Jaargang 3 | editie 6 | 4 september 2020
 

Albert Heijn lanceert Foodstars

Albert Heijn start maandag 7 september met een nieuwe spaaractie: ‘Foodstars’. Deze bonte verzameling van 64 karakters, gebaseerd op producten uit de Schijf van Vijf, laat kinderen met een kaartspel en app ontdekken hoe leuk en lekker gezond eten eigenlijk is.

Met de Foodstars-app kan iedere speler familie en vrienden uitdagen met tientallen foto- en video challenges die te maken hebben met gezond eten, drinken en bewegen. De spaaractie is onderdeel van de ambitie van Albert Heijn om iedereen in...

Lees Meer

 

Initiative groeit voor derde jaar op rij harder dan de markt

Uit onderzoek van Recma blijkt dat Initiative een structurele groei laat zien in de Nederlandse markt. De groei van Initiative wordt over de laatste drie jaar geraamd op een verdubbeling. Ze is daarmee veruit de snelste groeier in de categorie. De groei van 2018 op 2019 wordt geraamd op 12 procent.

Initiative neemt qua volume de derde positie in de markt in. Opvallend is dat de nummer een en twee respectievelijk een daling laten zien in groei, of een minimale groei...

Lees Meer

 

[Forum] De Open campagne van Coca-Cola

Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in de markt naar hun mening over actuele ontwikkelingen. Deze keer is de vraag:

Wat vind je van de Open campagne van Coca-Cola?

Aan het woord zijn John Olivieira, Anneli Rispens, Joost Istha, Frank de Beun, Geert Doek en Dolf Weverink...

Lees Meer

 
Unilever investeert 1 miljard euro in Clean Future-programma

Unilever wil tegen 2030 stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen in haar schoonmaakproducten en investeert daarom 1 miljard euro in het Clean Future-programma. Het geld is ook bedoeld om nieuwe manieren te ontwikkelen om de CO2-voetafdruk te reduceren.

Het Clean Future-programma is erop gericht de manier waarop schoonmaak- en wasmiddelen ter wereld worden ontwikkeld, geproduceerd en verpakt fundamenteel veranderen. Het doel is om de grondbeginselen van de circulaire economie te...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Yield Analist

De veranderingen in media en het tv landschap volgen elkaar snel op. Door deze veranderingen is het essentieel om commerciële mogelijkheden te signaleren en deze te kapitaliseren.

Een focus op inventory en het optimaliseren van Yield is van toenemend belang om de ambities van de organisatie te realiseren. Voor de afdeling Data Intelligence op zoek naar een Yield Analist...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Inside Sales Accountmanager

De Inside Sales accountmanager benadert klanten telefonisch en heeft zowel als doel het verhogen van de klantwaarde tot circa 50k als het activeren van new business klanten.

Samen met de Industry consultant ben je werkzaam op een of meerdere identieke branches en stel je best practises documentatie op om dit vervolgens te delen binnen het Inside Sales team. Alle andere adverteerders zullen worden bediend met gestandaardiseerde voorstellen en een beperkte waaier...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C

Voor de afdeling B2C zijn we op zoek naar een Marketeer. Lijkt het jou leuk te werken voor Quote, National Geographic, Men’s Health, Esquire, Quest en meer? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Als Marketeer abonnementen ben je ondersteunend aan de Marketing manager en verantwoordelijk voor het opzetten campagnes voor bovengenoemde bekende tijdschriften van Hearst! Je krijgt veel vrijheid in het ontwikkelen van de campagnes voor jouw merken. Je bedenkt campagnes met...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media is looking for a Head of Marketing - DPG Online Services

This is your opportunity to develop a vision and strategy on data-driven B2C marketing for more than one brand! As Head of Marketing you will have a functional leadership role within a matrix organisation, where you touch upon all DPG Online Services brands; such as Tweakers, AutoTrack and Independer.

You will create and run a central marketing team with the objective to maximize traffic and / or conversion for these different brands, and optimize e-commerce channels. You...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

KPN en KNVB verlengen partnership tot 2023 30-07-2021 | 17:13:59
KNVB en KPN hebben de jarenlange samenwerking opnieuw verlengd tot 2023.


Plus geeft duizenden clubs en verenigingen steuntje in de rug 29-07-2021 | 21:02:00
Plus komt na de zomervakantie 2021 met een spaaractie om het verenigingsleven in Nederland een steuntje in de rug te geven. Bijna 6200 clubs en verenigingen doen mee aan de spaaractie verdeeld over 268 winkels van Plus


Zalando komt met sportcampagne Supporters van Sporters 28-07-2021 | 17:05:00
Zalando lanceert de sportcampagne Supporter van Sporters. In deze campagne staan drie inspirerende verhalen van sporters centraal, bijgestaan door Arie Boomsma en Inge de Bruijn


Opleiding SintLucas kiest voor de Megawatt Group als nieuwe partner 28-07-2021 | 15:29:00
SintLucas, een onderwijsinstelling met onder meer VMBO en MBO in Eindhoven en Boxtel heeft via een openbare aanbestedingsprocedure, Megawatt Group geselecteerd


[Marketing Week] Bob Koigi: UN picks top small businesses investing in “Good Food for All” 28-07-2021 | 12:45:00
Fifty small- and medium-sized enterprises around the world have been announced as the Best Small Businesses of the “Good Food for All” competition, held in conjunction with the UN Food Systems Summit.


Style de Vie brengt inspiratie via Marvia 28-07-2021 | 00:20:00
Style de Vie, een groothandel in keukengerei, heeft het lokale marketing automation platform Marvia uitgekozen als partner voor resellers. Style de Vie wil met deze samenwerking de groeiambities vormgeven en de marketingactiviteiten uitbreiden


Sportfondsen in zee met Marvia 28-07-2021 | 00:04:00
Sportfondsen, dat zich inzet voor een vitaal Nederland, heeft voor de brandportal van Marvia gekozen om een betere digitale service te gaan leveren aan alle aangesloten accommodaties


Léonie Koning President Initiative EMEA, Eva Hollander Managing Director Nederland 27-07-2021 | 12:16:00
Léonie Koning is benoemd tot President van Initiative voor de EMEA-regio (Europe, Middle East & Africa). Zij blijft daarbij ook CEO van Initiative Nederland. Eva Hollander is benoemd tot Managing Director van Initiative Nederland en neemt deel van de taken en verantwoordelijkheden over


[Marketing Report Radio] Annette Reijersen van Buuren over het Oranjefonds 27-07-2021 | 11:26:27
Annette Reijersen van Buuren is sinds een paar maanden hoofd Communicatie bij het Oranjefonds, de organisatie die contact en verbinding tussen de verschillende groepen mensen ondersteunt


[Marketing Report Radio] Michel Palmen over Just Another Network 27-07-2021 | 10:15:41
Michel Palmen werkt sinds 1 juli als Agency Director bij Just Another Media Company en dan specifiek bij het jongerenonderdeel Just Another Network


[Marketing Report Radio] Journalist Ton Verlind over 50 jaar journalistiek 26-07-2021 | 11:59:43
Journalist, auteur en voormalig KRO-boegbeeld Ton Verlind schreef het boek Een Schitterende Slangenkuil, over 50 jaar journalistiek


Vertigo 6 aan de slag voor UEFA Futsal EURO 2022 26-07-2021 | 10:58:58
Na een uitgebreide pitch kiest de organisatie van UEFA Futsal EURO 2022 voor Vertigo 6 als pr- en marketingbureau voor het Europees kampioenschap zaalvoetbal in Nederland. Vertigo 6 versterkt de organisatie met digital marketing, influencermarketing en pr voor het toernooi


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over het DeMedia100-event, Whitepaper Sessions en de kijkcijfers in de sportzomer 26-07-2021 | 10:27:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Vanaf zijn vakantieadres in Zuid-Frankrijk gaat het deze keer over DeMedia100


Olympische skaters en Incentro gaan voor goud 22-07-2021 | 19:53:08
Digitale dienstverlener Incentro verbindt zich bij de Olympische Spelen in Tokyo aan skateboarden. Incentro verbindt zich sinds augustus 2016 aan skateboarden sinds de sport de olympische status had verworven


Jellow Go: instapmodel om freelancers te vinden 22-07-2021 | 14:02:00
On demand freelance platform Jellow lanceert Jellow GO, een instapmodel voor onder andere startups of scale-ups. Jellow GO is een no cure no pay-model waardoor kleinere organisaties makkelijker gebruik kunnen maken van het enorme freelancenetwerk van Jellow, maar geen abonnementskosten hoeven te betalen



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -