Jaargang 12 | editie 23 | 7 juni 2020
 
[Forum] Merken & De Wereld in 2020

In De Wereld in 2020 is van alles aan de hand, zeker als je in de Verenigde Staten woont. Maar daar buiten net zo goed.

Merken als Ben & Jerry's en Nike spreken zich uit en nemen nadrukkelijk standpunt. In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in de markt naar hun mening naar aanleiding van een actuele vraag. De vraag is deze keer...


Lees Meer

 
FIFA World Football Museum picks Dept to handle digital marketing

FIFA World Football Museum in Zurich has appointed Dept to offer assistance with three different projects. Dept will support the daughter company of FIFA in the field of digital marketing, with community management on social media and with the website relaunch.

With these activities, the FIFA World Football Museum aims to strengthen its digital presence and make the website more accessible for (online) visitors. The FIFA World Football Museum selected Dept based on the full-funnel...


Lees Meer

 
Alphons Martens directeur AT5

Alphons Martens wordt directeur van de Amsterdamse stadszender AT5. Martens deed ruime media-ervaring op bij onder andere SBS, Fox TV en Endemol. Per 1 juni volgt hij John Olivieira op, die het afgelopen jaar waarnemend directeur was. 

Martens wordt formeel directeur-bestuurder van Publieke Omroep Amsterdam (POA), de stichting die behalve AT5 ook SALTO, de Concertzender en de Amsterdamse editie van FunX onder zich heeft...


Lees Meer

 
MediaMonks Lab team trials use of AI in video conferencing

MediaMonks Lab team has experimented how machine learning can augment video conferencing in a bid to break from the monotony of repetitive video calls that have become the new normal during the Covid-19 times.

The team has come up with a game that challenges users to quickly find a random object and show it to their webcam. Using an object-detecting machine learning model to identify whether the chosen object is shown, the app...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Fear of Going Out

Eindelijk is het zover! We kunnen op het terras, in een restaurant en wie weet zelfs naar de sportschool. Zijn we blij? Nou, niet echt als we een Amerikaans onderzoek van technetwerk Blind moeten geloven.

Daarin blijkt dat de meeste mensen nog veel angst ervaren voor het onbekende. Welk onbekende? Nou, ja, om eerlijk te zijn is er nog heel weinig bekend over hoe Covid-19 is te bestrijden...


Lees Meer

 
[Cross Media Adverteerder] Joris Lak over Albert Heijn

Albert Heijn is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Dentsu Aegis. Wij spreken met Joris Lak, Director Marketing channels, Media en CRM bij Albert Heijn.

Kun jij Albert Heijn introduceren?

Met onze 1029 winkels, To Go en online vult Albert Heijn dagelijks 5 miljoen borden. Dat brengt ook een verantwoordelijkheid met zich mee; we willen Nederland stapje voor stapje gezonder laten eten...


Lees Meer

 
MeMo² wint 5 IAB Europe Awards

MeMo² heeft 5 IAB Europe Awards gewonnen met de laatste innovatie op het gebied van crossmedia-effectmetingen, genaamd: THX.

  • Research Innovation
  • Best Use of Research Budget
  • Data Effectiveness
  • Cross-Media Measurement
  • Audience Measurement

Middels THX. biedt MeMo² het eerste platform dat automatisch, passief en real-time exposure kan registreren zowel online als offline. THX. registreert real-time...


Lees Meer

 
[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia.

Kun jij LINDA. & Net5 introduceren?

Met liefde!. LINDA. is een mediamerk waar kwaliteit vooropstaat, een contenthuis met impact. Bij LINDA. werkt een energiek team dagelijks vol lef, liefde en plezier aan alle extensies van LINDA. Inmiddels is het merk uitgegroeid van magazine tot vooruitstrevend crossmediabedrijf...


Lees Meer

 
Social Friendz lanceert eigen webshop

Social Friendz, de influencermarketing-agency van Hillenaar, heeft een eigen webshop gelanceerd. In de online shop kunnen (startende) influencers producten en diensten vinden om hun eigen socialmedia-accounts naar een hoger niveau te tillen.

Jolijt Houweling, oprichter van Social Friendz: "Online marketing wordt steeds belangrijker. Door corona zien we grote stijging in het aantal campagnes. Een webshop is een logisch vervolg op de diensten die we aanbieden...


Lees Meer

 
[Column] Remco Klöters: Lookalike-race met Max Verstappen (3) vs Katja Schuurman (2) vs Michiel Muller (1)

Nu we nog een kleine maand op de start van het Formule 1-seizoen moeten wachten komt, het nieuws over de recente juridische crash van Verstappen als geroepen.

Verstappen lag comfortabel op winst toen hij Picnic via de Rechtbank Amsterdam tot een schadevergoeding van 150.000 euro aan gederfde reclame-inkomsten dwong. Het Hof Amsterdam zet hier deze week een streep door. Verstappen kan geen beroep doen op zijn portretrecht en...


Lees Meer

 
[Onderzoek] STER: advertentiecookies zijn overbodig

Advertentiecookies die vaak met online advertenties geplaatst worden om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te laten zien zijn overbodig. Dit stelt STER, de reclameverkoper van de NPO, naar aanleiding van een in haar opdracht uitgevoerd door Ortec Adscience, Adhese en Annelect.

Campagnes die zonder deze cookies zijn ingezet, presteren in het onderzoek net zo goed of zelfs beter dan campagnes die met cookies zijn geplaatst.Afgelopen maanden...


Lees Meer

 
[Cross Media Adverteerder] Pieter Cox over Van Uffelen Mode

Van Uffelen Mode is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Sublime. Wij spreken met Pieter Cox, eigenaar van Van Uffelen Mode.

Kun jij Van Uffelen Mode introduceren?

In 1945 startte de heer Van Uffelen zijn eerste dames- en herenmodezaak in hartje Delft. Zo’n 75 jaar later heeft Van Uffelen 41 winkels verspreid door heel het land. Inmiddels behoort Van Uffelen niet meer tot de familie Van Uffelen, maar het familiegevoel staat bij ons bedrijf nog steeds...


Lees Meer

 
Hé wat leuk! Een bericht van... Jeroen de Bakker

Wat begon als een klus voor 12 maanden, duurde uiteindelijk ruim 3,5 jaar. Vandaag heb ik met het onderstaand bericht mijn afscheid aangekondigd bij Talpa Network.

Van vier sterke radiomerken hebben wij in hoog tempo een toekomstgericht audiobedrijf gemaakt. En mijn oorspronkelijke rol als CMO is in de loop der tijd doorontwikkeld tot directeur Product & Growth...


Lees Meer

 
[Startup Interview] Rense van Dijk, CEO, Woon Duurzaam, The Netherlands

Woon Duurzaam, a Netherlands-based startup, assists customers who are in pursuit of a sustainable lifestyle by providing every homeowner with an affordable energy sustainable home. The CEO Rense van Dijk talks about the startup’s customer-focus approach, tailored packaged technologies and high-end service offering.

Introduce your company

Woon Duurzaam is a Dutch startup whose mission is to provide every homeowner with an affordable energy sustainable home with the expected comfort and without the hassle or frustration...


Lees Meer

 
Cleantech water start-up Aquablu lanceert limited edition Amsterdams Grachtenwater

Onze stad komt langzaam weer tot leven; de terrassen gaan weer open en de grachten raken weer gevuld. Jaarlijks wordt er zo’n 60.000 kilo plastic, 700 doden dieren en 12.000 fietsen uit het water gevist. Al wordt de kwaliteit van het grachtenwater steeds beter -helemaal tijdens de lock-down- , nog nooit eerder was het drinkbaar...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Wat wil Trump écht - en Zuck niet? Waarom storten Amerikaanse universiteiten in?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

De oorlog tussen Twitter, Trump en Facebook

Deze week was cruciaal voor de toekomst van social media. Ik leg straks uit waaróm dit zo belangrijk is, maar eerst even de mini-recap: Trump tweet dat stemmen per post onveilig is en plaatst datzelfde bericht op Facebook. Facebook doet er niks mee, maar Twitter noemt de claim unsubstantiated en voorziet het bericht daarom...


Lees Meer

 
 

 

HEMA in gesprek met schuldeisers over steun, waaronder staatssteun

Shell, KPN, NN most valuable brands in the Netherlands, Brand Finance report

Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken


 

World Federation of Advertisers launches world’s first guide on data ethics for brands

T-Mobile Ondernemen start met campagne Back in Business

Jelle Kolleman weg bij Mediamonks Films & Content


 
Picnic maakte met reclame geen inbreuk op portretrecht Max Verstappen

Creative response from a Finnish retailer to the most unexpected clothing phenomenon of spring

Koninklijke Grolsch kiest voor Het PR Bureau



 

Creative response from a Finnish retailer to the most unexpected clothing phenomenon of spring

[Onderzoek] UAntwerpen: "Lockdown weegt op gemoed van jongeren"

M line kiest voor andere positionering


 

Hé wat leuk! Een bericht van... Pathé

Uitgeverij Pijper Media wil Nieuwe Revu omvormen tot Panorama-bijlage

Op1 blijft in de zomer vijf avonden per week te zien op NPO1


Trendship
 

Net 5 komt voor vijfde keer met Vintage Love maand

RTL Nederland verlengt actie Nederland gaat weer open tot 15 juni 2020\

Global cloud-based conferencing spend to reach $4.1 billion in 2020, Gartner report


 

Sonos, Targetspot radio monetization service launches in six more countries

Hé wat leuk! Een bericht van... Tom Lattig, American Airlines

Bruut Amsterdam produceert Prijs van de Jonge Jury


 

Unilever's Ben & Jerry's: Silence is not an option

VoetbalTV start rechtszaak tegen Autoriteit Persoonsgegevens

Qmusic komt met Foute 1500


 

Verizon Media gaat in zee met VIOOH

CBS: Omzet reclamebureaus daalde in Q1-2020 met 4,6 procent - omzet marktonderzoekbureaus groeide met 3,1 procent

Fox Sports: NOS en veel distributeurs stoppen betalingen; coulance voor horeca en sportverenigingen


 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een HR-medewerker

Ben jij benieuwd naar alle ins en outs van de HR-afdeling? Zoek jij een administratieve startersfunctie binnen HR en ben je gek op administratie en media? 

Ben jij assertief, integer, zelfstandig en proactief? Spreekt een dynamische werkomgeving je aan, waarbij je het overzicht behoudt en prioriteiten weet te stellen? Ben jij behulpzaam maar bewaak je ook je eigen grenzen?  Lees dan verder en solliciteer...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een accountmanager Den Bosch

Ken jij de regio Den Bosch beter dan wie dan ook en ben jij iemand die graag meedenkt en advies geeft? Dan kon dit wel eens een mooie combinatie zijn want wij zijn op zoek naar een accountmanager voor de regio Den Bosch.

Wat ga je doen

In deze rol ga jij op bezoek bij lokale ondernemers om te helpen hun zichtbaarheid op de markt te vergroten. Jij vertelt met enthousiasme over de toegevoegde waarde van de titels van DPG Media zoals het Brabants Dagblad en...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een accountmanager binnendienst Local media

Lijkt het je leuk om lokale ondernemers in Nederland te helpen om wereldberoemd te worden in hun eigen omgeving? Heb je affiniteit met sales en zou je willen werken voor een snel groeiend lokaal online platform? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen

Indebuurt laat lokale ondernemers via sprekende verhalen zien hoe ze de bewoners van hun stad van dienst zijn. Hartstikke handig natuurlijk. Want zo weet iedereen in Breda, Groningen, Utrecht of Den Bosch ze te vinden...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een junior online marketeer

Eindelijk weer een startersfunctie! Wij bieden jou namelijk de unieke kans om online marketing bij een grote mediapartij te leren. Wij gaan jou opleiden tot een volbloed online marketeer.

Je start digital breed en helpt bij verschillende systemen en kanalen om het rendement te verhogen om uiteindelijk door te groeien tot een echte specialist. Welk specialisme dat is, bepalen we samen...


Lees Meer

 

[Stages] Exterion Media zoek een Marketing & Communicatie Stagiair(e)

Wij zijn Exterion Media. Trotste nummer 1 buitenreclame-exploitant van Nederland en sinds kort onderdeel van Global (het grootste radiobedrijf van de UK). Buitenreclame, ook wel in de hippere variant Out-of-Home genoemd, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds.

Onderweg kom je meerdere keren per dag, bewust of onbewust, in aanraking met aansprekende creaties van adverteerders. Waarschijnlijk heb je ons wel eens gezien, kijk de volgende keer maar eens om je heen als je...


Lees Meer

 

[Stages] Exterion Media zoek een Design Stagiair(e)

Wij zijn Exterion Media. Trotste nummer 1 buitenreclame-exploitant van Nederland en sinds kort onderdeel van Global (het grootste radiobedrijf van de UK). Buitenreclame, ook wel in de hippere variant Out-of-Home genoemd, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds.

Onderweg kom je meerdere keren per dag, bewust of onbewust, in aanraking met aansprekende creaties van adverteerders. Waarschijnlijk heb je ons wel eens gezien, kijk de volgende keer maar eens om je heen als je...


Lees Meer

 

[Vacatures] Triple zoekt een tester

Als tester bij Triple ben jij de persoon die de kwaliteit van de mooiste producten van Nederland mag waarborgen. Je komt in een speelse omgeving terecht waar je aan verschillende projecten gaat werken, waaronder de My Vodafone- en FOX Sports GO-app.

Je bent voornamelijk bezig met het functioneel testen van apps en websites, het schrijven van testcases en het inrichten van geautomatiseerd testen. We gebruiken binnen Triple onder andere Jira, SpiraTest en Appium in...


Lees Meer

 

Wanted: Startups for interviews

We understand that you have brilliant ideas and that you are building this great company with some of the finest minds.

We also know that many startups feel that their idea is so good that it will sell itself once in operation, therefore most startups put available funds in the development of technology and in people that will bring this technology alive...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -