Jaargang 3 | editie 4 | 24 augustus 2020

Team en gasten van Marketing Report Radio, 18 augustus 2020. Luister de volledige uitzending hier terug

 

[Marketing Report Radio] René Zeedijk over televisiereclamebestedingen, kijkcijferonderzoek en de verkoop van Scoupy door DPG Media

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

In de uitzending van 18 augustus ging het over de ontwikkeling van de televisiereclamemarkt in de eerste helft van 2020, aanpassingen in het kijkcijferonderzoek en de verkoop van Scoupy door DPG Media. Luister het gesprek met René hier...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Priscilla Angelier over Audi

Priscilla Angelier is Manager Digital Campaigning, Social Media & Influencer Marketing Audi bij Pon Automotive. Op 18 augautus 2020 was zij te gast in de uitzending van Marketing Report Radio, naar aanleiding van Audi A3 Sportback campagne met Valerio Zeno en Shelly Sterk.

Priscilla: "Wij wilden het concept van traditionele autoreclame een keer doorbreken. We hebben social media een prominente rol geven in de campagne van de nieuwe Audi A3, die voor een breed publiek bereikbaar is. Wij wilden niet zelf...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Peter Contant (Max Magazine) over de combinatie van radio en magazines

Peter Contant is uitgever van MAX Magazine en Gooisch als lifestyle en jurylid van de Online Radio Awards. Bij Marketing Report Radio was hij te gast om te praten over de rol van radio bij zijn bladen. Bij Gooisch als lifestyle speelt radio een belangrijke rol.

Peter Contant: “We waren een van de eerste bladen die radio inzetten als onderdeel van de campagne. Social deed iedereen, maar ik vond het leuk om radio erin te betrekken. Ik ben van huis uit een soort oude piraat en vind het heerlijk om zulke dingen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Roelijne Peters van Lexa over dating, chat-apps en hulplijnen

Roelijne Peters is Senior Marketing Manager Europe bij Meetic, het moederbedrijf van onder meer datingsite Lexa. Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over campagnes, touch points en chatbots.

Roelijne Peters: “Lexa is marktleider in Nederland en we hebben een hoge brand awareness. Als je mensen vraagt wat Lexa is, dan denken ze meteen aan dating. Wij staan voor serieuze relaties, voor singles die naar commitment zoeken. We hebben daar een merkcampagne van gemaakt, Start...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd.

Dave Minneboo: “De programmering werkt vanuit de studio, zoals de dj’s en de producers. We gebruiken twee studio’s, dus om en om, en die worden na elke uitzending schoongemaakt. De andere afdelingen werken vanuit huis. We zijn er intussen wel aan gewend.” Qmusic heeft onzettend goede...

Lees Meer

 
 
 
Onderzoek DeMedia100 2021 van start - draag nu mensen voor!

Op woensdag 2 december worden de 2021 edities van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner in Amsterdam. Het onderzoek voor deze lijsten wordt nu opgestart. Wie zijn het meest invloedrijk in media en marketingcommunicatie?

Iedereen mag tot uiterlijk 31 augustus maximaal 5 mensen per lijst voordragen. Begin oktober worden de genomineerden bekendgemaakt en worden meer dan 40.000 professionals in media en marketingcommunicatie uitgenodigd om mee te doen aan het onderzoek, dat wordt uitgevoerd door...

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien


Lemon Scented Tea en Cortina introduceren De Reflection Ride 25-04-2024 | 11:25:00
Cortina opent het fietsseizoen met een 10 meter lange spiegel, die als eerst te zien was op de eerste lentedag in Amsterdam


SuperRebel ontwikkelt duurzaamheidscampagne voor DCB Energy 25-04-2024 | 11:06:00
SuperRebel en DCB Energy lanceren een campagne die de voordelen van Vooruit Tanken benadrukt - het proactief kiezen voor duurzame mobiliteit


Auping kiest voor N=5 als lead agency 25-04-2024 | 10:38:53
Na een bureau-oriëntatie heeft Auping voor N=5 gekozen als partner op het gebied van merkcommunicatie en campagnes


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een PHP developer Laravel 25-04-2024 | 09:39:00
AudienceFirst part of ZUID Agency Group is per direct op zoek naar PHP developer Laravel -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group HQ Tilburg


Natwerk ontwikkelt Koningsdag-campagne voor Nespresso 25-04-2024 | 09:32:45
Met de Travel Mug houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers


Fitzroy ontwikkelt OOH-campagne Heinz: Helping reduce food waste since 1869 25-04-2024 | 09:19:00
In de AI-visuals van de campagne word je meegenomen door drie verschillende tijdsperioden waarin eten wordt geconsumeerd dat anders zou zijn weggegooid


[Vacatures] NPB Media zoekt een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam) 25-04-2024 | 08:53:00
NPB Media is per direct op zoek naar een Accountmanager buitendienst (Regio Rotterdam)


[Vacatures] AudienceFirst part of ZUID Agency Group zoekt een Frontend developer Nextjs 25-04-2024 | 08:31:00
AudienceFirst (part of ZUID Agency Group) is per direct op zoek naar Frontend developer (Next.js) -Full-time / Part-time · ZUID Agency Group (HQ Tilburg)


[Vacancy] TBWA\X has a position for a Mid-Senior Digital Designer 25-04-2024 | 08:05:00
TBWA\X is directly looking for a Mid-Senior Digital Designer -Full-time  \  Amsterdam


Publicis, Le Pub en Boomerang organiseren samen met ADCN ADsterdam 24-04-2024 | 19:06:00
Publicis Groupe Nederland, Le Pub en Boomerang organiseren op 5 juli 2024 bij LIEF Amsterdam in samenwerking met ADCN | Club for Creativity ADsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -