Jaargang 3 | editie 7 | 17 september 2020
 

[Marketing Report Radio] Yvette Belt over snel schakelen, Ode aan Nederland en verbinding in coronatijd

Yvette Belt is Director Brand & Marketing Communicatie bij KPN. Toen de coronacrisis begon, schakelde KPN naar de hoogste versnelling om communicatie voor klanten en bedrijven mogelijk te maken. De commercial Ode aan Nederland viel daarbij op, en de totstandkoming had in verband met de lockdown een hoop voeten in de aarde.

"We wilden wat met de hele situatie, een eerbetoon aan heel Nederland om met elkaar de lockdown door te komen. Maar hoe neem je een commercial op als iedereen thuis zit? Na...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio Column] Ruud de Langen: 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken

Ruud de Langen is boven water. Bij Marketing Report Radio spreekt hij de Media Troonrede 2020 uit in 10 voorspellingen die de aandacht zullen trekken.

"De vleermuis die de wereld met een virusje op pauze heeft gedrukt, heeft er ook voor gezorgd dat er in de Nederlandse televisiemarkt een dikke 100 miljoen euro mist. De Publieke Omroep lost dit op door extra geld op te nemen van de doorlopend openstaande portemonnee van Arie Slob. Het enige doorlopende dat lokale uitgevers en broadcasters...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] René Zeedijk: over NDC, Mediahuis en DPG Media

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In deze september-editie besprak hij onder meer de overname van de NDC Mediagroep door Mediahuis, nieuwe videoplatforms en kansen voor audio.

“De overname door Mediahuis is toch wel verrassend, want NDC is in 2013 al gaan samenwerken met DPG Media. Dat was de gedoodverfde overnamekandidaat, maar het is toch die...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Bert Kamp over het coöperatieve idee samen met anno 2020

Bert Kamp is Communication Channel Manager en mediastrateeg bij de Rabobank. Rabobank wil opnieuw haar coöperatieve opzet benadrukken.

Rabobank is daar trots op waarbij het de focus legt op het samenwerken met de maatschappij. Rabobank wil duurzaamheid en transitie vormgeven met andere bedrijfsmodellen in verschillende sectoren. "Je voelt het cooperatieve bloed bij de mensen van de Rabobank heen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Jumbo heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de supermarktketen vooral zelf haar kanalen samen met partners invult.

Ook heeft de supermarkt een radiostation gelanceerd dat per 29 september 2020 met gepresenteerde uitzendingen zal starten: "In deze wereld met zoveel fragmentatie in media en zoveel verschillende boodschappen voor verschillende doelgroepen, is het heel belangrijk om de juiste boodschap op het juiste moment in het juiste kanaal te communiceren...

Lees Meer

 
 

 
 

[Vacatures] Reprise zoekt een Team Manager

Als Team Manager houd jij ervan om een team te bouwen, aan te sturen en te coachen? Ben jij iemand die anderen uitdaagt en ze helpt om de beste versie van zichzelf te worden? Vind je het daarnaast leuk om grotere projecten te managen die ertoe bijdragen dat iedereen zijn werk zo goed mogelijk kan uitvoeren?

Dan is de rol van Teammanager bij Reprise jou op het lijf geschreven. Als Team Manager ben je verantwoordelijk voor een groep van ongeveer 20 digitale specialisten van...

Lees Meer

 

[Vacatures] Reprise zoekt een SEA Consultant

Heb jij een grote passie voor online marketing? Zie jij het als een uitdaging om op basis van een goede analyse een commercieel advies aan je klant te presenteren en het verschil te maken? Misschien word jij dan wel één van onze nieuwe SEA Consultants!   

Wat je gaat doen 

  • Je werkt aan de grootste search campagnes van Nederland 
  • Je verbetert de prestaties en spot kansen voor deze grote klanten 
  • Je bent op de hoogte van alle SEA trends en kunt meepraten over interessante ontwikkelingen op dit...

Lees Meer

 

[Vacatures] Reprise zoekt een Display Advertising Consultant

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging op het gebied van online media en werk je graag voor de top van de adverteerdermarkt? Dan ben jij wellicht onze next best Display Advertising Consultant!

Wat je gaat doen

Als Display Advertising Consultant adviseer jij onze klanten over succesvolle online display campagnes en bijbehorende strategieën. Je bent de schakel tussen de technologische partners en de exploitant. Dagelijks ben je bezig met het optimaliseren, automatiseren en verbeteren van de...

Lees Meer

 

[Vacatures] Initiative zoekt een Campagne Manager

Maak jij binnenkort de grootste mediacampagnes voor de mooiste merken tot een succes? Ben jij het spreekwoordelijke schaap met de 5 poten die geoliede processen opzet, collega’s motiveert en die ervoor zorgt dat er geïntegreerde adviezen opgesteld worden? Dan is de functie van Campagne Manager bij Initiative echt iets voor jou!

De rol

Bij Initiative krijg je een uitdagend klantenpakket waar je samen met een Client Director verantwoordelijk voor bent. De CM zorgt voor een soepel verloop van alle projecten op dit...

Lees Meer

 

[Vacatures] Initiative zoekt een Campagne Manager

Maak jij binnenkort de grootste mediacampagnes voor de mooiste merken tot een succes? Ben jij het spreekwoordelijke schaap met de 5 poten die geoliede processen opzet, collega’s motiveert en die ervoor zorgt dat er geïntegreerde adviezen opgesteld worden? Dan is de functie van Campagne Manager bij Initiative echt iets voor jou!

De rol

Bij Initiative krijg je een uitdagend klantenpakket waar je samen met een Client Director verantwoordelijk voor bent. De CM zorgt voor een soepel verloop van alle projecten op dit...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een CRM & Marketing Automation specialist

Als CRM & Marketing Automation Specialist ben je onderdeel van de afdeling Optimization. Jij bent verantwoordelijk voor het opzetten en uitrollen van de datagedreven Marketing Automation strategie.

Marketing Automation is voor jou een bekend begrip en je weet met technologie, data, de juiste creatieve content, interne teams resultaat te boeken en de loyaliteit van de gebruiker te vergroten...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Concepter & Designer bij de MH Brand Studio

MH Brand Studio is verantwoordelijk voor grote campagnes waarbij strategie en creatie een belangrijke rol spelen. MH Brand Studio wordt alleen ingezet op branded content briefings en producties van grote adverteerders en complexe aanvragen.

MH Brand Studio bedenkt en implementeert nieuwe sales pakketten en digitale advertentieproducten en draagt zorg voor kennisverspreiding bij de salesteams... 

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -