Jaargang 12 | editie 32 | 24 september 2020
 
[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen.

[M]media is een samenwerking aangegaan met influencermarketingagency Femmefab en Summit Media voor verschillende retailwebsites. Daarnaast biedt het bedrijf sinds dit jaar tevens Digital Out Of Home aan...


Lees Meer

 
Value Zipper: Budget cuts en branded content

De experts geven aan dat branded content een eigen plek verdient in de mediamix. ‘Het is geen nice to have’. Bij de grotere adverteerders zien we deze verandering al plaatsvinden en krijgt branded content een vaste plek in de mix. Annemieke: “Wanneer merken een strategie hebben waarin aandacht wordt besteed aan merkpositionering en beleving, is branded content niet meer per se het eerste dat afvalt...


Lees Meer

 
New Business Radio start talkshow Hey Customer!

New Business Radio start op donderdag 24 september 2020 met de talkshow Hey Customer! Het programma staat geheel in het teken van klantbeleving en duurzaam klantcontact.

Hoe ontdek je als ondernemer wat er speelt bij jouw klanten? Hoe richt je een optimale klantenservice in? En hoe zorg je voor blije klanten? Presentatrice Martine Hauwert en co-host Rob Wennink bespreken elke maand de verschillende fases van de customer journey. Samen...


Lees Meer

 
[Onderzoek] Muziek onmisbaar bij seks? SLAM! komt met Seks Top 30

89 procent van de klanten van EasyToys die meededen aan een onderzoek van Slam!  zet regelmatig muziek aan voor een zwoel avondje tussen de lakens. Iets meer dan een derde (34 procent) geeft aan zelfs een muzieklijst te hebben samengesteld speciaal voor de romantische uurtjes met hun partner. Het onderzoek is in april 2020 uitgevoerd bij 1000 klanten.

Opzwepende muziek gaat alleen aan wanneer het een stel of meerdere personen betreft. Bij mensen die liever een momentje voor zichzelf pakken, is in slechts 2 procent...


Lees Meer

 
Wordt Fox Sports per januari 2021 ESPN Sports?

Chris Woerts, directeur/eigenaar van zijn eigen consultancybedrijf CWO Consultancy & Marketing, meldde stellig bij Veronica Inside dat de zender FOX Sports per januari 2021 de naam ESPN Sports zal krijgen.

Sinds 20 maart 2019 is Walt Disney Company eigenaar van deze operatie, net als de andere filmstudio's en internationale onderdelen van het voormalige 21st Century Fox. Een woordvoerder van de zender zegt desgevraagd: "FOX Sports heet momenteel FOX Sports. Als daar op...


Lees Meer

 
Born05 Group breidt uit met Melle Bos

Born05 Group heeft Melle Bos benoemd tot Head of Brand & Business Consultancy. Melle Bos is daarmee voortaan verantwoordelijk voor het opzetten van de brand & business consultancy tak. 

Melle Bos werkte eerder als Head of Strategy bij internationale bureaus als BlastRadius en Sid Lee, en was ook actief als Global Brand Director bij onder meer The Student Hotel. Rogier IJzermans, CEO Born05 Group: "We zijn met Born05 Group aan het bouwen aan een nieuwe...


Lees Meer

 
KesselsKramer en Robin de Puy maken jubileumfilm voor WOMEN Inc.

Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van belangenorganisatie WOMEN Inc. regisseerde Robin de Puy, een missiefilm naar een concept van KesselsKramer.

Het doel van de film is tweeledig; het vieren van 15 jaar succesvol agenderen van genderongelijkheid, maar ook een blik op de toekomst; een oproep om vanuit wie je ook bent, wat je ook doet, bij te dragen aan emancipatie in Nederland. Robin de Puy, regisseur en fotograaf: "De strijd die WOMEN Inc. nu al 15 jaar lang voert, gaat veel verder...


Lees Meer

 
KNVB bekijkt sponsorregels opnieuw na opschudding over EasyToys

Een door de KNVB verboden shirtsponsorovereenkomst tussen de erotische webwinkel EasyToys en voetbalclub FC Emmen is aanleiding om de sponsorreglementen van het betaald voetbal bij de KNVB te agenderen in de ledenvergadering.

In deze reglementen is opgenomen dat eeen sponsor geen tegenpresentatie mag ontvangen of leveren die in strijd is met goede zeden, de wet, de Nederlandse Reclame Code, de goede smaak of het fatsoen. Ook mag die niet in strijd...


Lees Meer

 
 

 

EasySend raises $16m to enable insurance companies and financial institutions to build a no-code digital future

Insurtech startup cogniSure launches AI platform for commercial loss run automation with 9 pilot customers

Peterson Ventures announces $65m in fresh capital to invest in early stage consumer and SaaS startups


 

Neighbor attracts top tech talent to usher in new wave of growth for Silicon Slopes startup

Legendary Ventures invests in Elon Musk's SpaceX

London-based startup TopTip plans to give half its shares to its users


 

Clearent acquires field-services-management solution Wintac

Brazil fintech startup Zoop secures $11.4 million funding to accelerate growth

Bright Health raises $500 million to fund low cost medicare, expansion


 
 

Phytolon secures $4.1 million funding for natural food colour tech

Ireland biotech startup Inflazome acquired by Roche for €380 million

Finish startup ICEYE raises $87m to accelerate growth of its SAR satellite constellation


 

Finch secures $1.8m to launch all-in-one checking and investing account for millennials

Neurostimulation startup Salvia BioElectronics raises €26m to develop innovative therapy for chronic migraine

[Startup Interview] Marthinus Coetzee, CEO, iPTT Africa, South Africa


 
 

Amsterdam based startup Zeta Alpha launches AI platform to help experts navigate new research

Amsterdam based startup Zeta Alpha is launching AI Research Navigator, a new deep learning-based search platform, to help AI experts navigate new research.

Companies in all business sectors are competing to recruit top-notch AI teams, but are these investments productive? With millions worldwide working in AI now, and over 90% of mid-size and larger companies having specialized AI or Data Science teams, researchers and engineers in this field are literally drowning in the pace of innovation...


Lees Meer

 

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development.

Using over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times, Atama.AI is able to predict where the markets will go and handle trading efficiently and accurately. Myron Leskiv, the startup’s Co-Founder and CEO Myron Leskiv explains the company’s model, the potential of profitable trading algorithms in the financial...


Lees Meer

 

Unilever and Google partner to champion sustainable commodity sourcing

Google Cloud and Unilever have announced that they will advance sustainable business practices together using technology to expand the use of data for eco-friendly decision making.

As an initial step in this partnership, the two companies are collaborating on the first commercial application of Google Cloud and Google Earth Engine for sustainable commodity sourcing. By combining the power of cloud computing with satellite imagery and AI, the two companies are building...


Lees Meer

 

Mono Solutions partners with Lokale Internetwerbung to launch digital marketing platform

Mono Solutions, an offshoot of German multimedia conglomerate Bauer Media has partnered with Lokale Internetwerbung GmbH & Co. KG, a company that delivers a SaaS marketing solution to local businesses in more than 40 markets

This partnership brings the addition of Mono Websites to their proprietary toolbox offering, the leadhub platform. As an established marketing provider with a focus on digital, leadhub is a spinoff from long-time Mono Partner...


Lees Meer

 
GroupM UK agencies attain new IAB certification on brand safety

GroupM U.K., WPP’s media investment group, has announced that all five of its U.K. agencies plus GroupM U.K. and Xaxis U.K. have been awarded Gold Standard Certification 2.0 from the IAB.

IAB’s Gold Standard Satisfaction aims to bring together industry programmes to combat ad fraud, increase brand safety and improve the digital advertising experience for users. Companies need to take three steps to certify: implement IAB Tech Labs’ ads.txt, undergo a TAG Brand...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -