Jaargang 3 | editie 6 | 4 september 2020
 

Albert Heijn lanceert Foodstars

Albert Heijn start maandag 7 september met een nieuwe spaaractie: ‘Foodstars’. Deze bonte verzameling van 64 karakters, gebaseerd op producten uit de Schijf van Vijf, laat kinderen met een kaartspel en app ontdekken hoe leuk en lekker gezond eten eigenlijk is.

Met de Foodstars-app kan iedere speler familie en vrienden uitdagen met tientallen foto- en video challenges die te maken hebben met gezond eten, drinken en bewegen. De spaaractie is onderdeel van de ambitie van Albert Heijn om iedereen in...

Lees Meer

 

Initiative groeit voor derde jaar op rij harder dan de markt

Uit onderzoek van Recma blijkt dat Initiative een structurele groei laat zien in de Nederlandse markt. De groei van Initiative wordt over de laatste drie jaar geraamd op een verdubbeling. Ze is daarmee veruit de snelste groeier in de categorie. De groei van 2018 op 2019 wordt geraamd op 12 procent.

Initiative neemt qua volume de derde positie in de markt in. Opvallend is dat de nummer een en twee respectievelijk een daling laten zien in groei, of een minimale groei...

Lees Meer

 

[Forum] De Open campagne van Coca-Cola

Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in de markt naar hun mening over actuele ontwikkelingen. Deze keer is de vraag:

Wat vind je van de Open campagne van Coca-Cola?

Aan het woord zijn John Olivieira, Anneli Rispens, Joost Istha, Frank de Beun, Geert Doek en Dolf Weverink...

Lees Meer

 
Unilever investeert 1 miljard euro in Clean Future-programma

Unilever wil tegen 2030 stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen in haar schoonmaakproducten en investeert daarom 1 miljard euro in het Clean Future-programma. Het geld is ook bedoeld om nieuwe manieren te ontwikkelen om de CO2-voetafdruk te reduceren.

Het Clean Future-programma is erop gericht de manier waarop schoonmaak- en wasmiddelen ter wereld worden ontwikkeld, geproduceerd en verpakt fundamenteel veranderen. Het doel is om de grondbeginselen van de circulaire economie te...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Yield Analist

De veranderingen in media en het tv landschap volgen elkaar snel op. Door deze veranderingen is het essentieel om commerciële mogelijkheden te signaleren en deze te kapitaliseren.

Een focus op inventory en het optimaliseren van Yield is van toenemend belang om de ambities van de organisatie te realiseren. Voor de afdeling Data Intelligence op zoek naar een Yield Analist...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Inside Sales Accountmanager

De Inside Sales accountmanager benadert klanten telefonisch en heeft zowel als doel het verhogen van de klantwaarde tot circa 50k als het activeren van new business klanten.

Samen met de Industry consultant ben je werkzaam op een of meerdere identieke branches en stel je best practises documentatie op om dit vervolgens te delen binnen het Inside Sales team. Alle andere adverteerders zullen worden bediend met gestandaardiseerde voorstellen en een beperkte waaier...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C

Voor de afdeling B2C zijn we op zoek naar een Marketeer. Lijkt het jou leuk te werken voor Quote, National Geographic, Men’s Health, Esquire, Quest en meer? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Als Marketeer abonnementen ben je ondersteunend aan de Marketing manager en verantwoordelijk voor het opzetten campagnes voor bovengenoemde bekende tijdschriften van Hearst! Je krijgt veel vrijheid in het ontwikkelen van de campagnes voor jouw merken. Je bedenkt campagnes met...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media is looking for a Head of Marketing - DPG Online Services

This is your opportunity to develop a vision and strategy on data-driven B2C marketing for more than one brand! As Head of Marketing you will have a functional leadership role within a matrix organisation, where you touch upon all DPG Online Services brands; such as Tweakers, AutoTrack and Independer.

You will create and run a central marketing team with the objective to maximize traffic and / or conversion for these different brands, and optimize e-commerce channels. You...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -