Jaargang 12 | editie 27 | 28 augustus 2020 |
|
Sinds oktober 2019 wordt mediabureau UM geleid door Carolien van 't Hek en Yvonne Prins.
Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum vertellen zij over hun co-leadership, over de ontwikkeling van mediabureaus in het algemeen en over de ontwikkeling van UM in het bijzonder, over de dynamiek van een bureaugroep, over diversiteit, over hoe in te spelen op steeds veranderende klantvraag, over nu en toekomst, over de passie voor het communicatievak. Kijk dit boeiende interview hier...
|
|
|
|
Exterion exploiteert vanaf oktober dit jaar tien digitale billboards in Maastricht. Dit najaar volgen nog eens veertien digitale billboards in Diemen en Leiderdorp.
Guy Grimmelt, Sales & Marketing Director Exterion Media: “Met een digitaal netwerk van onze grootte, moet je wel gaan kijken of binnen het netwerk specifieke doelgroepen te definiëren zijn. De zakelijke markt is hier zeker belangrijk in en daarvoor zijn dit relevante locaties om toe te voegen aan ons portfolio. Door ons DOOH-netwerk relevanter te...
|
|
|
|
Basic-Fit komt met een aangescherpte positioneringscampagne van haar merk. Daartoe wordt een campagne gelanceerd die gestoeld is op het bouwen van sportgewoonten door het leuker en toegankelijker te maken voor vooral beginnende sporters, en daarmee de drempel tot het bouwen van routines en de sportschool te verlagen.
De campagne is geproduceerd door Big Shots, waarbij Big Shots verantwoordelijk was voor het creeeren van alle campagne-assets en de de creatieve doorvertaling van alle digital assets...
|
|
|
|
Remko van Westerloo is tot 1 juli 2022 benoemd tot netmanager NPO1. Dit heeft de Raad van Bestuur van de NPO op voordracht van Frans Klein, directeur Video bij de NPO in samenspraak met de omroepinstellingen besloten.
Remko van Westerloo was oorspronkelijk voor één jaar benoemd als netmanager op interim basis. Een een woordvoerder van de NPO bevestigt tegenover Nederlands MediaNetwerk dat diens arbeidsovereenkomst met twee jaar is verlengd. Remko van Westerloo blijft rapporteren...
|
|
|
|
Ik ben drie weken op vakantie in Italië geweest. Tegenwoordig is dit al niet meer zo vanzelfsprekend, want de meerderheid van ons is blijkbaar in Nederland gebleven of heeft überhaupt geen vakantie gehad.
In mijn reistas heb ik naast de zwembroek en de sandalen voor de eerste keer een pak mondkapjes moeten inpakken, want in Italië zijn mondkapjes verplicht in alle openbare ruimtes. En niet als signaleringfunctie van sociale afstand, zoals wij hier graag willen geloven, maar als wederzijde...
|
|
|
|
Talpa Network stopt de komende tijd met 15 thematische radiozenders. Het gaat om Radio 10 Guilty Pleasures, Radio 10 Soul, Radio 10 00's Hits, Radio 538 Global Dance Chart, Radio Veronica Epic 80's, Radio Veronica Album Top 500, Allertijden, Radio Veronica Legends, Sky Radio Feel Good Hits, Sky Radio 00's Hits, Sky Radio 10's Hits, Sky Radio Pop-Up, Sky Radio Easy Hits en Sky Radio Singer-Songwriter.
Sky Radio Summer Hits en Sky Radio Christmas zullen worden samengevoegd waarbij de ene periode van het jaar kerstnummers en de andere periode van het jaar...
|
|
|
|
Omroep MAX en de NPO starten onder de titel Jouw idee op tv een publiekspitch. Uit de inzendingen worden één of meerdere ideeën gekozen, die kans maken om tot een tv-programma te worden uitgewerkt.
Shula Rijxman, voorzitter van de NPO Raad van Bestuur wil de NPO met deze publiekspitch nog verder openstellen naar de Nederlandse samenleving. Shula Rijxman: "We zijn een enorm creatief en vindingrijk land en juist daarom ben ik zo benieuwd naar de ideeën van de mensen thuis, jong én...
|
|
|
|
Robot Kittens is een digitaal bedrijf dat websites, apps, spelletjes en interactieve installaties en experiences maakt. Tijmen Mulder is medeoprichter en vertelt bij Marketing Report TV over wat ze doen en over the next big thing.
Tijmen Mulder: “We werken in de techniek, maar we zijn niet saai. We zijn creatief, technologie met een hart. Vandaar de naam Robot Kittens. We zijn een partner in creative development, we lopen het liefst het hele proces met de klant mee. We werken 60 procent voor bureaus...
|
|
|
|
De NPO wil zich komend televisiezoen profileren met programma's die tussen de mensen, met de mensen en over de mensen gaan. Daarbij wil de NPO ook meer investeren in programma's waar kennis en wetenschappelijke informatie centraal staan. Er wordt een online platform opgezet onder de naam NPO Kennis.
De NPO wil met haar programmering zowel informeren als vermaken. Shula Rijxman, voorzitter van de Raad van Bestuur van de NPO: "We bieden programma’s die echt de wereld van anderen induiken. Tussen de mensen, met de...
|
|
|
|
Ocean Outdoor Nederland zal van 29 augustus tot en met 20 september 2020 beelden van de Tour de France tonen via zijn digitale schermen. Daarbij worden dagelijks de laatste 30 minuten live vertoond zonder geluid.
Het gaat om alle digitale schermen van Ocean Outdoor die door heel Nederland staan. Ook zal er dagelijks gedurende de dag nieuws en de weergave van het actuele klassement worden getoond. De Tour de France is in Nederland op televisie en online te zien bij onder meer NPO1 (NOS)...
|
|
|
|
Roelijne Peters is Senior Marketing Manager Europe bij Meetic, het moederbedrijf van onder meer datingsite Lexa. Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over campagnes, touch points en chatbots.
Roelijne Peters: “Lexa is marktleider in Nederland en we hebben een hoge brand awareness. Als je mensen vraagt wat Lexa is, dan denken ze meteen aan dating. Wij staan voor serieuze relaties, voor singles die naar commitment zoeken. We hebben daar een merkcampagne van...
|
|
|
|
Vanaf 31 augustus laat RTL 4 in KL2020: Terug In De Lucht via persoonlijke verhalen van tien KLM’ers zien hoe KLM de coronacrisis het hoofd biedt en de weg naar herstel vindt. Van de sleepdienst tot de directie, van de cabine tot de operatie, de betrokkenheid en bevlogenheid van de KLM’ers is ondanks alles onverminderd.
Tegelijkertijd zijn hun ervaringen herkenbaar voor velen. De coronacrisis heeft een enorme impact op mensen en bedrijven. Van groot tot klein en in alle lagen van de samenleving. Ook KLM ontkwam niet aan de gevolgen en...
|
|
|
|
Corine d'Haans is per 1 september 2020 benoemd tot directeur van WPG Media. Susan Stevens, die WPG Media op interimbasis leidde, zal het bedrijf verlaten. Dit heeft Patrick Swart, algemeen directeur bij WPG Uitgevers, bekendgemaakt.
d'Haans werkte tot mei 2019 als interim CEO voor Maison Nouvelle en was tot oktober 2018 werkzaam in de leiding van het toenmalige G+J Media (thans onderdeel van Hearst Netherlands). WPG Media, onderdeel van WPG Uitgevers, is uitgever van onder meer Happinez, Psychologie Magazine...
|
|
|
|
LINDA. heeft samen met Bol.com onder de naam MODE.gids een speciaal modenummer uitgebracht dat bij het septembernummer van LINDA.magazine is gevoegd.
MODE.gids is de start van een samenwerking tussen Bol.com en Talpa Network. Daarbij zijn de kanalen van LINDA. en Talpa Network ingezet om de mode die op het platform van Bol.com te vinden is een extra podium te geven. Naast het modenummer worden er printuitingen in LINDA.magazine, winacties, eigen geproduceerde video’s...
|
|
|
|
Peter Contant is uitgever van MAX Magazine en Gooisch als lifestyle en jurylid van de Online Radio Awards. Bij Marketing Report Radio was hij te gast om te praten over de rol van radio bij zijn bladen.
Bij Gooisch als lifestyle speelt radio een belangrijke rol. Peter Contant: “We waren een van de eerste bladen die radio inzetten als onderdeel van de campagne. Social deed iedereen, maar ik vond het leuk om radio erin te betrekken. Ik ben van huis uit een soort oude piraat en vind het heerlijk om zulke dingen te doen. Radio en bladen liggen...
|
|
|
|
De buitenreclamemarkt heeft 44 procent omzet ingeleverd in het eerste half jaar van 2020 vergeleken met 2019. Daarmee kwam de OOH uit op 54,5 miljoen euro. De getallen bestaan uit een combinatie van traditionele vormen van out of home als voor digital out of home (DOOH).
Dit blijkt uit de cijfers van Outreach, de marketingorganisatie van de grootste out of home exploitanten in Nederland. In het tweede kwartaal liep de omzet met 67 procent terug. Daarbij is de afname...
|
|
|
|
DPG Media verkoopt de activiteiten van Scoupy, een app voor korting op A-merken, aan de oprichters van Scoupy. DPG Media houdt focus op de FMCG-markt met onder meer Reclamefolder.nl en marktonderzoeksbureau Panel Inzicht.
Scoupy werd in juni 2016 door Sanoma Media Netherlands gekocht nadat het in oktober 2012 een minderheidsbelang in het bedrijf nam. In april 2020 werd DPG Media met de overname van Sanoma Media Netherlands eigenaar van Scoupy. In 2012 investeerde PostNL ook in de dienst...
|
|
|
|
Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten.
De app is een alternatief voor de walled gardens. Met de App Install Smartad van Outbrain kunnen marketeers nu hun apps promoten bij meer dan 1 miljard mensen in de vertrouwde omgevingen van veel premium publishers. Marketeers kunnen nu effectief optimaliseren naar kosten...
|
|
|
|
Op 25 september 2020 gaat de 40e editie van het Nederlands Film Festival van start met een uitgebreid online programma met films, talkshows en masterclasses waarvan het publiek thuis kan genieten. Naast klassiekers en hoogtepunten uit het afgelopen jaar zijn ruim 60 producties voor het eerst te zien, online, op de NFF Interactive Expo of op het grote doek.
In 66 steden en 97 bioscopen en filmtheaters kunnen filmliefhebbers de festivalpremières Buladó (de openingsfilm NFF 2020), Kom hier dat ik u kus, I.M., De Dick Maas...
|
|
|
|
Chocoladefabrikant Mondelēz International gaat in een campagne op zoek naar dé Milka-smaak en zet hiervoor in samenwerking met onder meer Wavemaker de platforms Spotify en Tinder in. De campagne is gericht op millennials, consumenten van 24-40 jaar).
Aan de hand van een dierbare herinnering of een leuk moment kunnen consumenten hun favoriete smaakcombinatie voor een Milka-reep opgeven. Om de activatie onder de aandacht te brengen start Milka een...
|
|
|
|
Werk jij graag op het kruispunt van creativiteit en technologie? Heb je al wat technische ervaring maar lijkt het je te gek om vooral hands-on heel veel te leren? Dat komt dan goed uit want Qmusic is op zoek naar een Junior Support Engineer!
Wat ga je doen
Je gaat aan de slag in het technische team van Qmusic. Dit team bestaat uit twee broadcastspecialisten, hoofd techniek en jij. Dit team is verantwoordelijk voor het kantoornetwerk, de radiostudio’s, locatie-uitzendingen en liveoptredens van artiesten. In dit team ben je breed...
|
|
|
|
Als verslaggever heb je een scherp nieuwsgevoel, een goede pen en ga je graag op zoek naar nieuws en bijzondere verhalen.
Je functie
Voor de Stentor, een van de grootste regionale nieuwsmedia van Nederland, zijn we op zoek naar een onderzoekende, nieuwsgierige journalist die zich graag verdiept in de achtergronden van mensen en kwesties, houdt van doorpakken en online én in de echte wereld op onderzoek uitgaat...
|
|
|
|
Mediahuis is op zoek naar duurzame, wederkerige relaties met haar klanten. De service die geboden wordt aan klanten is daar een essentieel onderdeel van. De klanten van Mediahuis worden steeds digitaler.
Verkopen gebeuren steeds vaker online en de interactie met klanten via de online en telefonische selfservicekanalen wordt steeds belangrijker. Klanten willen eenvoudig informatie kunnen vinden en zaken zelf kunnen regelen. De Klantenservice van de toekomst sluit hierop aan: continu...
|
|
|
|
As a Tech Lead Video, you are passionate about technology, don’t care about boundaries and love to discuss the right solution.
This is a leading role in building out products for our video platform with your development team in Serbia. Making technical choices and working on robust, scalable technical solutions, one of your days could look like this...
|
|
|
|
Voor de online redactie van Talpa Network onderdeel Radio (Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica) zoeken we per direct een tijdelijke Redacteur Online (per direct tot november i.v.m. vervanging zwangerschapsverlof).
In deze rol ben je verantwoordelijk voor de inhoud en kwaliteit van alle digitale touchpoints van Radio. Samen met de redacteuren bewaak je de redactieplanning, redactionele formule en contentstrategie...
|
|
|
|
Op woensdag 2 december worden de 2021 edities van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner in Amsterdam.
Het onderzoek voor deze lijsten wordt nu opgestart. Wie zijn het meest invloedrijk in media en marketingcommunicatie? Iedereen mag tot uiterlijk 31 augustus maximaal 5 mensen per lijst voordragen. Begin oktober worden de genomineerden...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|