Jaargang 3 | editie 6 | 4 september 2020
 

Albert Heijn lanceert Foodstars

Albert Heijn start maandag 7 september met een nieuwe spaaractie: ‘Foodstars’. Deze bonte verzameling van 64 karakters, gebaseerd op producten uit de Schijf van Vijf, laat kinderen met een kaartspel en app ontdekken hoe leuk en lekker gezond eten eigenlijk is.

Met de Foodstars-app kan iedere speler familie en vrienden uitdagen met tientallen foto- en video challenges die te maken hebben met gezond eten, drinken en bewegen. De spaaractie is onderdeel van de ambitie van Albert Heijn om iedereen in...

Lees Meer

 

Initiative groeit voor derde jaar op rij harder dan de markt

Uit onderzoek van Recma blijkt dat Initiative een structurele groei laat zien in de Nederlandse markt. De groei van Initiative wordt over de laatste drie jaar geraamd op een verdubbeling. Ze is daarmee veruit de snelste groeier in de categorie. De groei van 2018 op 2019 wordt geraamd op 12 procent.

Initiative neemt qua volume de derde positie in de markt in. Opvallend is dat de nummer een en twee respectievelijk een daling laten zien in groei, of een minimale groei...

Lees Meer

 

[Forum] De Open campagne van Coca-Cola

Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in de markt naar hun mening over actuele ontwikkelingen. Deze keer is de vraag:

Wat vind je van de Open campagne van Coca-Cola?

Aan het woord zijn John Olivieira, Anneli Rispens, Joost Istha, Frank de Beun, Geert Doek en Dolf Weverink...

Lees Meer

 
Unilever investeert 1 miljard euro in Clean Future-programma

Unilever wil tegen 2030 stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen in haar schoonmaakproducten en investeert daarom 1 miljard euro in het Clean Future-programma. Het geld is ook bedoeld om nieuwe manieren te ontwikkelen om de CO2-voetafdruk te reduceren.

Het Clean Future-programma is erop gericht de manier waarop schoonmaak- en wasmiddelen ter wereld worden ontwikkeld, geproduceerd en verpakt fundamenteel veranderen. Het doel is om de grondbeginselen van de circulaire economie te...

Lees Meer

 

 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Yield Analist

De veranderingen in media en het tv landschap volgen elkaar snel op. Door deze veranderingen is het essentieel om commerciële mogelijkheden te signaleren en deze te kapitaliseren.

Een focus op inventory en het optimaliseren van Yield is van toenemend belang om de ambities van de organisatie te realiseren. Voor de afdeling Data Intelligence op zoek naar een Yield Analist...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Inside Sales Accountmanager

De Inside Sales accountmanager benadert klanten telefonisch en heeft zowel als doel het verhogen van de klantwaarde tot circa 50k als het activeren van new business klanten.

Samen met de Industry consultant ben je werkzaam op een of meerdere identieke branches en stel je best practises documentatie op om dit vervolgens te delen binnen het Inside Sales team. Alle andere adverteerders zullen worden bediend met gestandaardiseerde voorstellen en een beperkte waaier...

Lees Meer

 

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C

Voor de afdeling B2C zijn we op zoek naar een Marketeer. Lijkt het jou leuk te werken voor Quote, National Geographic, Men’s Health, Esquire, Quest en meer? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Als Marketeer abonnementen ben je ondersteunend aan de Marketing manager en verantwoordelijk voor het opzetten campagnes voor bovengenoemde bekende tijdschriften van Hearst! Je krijgt veel vrijheid in het ontwikkelen van de campagnes voor jouw merken. Je bedenkt campagnes met...

Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media is looking for a Head of Marketing - DPG Online Services

This is your opportunity to develop a vision and strategy on data-driven B2C marketing for more than one brand! As Head of Marketing you will have a functional leadership role within a matrix organisation, where you touch upon all DPG Online Services brands; such as Tweakers, AutoTrack and Independer.

You will create and run a central marketing team with the objective to maximize traffic and / or conversion for these different brands, and optimize e-commerce channels. You...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Team Sunweb wordt Team DSM 04-12-2020 | 18:55:37
Team Sunweb gaat vanaf wielerseizoen 2021 Team DSM heten. Koninklijke DSM sponsort daarmee de wielerploeg voortaan. DSM is een speler ie actief is op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven


Kruidvat lanceert Kerstcommercial 04-12-2020 | 18:35:00
Kruidvat lanceert op 6 december haar kerstcommercial. Daarin is een verhaal te zien waar een meisje dat een verrassende oplossing bedenkt, waardoor iedereen toch van een mooie en gezonde kerst kan genieten. De campagne gaat 6 december live op tv en de social kanalen. De campagne werd ontwikkeld door DDB Unlimited


Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber Monday 04-12-2020 | 18:17:00
Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber MondayRookmelders, erotische producten en fitnessapparaten waren dit jaar de meest opvallende stijgers tijdens het Black Friday- en Cyber Monday weekend in vergelijking met 2019


Harald Vlugt en Xerxes Group werken samen voor collectie-expositie ColleXposition 03-12-2020 | 13:15:00
Beeldend kunstenaar en verwoed kunstverzamelaar Harald Vlugt en Xerxes Group, moedermaatschappij van vier entiteiten op het gebied van data- en documentoplossingen, zorgden samen voor een bijzondere expositie: ColleXposition


Bruut Amsterdam en Jalt ontwikkelen Maatjes gezocht voor Oranje Fonds 03-12-2020 | 10:20:15
Jalt onderzocht op welke manier deze doelgroep kan worden bereikt en welk verhaal er verteld moet worden om het goede doel volledig tot zijn recht te laten komen. Bruut Amsterdam nam de volledige productie van de multimediale campagne voor haar rekening


Blauw Gras gekozen voor digitale campagnes van de Hartstichting 02-12-2020 | 17:59:00
Blauw Gras is door de Hartstichting verkozen voor de ontwikkeling en uitvoering van digitale campagnes. De samenwerking wordt begin 2021 afgetrapt met meerdere campagnes, waaronder een merkcampagne


Vattenfall, UM en DPG Brand Studio lanceren campagne GO-Greeners 02-12-2020 | 15:13:00
Vattenfall, strategisch partner UM en DPG Brand Studio lanceren het concept GO-Greeners, een branded content campagne met verhalen van mensen die met een klein, duurzaam idee, grote impact maken


Bram Krikke lanceert label De Boekenclub met Mediamonks 01-12-2020 | 12:15:57
Bram Krikke komt met het label De Boekenclub. Voor de lancering van het merk heeft werkte hij via MediaMonks Originals samen met jong creatief en regietalent Willem Beelaerts van Blokland en Kris Pouw


Subway en Gardeners Agency lanceren TikTok-campagne voor eerste vegan Sub 01-12-2020 | 10:50:00
Subway heeft de populairste Sub, de Chicken Teriyaki, geremixt in een vegan variant: de Vegan Chicken Teriyaki. Voor de lancering van de plantbased variant maken Subway en Gardeners Agency gebruik van de creativiteit van Nederlandse jongeren


The Social Handshake lanceert onlineplatform Loongift 01-12-2020 | 10:24:14
The Social Handshake komt met het initiatief LoonGift. Dit is een onlineplatform voor werkgevers en werknemers, waarmee werknemers een maandelijkse gift direct vanuit het salaris aan goede doelen kunnen doen


CEWE Fotoservice kiest ZIGT als digital marketingbureau in de Benelux 30-11-2020 | 06:00:00
CEWE Fotoservice heeft ZIGT gekozen als digital marketingbureau voor de Benelux. Het bedrijf had voor de optimalisatie en beheer van de digitale perfomancekanalen in Nederland, Belgiƫ en Luxemburg een pitch uitgezet


Coca-Cola begint 100ste kerstcampagne 27-11-2020 | 17:47:00
Coca-Cola Nederland zendt de komende tijd haar kerstcommercial uit. Het is de 100ste keer dat het bedrijf een campagne rond de feestdagen begint. De campagneslogan is Geef deze Kerst iets dat alleen jij kunt geven - jezelf


Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 27-11-2020 | 08:45:00
Het boek Marketing Design met Customer Journey Mapping is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur Eveline van Zeeland stelt met haar boek dat marketing veelomvattend is


Mirage Retail Group (Blokker, Big Bazar, Intertoys) koopt electronicaketen BCC 27-11-2020 | 08:00:00
Mirage Retail Group heeft de electronicaketen BCC overgenomen. BCC telt 1345 medewerkers en 60 winkels en was de afgelopen jaren in handen van het Franse Groupe FNAC-Darty. De overname is goedgekeurd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM)


Consument wacht op de beste Black Friday-deal 26-11-2020 | 10:45:01
Consumenten zijn zich massaal aan het oriƫnteren op een (online) aankoop tijdens de koopjesdag Black Friday. Veel bezoekers wachten met het daadwerkelijk aanschaffen van een product met korting tot op Black Friday zelf. Dit blijkt uit een analyse van onafhankelijke vergelijkingssite en reviewplatform Kieskeurig.nl



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -