Jaargang 12 | editie 30 | 18 september 2020 |
|
Lauren van der Heijden is directeur advertising bij DPG Media. Na de overname van Sanoma heeft het bedrijf grootse plannen met de tijdschriften: “Wij geloven echt dat we tijdschriften kunnen digitaliseren.”
DPG Media was al het grootste mediabedrijf in Nederland met merken als AD, de Volkskrant, Parool en Trouw; met de overname van Sanoma zijn daar onder meer NU.nl, Libelle, Margriet, Donald Duck en AutoWeek bijgekomen...
|
|
|
|
De media-ondernemers Peter Contant en Ivo Janssens, die in maart 2019 een samenwerking startten, gaan het platform GOOISCH…als Lifestyle uitbouwen en voortzetten onder de naam CLASSY Lifestyle gekoppeld aan platform www.classy.nl. Het magazine GOOISCH gaat vanaf 17 september verder als CLASSY Lifestyle.
De frequentie van het kwartaalmagazine zal vanaf 2021 verhoogd worden naar minimaal zes keer per jaar en zal regelmatig voorzien worden van een glossy geschenken...
|
|
|
|
Persbureau ANP en DPG Media hebben hun contract met drie jaar verlengd. Daarbij is het contract ook van kracht voor de uitgaven die DPG Media in april 2020 van Sanoma overnam, waaronder NU.nl. Dit melden het ANP en Villamedia.
Sinds oktober 2019 maakte NU.nl geen gebruik meer van het ANP.Martijn Bennis, algemeen directeur van het ANP: "Het ANP is niet alleen een nieuwsproducent, het persbureau is ook nationaal erfgoed met een brede...
|
|
|
|
Yvette Belt is Director Brand & Marketing Communicatie bij KPN. Toen de coronacrisis begon, schakelde KPN naar de hoogste versnelling om communicatie voor klanten en bedrijven mogelijk te maken. De commercial Ode aan Nederland viel daarbij op, en de totstandkoming had in verband met de lockdown een hoop voeten in de aarde.
"We wilden wat met de hele situatie, een eerbetoon aan heel Nederland om met elkaar de lockdown door te komen. Maar hoe neem je een commercial op als iedereen thuis...
|
|
|
|
In de wereld van online branded content kennen we het begrip Quality View (QV). Een view is een QV als de gesponsorde content minimaal 15 seconden in beeld is. Een goede metric om het succes van online branded content te meten en vergelijken.
Jammer dat dit in print niet mogelijk is. Of misschien toch wel? Value Zipper buigt zich erover. Tijdens het Magazine Media Café presenteerde Roger Verdurmen (Sanoma) de Quality Read, de print variant van de Quality View. Zijn...
|
|
|
|
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.
In deze september-editie besprak hij onder meer de overname van de NDC Mediagroep door Mediahuis, nieuwe videoplatforms en kansen voor audio. “De overname door Mediahuis is toch wel verrassend, want NDC is in 2013 al gaan samenwerken met DPG Media. Dat was de...
|
|
|
|
Talpa Network en Ajax zijn ten behoeve van Ajax Radio een samenwerking gestart. De radiozender zendt live verslag uit van alle wedstrijden. Deze worden verzorgd door Diederik van Zessen en Anne de Jong. Daarnaast zendt het radiostation 24 uur per dag hits en Ajax-klassiekers uit.
Ajax Radio is te horen via JUKE en via de kanalen van de voetbalclub zelf. Ajax Radio bestaat inmiddels ruim 10 jaar, maar is nu 24 uur per dag in de lucht. Menno Geelen...
|
|
|
|
De nominaties voor de Online Radio Awards 2020 zijn bekend gemaakt. De Online Radio Awards, een initiatief van de stichting verenigde-Online Radiostations en Spreekbuis, worden voor de derde maal uitgereikt aan online radiomakers en podcasters.
In de stemperiode zijn er totaal 36.396 stemmen binnengekomen. De online stations, podcasts en de presentatoren/presentatrices met het meeste aantal publieksstemmen zijn genomineerd...
|
|
|
|
Ruud de Langen is boven water. Bij Marketing Report Radio spreekt hij de Media Troonrede 2020 uit in 10 voorspellingen die de aandacht zullen trekken.
"De vleermuis die de wereld met een virusje op pauze heeft gedrukt, heeft er ook voor gezorgd dat er in de Nederlandse televisiemarkt een dikke 100 miljoen euro mist. De Publieke Omroep lost dit op door extra geld op te nemen van de doorlopend openstaande portemonnee van Arie Slob. Het enige doorlopende dat lokale uitgevers en broadcasters...
|
|
|
|
Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten.
De Australische ANWB, de NRMA (National Roads and Motorists' Association), wil mensen activeren om een rol te spelen in deze ramp, uitgaande van het principe liever...
|
|
|
|
Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield.
Niet dat er geen tijd voor was (of gebrek aan inspiratie), maar het voelt wat ongepast om te vertellen over wat je allemaal van plan bent om te gaan doen in plaats van het te doen. Een angst voor de start-upvariant van de flauwste mop op aarde, die van die twee die naar Parijs gingen...
|
|
|
|
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft 823.987.000 euro gevraagd aan het ministerie van OCW. Dit blijkt uit de begroting 2021 die de NPO openbaar heeft gemaakt. In 2021 verwacht de NPO 1,014 miljard euro te zullen uitgeven.
79 miljoen daarvan is doorgeschoven uit 2020 in verband met afgelasting van superevenementen door de coronacrisis. In 2020 bedroeg de (aangepaste) begroting nog 933 miljoen euro. De NPO verwacht van de politiek...
|
|
|
|
De bioscopen zijn sinds 1 juni 2020 weer open! Ondanks coronarestricties is het bioscoopbezoek gestaag aan het stijgen.
Nederlandse bioscopen hebben ingespeeld op andere tijden door niet alleen de reguliere films te programmeren, maar ook plek te maken voor bijvoorbeeld Eredivisie-voetbal. Ook het jaarlijkse filmfestival Film by the Sea is van start gegaan, terwijl het Nederlands Filmfestival op 25 september 2020 in aangepaste vorm van start gaat. In de...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
A robot wrote this entire article. Are you scared yet, human?
The Guardian vroeg aan een robot (GPT-3, van Open AI), om een essay te schrijven. De opdracht? Ons er van overtuigen dat robots niet uit zijn op het domineren of uitroeien van mensen. Het resultaat mag er zijn. Ongelofelijk dat dit door een robot geschreven is...
|
|
|
|
HERC the agency heeft een creatief manifest voor Tony’s Chocolonely gemaakt met de Britse acteur en regisseur Idris Elba als spoken word artist. Om te laten zien waar het merk voor staat; wat unfair is en Tony’s en Idris Elba krachtig veroordelen, en wat fair is, zoals de ontwapenende scène in de film: Kids playing freely like a boss. Yes, fair.
Rogier de Bruin, medeoprichter van HERC en Creative Director bij HERC: "Tony’s Chocolonely is een briljant merk, met een prachtige, bijzondere missie. Met de ambitie om...
|
|
|
|
Use data to produce expensive content for what works. One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do.
Flipping the perspective, start with cheap minimal viable content. Use data. Then expand and scale up with expensive content for what works. It sounds simple and it is simple if you consider a few steps. Start with...
|
|
|
|
Swinkels Family Brewers, bekend van onder meer de merken Bavaria, Palm en Swinckels’, heeft na een uitgebreid en intensief pitchtraject waaraan zes verschillende mediabureaus deelnamen, ZIGT gekozen als haar nieuwe mediabureau voor alle on- en offline mediavraagstukken.
ZIGT gaat zich vanaf 1 januari 2021 bezighouden met de marketing-, campagne- en mediastrategieën van de biermerken in Nederland. John Mouthaan, Global Online...
|
|
|
|
Tenet, de bioscoophit van dit moment met John David Washington, Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Dimple Kapadia en Kenneth Branagh in de cast, van meesterverteller en filmmaker Christopher Nolan.
Een ingewikkelde, maar geniale film, die ik laatst met een groep collega’s en bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision voor de tweede keer zag. Als een karakter in de film het ingewikkelde inversieprincipe, dat aan de basis...
|
|
|
|
PostCoronaPosts.com is een wereldwijd platform waar mensen hun post-Corona intenties anoniem kunnen delen met de rest van de wereld. De website is opgemaakt uit één pagina waar bezoekers de volgende zin af kunnen maken: When this pandemic is over, I will…
Het idee achter dit platform is dat wanneer mensen publiekelijk hun intenties bekennen, zij ook eerder geneigd zijn om ze uit te voeren. Dit is belangrijk omdat wij geloven dan men het lastig vindt om dingen te doen die...
|
|
|
|
Heb jij een grote passie voor online marketing? Zie jij het als een uitdaging om op basis van een goede analyse een commercieel advies aan je klant te presenteren en het verschil te maken? Misschien word jij dan wel één van onze nieuwe SEA Consultants!
Wat je gaat doen
- Je werkt aan de grootste search campagnes van Nederland
- Je verbetert de prestaties en spot kansen voor deze grote klanten...
|
|
|
|
Krijg jij net als wij energie van online marketing en ben jij een ervaren marketeer met veel kennis over SEO? En begrijp jij als geen ander dat dit gelijk staat aan een complete organic digital marketing strategy? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Jij bent verantwoordelijk voor het adviseren en doorvoeren van verbeteringen op de website op het gebied van techniek, content en UX. Je zorgt ervoor dat niet alleen de prestaties van de organic, maar ook van de paid kanalen dankzij jouw strategie worden verbeterd...
|
|
|
|
Initiative gelooft dat groei begint bij kennis van de cultuur. Omdat cultuur het altijd wint van demografie. De beste merken en campagnes zijn een onderdeel van cultuur. Ze dragen eraan bij, ze vormen het, vieren het. Bij Initiative kennen we de cultuur.
Wij weten wat mensen beweegt, wat ze drijft, wat ze bezighoudt en hoe je ze kan bereiken. We weten wat hun ideeën zijn, hun gewoontes en waarom ze zich gedragen zoals ze zich gedragen. Dankzij onze data, onze unieke...
|
|
|
|
Maak jij binnenkort de grootste mediacampagnes voor de mooiste merken tot een succes? Ben jij het spreekwoordelijke schaap met de 5 poten die geoliede processen opzet, collega’s motiveert en die ervoor zorgt dat er geïntegreerde adviezen opgesteld worden? Dan is de functie van Campagne Manager bij Initiative echt iets voor jou!
De rol
Bij Initiative krijg je een uitdagend klantenpakket waar je samen met een Client Director verantwoordelijk voor bent. De CM zorgt voor een soepel verloop van alle projecten...
|
|
|
|
Als CRM & Marketing Automation Specialist ben je onderdeel van de afdeling Optimization. Jij bent verantwoordelijk voor het opzetten en uitrollen van de datagedreven Marketing Automation strategie.
Marketing Automation is voor jou een bekend begrip en je weet met technologie, data, de juiste creatieve content, interne teams resultaat te boeken en de loyaliteit van de gebruiker te vergroten...
|
|
|
|
Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards, Cross Media Jaarboek en de Media Rally - lanceert de Merken100.
De Merken100 is de lijst van de meest invloedrijke merken, die vanaf eind 2020 ieder jaar zal worden gepresenteerd. De eerste editie van de Merken100 zal bekend worden gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|