Jaargang 3 | editie 5 | 1 september 2020
 

Talpa Network lanceert creatieve hub het Bureau

Talpa Network heeft z’n interne creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot het Bureau. Het nieuwe creatieve powerhuis gaat, onder de vleugels van Talpa Media Solutions, zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen. 

De reorganisatie van creativiteit binnen het Nederlandse media-techbedrijf zat er al een tijd aan te komen en is per 1 september een feit. Allard Ruyl, CEO Talpa Media Solutions: “We merken dat de vraag naar creativiteit verandert...

Lees Meer

 

DDMA: Data worden steeds toegankelijker, centraal klantbeeld blijft een uitdaging

De beschikbaarheid van data is binnen organisaties in het afgelopen jaar sterk toegenomen. Dat blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd.

Het aantal organisaties waarbij iedere werknemer gemakkelijk toegang heeft tot data, is meer dan verdubbeld: van 12 procent naar 27 procent. Ook zegt bijna de helft (49 procent) dat er meer budget is voor nieuwe marketingtechnologie. Toch heeft - net als vorig jaar - slechts 20 procent een...

Lees Meer

 

Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten

Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten.

De app is een alternatief voor de walled gardens. Met de App Install Smartad van Outbrain kunnen marketeers nu hun apps promoten bij meer dan 1 miljard mensen in de vertrouwde omgevingen van veel premium publishers. Marketeers kunnen nu effectief optimaliseren naar kosten per installatie en...

Lees Meer

 

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Build a brand before products

'NOBULL is a footwear, apparel and accessory brand for people who train hard and don't believe in excuses. If you think gimmicks in your shoes make you a better athlete, NOBULL is not for you.'

They are taking over the CrossFit world by storm. With a strong and fierce brand, they make that emotional connection. Their base is in the USA and they have a dedicated EU shop. It all started online and expanding to pop-up and bricks and mortar shops. A basic collection with sold-out limited...

Lees Meer

 

HEMA kiest Glasnost voor maatschappelijke pr

Na een pitchtraject heeft HEMA gekozen voor creatief pr-bureau Glasnost. Het bureau gaat zich bezighouden met alle pr-vraagstukken op het gebied van duurzaamheid, diversiteit en design.

Met zo’n zes miljoen bezoekers per week vinden bij HEMA alle dagelijkse handigheden van de keten hun weg naar huishoudens op verschillende continenten, zoals Europa, Verenigde Arabische Emiraten en Noord- en Latijns-Amerika. Duurzaamheid, diversiteit en design zijn belangrijke pijlers binnen HEMA. Marry Jansen-Kin, lead pr bij HEMA:“Bij HEMA...

Lees Meer

 

Blauw Gras verzorgt socialmedia-activiteiten voor Samsung Benelux

Na een intensief pitchtraject is Blauw Gras aangetrokken door Samsung om alle socialmedia-activiteiten, zoals creatie en productie van content, campagne en activaties in Nederland en België te verzorgen.

De samenwerking is afgetrapt met de social content rondom het Unpacked-evenement. Daar heeft Samsung onder andere de Galaxy Note20, Galaxy Tab S7, Galaxy Buds Live en Galaxy Watch3 gelanceerd. Zowel Samsung als Blauw Gras kijkt ernaar uit om samen nog meer mooi werk te maken...

Lees Meer

 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mike Hendrixen over Vertigo 6, werken in Arnhem, events en experimenteren met platforms

Mike Hendrixen is oprichter en mede-eigenaar van marketing- en communicatiebureau Vertigo 6. Het bedrijf specialiseert zich in jongerenmarketing.

Mike Hendrixen: “Wij zijn ervan overtuigd dat als je pr goed wilt doen, het een geïntegreerd onderdeel moet zijn van je totale marketing- en communicatie-aanpak. We zien nog veel bedrijven waar pr een apart eiland is in de mediamix, maar juist in deze tijden denken wij dat pr een vast onderdeel moet zijn van je marketingstrategie.” Hij vertelt onder meer over...

Lees Meer

 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Tijmen Mulder over Robot Kittens, the next big thing en snelwegsprookjes

Robot Kittens is een digitaal bedrijf dat websites, apps, spelletjes en interactieve installaties en experiences maakt. Tijmen Mulder is medeoprichter en vertelt bij Marketing Report TV over wat ze doen en over the next big thing.

Tijmen Mulder: “We werken in de techniek, maar we zijn niet saai. We zijn creatief, technologie met een hart. Vandaar de naam Robot Kittens. We zijn een partner in creative development, we lopen het liefst het hele proces met de klant mee. We werken 60 procent voor bureaus en 40 procent...

Lees Meer

 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Michel van Velde over One Shoe en omgaan met de economische crisis

Michel van Velde is CEO van creative & digital agency One Shoe, Hij vertelt hoe zijn bureau bij de vorige recessie koos voor klanten die conjunctuur ongevoelig waren en hoe One Shoe daar nu profijt van heeft.

Hij vertelt hoe One Shoe omgaat met de huidige economische crisis. “Als bureau bestaan we veertien jaar, dus we hebben ook de vorige crisis meegemaakt. We hebben daar een paar lessen uit geleerd. Zo hebben we toen strategische keuzes gemaakt en gekeken naar welke sectoren niet getroffen...

Lees Meer

 
 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Yield Analist

De veranderingen in media en het tv landschap volgen elkaar snel op. Door deze veranderingen is het essentieel om commerciële mogelijkheden te signaleren en deze te kapitaliseren.

Een focus op inventory en het optimaliseren van Yield is van toenemend belang om de ambities van de organisatie te realiseren. Voor de afdeling Data Intelligence op zoek naar een Yield Analist...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Inside Sales Accountmanager

De Inside Sales accountmanager benadert klanten telefonisch en heeft zowel als doel het verhogen van de klantwaarde tot circa 50k als het activeren van new business klanten. Samen met de Industry consultant ben je werkzaam op een of meerdere identieke branches en stel je best practises documentatie op om dit vervolgens te delen binnen het Inside Sales team.

Alle andere adverteerders zullen worden bediend met gestandaardiseerde voorstellen en een beperkte waaier aan opties om te adverteren op ons netwerk...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C

Voor de afdeling B2C zijn we op zoek naar een Marketeer. Lijkt het jou leuk te werken voor Quote, National Geographic, Men’s Health, Esquire, Quest en meer? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Als Marketeer abonnementen ben je ondersteunend aan de Marketing manager en verantwoordelijk voor het opzetten campagnes voor bovengenoemde bekende tijdschriften van Hearst! Je krijgt veel vrijheid in het ontwikkelen van de campagnes voor jouw merken. Je bedenkt campagnes met...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Maserati met digitale presentatie MC20 sportwagen dankzij RESN 18-09-2020 | 17:38:41
Het Italiaanse automerk Maserati heeft met een digitale wereldpremière de MC20 supersportwagen gelanceerd tijdens Maserati Day, een internationale dag waarop het merk wereldwijd wordt gevierd


HERC the agency maakt internationaal manifest voor Tony Chocolonely 17-09-2020 | 18:12:34
HERC the agency heeft een creatief manifest voor Tony’s Chocolonely gemaakt met de Britse acteur en regisseur Idris Elba als spoken word artist


Swinkels Family Brewers kiest voor mediabureau ZIGT 17-09-2020 | 16:00:00
Swinkels Family Brewers, bekend van onder meer de merken Bavaria, Palm en Swinckels’, heeft na een uitgebreid en intensief pitchtraject gekozen voor ZIGT als mediabureau


[Marketing Report Radio] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet 17-09-2020 | 13:26:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van 2020. De supermarkt heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de keten vooral zelf haar kanalen samen met partners invult


[Marketing Report Radio] Bert Kamp over het coöperatieve idee samen met anno 2020 17-09-2020 | 13:15:00
Bert Kamp is Communication Channel Manager en mediastrateeg bij de Rabobank. De organisatie wil opnieuw haar coöperatieve opzet benadrukken. Rabo kent haar oorsprong bij de Boerenleenbank en de Raiffeisenbank en is daar trots op


[Marketing Report Radio] Yvette Belt over snel schakelen, Ode aan Nederland en verbinding in coronatijd 17-09-2020 | 10:54:09
Yvette Belt is Director Brand & Marketing Communicatie bij KPN. Toen de coronacrisis begon, schakelde KPN naar de hoogste versnelling om communicatie voor klanten en bedrijven mogelijk te maken. De commercial Ode aan Nederland viel daarbij op


[Marketing Report Radio] René Zeedijk: over NDC, Mediahuis en DPG Media 17-09-2020 | 10:34:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT bij Marketing Report Radio ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In deze september-editie besprak hij onder meer de overname van de NDC Mediagroep door Mediahuis, nieuwe videoplatforms en kansen voor audio


[Marketing Report Radio Column] Ruud de Langen: 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken 16-09-2020 | 20:51:00
Ruud de Langen houdt als columnist te gast bij Marketing Report Radio de Media Troonrede 2020 in 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken


Post Corona Posts: Wat ga jij doen wanneer deze pandemie voorbij is? 15-09-2020 | 14:58:00
PostCoronaPosts.com is een wereldwijd platform waar mensen hun post-Corona intenties anoniem kunnen delen met de rest van de wereld


Yvette Belt, Monique Pennings, Bert Kamp en Ruud de Langen te gast in Marketing Report Radio 14-09-2020 | 23:11:00
Het zijn roerige tijden en in daarom des te meer reden om op Prinsjesdag vooruit te kijken. We ontvangen in onze uitzending drie topmarketeers, grote namen het vak die alle drie in de top-25 van DeMarketing100 staan


FOX Sports-medewerkers bedanken kijker met lied 14-09-2020 | 13:11:30
In een commercial bedankt FOX Sports de kijkers voor hun steun tijdens de afgelopen maanden. Het nummer Without you van Harry Nilsson, dat gebruikt wordt in de campagne van FOX Sports, wordt deze keer gezongen door presentatoren, verslaggevers en analisten van de zender


Grolsch komt met donker alcoholvrij speciaalbier: Herfstbier 0.0% 14-09-2020 | 12:40:00
Als eerste grote bierbrouwer in Nederland introduceert Grolsch een donker alcoholvrij bier


André van Duin in commercial voor Hans Anders 14-09-2020 | 12:05:00
André van Duin speelt met Plien van Bennekom in de commercial van Hans Anders rondom de hoortoestellen van het bedrijf


Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100 11-09-2020 | 08:23:00
Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards en de Media Rally - lanceert de Merken100


Yune helpt COC met ontmoetings-app voor minderjarigen 10-09-2020 | 23:58:17
Contentmarketingbureau Yune, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft voor COC Nederland belangeloos een online campagne ontwikkeld ter promotie van de app Jong&Out



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -