Jaargang 12 | editie 26 | 24 juli 2020 |
|
Dennis Van Baaren is Country Manager van Logitech Benelux. Als producent van onder meer communicatie-oplossingen voor thuiswerken heeft het bedrijf het drukker dan ooit.
Het Zwitserse bedrijf wil niet alleen voorop lopen op gebied van technologie en gebruikerservaring maar ook voor wat betreft duurzaamheid. In juni kondigde Logitech aan de CO2-impact van alle producten te gaan communiceren op de verpakking en de website. Dennis van Baaren: "Op elk...
|
|
|
|
Merken van Unilever adverteren pas weer op Facebook, Instagram en Twitter als er extern toezicht wordt ingesteld door het sociaal netwerk. Dat verklaar cmo Conny Braams in een interview met het FD.
Partijen zoals Unilever, maar ook Coca-cola, vinden dat de sociale netwerken te weinig doen tegen haatnieuws. Onder invloed van de Black Lives Matter-beweging en het grote aantal nepnieuwsberichten besloot Unilever recent dat er geen advertentiegeld meer naar de online platforms gaat...
|
|
|
|
Mannenmedia biedt sinds kort conversational lead banners aan op de verschillende platforms van het bedrijf. In de banner wordt een conversatie gestart, waarbij de consument zijn voorkeuren of idealen kan aangeven in de banner. Op de site is een interactief voorbeeld te zien.
Volgens het bedrijf zijn de reacties positief vanuit adverteerders. De banner zorgt voor interactie en wekt de nieuwsgierigheid op, en levert consumentendata op die interessant kan zijn voor behoefte bepalingen en...
|
|
|
|
Tijdens de Cross Media Awards 2020 op 1 juli in de Kromhout Hal in Amsterdam hebben we tijdens een marathon live radio-uitzending in samenwerking met New Business Radio een keur aan gasten ontvangen.
Antonio Branco Cardoso is Business Development Manager bij de NDC Mediagroep. Hij vertelt over de veranderde nieuwsconsumptie tijdens de coronacrisis. Antonio Branco Cardoso: “We zien dat onze dagbladsites ontzettend veel...
|
|
|
|
Op vrijdag 24 juli is de eerste halve finale te zien van de zangwedstrijd We Want More. Tijdens de drie halve finales en de grote finale zorgen Talpa Network en T-Mobile samen voor een maximale audiovisuele beleving en connectiviteit.
Zo is er een honderdkoppige interactieve mobile thuisjury en wordt 8D-audio toegevoegd aan de opnames tijdens de finalestrijd. Daarnaast kunnen de kijkers vanaf de bank op de hoogte blijven van exclusieve momenten achter de...
|
|
|
|
Outbrain is 's werelds toonaangevende discovery en native advertentieplatform op het open web. We werken samen met duizenden premium publishers over de hele wereld, in Nederland met De Telegraaf, Omroep Brabant, Omroep Gelderland en vele andere partijen...
|
|
|
|
Pride TV, een initiatief van Pride Amsterdam en de Amerdamse lokale omroep Salto, is van 25 juli tot en met 2 augustus 2020 landelijk te zien via de zender OutTV. OutTV zal bij die gelegenheid door KPN en Ziggo in het standaardpakket worden geplaatst.
Normaal is OutTV bij KPN in het zogeheten pluspakket te ontvangen, bij VodafoneZiggo alleen via het zogeheten gay lifestyle-pakket en bij T-Mobile TV in het entertainmentpakket. Bij de kabelexploitant Telenet in...
|
|
|
|
Tijdens de Cross Media Awards 2020 op 1 juli in de Kromhout Hal in Amsterdam hebben we tijdens een marathon live radio-uitzending in samenwerking met New Business Radio een keur aan gasten ontvangen. Baba Touré is mede-oprichter en Managing Director bij Hammerfest. Hij vertelt over zijn bedrijf.
Baba Touré: “Onze eerste asset is dat we heel goede social campagnes maken die een positieve impact hebben op de maatschappij. We vinden dat merken en reclamemakers...
|
|
|
|
Netflix heeft er in het tweede kwartaal 2020 netto 10,1 miljoen abonnees bijgekregen. In het eerste halfjaar kon Netflix er netto 26 miljoen nieuwe betalende abonnees inschrijven. Hiermee telt Netflix wereldwijd 192,9 miljoen betalende abonnees en is het de grootste streamingdienst ter wereld.
Netflix kon profiteren van de coronacrisis waardoor veel huishoudens die nog geen streamingdienst afnamen, alsnog abonnee werden. Netflix zegt de strategie vast te houden haar dienstverlening te verbeteren en uit te gaan van...
|
|
|
|
Lassie heeft een campagne gelanceerd waarbij een dwarsdoorsnede van Nederland te zien is. Daarbij wil Lassie aantonen met haar merk altijd een oplossing te bieden zonder veel gedoe. De campagne is ontwikkeld door Epidemie.
Het merk wil ook aangeven meer te bieden dan alleen rijst. In de campagne staat de rol van Lassie als brenger van recepten waar zonder veel gedoe een gezonde maaltijd op tafel kan worden gebracht die ook lekker is, centraal...
|
|
|
|
Longfonds is een samenwerking gestart met het creatief en digitale bureau One Shoe. Daartoe is het platform coronalongplein.nl van start gegaan. Ook is One Shoe bezig de website longfonds.nl opnieuw vorm te geven.
De bedoeling is dat de merkbeleving van Longfonds doorgevoerd wordt op alle digitale kanalen zoals de subsines en de online nieuwsbrief van Longfonds. Longfonds is een fonds dat strijdt voor een wereld zonder longziekten. Het zet zich in voor een rookvrij Nederland en schone...
|
|
|
|
De Crossmedia Awards bestaan nu zeven jaar en ik durf wel te zeggen dat dit inmiddels eigenlijk de belangrijkste prijs is in medialand.
Daarmee wil ik niets af doen aan enige andere vakprijs, van Effie tot Esprix, van Dutch Creativity tot Programmatic Award. Allemaal prachtige prijzen met fantastische jury's, dat staat buiten kijf, daar gaat het niet om. Maar in essentie overstijgt het thema crossmedia losse elementen zoals campagne, effect, uiting en techniek...
|
|
|
|
Communicatiebureau KesselsKramer en productiehuis Since 88 hebben twee reclamespots ontwikkeld om bioscoopbezoek te stimuleren. De campagne wordt gevoerd onder de gezamenlijke noemer ganaardefilm.nl.
De website toont een overzicht van films die te zien zijn in de bioscopen en biedt de optie daarbij direct tickets bestellen. De reclamespots zijn vanaf maandag 3 augustus 2020 te zien op televisie, online en social media; de opnames van de spots moeten nog plaatsvinden...
|
|
|
|
Koeno Siemons is Global Head of marketing new markets & brand licensing bij BP. Hij was deze zomer te gast in Marketing Report Radio.
Koeno Siemons werkt al jaren in verschillende functies voor BP en woonde daarvoor op allerlei plekken over heel de wereld. Hij is verantwoordelijk voor uiteenlopende landen en werkt momenteel aan het opstarten van een samenwerking...
|
|
|
|
STER is gestart met een aanbod waarbij bedrijven die 25 procent van hun radio- en televisiecampagne-aanbod aan GRP's besteden bij de STER, 10 procent korting krijgen.
STER , de reclameverkoopmaatschappij van reclame bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), wijst erop dat de NPO de eerste zes maanden van 2020 een hoog marktaandeel behaalde. 32 procent van de kijktijd en 30 procent van de luistertijd kwam de NPO toe. De komende periode zal de...
|
|
|
|
Staatssecretaris Mona Keijzer is gestart met de consultatie voor de procedure van de verdeling van een extra landelijk netwerk van DAB+ radiofrequenties. De capaciteit komt naast de bestaande landelijke FM-radiostations die gezamenlijk één digitale radiomultiplex gebruiken met telkens plek voor twee radiostations en het landelijke kavel van MTVNL die deze capaciteit verhuurt aan derden.
De bedoeling is dat nog dit jaar een veiling zal plaats vinden waarbij 12 radiostations landelijk op het zogeheten kanaal 9C (behoudens Limburg waar een ander kanaal...
|
|
|
|
Talpa Network is gestart met een zogheten Girl Boss Program om vrouwelijke creators te stimuleren. Social1nfluencers (S1), het bedrijfsonderdeel van Talpa Network dat zich op social influencers richt, zal samen met YouTube Nederland vrouwelijke talenten die al actief zijn op YouTube, begeleiden in hun carriere.
Daarmee willen Talpa Network en YouTube iets doen aan de vooral door mannen gedomineerde toplijsten van social influencers. Marijn Poeschmann. Country Manager bij...
|
|
|
|
Voor onze nieuwsredactie zijn we bij Talpa TV Productions B.V. op zoek naar een ervaren verwerker/inhoudelijke editor. Ben jij een verwerker met een passie voor Nederlands nieuws dat dicht bij de mensen staat en haarfijn aanvoelt waarover Nederland praat of gáát praten?
Altijd als eerste op de hoogte is van alle nieuwtjes in showbizzland? Die zelfstandig een aansprekend nieuws- of entertainmentitem inhoudelijk kan opzetten en monteren voor tv, maar ook weet hoe je online een verhaal met...
|
|
|
|
Voor onze nieuwsredactie zijn we bij Talpa TV Productions B.V. op zoek naar een ervaren producer. Word jij helemaal gelukkig wanneer je draai- en montageplanningen maakt?
Krijg je er een kick van om contact onderhouden met (eind)redactie en verslaggevers om zo efficiënt mogelijk alle beschikbare productiemiddelen optimaal in te zetten? Heb je een goed financieel inzicht en ben je op de hoogte van de laatste facilitaire ontwikkelingen en technische snufjes...
|
|
|
|
Ben jij zo'n online minded redacteur die altijd als eerste weet waar er een nieuw tentje open gaat? En die na een rondje in de stad weer tien nieuwe ideeën heeft opgedaan en evenzoveel interessante ondernemers gesproken?
En weet jij wat de inwoners en ondernemers bezig houdt in jouw stad? Dan zijn wij op zoek naar jou! Omdat de huidige commercieel redacteur in Amersfoort met zwangerschapsverlof gaat, zoeken wij namelijk iemand...
|
|
|
|
Ben jij een ambitieuze en talentvolle regioverslaggever met een focus op regionale (nieuws)verhalen? Ben jij een echte netwerker en voel jij je thuis in de regio Hoeksche Waard? Dan is het AD Rotterdams Dagblad op zoek naar jou!
De Hoeksche Waard is een bijzonder deel van onze regio waar, sinds de gemeentelijke herindeling, nieuw elan opbloeit. Innovatie is er - ook in de nog altijd belangrijke landbouwsector - geen holle frase. Dat maakt de...
|
|
|
|
Ben jij zo'n online minded redacteur die altijd als eerste weet waar er een nieuw tentje open gaat? En die na een rondje in de stad of regio weer tien nieuwe ideeën heeft opgedaan en evenzoveel interessante ondernemers gesproken?
En weet jij wat de inwoners en ondernemers bezig houdt in de stad en regio? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor onze indebuurt locaties in Gelderland zijn wij namelijk op zoek naar een creatieve en ondernemende commercieel...
|
|
|
|
Na een aantal roerige maanden waarin veel dingen anders waren en anders moesten, zijn we super blij en trots om het volgende te kunnen zeggen:
Het Cross Media Jaarboek 2020 is klaaren als online editie voor iedereen te lezen!
Het Cross Media Jaarboek 2020 staat bomvol met cases, interviews, columns, foto’s, video’s en podcasts. Een schat aan inspirerende crossmediacontent...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|