Jaargang 3 | editie 5 | 1 september 2020 |
|
Talpa Network heeft z’n interne creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot het Bureau. Het nieuwe creatieve powerhuis gaat, onder de vleugels van Talpa Media Solutions, zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen.
De reorganisatie van creativiteit binnen het Nederlandse media-techbedrijf zat er al een tijd aan te komen en is per 1 september een feit. Allard Ruyl, CEO Talpa Media Solutions: “We merken dat de vraag naar creativiteit verandert...
|
|
|
|
De beschikbaarheid van data is binnen organisaties in het afgelopen jaar sterk toegenomen. Dat blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd.
Het aantal organisaties waarbij iedere werknemer gemakkelijk toegang heeft tot data, is meer dan verdubbeld: van 12 procent naar 27 procent. Ook zegt bijna de helft (49 procent) dat er meer budget is voor nieuwe marketingtechnologie. Toch heeft - net als vorig jaar - slechts 20 procent een...
|
|
|
|
Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten.
De app is een alternatief voor de walled gardens. Met de App Install Smartad van Outbrain kunnen marketeers nu hun apps promoten bij meer dan 1 miljard mensen in de vertrouwde omgevingen van veel premium publishers. Marketeers kunnen nu effectief optimaliseren naar kosten per installatie en...
|
|
|
|
'NOBULL is a footwear, apparel and accessory brand for people who train hard and don't believe in excuses. If you think gimmicks in your shoes make you a better athlete, NOBULL is not for you.'
They are taking over the CrossFit world by storm. With a strong and fierce brand, they make that emotional connection. Their base is in the USA and they have a dedicated EU shop. It all started online and expanding to pop-up and bricks and mortar shops. A basic collection with sold-out limited...
|
|
|
|
Na een pitchtraject heeft HEMA gekozen voor creatief pr-bureau Glasnost. Het bureau gaat zich bezighouden met alle pr-vraagstukken op het gebied van duurzaamheid, diversiteit en design.
Met zo’n zes miljoen bezoekers per week vinden bij HEMA alle dagelijkse handigheden van de keten hun weg naar huishoudens op verschillende continenten, zoals Europa, Verenigde Arabische Emiraten en Noord- en Latijns-Amerika. Duurzaamheid, diversiteit en design zijn belangrijke pijlers binnen HEMA. Marry Jansen-Kin, lead pr bij HEMA:“Bij HEMA...
|
|
|
|
Na een intensief pitchtraject is Blauw Gras aangetrokken door Samsung om alle socialmedia-activiteiten, zoals creatie en productie van content, campagne en activaties in Nederland en België te verzorgen.
De samenwerking is afgetrapt met de social content rondom het Unpacked-evenement. Daar heeft Samsung onder andere de Galaxy Note20, Galaxy Tab S7, Galaxy Buds Live en Galaxy Watch3 gelanceerd. Zowel Samsung als Blauw Gras kijkt ernaar uit om samen nog meer mooi werk te maken...
|
|
|
|
Mike Hendrixen is oprichter en mede-eigenaar van marketing- en communicatiebureau Vertigo 6. Het bedrijf specialiseert zich in jongerenmarketing.
Mike Hendrixen: “Wij zijn ervan overtuigd dat als je pr goed wilt doen, het een geïntegreerd onderdeel moet zijn van je totale marketing- en communicatie-aanpak. We zien nog veel bedrijven waar pr een apart eiland is in de mediamix, maar juist in deze tijden denken wij dat pr een vast onderdeel moet zijn van je marketingstrategie.” Hij vertelt onder meer over...
|
|
|
|
Robot Kittens is een digitaal bedrijf dat websites, apps, spelletjes en interactieve installaties en experiences maakt. Tijmen Mulder is medeoprichter en vertelt bij Marketing Report TV over wat ze doen en over the next big thing.
Tijmen Mulder: “We werken in de techniek, maar we zijn niet saai. We zijn creatief, technologie met een hart. Vandaar de naam Robot Kittens. We zijn een partner in creative development, we lopen het liefst het hele proces met de klant mee. We werken 60 procent voor bureaus en 40 procent...
|
|
|
|
Michel van Velde is CEO van creative & digital agency One Shoe, Hij vertelt hoe zijn bureau bij de vorige recessie koos voor klanten die conjunctuur ongevoelig waren en hoe One Shoe daar nu profijt van heeft.
Hij vertelt hoe One Shoe omgaat met de huidige economische crisis. “Als bureau bestaan we veertien jaar, dus we hebben ook de vorige crisis meegemaakt. We hebben daar een paar lessen uit geleerd. Zo hebben we toen strategische keuzes gemaakt en gekeken naar welke sectoren niet getroffen...
|
|
|
|
De veranderingen in media en het tv landschap volgen elkaar snel op. Door deze veranderingen is het essentieel om commerciële mogelijkheden te signaleren en deze te kapitaliseren.
Een focus op inventory en het optimaliseren van Yield is van toenemend belang om de ambities van de organisatie te realiseren. Voor de afdeling Data Intelligence op zoek naar een Yield Analist...
|
|
|
|
De Inside Sales accountmanager benadert klanten telefonisch en heeft zowel als doel het verhogen van de klantwaarde tot circa 50k als het activeren van new business klanten. Samen met de Industry consultant ben je werkzaam op een of meerdere identieke branches en stel je best practises documentatie op om dit vervolgens te delen binnen het Inside Sales team.
Alle andere adverteerders zullen worden bediend met gestandaardiseerde voorstellen en een beperkte waaier aan opties om te adverteren op ons netwerk...
|
|
|
|
Voor de afdeling B2C zijn we op zoek naar een Marketeer. Lijkt het jou leuk te werken voor Quote, National Geographic, Men’s Health, Esquire, Quest en meer? Lees dan snel verder!
Wat ga je doen?
Als Marketeer abonnementen ben je ondersteunend aan de Marketing manager en verantwoordelijk voor het opzetten campagnes voor bovengenoemde bekende tijdschriften van Hearst! Je krijgt veel vrijheid in het ontwikkelen van de campagnes voor jouw merken. Je bedenkt campagnes met...
|
|
|
|
Overig nieuws
Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour
28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij
[The List] Vandevorm
28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.
[The List] Springbok
28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland
Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem
27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|