Jaargang 3 | editie 6 | 4 september 2020
 

Albert Heijn lanceert Foodstars

Albert Heijn start maandag 7 september met een nieuwe spaaractie: ‘Foodstars’. Deze bonte verzameling van 64 karakters, gebaseerd op producten uit de Schijf van Vijf, laat kinderen met een kaartspel en app ontdekken hoe leuk en lekker gezond eten eigenlijk is.

Met de Foodstars-app kan iedere speler familie en vrienden uitdagen met tientallen foto- en video challenges die te maken hebben met gezond eten, drinken en bewegen. De spaaractie is onderdeel van de ambitie van Albert Heijn om iedereen in...

Lees Meer

 

Initiative groeit voor derde jaar op rij harder dan de markt

Uit onderzoek van Recma blijkt dat Initiative een structurele groei laat zien in de Nederlandse markt. De groei van Initiative wordt over de laatste drie jaar geraamd op een verdubbeling. Ze is daarmee veruit de snelste groeier in de categorie. De groei van 2018 op 2019 wordt geraamd op 12 procent.

Initiative neemt qua volume de derde positie in de markt in. Opvallend is dat de nummer een en twee respectievelijk een daling laten zien in groei, of een minimale groei...

Lees Meer

 

[Forum] De Open campagne van Coca-Cola

Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in de markt naar hun mening over actuele ontwikkelingen. Deze keer is de vraag:

Wat vind je van de Open campagne van Coca-Cola?

Aan het woord zijn John Olivieira, Anneli Rispens, Joost Istha, Frank de Beun, Geert Doek en Dolf Weverink...

Lees Meer

 
Unilever investeert 1 miljard euro in Clean Future-programma

Unilever wil tegen 2030 stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen in haar schoonmaakproducten en investeert daarom 1 miljard euro in het Clean Future-programma. Het geld is ook bedoeld om nieuwe manieren te ontwikkelen om de CO2-voetafdruk te reduceren.

Het Clean Future-programma is erop gericht de manier waarop schoonmaak- en wasmiddelen ter wereld worden ontwikkeld, geproduceerd en verpakt fundamenteel veranderen. Het doel is om de grondbeginselen van de circulaire economie te...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Yield Analist

De veranderingen in media en het tv landschap volgen elkaar snel op. Door deze veranderingen is het essentieel om commerciële mogelijkheden te signaleren en deze te kapitaliseren.

Een focus op inventory en het optimaliseren van Yield is van toenemend belang om de ambities van de organisatie te realiseren. Voor de afdeling Data Intelligence op zoek naar een Yield Analist...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Inside Sales Accountmanager

De Inside Sales accountmanager benadert klanten telefonisch en heeft zowel als doel het verhogen van de klantwaarde tot circa 50k als het activeren van new business klanten.

Samen met de Industry consultant ben je werkzaam op een of meerdere identieke branches en stel je best practises documentatie op om dit vervolgens te delen binnen het Inside Sales team. Alle andere adverteerders zullen worden bediend met gestandaardiseerde voorstellen en een beperkte waaier...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C

Voor de afdeling B2C zijn we op zoek naar een Marketeer. Lijkt het jou leuk te werken voor Quote, National Geographic, Men’s Health, Esquire, Quest en meer? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Als Marketeer abonnementen ben je ondersteunend aan de Marketing manager en verantwoordelijk voor het opzetten campagnes voor bovengenoemde bekende tijdschriften van Hearst! Je krijgt veel vrijheid in het ontwikkelen van de campagnes voor jouw merken. Je bedenkt campagnes met...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media is looking for a Head of Marketing - DPG Online Services

This is your opportunity to develop a vision and strategy on data-driven B2C marketing for more than one brand! As Head of Marketing you will have a functional leadership role within a matrix organisation, where you touch upon all DPG Online Services brands; such as Tweakers, AutoTrack and Independer.

You will create and run a central marketing team with the objective to maximize traffic and / or conversion for these different brands, and optimize e-commerce channels. You...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Maserati met digitale presentatie MC20 sportwagen dankzij RESN 18-09-2020 | 17:38:41
Het Italiaanse automerk Maserati heeft met een digitale wereldpremière de MC20 supersportwagen gelanceerd tijdens Maserati Day, een internationale dag waarop het merk wereldwijd wordt gevierd


HERC the agency maakt internationaal manifest voor Tony Chocolonely 17-09-2020 | 18:12:34
HERC the agency heeft een creatief manifest voor Tony’s Chocolonely gemaakt met de Britse acteur en regisseur Idris Elba als spoken word artist


Swinkels Family Brewers kiest voor mediabureau ZIGT 17-09-2020 | 16:00:00
Swinkels Family Brewers, bekend van onder meer de merken Bavaria, Palm en Swinckels’, heeft na een uitgebreid en intensief pitchtraject gekozen voor ZIGT als mediabureau


[Marketing Report Radio] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet 17-09-2020 | 13:26:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van 2020. De supermarkt heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de keten vooral zelf haar kanalen samen met partners invult


[Marketing Report Radio] Bert Kamp over het coöperatieve idee samen met anno 2020 17-09-2020 | 13:15:00
Bert Kamp is Communication Channel Manager en mediastrateeg bij de Rabobank. De organisatie wil opnieuw haar coöperatieve opzet benadrukken. Rabo kent haar oorsprong bij de Boerenleenbank en de Raiffeisenbank en is daar trots op


[Marketing Report Radio] Yvette Belt over snel schakelen, Ode aan Nederland en verbinding in coronatijd 17-09-2020 | 10:54:09
Yvette Belt is Director Brand & Marketing Communicatie bij KPN. Toen de coronacrisis begon, schakelde KPN naar de hoogste versnelling om communicatie voor klanten en bedrijven mogelijk te maken. De commercial Ode aan Nederland viel daarbij op


[Marketing Report Radio] René Zeedijk: over NDC, Mediahuis en DPG Media 17-09-2020 | 10:34:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT bij Marketing Report Radio ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In deze september-editie besprak hij onder meer de overname van de NDC Mediagroep door Mediahuis, nieuwe videoplatforms en kansen voor audio


[Marketing Report Radio Column] Ruud de Langen: 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken 16-09-2020 | 20:51:00
Ruud de Langen houdt als columnist te gast bij Marketing Report Radio de Media Troonrede 2020 in 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken


Post Corona Posts: Wat ga jij doen wanneer deze pandemie voorbij is? 15-09-2020 | 14:58:00
PostCoronaPosts.com is een wereldwijd platform waar mensen hun post-Corona intenties anoniem kunnen delen met de rest van de wereld


Yvette Belt, Monique Pennings, Bert Kamp en Ruud de Langen te gast in Marketing Report Radio 14-09-2020 | 23:11:00
Het zijn roerige tijden en in daarom des te meer reden om op Prinsjesdag vooruit te kijken. We ontvangen in onze uitzending drie topmarketeers, grote namen het vak die alle drie in de top-25 van DeMarketing100 staan


FOX Sports-medewerkers bedanken kijker met lied 14-09-2020 | 13:11:30
In een commercial bedankt FOX Sports de kijkers voor hun steun tijdens de afgelopen maanden. Het nummer Without you van Harry Nilsson, dat gebruikt wordt in de campagne van FOX Sports, wordt deze keer gezongen door presentatoren, verslaggevers en analisten van de zender


Grolsch komt met donker alcoholvrij speciaalbier: Herfstbier 0.0% 14-09-2020 | 12:40:00
Als eerste grote bierbrouwer in Nederland introduceert Grolsch een donker alcoholvrij bier


André van Duin in commercial voor Hans Anders 14-09-2020 | 12:05:00
André van Duin speelt met Plien van Bennekom in de commercial van Hans Anders rondom de hoortoestellen van het bedrijf


Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100 11-09-2020 | 08:23:00
Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards en de Media Rally - lanceert de Merken100


Yune helpt COC met ontmoetings-app voor minderjarigen 10-09-2020 | 23:58:17
Contentmarketingbureau Yune, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft voor COC Nederland belangeloos een online campagne ontwikkeld ter promotie van de app Jong&Out



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -