Jaargang 3 | editie 8 | 30 september 2020
 

Jumbo lanceert eigen radiozender

Jumbo is de supermarktketen met een eigen radiostation dat op elke werkdag live radioprogramma’s uitzendt met dj’s Kristel van Eijk en Daniël Smulders. Jumbo beleeft hiermee een Europese primeur.

De programma's worden gemaakt vanuit de radiostudio in het hoofdkantoor van Jumbo te Veghel. De eerste uitzending ging van start met een interview met Frits van Eerd, CEO van Jumbo. Muziek is het belangrijkste ingrediënt van Jumbo Radio, dat in 2018 voor het eerst non-stop muziek uitzond...

Lees Meer

 

4orange lanceert Data Science as a Service

4orange lanceert Data Science as a Service, een mogelijkheid om tijdelijke expertise op het gebied van data en data science te benutten met als doel het succesvoller inzetten van beschikbare data binnen de organisatie. 4orange brengt eigen data en tooling mee om klantbeeld volledig te krijgen en ook direct te implementeren.

Bedrijven en organisaties beschikken over verschillende databronnen als website, offline, email. Met inzet van Data Science as a Service kan optimaal gebruik worden gemaakt...

Lees Meer

 

[Nederlands MediaNetwerk TV] Geert Doek over conversie verhogen, het aanpassen van content en touch, tell, sell

Geert Doek is managing director bij Towel Media, een bureau dat zich toelegt op het produceren van branded video content, performance based en gericht op conversie.

Towel Media pakt de productie en verspreiding van content anders aan dan traditionele bedrijven. Geert Doek: “Je hebt een creatiepartij zoals reclamebureau, een productiebedrijf – wat wij ook zijn, en dan wordt het over de schutting gegooid bij een mediabureau. Er zit dan geen schakel meer tussen productie en mediabureau. Eigenlijk moet je aan de content...

Lees Meer

 

Productaanbod KRAS voortaan ondergebracht bij hoofdmerk TUI

TUI Nederland biedt momenteel producten aan onder de merken TUI en KRAS. Per 1 april 2021 zal TUI niet langer vakanties aanbieden onder het merk KRAS en wordt een groot deel van het productaanbod ondergebracht bij het merk TUI.

In het kader van de digitale transformatie die TUI moet klaarmaken voor de toekomst en de kostenbesparingen die naar aanleiding van de coronapandemie nog dringender zijn geworden, zijn bepaalde ingrijpende maatregelen onvermijdelijk. Zo heeft TUI Nederland besloten om volledig...

Lees Meer

 

 
 

Omzet digitale industrie groeide 14 procent in 2019

De omzet van de digitale industrie in Nederland kent een groei van 14 procent en komt in 2019 op een gezamenlijke omzet van 981 miljoen euro. Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) maakt deze en andere resultaten van haar kengetallenonderzoek over 2019 bekend.

Ivo Roefs, voorzitter van DDA: “Digitalisering is ten tijde van Covid-19 belangrijker dan ooit gebleken. Ondanks de effecten op de economie blijft onze branche groeien. Dit onderschrijft het belang van digitalisering die mensgericht is.” De meer...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Stijn Fien | Sander Kwint | Reprise: bijzonder jaar met Facebook en Amazon 22-01-2021 | 16:40:47
Reprise is een full service digital marketing agency die klanten helpt met strategie, tech digs, executie en andere fronten op het vlak van digital marketing. We spraken Managing Director Stijn Fien en Head of eCommerce Sander Kwint over de wereld van digital marketing en e-commerce


[Marketing Report Radio] Ingrid Timmer van Storytel over het streamen van luisterboeken 22-01-2021 | 15:34:00
Ingrid Timmer, is sinds februari 2020 Marketing Manager bij Storytel Nederland en België van Fremantle Nederland en België. Storytel is een wereldwijd actieve abonnementsdienst waar luisterboeken en e-boeken worden gestreamd. We spreken met Ingrid Timmer over het concept van Storytel en luisterboeken


[Marketing Report Radio] Georgette Schlick van Fremantle over produceren voor Netflix 22-01-2021 | 15:06:00
Georgette Schlick, CEO van Fremantle Nederland en België. Deze functie bekleedt ze sinds 2014. We spreken haar over onder meer produceren tijdens de coronacrisis, scripted content en produceren voor Netflix


[Marketing Report Radio] Jorieke de Vries van Lidl over het merk Lidl, de coronacrisis en duurzaamheid 22-01-2021 | 14:04:00
Jorieke de Vries is head of marketing bij Lidl Nederland. Ze werkt meer dan 11 jaar voor Lidl en heeft geholpen het Lidl-merk in Nederland op de kaart te zetten


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over Vrienden van Amstel Live, Luistercijfers en de Issue Award 22-01-2021 | 12:35:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 19 januari 2021 werden onder meer de laatste luistercijfers doorgenomen


Plus start samenwerking met Talpa Network voor Marble Mania 22-01-2021 | 11:37:05
Supermarkt Plus en Talpa Network zijn een partnership aangegaan en komen onder de naam Marble Mania vanaf 21 januari 2021 met een programmaformat omtrent knikkeren. In deze familieshow gaan elke week drie bekende Nederlanders de knikkerstrijd met elkaar aan


[Onderzoek] Nielsen: 44,7 miljard euro aan supermarktomzet in 2020 doet records sneuvelen 21-01-2021 | 17:10:48
Het jaar 2020 was een zeer turbulent jaar voor de supermarktbranche. De omzet bereikte in 2020 (inclusief week 53) met 44.7 miljard euro een recordhoogte. Dit betekende een groei van 11.2 procent ten opzichte van 2019, daar waar de gemiddelde groei van de afgelopen 3 jaar 3.5 procent bedroeg


Honda Motor Europa kiest voor UM 21-01-2021 | 15:57:00
UM EMEA heeft het media-account voor Honda Motor Europa gewonnen. Honda Motor Europa startte een pitchtraject dat in juni 2020 van start ging. De samenwerking start in april 2021 en omvat de communicatie en mediastrategie, -planning en -distributie voor alle kanalen in Europa


Incentro rapporteert groei voor vijftiende jaar op rij 21-01-2021 | 11:17:00
Voor het vijftiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2020 de omzet uitkwam op bijna 57 miljoen euro, een groei van 8,8 procent ten opzichte van 2019. Het verwachte resultaat komt uit op 6,9 miljoen euro voor belastingen


[Interview] Nick Kalse (Outbrain): Native advertising krijgt een vaste plek binnen de digitale marketingstrategie 21-01-2021 | 10:34:00
Op 27 januari organiseert advertentieplatform Outbrain het webinar Outbrain Unveil. We spreken met Nick Kalse, Head of Sales bij Outbrain Benelux


[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021? 21-01-2021 | 09:00:00
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag: hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?


BENK komt met offline en onlinecampagne voor Argeta 20-01-2021 | 17:27:00
Fullservice activation agency BENK heeft onder de noemer spread happiness op je boterham een campagne gelanceerd voor Argeta


Timing komt met andere merkidentiteit 20-01-2021 | 15:12:00
Timing heeft een andere merkidentiteit en -film gelanceerd. Het uitzendbureau heeft zich gespecialiseerd in uitvoerend werk. De merkidentiteit moet daadkracht en een no-nonsense werkmentaliteit uitstralen


KVK gunt Kumpany en We Are Live aanbesteding events 20-01-2021 | 14:06:00
Kumpany en partner We Are Live hebben met een hybride eventconcept de Europese aanbesteding van KVK voor de verzorging van events gewonnen.. De aanbesteding duurde circa een half jaar


[Column] Arno de Jong (Nederlandse loterij): Covid werkt als een pepmiddel voor de digitalisering van mediaconsumptie 19-01-2021 | 16:23:00
Het jaar 2021 komt voor adverteerders in het teken te staan van adaptief vermogen. Een jaar waarin progressief en creatief denken gaat worden beloond



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -