Jaargang 3 | editie 8 | 30 september 2020
 

Jumbo lanceert eigen radiozender

Jumbo is de supermarktketen met een eigen radiostation dat op elke werkdag live radioprogramma’s uitzendt met dj’s Kristel van Eijk en Daniël Smulders. Jumbo beleeft hiermee een Europese primeur.

De programma's worden gemaakt vanuit de radiostudio in het hoofdkantoor van Jumbo te Veghel. De eerste uitzending ging van start met een interview met Frits van Eerd, CEO van Jumbo. Muziek is het belangrijkste ingrediënt van Jumbo Radio, dat in 2018 voor het eerst non-stop muziek uitzond...

Lees Meer

 

4orange lanceert Data Science as a Service

4orange lanceert Data Science as a Service, een mogelijkheid om tijdelijke expertise op het gebied van data en data science te benutten met als doel het succesvoller inzetten van beschikbare data binnen de organisatie. 4orange brengt eigen data en tooling mee om klantbeeld volledig te krijgen en ook direct te implementeren.

Bedrijven en organisaties beschikken over verschillende databronnen als website, offline, email. Met inzet van Data Science as a Service kan optimaal gebruik worden gemaakt...

Lees Meer

 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Geert Doek over conversie verhogen, het aanpassen van content en touch, tell, sell

Geert Doek is managing director bij Towel Media, een bureau dat zich toelegt op het produceren van branded video content, performance based en gericht op conversie.

Towel Media pakt de productie en verspreiding van content anders aan dan traditionele bedrijven. Geert Doek: “Je hebt een creatiepartij zoals reclamebureau, een productiebedrijf – wat wij ook zijn, en dan wordt het over de schutting gegooid bij een mediabureau. Er zit dan geen schakel meer tussen productie en mediabureau. Eigenlijk moet je aan de content...

Lees Meer

 

Productaanbod KRAS voortaan ondergebracht bij hoofdmerk TUI

TUI Nederland biedt momenteel producten aan onder de merken TUI en KRAS. Per 1 april 2021 zal TUI niet langer vakanties aanbieden onder het merk KRAS en wordt een groot deel van het productaanbod ondergebracht bij het merk TUI.

In het kader van de digitale transformatie die TUI moet klaarmaken voor de toekomst en de kostenbesparingen die naar aanleiding van de coronapandemie nog dringender zijn geworden, zijn bepaalde ingrijpende maatregelen onvermijdelijk. Zo heeft TUI Nederland besloten om volledig...

Lees Meer

 

 
 

Omzet digitale industrie groeide 14 procent in 2019

De omzet van de digitale industrie in Nederland kent een groei van 14 procent en komt in 2019 op een gezamenlijke omzet van 981 miljoen euro. Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) maakt deze en andere resultaten van haar kengetallenonderzoek over 2019 bekend.

Ivo Roefs, voorzitter van DDA: “Digitalisering is ten tijde van Covid-19 belangrijker dan ooit gebleken. Ondanks de effecten op de economie blijft onze branche groeien. Dit onderschrijft het belang van digitalisering die mensgericht is.” De meer...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Overstapdienst energielevancier Vanzelf van start 30-10-2020 | 16:36:12
Vanzelf, een e-commerce merk dat overstappen van energieleverancier mogelijk maakt, start op 1 november 2020 met haar eerste campagne.Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk een mandaat om namens hen energiecontracten af te sluiten


[Column] Paul Alberts (BrandBase): fusie VEA en IAB is een bijster slecht idee 30-10-2020 | 13:33:00
"Er is geen voordeel voor de VEA, er is alleen voordeel voor het IAB. De VEA wordt goed geleid door Talmon en Felicia, heeft bijna vijf ton in kas en de leden zijn happy"


Sociale koelkast Open Fridge bij Jumbo 29-10-2020 | 12:05:16
In vier Jumbo-winkels staat vanaf deze week de Open Fridge. De supermarkt nodigt klanten uit een vers product of verse maaltijd aan te schaffen en te doneren in de koelkast uit solidariteit. Wie het nodig heeft mag iets uit de koelkast pakken


Robot Kittens ontwikkelt Insta-filter voor BN’er First Dates 29-10-2020 | 10:20:00
Voor de BN’er-editie van First Dates ontwikkelde Robot Kittens een Instagram-filter. Door gebruik van de filter kunnen Instagram-gebruikers zien welke deelnemende BN’er zijn of haar perfecte match is


Saskia Caelen van DPG Media wordt voorzitter MWG 28-10-2020 | 16:30:39
Saskia Caelen is benoemd tot voorzitter van de MWG. Dit hebben de leden van MWG bepaald tijdens een algemene ledenvergadering. Saskia Caelen is Director strategy & Partnership Entertainment bij DPG Media


Duitse speelgoedgigant Simba Dickie Group neemt Nederlandse Exit Toys over 28-10-2020 | 14:50:00
Het Duitse Simba Dickie Group heeft aangekondigd een meerderheid te kopen van de Nederlandse speelgoedmaker Exit Toys. Financiële details worden niet bekend gemaakt


IClusion lanceert Heyleys: platform voor kankerpatiënten 28-10-2020 | 12:54:00
Onder de naam Heyleys is door IClusion een platform gelanceerd voor kankerpatienten. Het platform is opgezet vanuit het inzicht dat ernstig zieke patiënten te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar behandelingen deel te kunnen nemen


Lewis ontwikkelt Thuiskomen-campagne voor Luxaflex 28-10-2020 | 08:00:00
Wat betekent thuiskomen voor jou? Deze vraag staat centraal in de videocampagne die Lewis ontwikkelde voor Luxaflex


Creative Holland scherpt internationaliseringsstrategie aan 27-10-2020 | 15:58:19
Creative Holland, het internationaliseringsplatform van de topsector creatieve industrie, legt de komende periode de focus op drie landen: de Verenigde Staten, China en Duitsland


Sanne Tolsma aan de slag als CSD bij Wunderman Thompson 27-10-2020 | 14:47:33
Sanne Tolsma is aangesteld als Client Services Director (CSD) bij Wunderman Thompson Amsterdam. Ze is daarmee verantwoordelijk voor een groot deel van de klanten, onder andere PLUS en Mazda


Picnic breidt uit naar Het Gooi 27-10-2020 | 11:02:52
De online supermarkt Picnic gaat boodschappen leveren in Hilversum, Huizen, Naarden, Bussum, Laren, Blaricum en Eemnes. Daarmee kunnen zo’n 100.000 huishoudens zich via de app inschrijven voor de bezorgdienst


4NG neemt Arlanet over 27-10-2020 | 10:42:00
4NG neemt Arlanet over. Arlanet is binnen de Benelux een digital agency met specialistische kennis op het gebied van Episerver en Umbraco


Andere directie Abovo Media/Maxlead 27-10-2020 | 10:13:00
Sinds 1 oktober 2020 heeft Abovo Media/Maxlead een andere directie die leiding gaat geven aan de onafhankelijke bureaugroep, die 220 medewerkers telt en media- en consultancybestedingen van 200 miljoen euro beheert


FCB Amsterdam bedenkt Art Heist  voor OnePlus Nord 26-10-2020 | 11:01:32
Om de smartphone OnePlus Nord onder de aandacht te brengen van de jonge generatie, bedacht reclamebureau FCB Amsterdam de Instagram-campagne Art Heist


WPP appoints Dr. Ya-Qin Zhang to the Board 26-10-2020 | 08:42:00
WPP today announces the appointment of Dr. Ya-Qin Zhang to its Board as a Non-Executive Director with effect from 1 January 2021.



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -