategisch- als operationeel lead agency. De samenwerking omvat de mediastrategie, -inkoop, en -planning voor alle merken van DPG Media.

Eind november 2019 heeft DPG Media een pitch hiertoe ingezet, een traject dat twee maanden duurde. Ook de overgenomen magazines van Sanoma Media Netherlands zijn onderdeel van de opdracht. Gwendolyn Kleinjan...


Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] Patrick Roubroeks (XSAGA) over innovatief corona-ondernemen

Patrick Roubroeks is Founding Director van XSAGA, een concept- en productiebureau op het gebied van live-communicatie, evenementen en activaties. Op Marketing Report Radio spreekt hij over ondernemen in tijden van corona en bijzondere samenwerkingen.

Patrick Roubroeks: “Het is niet alleen een economische terugval, maar ook een emotionele klap. Op een gegeven moment kijk je dan naar je eigen bedrijf en zeg je: wat gaan wij doen om onze klanten erbij te houden...


Lees Meer

 
 


 

Kwart van de Orderchamp-retailers maakt zich geen zorgen over continuïteit

Volkswagen introduceert ID.3 model in augmented reality via Google

Aziatische formule MINISO van start in Hoog Catharijne

[Startup Interview] Isaac Muigai, CEO, Humanum Ratings, Kenya


 

60 procent Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor de coronacrisis

RAI Vereniging en BOVAG lanceren campagne optimaal gebruik accu’s

Nielsen Global Connect, 1010data partnership targets retailers and manufacturers

[Startup Interview] Kat Mrozi Guerreiro, Founder, Xaka Consulting, Mozambique


 

Health-techbedrijf Castor kiest voor Dept

[Onderzoek] Kantar: Inkomens millennials en GenZ dalen het meest

[Onderzoek] Vice Media: jonge mensen in Europa maken zich meer economische zorgen

[Startup Interview] Terry Macharia, Founder, Secvate Solutions, Kenya



Trendship
 

Coca-Cola commits $100 million to COVID-19 relief efforts

MediaCom tops global search chart

Radio 10 met 60s & 70s weekend

[Startup Interview] Jose Dalappan, CEO, Costral Corporate Strategic Lab, India


 

Radio 538 wijzigt weekendprogrammering

Sky Radio zendt in mei Sky Songfestival Hits uit, NPO Radio 2 met Top 50

TikTok, brand partners introduce ‘Small Gestures’ gift giving service

[Startup Interview] Elton Greeve, CEO, EMG Agri Solutions, South Africa


 

NPO Zappelin vernieuwt app

Kikid maakt online soap voor kinderen

BankGiro Loterij start met museumpodcast Topstukken

[Startup Interview] Martial Medi, Founder, SIP Management, UK


 

AT&T's WarnerMedia koopt Amsterdamse The Widget Company

Man bijt hond keert terug met wekelijkse XL-versie

Radio 10 en Radio Veronica passen weekendprogrammering aan

[Startup Interview] Tawanda Chitewe, CEO, iSeven Consultants, Zimbabwe


 
 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Community Manager voor Indebuurt Rotterdam

DPG Media is per direct op zoek naar een: Community Manager Indebuurt Rotterdam. Jij bent een nieuwsjunk en dol op Rotterdam. Je herkent een goed verhaal als je het tegenkomt en vindt het leuk om dit te delen met de lezers in je stad.

Functie-inhoud

Als Community Manager voor indebuurt duik je in de belangrijkste topics, discussies en spelers in jouw stad en weet je hierover onderscheidende en spraakmakende...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een startende journalist voor De Gelderlander

DPG Media is per direct op zoek naar een: Startende journalist voor De Gelderlander. Als startende verslaggever bij De Gelderlander ben je nieuwsgierig, altijd alert en scherp op het nieuws in de regio. Je gaat deel uitmaken van een energieke omgeving  die volop in ontwikkeling is.

Je functie

Je wordt gedurende twee jaar in de gelegenheid gesteld om werkervaring op te doen bij diverse deelredacties, in ieder geval bij de digidesk en een regioteam, eventueel ook bij de eindredactie, vormgeving, sportredactie of nieuwsdienst...


Lees Meer

 

[Onderzoek] MediaTest: Meld jouw onderzoek aan voor de MediaTestDag 2020

Ook dit jaar organiseert MediaTest de MediaTestDag. Om hun 21e verjaardag te vieren, voeren zij binnen 24 uur kosteloos een volledig onderzoek uit. 

Vanwege de coronacrisis doen ze het dit jaar net iets anders dan vorige jaren. Want maatschappelijk relevante projecten zijn belangrijker dan ooit! Drie organisaties komen in aanmerking voor het gratis onderzoek. Bij de keuze staan de volgende drie termen centraal...


Lees Meer

 

Uitnodiging deelname Trend Onderzoek Media & Marketing 2020

MediaTest en Nederlands MediaNetwerk doen dit jaar een aantal onderzoeken onder professionals in media en marketingcommunicatie.

Dit eerste onderzoek gaat over trends in media en marketing in 2020 en de invloed die de coronacrisis hierop heeft. Deelname aan het onderzoek duurt maximaal 5 minuten en als deelnemer ontvang je de resultaten uitgebreider en eerder dan dat we ze publiceren...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -