Jaargang 12 | editie 31 | 22 september 2020
 
Talpa Network introduceert de Talpa Check-in - fasttrack voor mediapartnership-checks

Talpa Network ziet een groei in behoefte vanuit adverteerders om een inhoudelijk partnership aan te gaan met een mediamerk. Het is een doeltreffend middel voor adverteerders om hun merkbekendheid te vergroten en het merkimago te optimaliseren.

Echter om impactvol te zijn, moet er een goeie fit zijn tussen beide partners. Daarom introduceert Talpa Network de Talpa Check-in, een snel en simpel proces om in een vroeg stadium te checken of er merksynergie is...


Lees Meer

 
Mannenmedia verbreedt scope en wijzigt naam in [M]media

Mannenmedia, specialist in het digitaal bereiken van mannen, verbreedt het netwerk met zo'n dertig vrouwentitels en verschillende retail websites. Het bedrijf noemt zich voortaan [M]media.

[M]media is een samenwerking aangegaan met influencermarketingagency Femmefab en Summit Media voor verschillende retailwebsites. Daarnaast biedt het bedrijf sinds dit jaar tevens Digital Out Of Home aan...


Lees Meer

 
[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt bij Nederlands MediaNetwerk TV onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames.

Fremantle kent in ons land de merken Blue Circle, No Pictures Please en Fiction Valley en is wereldwijd een van de grootste tv-producenten en maker van digitale content. De uitbraak van de coronapandemie heeft voor een hoop...


Lees Meer

 
KesselsKramer maakt campagne voor aspirant omroep Omroep Groen; Aarde zoekt leden

Wie het klimaatprobleem wil oplossen, moet vooral ook een communicatieprobleem oplossen. Want de verandering die nodig is om de uitputting van de aarde te stoppen, vraagt inzet van iedereen, dus óók van de mensen, overheden en bedrijven voor wie het tot nu toe nog erg makkelijk is om weg te kijken.

Massamediale aandacht moet hierbij helpen maar er wordt nog veel te weinig uitgezonden over het klimaat op de Nederlandse televisie, vinden Omroep Groen oprichters...


Lees Meer

 
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO.

No need to explain an SEO strategy drives organic growth, is a cheap way to drive traffic, and therefore is an indispensable part of your content strategy. Yet, once you know what content to produce, you have your themes, and you decided to go short-form or long-form, how to...


Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] Bert Kamp over het coöperatieve idee samen met anno 2020

Bert Kamp is Communication Channel Manager en mediastrateeg bij de Rabobank. De organisatie wil opnieuw haar coöperatieve opzet benadrukken. Rabo kent haar oorsprong bij de Boerenleenbank en de Raiffeisenbank en is daar trots op waarbij, de bank de focus legt op het samenwerken met de maatschappij.

Rabobank wil duurzaamheid en transitie vormgeven met andere bedrijfsmodellen en met verschillende sectoren. "Je voelt het coöperatieve bloed bij de mensen van de...


Lees Meer

 
Talpa Gaming lanceert streaming game platform Playtime

Talpa Gaming lanceert Playtime, een Nederlands online spelplatform met meer dan 300 casual games, waaronder exclusieve Nederlandse content als Lingo, Dolfje Weerwolfje en Denksport, aangevuld met originals.

Playtime voorziet in kwalitatief spel-entertainment voor elk moment, op elk device, voor jong en oud, om samen te spelen of alleen. Playtime is een streaming-platform; gamen zonder ze te downloaden. Het aanbod bestaat uit...


Lees Meer

 
TAG Outdoor van start met deel voormalige Hillenaar-netwerk

TAG Outdoor is op 1 september 2020 van start gegaan als Out of Home-exploitant. Het bedrijf heeft het shopping- en parking-netwerk van Hillenaar Outdoor overgenomen. Daarnaast heeft TAG Outdoor de exploitatierechten verworven voor Eindhoven en Rotterdam The Hague Airport en het Digitale Petrol netwerk in België.

De ruim 500 digitale abri’s staan in België op locaties van onder andere ESSO, Texaco en MAES. TAG outdoor verzorgt in opdracht van DOAA België de verkoop voor de...


Lees Meer

 
[Marketing Report Radio] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. De supermarkt heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de keten vooral zelf haar kanalen samen met partners invult.

Ook heeft Jumbo een radiostation gelanceerd dat per 29 september 2020 met gepresenteerde uitzendingen begint. "In deze wereld met zoveel fragmentatie in media en zoveel verschillende boodschappen voor verschillende...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

Luiden Oracle, TikTok & Dr Phil een nieuwe fase van het internet in?

Afgelopen weekend maakte Oracle bekend dat het de trusted technology partner van TikTok wordt. Match made in heaven? Oracle is een tech-dinosaurus die vooral heel goed is in het verkopen van heel dure databases aan heel grote bedrijven, terwijl TikTok een is app is, vooral...


Lees Meer

 
Picnic voert start-uplijst LinkedIn aan

LinkedIn’s nieuwsredactie heeft de top 10 van Nederlandse start-ups bekendgemaakt. De lijst wordt aangevoerd door online supermarkt Picnic, gevolgd door e-mobility start-ups felyx (shared e-scooters) en Dott (shared e-bikes en e-steps).

Pieter Cranenbroek, redacteur bij LinkedIn Nieuws: “De ondernemingen op de top startuups-lijst vormen een weerspiegeling van hoe onze wereld en ons werken veranderd is. We zien een verschuiving naar een...


Lees Meer

 
ABN AMRO breidt campagne uit met podcast over de toekomst

ABN AMRO lanceert een podcastserie, waarin ze met experts, ervaringsdeskundigen en klanten in debat gaat over de toekomst. De podcast is ontwikkeld door N=Content en sluit aan op de strategie van ABN AMRO, Banking for better, for generations to come, waarin de bank samen met haar klanten kijkt hoe ze haar dienstverlening kan verbeteren op weg naar een duurzame toekomst.

De podcast krijgt hiermee een centrale rol in de campagne. De eerste aflevering wordt gelanceerd onder de Beeldbankieren-campagne voor de zakelijke markt...


Lees Meer

 
[Luistercijfers] Qmusic blijft groeien: plus 10,3 procent

Qmusic zit in de hoek waar de groei is. Na een geweldig resultaat over de maanden juni-juli, pakt ook juli-augustus voor Qmusic uitstekend uit met een groei van 10,3 procent in marktaandeel in 10+.

Andere radiozenders die groeien zijn E Power Radio (+8,5%), Radio 2 (+4,2%) en Radio 10 (+3,1%). 3FM (-15,4%), Radio 1 (-12,9%), Radio 538 (-8,2%), ORN (-4,4%) en Radio Veronica (-2,8%) verliezen marktaandeel...


Lees Meer

 
 

 

[BoxOffice] Tenet stabiel bovenaan in de bioscopen - Week 38

Miljuschka maakt programma over het perfecte lichaam op social media

Wie van de 3 terug bij SBS6


 

Cinetree biedt voortaan Movies that Matter-films aan

Karwei komt met propositie: de bouwmarkt met smaak

Intramed gaat met Marcommit in zee om zichtbaarheid te vergroten


 

Wpromote unveils The Ad Creative Bank to assist marketers explore ad creative trends

Microsoft to acquire ZeniMax Media and its game publisher Bethesda Softworks

Hearst television chooses Nielsen marketing cloud to drive OTT targeting


 
Vector FinchFactor exclusive global PR partner to WE ARE Pi
The new win comes on the back of a period of accelerated growth for the Amsterdam-founded agency, including the opening of a second FinchFactor headquarters

 

VMLY&R partners with Profitero to help brands optimize ecommerce marketing performance

Verizon Media and Broadsign to extend programmatic omnichannel offering

Estée Lauder and Channel 4 partner for luxury brand’s first foray into TV partnership


 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Recruiter

Talpa Entertainment Producties (TEP) is een productie organisatie. We produceren verschillende formats (o.a. Hit The Road, Deze Quiz Is Voor Jou, Lang Leve De Liefde en Koffietijd).

In een productie organisatie is snelheid en flexibiliteit belangrijk. Jouw stakeholders zijn verantwoordelijk voor mooie TV programma’s en jouw verantwoordelijkheid is om hen de juiste talenten aan te leveren voor hun teams...


Lees Meer

 

[Vacatures] Quadia zoekt een Head of Digital technology & Development

Wij produceren onderscheidende online (live) video’s voor de zakelijke markt en daarbij zetten we onze eigen technologie in om deze video’s nog effectiever maken. Wij bedienen daarmee een groot aantal merken die de hoogste eisen stellen aan ons als partner en leverancier.

Om onze producties nog onderscheidender te maken bieden wij onze klanten en collega’s online tools om video te produceren, publiceren en te managen. De eisen aan...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media is looking for a Data Architect

In your role as data architect, you are responsible for building, extending and supporting a robust and scalable big data environment. This environment forms the foundation of all data initiatives within DPG Online Services.

About us

DPG’s Online Services, part of DPG Media, represent some of the most acclaimed supply-demand and community platforms in the Dutch and Belgian market, with brands such as Tweakers, Autotrack, Independer and Nationale...


Lees Meer

 

[Vacatures] bGenius zoekt een Software Engineer

De toekomst is automated en digital. Bedrijven willen hun resultaten real-time kunnen inzien met behulp van dashboards en reporting templates. Maar het opzetten hiervan is een vak apart.

Daarom zijn we bij Mediabrands bGenius op zoek naar een software engineer in Groningen. Heb jij ervaring met Java en affiniteit met front-end development? En wil je je ontwikkelen binnen een internationaal bedrijf? Lees dan...


Lees Meer

 


[Vacatures] Reprise zoekt een Team Manager

Als Team Manager houd jij ervan om een team te bouwen, aan te sturen en te coachen? Ben jij iemand die anderen uitdaagt en ze helpt om de beste versie van zichzelf te worden? Vind je het daarnaast leuk om grotere projecten te managen die ertoe bijdragen dat iedereen zijn werk zo goed mogelijk kan uitvoeren?

Dan is de rol van Teammanager bij Reprise jou op het lijf geschreven. Als Team Manager ben je verantwoordelijk voor een groep van ongeveer 20 digitale specialisten van...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -