Jaargang 12 | editie 24 | 11 juni 2020 |
|
Ruud de Langen, Chief Creative Officer vertrekt per 1 oktober 2020 bij Talpa Network. Door een reorganisatie is besloten om Talpa Social, het videoplatform KIJK en de creatieve afdelingen op een andere wijze aan te sturen.
Ruud de Langen werkt sinds 2018 als CCO bij Talpa Network en heeft zelf besloten Talpa Network te verlaten. Er zal geen opvolger worden aangesteld...
|
|
|
|
Reclames voor kansspelen, automaten, instantloterijen, sportprijsvragen, totalisator, casino's en spelautomaten worden wettelijk verboden van 06:00 tot 21:00 uur op (lineaire) radio en televisie.
Dat is twee uur langer dan via het Koninklijk Besluit Werving, Reclame en Verslavingsprecentie Kansspelen is geregeld. De te wijzigen wettelijke regeling voor reclame omvat ook een wettelijk verbod op reclame voor overige kansspelen tot 19:00 uur. Dit blijkt uit de stemming over...
|
|
|
|
De Tweede Kamer wil dat de regering inventariseert hoevaak online-influencers reclame maken voor onvrije landen zonder dat dit inzichtelijk wordt gemaakt voor hun volgers. Dit heeft VVD-kamerlid Zohair El Yassini via een motie voorgesteld die door een meerderheid door de Tweede Kamer is aangenomen.
In de motie wordt gesteld dat regimes uit onvrije landen gebruik maken van pr-bureaus om socialmedia-influencers inzetten als marketingpion voor hun eigen gewin om zo...
|
|
|
|
Als we over een jaar terugkijken naar de artikelen en bijdragen op Linkedin en andere media, dan ging het over de economische rampspoed, de anderhalve meter samenleving, de enorme golf aan disruptie die ons te wachten staat en de kansen die het ons zal bieden waar we nu meteen mee aan de slag moeten.
Niet vreemd, want we worden als samenleving allemaal geraakt en je kan de impact van deze tijd op werkelijk ieder aspect van ons leven projecteren. Dus doen we dat...
|
|
|
|
NH Radio is als eerste omroep een test begonnen met computergestuurd radionieuws. Daarbij worden automatische nieuwsbulletins gegenereerd die door de text-to-speech startup XS2Radio worden geproduceerd.
De technologie van XS2Radio maakt van geschreven teksten volautomatisch gesproken audioberichten. In dit project worden nieuwsberichten van de website NH Nieuws automatisch gelezen door de XS2Radio-stem en in de...
|
|
|
|
Op 1 juli worden de Cross Media Awards uitgereikt. Searchresult is met de tool Advantiv genomineerd voor Cross Media innovatie. We spreken met Youri Harmsen, Head of Strategy bij het bedrijf.
Kun jij Searchresult introduceren?
Searchresult is een digitaal marketingbureau dat werkt volgens de principes van How Brands Grow, zoals onderzocht door Byron Sharp en het Ehrenberg-Bass Institute. Het is onze overtuiging dat we met het toepassen van deze principes en theorie op het digitale domein...
|
|
|
|
Er zijn bijna 10.000 tickets verkocht voor het online optreden van DI-RECT. Vanuit het Nationale Theater in Den Haag konden maximaal 30 bezoekers het optreden meemaken, maar dankzij een online variant konden fans alsnog meegenieten.
Fans konden daarbij zelf bepalen wat ze een kaartje waard vonden. De capaciteit van het Nationale Theater is circa 15 keer zo klein als het aantal verkochte online tickets. Op showtime keken ruim achtduizend tickethouders mee...
|
|
|
|
MediaTest organiseert voor de tweede keer dit jaar de MediaTestDag. MediaTest is daarbij op 9 juni 2020 aan de slag geweest voor Stichting Jarige Job en het Ronald McDonald Kinderfonds. In mei 2020 organiseerde MediaTest ook een MediaTestDag, toen deed MediaTest onderzoek voor Stichting AAP en Naturalis...
|
|
|
|
We krijgen een revival van de jaren 80 als je de trendwatchers mag geloven. Niet dat alles terugkomt zoals schoudervullingen, gel in je haar en synthesizermuziek. Nee, vooral het cocoonen gaat terugkomen.
Voor wie niet weet wat cocoonen is: dit is je lekker terugtrekken in je huis, in je eigen bubbel. Dat is dankzij corona en tegen wil en dank, helemaal van nu. Margot Bouwman schreef over dit onderwerp voor...
|
|
|
|
92 procent van de Nederlandse mediamerken kan verdwijnen zonder dat Nederlandse consumenten ze missen. Dit blijkt uit een onderzoek dat Havas Media heeft toegepast op 108 Nederlandse mediamerken.
Het onderzoek onder de naam Meaningful Brands is uitgevoerd onder 10.900 representatieve 18 tot 65 jarigen. Welke 9 merken consumenten zouden missen bij het verdwijnen daarvan, wil Havas Media niet bekend maken...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
Dankzij de rellen in Amerika is er in de hele wereld meer aandacht voor het feit dat racisme in onze maatschappij nog steeds een groot probleem is. En voor het eerst lijkt de social media machine een positieve rol te kunnen spelen in een wereldwijd maatschappelijk probleem. Ironisch genoeg zijn het de vaak vervloekte smartphones en social media...
|
|
|
|
Pathé introduceert Pathé Privé waarmee bezoekers een zaal kunnen afhuren en samen met hun eigen gezelschap een film naar keuze kunnen bekijken.
Doron Kurz, commercieel directeur Pathé: "Vanuit onze evenemententak verhuurt Pathé al jaren privézalen aan bedrijven. Steeds vaker kregen wij het verzoek of dit ook mogelijk is voor particulieren. In deze periode is de behoefte om met een eigen privégezelschap naar de film te gaan nog groter geworden. Doordat we nu te maken...
|
|
|
|
Financial advisory firma Financial Access en IT-bedrijf Incentro lanceren een nieuw fintech platform: LendXS, speciaal ontwikkeld voor de Afrikaanse markt.
Dit platform helpt Afrikaanse banken om de kredietwaardigheid van kleine agrarische bedrijven en boeren beter te beoordelen, waardoor ze meer en sneller leningen kunnen verstrekken. De nationale voedselvoorziening in Afrika staat onder enorme druk...
|
|
|
|
Dutch startup Be-Addy works with media agencies and advertisers to create, optimize and automate their media plans. Anton Kooijman, Elwin Gastelaars, the founders of the online advertising company elaborate.
Introduce your company
Be-Addy is a Dutch company that provides software for agencies and advertisers to create and optimize media plans...
|
|
|
|
NFF Extended organiseert samen met de Nederlandse Audiovisuele Producenten Alliantie (NAPA), de Vereniging van Nederlandse Content Producenten (NCP) en de Dutch Academy for Film (DAFF) een interactief online evenement over het onlangs ingevoerde coronavirusprotocol voor de audiovisuele sector.
Dit zal op woensdag 17 juni van 16:00 tot 17:00 uur plaatsvinden. NFF Extended is gratis toegankelijk. Aanmelden is verplicht. In het webinar wordt antwoord...
|
|
|
|
In twee jaar tijd naar de ambitieuze doelstelling van 300.000 abonnees, hoe kan data driven marketing automation daar het beste aan bijdragen? Jij bouwt als Senior Backend Developer Marketing Automation en CRM mee aan de snelle digitale transformatie en innovatie van NRC Media.
Je gaat werken in een uitdagende functie, waarin je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt en omringd wordt door specialisten op het gebied van digitale communicatie...
|
|
|
|
NRC Media zoekt een chef voor haar audioredactie. We zoeken een ervaren audiojournalist met aantoonbare technische kennis. Leidinggevende ervaring is een pré.
Verantwoordelijkheden:
Als Chef Audio sta je aan het hoofd van een redactie bestaande uit producers, editors en presentatoren. Inhoudelijk ben je medeverantwoordelijk voor alle journalistieke audio die NRC maakt. Daaronder vallen onze podcasts NRC Vandaag, NRC Haagse Zaken en NRC...
|
|
|
|
Wil jij werken voor hét nieuwe Nederlandse online gaming bedrijf in een veelzijdige financiële functie? Voor het nieuwe Nederlandse online gaming bedrijf Talpa Gaming, een joint venture tussen Talpa Network en Azerion, zijn we op zoek naar een nauwkeurige, proactieve en flexibele Assistent Controller.
Als Assistent Controller ben je verantwoordelijk voor een volledige, juiste en tijdige administratie, waarbij je meebouwt aan een hoog kwalitatief en innovatief...
|
|
|
|
Als onze nieuwe JavaScript developer ben jij een kracht in de ontwikkeling van een jong en talentvol webteam. Omdat je al ervaring hebt in Javascript development en je communicatief vaardig bent, draag je bij aan de groei en innovatie van ons webteam.
Jouw focus zal liggen op het ontwikkelen in Javascript en Javascript applicaties, waarbij de structuur en eventafhandeling het scripten overstijgt tot volwaardig programmeren. Onze collega’s en klanten verwachten dat...
|
|
|
|
We understand that you have brilliant ideas and that you are building this great company with some of the finest minds.
We also know that many startups feel that their idea is so good that it will sell itself once in operation, therefore most startups put available funds in the development of technology and in people that will bring this technology alive...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|