Jaargang 3 | editie 5 | 1 september 2020
 

Talpa Network lanceert creatieve hub het Bureau

Talpa Network heeft z’n interne creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot het Bureau. Het nieuwe creatieve powerhuis gaat, onder de vleugels van Talpa Media Solutions, zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen. 

De reorganisatie van creativiteit binnen het Nederlandse media-techbedrijf zat er al een tijd aan te komen en is per 1 september een feit. Allard Ruyl, CEO Talpa Media Solutions: “We merken dat de vraag naar creativiteit verandert...

Lees Meer

 

DDMA: Data worden steeds toegankelijker, centraal klantbeeld blijft een uitdaging

De beschikbaarheid van data is binnen organisaties in het afgelopen jaar sterk toegenomen. Dat blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd.

Het aantal organisaties waarbij iedere werknemer gemakkelijk toegang heeft tot data, is meer dan verdubbeld: van 12 procent naar 27 procent. Ook zegt bijna de helft (49 procent) dat er meer budget is voor nieuwe marketingtechnologie. Toch heeft - net als vorig jaar - slechts 20 procent een...

Lees Meer

 

Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten

Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten.

De app is een alternatief voor de walled gardens. Met de App Install Smartad van Outbrain kunnen marketeers nu hun apps promoten bij meer dan 1 miljard mensen in de vertrouwde omgevingen van veel premium publishers. Marketeers kunnen nu effectief optimaliseren naar kosten per installatie en...

Lees Meer

 

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Build a brand before products

'NOBULL is a footwear, apparel and accessory brand for people who train hard and don't believe in excuses. If you think gimmicks in your shoes make you a better athlete, NOBULL is not for you.'

They are taking over the CrossFit world by storm. With a strong and fierce brand, they make that emotional connection. Their base is in the USA and they have a dedicated EU shop. It all started online and expanding to pop-up and bricks and mortar shops. A basic collection with sold-out limited...

Lees Meer

 

HEMA kiest Glasnost voor maatschappelijke pr

Na een pitchtraject heeft HEMA gekozen voor creatief pr-bureau Glasnost. Het bureau gaat zich bezighouden met alle pr-vraagstukken op het gebied van duurzaamheid, diversiteit en design.

Met zo’n zes miljoen bezoekers per week vinden bij HEMA alle dagelijkse handigheden van de keten hun weg naar huishoudens op verschillende continenten, zoals Europa, Verenigde Arabische Emiraten en Noord- en Latijns-Amerika. Duurzaamheid, diversiteit en design zijn belangrijke pijlers binnen HEMA. Marry Jansen-Kin, lead pr bij HEMA:“Bij HEMA...

Lees Meer

 

Blauw Gras verzorgt socialmedia-activiteiten voor Samsung Benelux

Na een intensief pitchtraject is Blauw Gras aangetrokken door Samsung om alle socialmedia-activiteiten, zoals creatie en productie van content, campagne en activaties in Nederland en België te verzorgen.

De samenwerking is afgetrapt met de social content rondom het Unpacked-evenement. Daar heeft Samsung onder andere de Galaxy Note20, Galaxy Tab S7, Galaxy Buds Live en Galaxy Watch3 gelanceerd. Zowel Samsung als Blauw Gras kijkt ernaar uit om samen nog meer mooi werk te maken...

Lees Meer

 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mike Hendrixen over Vertigo 6, werken in Arnhem, events en experimenteren met platforms

Mike Hendrixen is oprichter en mede-eigenaar van marketing- en communicatiebureau Vertigo 6. Het bedrijf specialiseert zich in jongerenmarketing.

Mike Hendrixen: “Wij zijn ervan overtuigd dat als je pr goed wilt doen, het een geïntegreerd onderdeel moet zijn van je totale marketing- en communicatie-aanpak. We zien nog veel bedrijven waar pr een apart eiland is in de mediamix, maar juist in deze tijden denken wij dat pr een vast onderdeel moet zijn van je marketingstrategie.” Hij vertelt onder meer over...

Lees Meer

 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Tijmen Mulder over Robot Kittens, the next big thing en snelwegsprookjes

Robot Kittens is een digitaal bedrijf dat websites, apps, spelletjes en interactieve installaties en experiences maakt. Tijmen Mulder is medeoprichter en vertelt bij Marketing Report TV over wat ze doen en over the next big thing.

Tijmen Mulder: “We werken in de techniek, maar we zijn niet saai. We zijn creatief, technologie met een hart. Vandaar de naam Robot Kittens. We zijn een partner in creative development, we lopen het liefst het hele proces met de klant mee. We werken 60 procent voor bureaus en 40 procent...

Lees Meer

 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Michel van Velde over One Shoe en omgaan met de economische crisis

Michel van Velde is CEO van creative & digital agency One Shoe, Hij vertelt hoe zijn bureau bij de vorige recessie koos voor klanten die conjunctuur ongevoelig waren en hoe One Shoe daar nu profijt van heeft.

Hij vertelt hoe One Shoe omgaat met de huidige economische crisis. “Als bureau bestaan we veertien jaar, dus we hebben ook de vorige crisis meegemaakt. We hebben daar een paar lessen uit geleerd. Zo hebben we toen strategische keuzes gemaakt en gekeken naar welke sectoren niet getroffen...

Lees Meer

 
 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Yield Analist

De veranderingen in media en het tv landschap volgen elkaar snel op. Door deze veranderingen is het essentieel om commerciële mogelijkheden te signaleren en deze te kapitaliseren.

Een focus op inventory en het optimaliseren van Yield is van toenemend belang om de ambities van de organisatie te realiseren. Voor de afdeling Data Intelligence op zoek naar een Yield Analist...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Inside Sales Accountmanager

De Inside Sales accountmanager benadert klanten telefonisch en heeft zowel als doel het verhogen van de klantwaarde tot circa 50k als het activeren van new business klanten. Samen met de Industry consultant ben je werkzaam op een of meerdere identieke branches en stel je best practises documentatie op om dit vervolgens te delen binnen het Inside Sales team.

Alle andere adverteerders zullen worden bediend met gestandaardiseerde voorstellen en een beperkte waaier aan opties om te adverteren op ons netwerk...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C

Voor de afdeling B2C zijn we op zoek naar een Marketeer. Lijkt het jou leuk te werken voor Quote, National Geographic, Men’s Health, Esquire, Quest en meer? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Als Marketeer abonnementen ben je ondersteunend aan de Marketing manager en verantwoordelijk voor het opzetten campagnes voor bovengenoemde bekende tijdschriften van Hearst! Je krijgt veel vrijheid in het ontwikkelen van de campagnes voor jouw merken. Je bedenkt campagnes met...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour 28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij


Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024 28-03-2024 | 13:08:00
Met een lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei een onvergetelijke viering te worden


[The List] Vandevorm 28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.


Dit zijn de 28 beste werkgevers voor vrouwen in Nederland 28-03-2024 | 11:26:00
Voor het eerst heeft Great Place To Work, naast de jaarlijkse lijst van beste werkgevers van Nederland, de Best Workplaces for Women bekend gemaakt


[The List] Springbok 28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland


Artemis Academie komt in handen van Danielle Robben en Martijn Feringa 28-03-2024 | 09:33:00
Martijn Feringa als Managing Director en Danielle Robben als Business Consultant. Samen hebben zij de koers van Artemis ontwikkeld en het plan opgevat om dit tot uitvoer te brengen


Somention: Gen Z heeft de marketing funnel totaal veranderd 28-03-2024 | 09:07:00
Gen Z kijkt anders naar consumentisme dan alle generaties hiervoor. Ze laten zich niet meer inspireren door advertenties, maar platforms zoals TikTok, Youtube en Instagram


CheapTickets.nl start eerste volledig AI-gestuurde vlucht 28-03-2024 | 08:45:00
AI(R)-vluchten maken tickets spotgoedkoop dankzij wegbezuinigen bemanning


[Vacatures] ZIGT zoekt een Backend Developer 28-03-2024 | 08:26:22
ZIGT is per direct op zoek naar Backend Developer – Hoofddorp


[Vacancies] Serviceplan has a position for a Customer Journey Director 28-03-2024 | 07:16:00
Serviceplan Group Netherlands on behalf of The Marcom Engine is looking for a Customer Journey Director -Fulltime


[Column] Niels Bruinsma (Abovo Maxlead): De kunst van Performance Marketing 27-03-2024 | 12:56:00
Performance marketing was, is en blijft hot en iedereen lijkt het te kunnen. Direct resultaat met minimale investeringen en dus een hoge ROI of ROAS. Zeggen ze...


Shortlist SAN New Kids on the Block 2023 bekend 27-03-2024 | 12:00:00
Aigency, Arfected, Happiness Amsterdam, Prosper & Bloom, Roots Network en Tonny Media zijn genomineerd voor de SAN New Kids on the Block 2023


Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem 27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren


Pim Kiffen Country Manager Nederland Circula 27-03-2024 | 11:26:00
Circula, aanbieder van employee benefits en onkostenbeheer, heeft Pim Kiffen aangesteld tot Country Manager Nederland


Sizzer ontwikkelt Typisch Deutsch-campagne voor Adidas EM 2024 27-03-2024 | 11:23:56
Voor de Adidas EM 2024 campagne Typisch Deutsch en A Fashion Piece haalde Sizzer de oude Duitse cult hit Major Tom van Peter Schilling onder het stof vandaan en maakte een nieuwe versie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -