Jaargang 12 | editie 22 | 29 mei 2020 |
|
Mediabureau ZIGT heeft vanwege haar groei op digitale vraagstukken het team uitgebreid met een viertal nieuwe collega’s.
Michiel Wintershoven is gestart als Digital Media Director. Michiel was hiervoor werkzaam bij Initiative, waar hij verantwoordelijk was voor de strategie en advies op digitale media en performance van verschillende klanten. Daarvoor werkte hij onder meer bij Zenith, OMD en Havas...
|
|
|
|
De uitreiking van de Cross Media Awards 2020 was aanvankelijk gepland in april en zal nu plaatsvinden op woensdag 1 juli tijdens drie opeenvolgende feestelijke bijeenkomsten. Elk event kan door 68 mensen worden bijgewoond.
De voorbereidingen voor deze uitzonderlijke serie events zijn in volle gang. De genoemde tijden zouden nog (licht) kunnen wijzigen. De Cross Media Awards worden georganiseerd volgens de op 1 juli 2020 geldende...
|
|
|
|
Wat is de stand van branded content? Hoe beoordeel je een idee of plan? Deze en andere vragen passeerden de revue in het vijfde branded content-rondetafelgesprek met verschillende media-experts, georganiseerd door Value Zipper.
Wat verstaan we onder branded content?
Een partnership, een merkverhaal of een effectieve manier om je communicatieboodschap zacht te laten landen bij je doelgroep. Branded content is inmiddels al jaren een bekend begrip in de branche en voor velerlei uitleg...
|
|
|
|
De Nederlandse uitgever New Skool Media van onder andere Elsevier Weekblad, Delicious, Formule 1, Fiets Columbus Travel en Truckstar stelt de advertising inventory van 18 sites beschikbaar via Adhese.
In de digitale advertentiemarkt heeft New Skool Media een stap gezet naar een transparant Header Bidding programmatic eco systeem middels Server Side Header bidding (Gateway). Hierdoor kan New Skool Media...
|
|
|
|
Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan.
Marlene Wickel: “Ik hoorde zondagmiddag dat het eraan zat te komen om 18:00 uur. Vanaf maandag zijn we alle adverteerders die geprogrammeerd stonden gaan bellen, dat het over is. Dat wist iedereen wel via de persconferentie. En daarna was het wachten op wat er...
|
|
|
|
De organisatie rondom de IAB Europe Research Awards heeft bekend gemaakt dat de Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2 voor 6 van de 8 categorieën is genomineerd.
De categorieën waar MeMo2 namens het IAB Europe voor is genomineerd zijn Cross-Media Measurement, Data Effectiveness, Audience Measurement, Best Use of Research Budget, Brand Advertising Effectiveness en Research Innovation. Niet eerder is een Nederlands bedrijf erin...
|
|
|
|
Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)
Toen voorspelde ik dat we in 2020 massaal online gaan leren en investeren in online community building. Spot on, blijkt nu! Sterker nog: het blijkt een noodzaak te zijn in tijden van Covid-19. Nu is en leert iedereen massaal online en vliegen de uitnodigingen voor virtuele groepen...
|
|
|
|
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ziggo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen voor Vertigo 6. We spreken met Mart Roumen, contentmarketeer van VodafoneZiggo.
Kun jij Ziggo introduceren?
Ziggo is een merk van VodafoneZiggo dat telecomdiensten levert voor huishoudens en voor de zakelijke markt. Ziggo staat, naast het leveren van het krachtige GigaNet, vooral bekend om zijn entertainmentprofiel. Denk aan de gratis...
|
|
|
|
Op woensdag 1 juli worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt in Amsterdam.
Organisatoren Bas Vlugt en Peter Wybenga: "Alle inzenders bedankt en alle genomineerden gefeliciteerd! We hadden dit jaar een record-aantal inzendingen voor de Cross Media Awards. De Cross media Awards Jury, onder leiding van Guido van Nispen, heeft er de handen vol aan gehad. In dit bijzondere jaar gaan we op 1 juli een meer...
|
|
|
|
Martin de Boer is directeur marketing bij Corendon Hotels & Resorts. In de uitzending van Marketing Report Radio praat hij over de plannen van de vakantie-aanbieder voor de komende periode.
Martin de Boer: “We konden niets, alles lag stil. Ik krijg energie van leuke marketingdingen doen en dat ebde weg. Dat heeft erin gehakt. We moeten nu iets, ondernemers worden creatief. Atilay (Uslu, oprichter van Corendon, red.) dacht: heel Nederland viert dit jaar wellicht vakantie in eigen land...
|
|
|
|
Perry Feenstra is benoemd tot hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad. Zowel redactie als Raad van Commissarissen hebben ingestemd met de door de directie voorgedragen kandidaat. De benoeming gaat in op 1 september 2020.
Perry Feenstra volgt Jan Bonjer op, die de krant sinds 2011 heeft geleid. Jan Bonjer verliet het FD in maart 2020 om dijkgraaf te worden van het Waterschap Hollandse Delta. De historie van het FD gaat terug tot 1796...
|
|
|
|
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands zendt Vogue in als Cross Media Merk. We spreken met Nieke Mulder, Brand Manager bij Vogue.
Kun jij Vogue introduceren?
Vogue Nederland is hét mode-mediamerk van Nederland. Vogue brengt een ode aan schoonheid, met hoogstaaande, grensverleggende fotografie als handelsmerk. Vogue spreekt vrouwen van alle leeftijden en achtergronden aan. Zij zijn allemaal vertegenwoordigd in het blad en op...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
To show how easy it is for plagiarized news sites to get ad revenue, I made my own
Online uitgevers ontslaan steeds meer mensen. Door Corona gaat al 50 procent van de advertentie-inkomsten verloren, maar er is nog meer aan de hand. Content van uitgevers wordt klakkeloos gekopieerd en geplaatst op fake websites die met de gestolen content advertentie...
|
|
|
|
Karlijn Marchildon is hoofd communicatie en pr bij VanMoof, het Nederlandse bedrijf dat e-bikes ontwerpt. VanMoof introduceerde onlangs de modellen S3 en X3, die op een heel andere manier in de markt zijn gezet door de coronacrisis.
Karlijn Marchildon: “We waren al maanden bezig met deze lancering. Dat zou op verschillende plekken wereldwijd zijn, met een mooie installatie op een kunstbeurs in Milaan, heel groots allemaal en dat ging allemaal niet door...
|
|
|
|
De inkomsten van de STER zijn in april 2020 35 procent lager dan begroot. Exacte getallen zijn niet bekendgemaakt. Dit kan gevolgen hebben voor de NPO-programmering, aldus mediaminister Arie Slob in een brief aan de Tweede Kamer.
Die schreef hij in antwoord op vragen van D66 en de PvdA. De minister schrijft dat de STER-inkomsten van januari tot en met april 2020 49,9 miljoen euro bedroegen. Hoeveel dat minder is vdan vorig jaar meldde hij er niet bij...
|
|
|
|
Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen. Van retail tot techbedrijven, van verzekeraars tot automerken: allemaal gebruiken ze dezelfde holle woorden, dezelfde holle beelden en dezelfde holle boodschap.
Eerst een stemmig pianomuziekje inclusief beelden van verlaten straten en de onvermijdelijke droneshots. Dan hoor je een voice over die vertelt over een jaartal en dat de afzender er vanaf dat moment altijd voor jou was...
|
|
|
|
Jumbo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door media-adviesbureau UM. Wij spreken met Monique Pennings, Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo.
Kun jij Jumbo introduceren?
Jumbo is één van de grootste supermarktketens in Nederland. Wij zijn van oorsprong een Brabants familiebedrijf en in de afgelopen jaren uitgegroeid van een regionale supermarktketen tot een leidende omnichannel...
|
|
|
|
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5.
Kun jij jouw Talpa Vrouwen Netwerk introduceren?
Talpa Vrouwen Netwerk is het leukste, grootste en sterkste netwerk om vrouwen te bereiken. Met sterke vrouwenmerken die vertrouwen en creativiteit combineren met groot crossmediaal bereik, waaronder LINDA. en Net5. LINDA. is een toonaangevend mediabedrijf waar...
|
|
|
|
Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings-en doorzettingvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes.
En dan heb ik het niet over Candy Crush of soortgelijke trivia als Word Domination, maar juist over niet zelf bedachte maar wel zelf ingevuld spelletjes. Die bestaan meestal uit lijstjes, top 10s, sterk aanbevolen, do’s en don’ts, vermijdingstips enzovoort...
|
|
|
|
Kiesjefolders breidt de samenwerking uit met brievenbusreclamespecialist HPG en gaat samenwerken met dataspecialist Whooz
Op deze manier wil Kiesjefolders het mogelijk maken om voor reclamedrukwerk een data driven match te maken opdat adverteerders beter gekoppeld worden aan de bij hun behorende doelgroep. 70 procent van de ruim 100.000 deelnemende huishoudens geeft aan advertenties te...
|
|
|
|
De mediaconsumptie is zo langzamerhand weer op het oude niveau, de nieuwswaarde van corona ebt langzaam weg en de terrassen zullen binnenkort weer coronaproof gevuld zijn. In deze update maken we de balans op van de afgelopen weken.
Economie en bruto mediabestedingen op de weg terug, schade 665 miljoen euro
In onderstaande grafiek hebben we de totale bruto mediabestedingen volgens Nielsen afgezet tegen de geïndexeerde AEX-index. Duidelijk te zien in de AEX-index is dat week 12 het dieptepunt van de crisis vormde, ook...
|
|
|
|
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, reed langs een bushokje en zag een positieve campagne van Suit Supply, met de boodschap back to business. Daar is het hoog tijd voor, zo vertelt hij in de uitzending van Marketing Report Radio.
René Zeedijk: “Ik reed van het weekend in de auto en opeens zag ik back to business van Suit Supply met Jort Kelder. Daar gaat het eigenlijk om. Terugkijkend kunnen we drie fasen benoemen, adverteerders die in eerste...
|
|
|
|
Platform161 maakt het samen met Adhese mogelijk mogelijk om direct bij uitgevers in te kopen, zonder tussenkomst van Supply Side Platforms of andere partijen. Mannenmedia is de eerste uitgever die deze manier van direct programmatic buying inzet.
Sjoerd van der Meijden, Sales & Business Development Director Mannenmedia:“We zijn constant op zoek om meerwaarde voor onze adverteerders toe te kunnen voegen aan campagnes. Doordat we veel hogere match-rates...
|
|
|
|
Menno Wats is marketingdirecteur bij Citroën. Door de coronacrisis is de autobranche hard geraakt, maar hij ziet al tekenen van herstel van de markt. Ook vertelt hij over het design en de airbumps van Citroëns en de communicatie vanuit het merk.
Menno Wats: “We verwachten dat de situatie na de crisis sneller herstelt dan bijvoorbeeld de bankencrisis. Dat komt enerzijds doordat mensen het ov willen vermijden en ook omdat mensen meer geborgenheid willen. Hoe meer...
|
|
|
|
De Telegraaf blijft het grootste dagbladmerk onder zakelijke beslissers. Het AD blijkt op de tweede plek terecht te zijn gekomen. Dat blijkt uit de Decision Makers Survey, het bereikonderzoek onder zakelijke beslissers, van Stichting DMS.
Uit een steekproef van 2852 respondenten blijkt dat De Telegraaf met een gemiddeld titelbereik van 24,2 procent onder deze belangrijke zakelijke doelgroep wederom de grootste dagbladtitel is. Slaven Mandic, Director of...
|
|
|
|
Het mediabureau Havas Media heeft eind februari 2020 de pitch van het datingplatform Meetic Group gewonnen. De samenwerking is in maart 2020 van start gegaan. Meetic Group omvat merken als Match, Meetic, OurTime en Lexa.
De pitch werd in het tweede kwartaal van 2019 uitgezet vanuit het Franse hoofdkantoor van Meetic. Eind februari 2020 maakte Meetic Group bekend dat ook Mediacom van GroupM/WPP en Vizeum van Dentsu Aegis deel hebben...
|
|
|
|
Een CDA-plan om commerciële mediadiensten te verbieden gesponsorde programma's voor kinderen uit te zenden, wordt voorlopig niet besproken door de Tweede Kamer.
Samen met de Christenunie wilde CDA'er Harry van der Molen bij de behandeling van de implementatie van Europese richtlijnen dat dit zo snel mogelijk werkelijkheid wordt. Op dit moment is het voor kinderprogramma's bij de NPO en andere publieke omroepen verboden om aan...
|
|
|
|
Ook dit jaar heeft marktonderzoeksbureau MediaTest weer het grootschalige Jongerenonderzoek uitgevoerd. En we willen je hierbij heel graag uitnodigen voor de presentatie van de resultaten! Dit vindt plaats in de vorm van een online seminar. Kijk je ook mee?
Voor de vierde keer heeft MediaTest de handen ineengeslagen met Wayne Parker Kent en hebben zo’n 3000 Nederlandse Millennials en Gen Z’ers stevig aan de tand gevoeld. Over (social) mediagebruik, advertising, radio en...
|
|
|
|
DPG Media is per direct op zoek naar een:
De buitenkans voor elke SEO-liefhebber! Jij weet als geen ander dat er verschillende niveaus van SEO bestaan. Want elke partij heeft natuurlijk te maken met on-page elementen, hiërarchie en structuur. Sommige met complexe technieken en schaalbare oplossingen. Dit is natuurlijk al tof, maar bij DPG Media ga je nog een stapje verder en krijg je te maken met 25 verschillende platforms. Je gaat dus SEO op een netwerk van platforms doen...
|
|
|
|
DPG Media is per direct op zoek naar een:
Als online minded redacteur ben jij zo iemand die altijd als eerste weet waar er een nieuw tentje open gaat. En na een rondje in de stad heb je weer tien nieuwe ideeën opgedaan en evenzoveel interessante ondernemers gesproken. Je kent de stad en weet van de inwoners en ondernemers...
|
|
|
|
HelloMaaS is per direct op zoek naar een:
HelloMaaS is a diverse and passionate team of problem-solvers. At HelloMaaS we are building a one-stop-shop platform for marketing. We aim to become the ‘’Moneyball for marketing’’, a data driven way to connect the fast growing freelancer community into flexible teams based on skill, personality and performance data. Helping companies tap into deep know-how and execution power on-demand...
|
|
|
|
Talpa Network is per direct op zoek naar een of meerdere:
Talpa Network zoekt voor haar productiemaatschappij Talpa Entertainment Producties vanaf dit najaar een of meerdere beeldredacteuren voor de 5 Uur Show te zien bij SBS6. Heb jij een journalistieke en grafische achtergrond en vind jij het leuk om vorm te geven aan deze show? En ben jij beschikbaar vanaf medio juli...
|
|
|
|
Talpa Network is per direct op zoek naar een:
Talpa Network zoekt voor haar productiemaatschappij Talpa Entertainment Producties vanaf dit najaar eenSenior Redacteur voor de 5 Uur Show te zien bij SBS6. Heb jij een groot netwerk en een brede interesse in verhalen van mensen? En ben jij beschikbaar vanaf medio juli? Reageer dan snel! Het programma krijgt zowel op tv als online een...
|
|
|
|
Mediahuis is per direct op zoek naar een:
Wij geloven dat iedereen geluk kan vinden in de liefde. Wij bieden via onze website en app mensen die op zoek zijn naar een serieuze relatie de mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen. Relatieplanet is op deze wijze verantwoordelijk voor al meer dan 200.000 relaties! Het bieden van kwaliteit, veiligheid en gemak voor onze leden...
|
|
|
|
DPG Media is per direct op zoek naar een:
Voor de moderne man is Esquire een merk met de autoriteit van een gids en de toon van een goede vriend. Esquire is er om te adviseren, te inspireren en het leven van de man op te schalen naar een fraaie 9. Een man op z’n best, zoals wij zelf zeggen. Wil jij deel uitmaken van ons bevlogen team? Dat komt goed uit, want Esquire is op zoek naar een...
|
|
|
|
We understand that you have brilliant ideas and that you are building this great company with some of the finest minds.
We also know that many startups feel that their idea is so good that it will sell itself once in operation, therefore most startups put available funds in the development of technology and in people that will bring this technology alive...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|