Jaargang 12 | editie 28 | 3 september 2020
 
[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance, onder leiding van CEO Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk.

Ton Rozestraten over de samenwerking tussen Ad Alliance en andere marktpartijen: "DPG Media is partner van Ad Alliance. Zij verkopen onze display en wij verkopen hun online video. We werken nauw samen met Qmusic, waarmee we onder meer crossmediale cases maken. Ook is er...


Lees Meer

 
Unilever investeert 1 miljard euro in Clean Future-programma

Unilever wil tegen 2030 stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen in haar schoonmaakproducten en investeert daarom 1 miljard euro in het Clean Future-programma. Het geld is ook bedoeld om nieuwe manieren te ontwikkelen om de CO2-voetafdruk te reduceren.

Het Clean Future-programma is erop gericht de manier waarop schoonmaak- en wasmiddelen ter wereld worden ontwikkeld, geproduceerd en verpakt fundamenteel veranderen...


Lees Meer

 
Talpa Network lanceert creatieve hub het Bureau

Talpa Network heeft z’n interne creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot het Bureau. Het nieuwe creatieve powerhuis gaat, onder de vleugels van Talpa Media Solutions, zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen.  

De reorganisatie van creativiteit binnen het Nederlandse media-techbedrijf zat er al een tijd aan te komen en is per 1 september een feit. Allard Ruyl, CEO Talpa Media...


Lees Meer

 
NPO krijgt 19 miljoen euro extra aan belastinggeld

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) krijgt 19 miljoen euro aan extra belastinggelden van de Rijksoverheid. Dit hebben de bewindslieden Eric Wiebes (VVD), Wopke Hoekstra(CDA), Wouter Koolmees (D66) en Mona Keijzer (CDA) van respectievelijk Financiën, Economische Zaken en Klimaat, Sociale Zaken en Werkgelenheid in een brief over het steunpakket als gevolg van de coronacrisis, bekendgemaakt.

Commerciële omroepen krijgen behoudens de algehele NOW-regelingen geen tegemoetkoming. Volgens de Mediabegroting van het ministerie van OCW krijgt de NPO...


Lees Meer

 
Het Nederlands Film Festival viert zijn 40-jarig jubileum online, in Utrecht en op het grote doek

Op 25 september 2020 gaat de 40e editie van het Nederlands Film Festival van start met een uitgebreid online programma met films, talkshows en masterclasses waarvan het publiek thuis kan genieten.

Naast klassiekers en hoogtepunten uit het afgelopen jaar zijn ruim 60 producties voor het eerst te zien, online, op de NFF Interactive Expo of op het grote doek. In 66 steden en 97 bioscopen en filmtheaters kunnen filmliefhebbers de festivalpremières Buladó (de openingsfilm NFF 2020)...


Lees Meer

 
Remko van Westerloo tot 2022 benoemd tot netmanager NPO1

Remko van Westerloo is tot 1 juli 2022 benoemd tot netmanager NPO1. Dit heeft de Raad van Bestuur van de NPO op voordracht van Frans Klein, directeur Video bij de NPO in samenspraak met de omroepinstellingen besloten.

Remko van Westerloo was oorspronkelijk voor één jaar benoemd als netmanager op interim-basis. Een een woordvoerder van de NPO bevestigt tegenover Nederlands MediaNetwerk dat de arbeidsovereenkomst met twee jaar...


Lees Meer

 
[Column] Niels Bruinsma: Radio is de perfecte wingman van televisie

Al voordat ik fan was van media en communicatie was ik fan van de Formule 1. De legendarische Ayrton Senna heb ik nog net z’n laatste races zien afwerken en de opkomst en neergang van Jos Verstappen, inderdaad, nu bekend als de vader van, heb ik intensief meebeleefd op tv en het circuit.

Mooi als zich dus een parallel tussen twee van mijn favoriete onderwerpen aandient! Een ongekend fenomeen van de hedendaagse Formule 1 is Lewis Hamilton. Al jaren op rij is hij de koning binnen de sport, maar tevens wordt...


Lees Meer

 
Talpa Network stopt met 15 thematische radiozenders; meer dan 50 zenders blijven actief

Talpa Network stopt de komende tijd met 15 thematische radiozenders. Het gaat om Radio 10 Guilty Pleasures, Radio 10 Soul, Radio 10 00's Hits, Radio 538 Global Dance Chart, Radio Veronica Epic 80's, Radio Veronica Album Top 500, Allertijden, Radio Veronica Legends, Sky Radio Feel Good Hits, Sky Radio 00's Hits,  Sky Radio 10's Hits, Sky Radio Pop-Up, Sky Radio Easy Hits en Sky Radio Singer-Songwriter.

Radio 538 krijgt een extra themazender onder naam 00's Top 538. Deze zenders zijn via internet, via de apps van Sky Radio, Radio 10, Radio 538, Radio Veronica te...


Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Mike Hendrixen over Vertigo 6, werken in Arnhem, events en experimenteren met platforms

Mike Hendrixen is oprichter en mede-eigenaar van marketing- en communicatiebureau Vertigo 6. Het bedrijf specialiseert zich in jongerenmarketing.

Mike Hendrixen: “Wij zijn ervan overtuigd dat als je pr goed wilt doen, het een geïntegreerd onderdeel moet zijn van je totale marketing- en communicatie-aanpak. We zien nog veel bedrijven waar pr een apart eiland is in de mediamix, maar juist in deze tijden denken wij dat pr een vast onderdeel moet zijn van je marketingstrategie...


Lees Meer

 
[Kijkcijfers] Coronacrisis helpt televisie in de lente maar in de zomer niet

Meteen maar even voor de goede orde: de coronacrisis ligt als een rouwkleed over media|marketingcommunicatie die een complete bedrijfstak verstikt. Het is een wurgslang die na een periode waarin ademen toch al geen feest was het laatste restje lucht uit ons perst.

Wie nog niet in de afgrond is verdwenen, wacht op het laatste zetje. Het was leuk zo een paar decennia lang maar nu dan echt de groeten en vaarwel. Kunnen Madelon, Atva, Julius, Allard, Gérard of Willem-Albert voordat zij naar...


Lees Meer

 
Amazon zorgt nog niet voor verwachte schokeffect in Nederland

Amazon heeft als marketplace na de lancering in Nederland in maart nog geen grote impact. Wel valt op dat een kwart van de klanten bestaat uit hoogopgeleide mannen met een hoog inkomen.

Dat blijkt uit de nieuwste MarketPlace MonitorTM over het tweede kwartaal van marketplace specialist Maze-One in samenwerking met Marketing Research & Analytics Bureau MeMo2. Elk kwartaal publiceren Maze-One en MeMo2 de Marketplace MonitorTM, met ontwikkelingen rond de vijf...


Lees Meer

 
 

 

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Build a brand before products

Amazon Music partners with Twitch to combine live streaming with on-demand listening

Verizon Media teams with Broadsign to extend programmatic omnichannel offering


 

CFO Jet Roos vertrekt bij Talpa Network

SBS6 bestaat 25 jaar

NPO en MAX starten publiekspitch met Jouw idee op tv


 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Design Lead bij Wayne Parker Kent

[Vacatures] DPG Media zoekt een Commercieel redacteur indebuurt Enschede (Tijdelijk)

[Vacatures] DPG Media zoekt een Project Manager Publisher Partner Netwerk


 

NPO wil meer tussen de mensen staan met info, vermaak en wetenschap

Ocean Outdoor Nederland laat Tour de France zien op digitale schermen

Qmusic introduceert gewijzigde programmering met weekendshow


 

DDMA: Data worden steeds toegankelijker, centraal klantbeeld blijft een uitdaging

Activatiecampagne rondom 7 jaar Storytel; 7 weken gratis via Tikkie

HEMA kiest Glasnost voor maatschappelijke pr


Trendship
 

ProRail begint campagne tegen spoorlopers

Blauw Gras verzorgt socialmedia-activiteiten voor Samsung Benelux

BeFrank en Total Design maken campagne over pensioen


 

T-Mobile selecteert TBWA\NEBOKO als marketing- en communicatiebureau

HEMA start online en social campagne fan van fietsen

Milka zet met Wavemaker met een campagne in op de millennial


 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Yield Analist

De veranderingen in media en het tv landschap volgen elkaar snel op. Door deze veranderingen is het essentieel om commerciële mogelijkheden te signaleren en deze te kapitaliseren.

Een focus op inventory en het optimaliseren van Yield is van toenemend belang om de ambities van de organisatie te realiseren. Voor de afdeling Data Intelligence op zoek naar een Yield Analist...


Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Inside Sales Accountmanager

Deze afdeling heeft twee hoofddoelen:   

  • Groei & Conversie: Het behouden en uitbouwen van de bestaande ±1.500 middelgrote adverteerders die ±9 miljoen EUR besteden in onze media.  
  • New Business: Het benaderen van nieuwe adverteerders op basis van eigen initiatief en op basis van de leadlijsten die mede worden verzorgd door e-mail marketing...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C

Voor de afdeling B2C zijn we op zoek naar een Marketeer. Lijkt het jou leuk te werken voor Quote, National Geographic, Men’s Health, Esquire, Quest en meer? Lees dan snel verder...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media is looking for a Head of Marketing - DPG Online Services

This is your opportunity to develop a vision and strategy on data-driven B2C marketing for more than one brand! As Head of Marketing you will have a functional leadership role within a matrix organisation, where you touch upon all DPG Online Services brands; such as Tweakers, AutoTrack and Independer...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Branded Content

Ben jij de Product manager die precies weet wat er speelt binnen branded content? Dat is mooi, want jij wordt verantwoordelijk over het thema branded content; één van onze belangrijkste producten, met een omzet van ruim 21mio. Je ontwikkelt en verbetert functionaliteiten van branded content producten en zorgt voor de juiste uitrol naar sales en de markt...


Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -