Jaargang 3 | editie 7 | 17 september 2020
 

[Marketing Report Radio] Yvette Belt over snel schakelen, Ode aan Nederland en verbinding in coronatijd

Yvette Belt is Director Brand & Marketing Communicatie bij KPN. Toen de coronacrisis begon, schakelde KPN naar de hoogste versnelling om communicatie voor klanten en bedrijven mogelijk te maken. De commercial Ode aan Nederland viel daarbij op, en de totstandkoming had in verband met de lockdown een hoop voeten in de aarde.

"We wilden wat met de hele situatie, een eerbetoon aan heel Nederland om met elkaar de lockdown door te komen. Maar hoe neem je een commercial op als iedereen thuis zit? Na...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio Column] Ruud de Langen: 10 voorspellingen in media die de aandacht zullen trekken

Ruud de Langen is boven water. Bij Marketing Report Radio spreekt hij de Media Troonrede 2020 uit in 10 voorspellingen die de aandacht zullen trekken.

"De vleermuis die de wereld met een virusje op pauze heeft gedrukt, heeft er ook voor gezorgd dat er in de Nederlandse televisiemarkt een dikke 100 miljoen euro mist. De Publieke Omroep lost dit op door extra geld op te nemen van de doorlopend openstaande portemonnee van Arie Slob. Het enige doorlopende dat lokale uitgevers en broadcasters...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] René Zeedijk: over NDC, Mediahuis en DPG Media

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In deze september-editie besprak hij onder meer de overname van de NDC Mediagroep door Mediahuis, nieuwe videoplatforms en kansen voor audio.

“De overname door Mediahuis is toch wel verrassend, want NDC is in 2013 al gaan samenwerken met DPG Media. Dat was de gedoodverfde overnamekandidaat, maar het is toch die...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Bert Kamp over het coöperatieve idee samen met anno 2020

Bert Kamp is Communication Channel Manager en mediastrateeg bij de Rabobank. Rabobank wil opnieuw haar coöperatieve opzet benadrukken.

Rabobank is daar trots op waarbij het de focus legt op het samenwerken met de maatschappij. Rabobank wil duurzaamheid en transitie vormgeven met andere bedrijfsmodellen in verschillende sectoren. "Je voelt het cooperatieve bloed bij de mensen van de Rabobank heen...

Lees Meer

 

[Marketing Report Radio] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Jumbo heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de supermarktketen vooral zelf haar kanalen samen met partners invult.

Ook heeft de supermarkt een radiostation gelanceerd dat per 29 september 2020 met gepresenteerde uitzendingen zal starten: "In deze wereld met zoveel fragmentatie in media en zoveel verschillende boodschappen voor verschillende doelgroepen, is het heel belangrijk om de juiste boodschap op het juiste moment in het juiste kanaal te communiceren...

Lees Meer

 
 

 
 

[Vacatures] Reprise zoekt een Team Manager

Als Team Manager houd jij ervan om een team te bouwen, aan te sturen en te coachen? Ben jij iemand die anderen uitdaagt en ze helpt om de beste versie van zichzelf te worden? Vind je het daarnaast leuk om grotere projecten te managen die ertoe bijdragen dat iedereen zijn werk zo goed mogelijk kan uitvoeren?

Dan is de rol van Teammanager bij Reprise jou op het lijf geschreven. Als Team Manager ben je verantwoordelijk voor een groep van ongeveer 20 digitale specialisten van...

Lees Meer

 

[Vacatures] Reprise zoekt een SEA Consultant

Heb jij een grote passie voor online marketing? Zie jij het als een uitdaging om op basis van een goede analyse een commercieel advies aan je klant te presenteren en het verschil te maken? Misschien word jij dan wel één van onze nieuwe SEA Consultants!   

Wat je gaat doen 

  • Je werkt aan de grootste search campagnes van Nederland 
  • Je verbetert de prestaties en spot kansen voor deze grote klanten 
  • Je bent op de hoogte van alle SEA trends en kunt meepraten over interessante ontwikkelingen op dit...

Lees Meer

 

[Vacatures] Reprise zoekt een Display Advertising Consultant

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging op het gebied van online media en werk je graag voor de top van de adverteerdermarkt? Dan ben jij wellicht onze next best Display Advertising Consultant!

Wat je gaat doen

Als Display Advertising Consultant adviseer jij onze klanten over succesvolle online display campagnes en bijbehorende strategieën. Je bent de schakel tussen de technologische partners en de exploitant. Dagelijks ben je bezig met het optimaliseren, automatiseren en verbeteren van de...

Lees Meer

 

[Vacatures] Initiative zoekt een Campagne Manager

Maak jij binnenkort de grootste mediacampagnes voor de mooiste merken tot een succes? Ben jij het spreekwoordelijke schaap met de 5 poten die geoliede processen opzet, collega’s motiveert en die ervoor zorgt dat er geïntegreerde adviezen opgesteld worden? Dan is de functie van Campagne Manager bij Initiative echt iets voor jou!

De rol

Bij Initiative krijg je een uitdagend klantenpakket waar je samen met een Client Director verantwoordelijk voor bent. De CM zorgt voor een soepel verloop van alle projecten op dit...

Lees Meer

 

[Vacatures] Initiative zoekt een Campagne Manager

Maak jij binnenkort de grootste mediacampagnes voor de mooiste merken tot een succes? Ben jij het spreekwoordelijke schaap met de 5 poten die geoliede processen opzet, collega’s motiveert en die ervoor zorgt dat er geïntegreerde adviezen opgesteld worden? Dan is de functie van Campagne Manager bij Initiative echt iets voor jou!

De rol

Bij Initiative krijg je een uitdagend klantenpakket waar je samen met een Client Director verantwoordelijk voor bent. De CM zorgt voor een soepel verloop van alle projecten op dit...

Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een CRM & Marketing Automation specialist

Als CRM & Marketing Automation Specialist ben je onderdeel van de afdeling Optimization. Jij bent verantwoordelijk voor het opzetten en uitrollen van de datagedreven Marketing Automation strategie.

Marketing Automation is voor jou een bekend begrip en je weet met technologie, data, de juiste creatieve content, interne teams resultaat te boeken en de loyaliteit van de gebruiker te vergroten...

Lees Meer

 

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Concepter & Designer bij de MH Brand Studio

MH Brand Studio is verantwoordelijk voor grote campagnes waarbij strategie en creatie een belangrijke rol spelen. MH Brand Studio wordt alleen ingezet op branded content briefings en producties van grote adverteerders en complexe aanvragen.

MH Brand Studio bedenkt en implementeert nieuwe sales pakketten en digitale advertentieproducten en draagt zorg voor kennisverspreiding bij de salesteams... 

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Stijn Fien | Sander Kwint | Reprise: bijzonder jaar met Facebook en Amazon 22-01-2021 | 16:40:47
Reprise is een full service digital marketing agency die klanten helpt met strategie, tech digs, executie en andere fronten op het vlak van digital marketing. We spraken Managing Director Stijn Fien en Head of eCommerce Sander Kwint over de wereld van digital marketing en e-commerce


[Marketing Report Radio] Ingrid Timmer van Storytel over het streamen van luisterboeken 22-01-2021 | 15:34:00
Ingrid Timmer, is sinds februari 2020 Marketing Manager bij Storytel Nederland en België van Fremantle Nederland en België. Storytel is een wereldwijd actieve abonnementsdienst waar luisterboeken en e-boeken worden gestreamd. We spreken met Ingrid Timmer over het concept van Storytel en luisterboeken


[Marketing Report Radio] Georgette Schlick van Fremantle over produceren voor Netflix 22-01-2021 | 15:06:00
Georgette Schlick, CEO van Fremantle Nederland en België. Deze functie bekleedt ze sinds 2014. We spreken haar over onder meer produceren tijdens de coronacrisis, scripted content en produceren voor Netflix


[Marketing Report Radio] Jorieke de Vries van Lidl over het merk Lidl, de coronacrisis en duurzaamheid 22-01-2021 | 14:04:00
Jorieke de Vries is head of marketing bij Lidl Nederland. Ze werkt meer dan 11 jaar voor Lidl en heeft geholpen het Lidl-merk in Nederland op de kaart te zetten


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over Vrienden van Amstel Live, Luistercijfers en de Issue Award 22-01-2021 | 12:35:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 19 januari 2021 werden onder meer de laatste luistercijfers doorgenomen


Plus start samenwerking met Talpa Network voor Marble Mania 22-01-2021 | 11:37:05
Supermarkt Plus en Talpa Network zijn een partnership aangegaan en komen onder de naam Marble Mania vanaf 21 januari 2021 met een programmaformat omtrent knikkeren. In deze familieshow gaan elke week drie bekende Nederlanders de knikkerstrijd met elkaar aan


[Onderzoek] Nielsen: 44,7 miljard euro aan supermarktomzet in 2020 doet records sneuvelen 21-01-2021 | 17:10:48
Het jaar 2020 was een zeer turbulent jaar voor de supermarktbranche. De omzet bereikte in 2020 (inclusief week 53) met 44.7 miljard euro een recordhoogte. Dit betekende een groei van 11.2 procent ten opzichte van 2019, daar waar de gemiddelde groei van de afgelopen 3 jaar 3.5 procent bedroeg


Honda Motor Europa kiest voor UM 21-01-2021 | 15:57:00
UM EMEA heeft het media-account voor Honda Motor Europa gewonnen. Honda Motor Europa startte een pitchtraject dat in juni 2020 van start ging. De samenwerking start in april 2021 en omvat de communicatie en mediastrategie, -planning en -distributie voor alle kanalen in Europa


Incentro rapporteert groei voor vijftiende jaar op rij 21-01-2021 | 11:17:00
Voor het vijftiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2020 de omzet uitkwam op bijna 57 miljoen euro, een groei van 8,8 procent ten opzichte van 2019. Het verwachte resultaat komt uit op 6,9 miljoen euro voor belastingen


[Interview] Nick Kalse (Outbrain): Native advertising krijgt een vaste plek binnen de digitale marketingstrategie 21-01-2021 | 10:34:00
Op 27 januari organiseert advertentieplatform Outbrain het webinar Outbrain Unveil. We spreken met Nick Kalse, Head of Sales bij Outbrain Benelux


[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021? 21-01-2021 | 09:00:00
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag: hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?


BENK komt met offline en onlinecampagne voor Argeta 20-01-2021 | 17:27:00
Fullservice activation agency BENK heeft onder de noemer spread happiness op je boterham een campagne gelanceerd voor Argeta


Timing komt met andere merkidentiteit 20-01-2021 | 15:12:00
Timing heeft een andere merkidentiteit en -film gelanceerd. Het uitzendbureau heeft zich gespecialiseerd in uitvoerend werk. De merkidentiteit moet daadkracht en een no-nonsense werkmentaliteit uitstralen


KVK gunt Kumpany en We Are Live aanbesteding events 20-01-2021 | 14:06:00
Kumpany en partner We Are Live hebben met een hybride eventconcept de Europese aanbesteding van KVK voor de verzorging van events gewonnen.. De aanbesteding duurde circa een half jaar


[Column] Arno de Jong (Nederlandse loterij): Covid werkt als een pepmiddel voor de digitalisering van mediaconsumptie 19-01-2021 | 16:23:00
Het jaar 2021 komt voor adverteerders in het teken te staan van adaptief vermogen. Een jaar waarin progressief en creatief denken gaat worden beloond



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -