Jaargang 12 | editie 34 | 5 oktober 2020
 
Born05 Group neemt Glasnost en Fitzgerald over

PR-bureaus Glasnost en Fitzgerald treden toe tot Born05 Group. Met de overname neemt Born05 Group een volgende stap in het realiseren van de visie op een volledig geïntegreerde dienstverlening voor merken. Met het toetreden van de twee bureaus telt de groep 160 medewerkers en creatieve hubs in Utrecht en Amsterdam.

Rogier IJzermans, CEO Born05 Group: “In onze ambitie om sterke merken te bouwen en over de gehele linie te kunnen bedienen, is pr een enorm belangrijk onderdeel. Wij zien...


Lees Meer

 
Bestaande radiostations krijgen geen tijdelijke verlenging DAB+/FM-vergunningen

Het door staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) ingesteld Adviescollege Verdeling Frequentieruimte Commerciële Radio adviseert alle commerciële DAB+ en FM-frequenties per 1 september 2022 te veilen. Uit het door het ministerie van Economische Zaken geopenbaarde rapport blijkt dat het adviescollege een verdeling voor 10 tot 12 jaar adviseert...


Lees Meer

 
Wisselende en vooral afwachtende reacties radiosector op besluit Mona Keijzer

In de commerciële radiosector wordt wisselend en deels afwachtend gereageerd op het besluit van staatsseccretaris Mona Keijzer om geen verlenging te willen geven van hun DAB+- en FM-vergunningen.

Het gaat om Talpa Network (Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica), DPG Media (Qmusic), RadioCorp (100% NL en Slam!), FD Mediagroep (BNR Nieuwsradio) en Sublime alsmede de regionale commerciele radiostations. In het algemeen geven deze radiostations aan de brief en...


Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Frank de Beun over groeien door data verzamelen, personalisatie en overnames

Frank de Beun is CEO van The Data Agency, een groep van bedrijven die actief zijn op het gebied van data, technologie en analytics. De organisatie bestaat uit Lynqid, Human Inference, EDM en Geo Marktprofiel.

Rank de Beun: “We zitten in het kloppend hart van organisaties die veel data verzamelen. Klanten nemen contact op, ze bezoeken de website: al die data zit in een database. Die gegevens kun je gebruiken om nog beter met je klant te communiceren. Dat kan leiden tot meer winst...


Lees Meer

 
Jumbo komt met Media & Partnerships

Jumbo Supermarkten lanceert Jumbo Media & Partnerships. Dit team, dat onder leiding staat van Monique Pennings, biedt adverteerders – zowel leveranciers van Jumbo als andere partijen – mediaoplossingen voor hun vraagstukken.

Hiermee helpt Jumbo Media & Partnerships adverteerders om hun klanten succesvol te bereiken en te raken. Jumbo heeft een rijk mediaportfolio bestaande uit onder andere Hallo Jumbo-magazine, Jumbo Radio, Jumbo.com, Smulweb.nl, social kanalen, e-nieuwsbrieven, apps...


Lees Meer

 
[Commercial review] Arne Kooke: De tweede golf

UM’s Arne Kooke reviewt commercials voor Nederlands MediaNetwerk. Deze keer richt hij zijn pijlen op de commercials in de tweede golf van corona-besmettingen.

Vorige week waren de heren Rutte en De Jonge te zien in de persconferentie die officieel de tweede golf aankondigde. Nieuwe en vernieuwde landelijke maatregelen om het Covid-virus in te halen en voor te blijven. Het lijkt erop dat onze overheid een volledige lockdown wil voorkomen. Mijn vorige betoog schreef ik toen we hier wel in zaten...


Lees Meer

 
NBVF wil landelijke aanpak bioscoopregels in plaats van willekeur veiligheidsregio's

De Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters (NVBF) wil dat er een einde komt aan de willekeur van verschillen tussen Veiligheidsregio's en roept de regering op met een landelijke regeling te komen aangaande bioscoopbezoek.

Maandag 28 september 2020 heeft premier Rutte de landelijke coronamaatregelen aangekondigd in verband met de tweede golf. Zo mogen de bioscopen en filmtheaters nog maar 30 bezoekers toelaten per filmzaal. De verwachting van brancheorganisatie NVBF is dat dit voor het 4e...


Lees Meer

 
[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame.

Hij vertelt over het huidige medialandschap, waarin er bij magazines positieve ontwikkelingen zijn op het gebied van oplages en leesgedrag, zeker in coronatijd. Value Zipper ziet een toename van branded content vanuit de...


Lees Meer

 
Outbrain lanceert Conversion Bid Strategy

Outbrain heeft de uitbreiding aangekondigd van de Conversion Bid Strategy, onderdeel van Outbrain's reeks optimalisatie-tools. Met drie beschikbare modi stelt Conversion Bid Strategy (CBS) adverteerders in staat om verder te optimaliseren naar hun beoogde kosten per acquisitie (CPA).

CBS zorgt ervoor dat campagnes automatisch worden geoptimaliseerd voor de inventory en doelgroepen voor specifieke campagnedoelen, waardoor het handmatige werk dat doorgaans nodig is om ervoor te zorgen dat...


Lees Meer

 
[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met de oprichtster van het platform.

Cinetree startte in 2014. Vanuit welk idee?

Ik werkte destijds ruim tien jaar als actrice. Ik kom meer uit de hoek van ontwikkelingswerk en de impactsector. Ik heb lang in Afrika gewoond en ik geloof dat een goed verhaal een enorme kracht geeft, tot een gesprek kan...


Lees Meer

 
Vertigo6 wint goud bij Communication Awards voor beste influencercampagne

Vertigo 6, dat genomineerd was in drie categorieën, heeft de Communication Awards voor de beste influencercampagne gewonnen met de The Sims & Gen Z-campagne van Electronic Arts.

De F1 2020-campagne (best multichannel communications) en Instagramcampagne van Studiekeuze123 (best social campaign) bereikten de shortlist, maar vielen net buiten de prijzen. Dit bleek bij het bekendmaken van de Digital Communication Awards. De Digital Communication...


Lees Meer

 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum.

Dolf Weverink: “Teksten lijken zoveel op elkaar en dat is zonde. Een goede tekst voor een pitch laat zien wat jou nu echt superspeciaal maakt. En soms is het handiger om te zeggen wat je niet speciaal maakt. Je wilt dat ene woord of begrip vinden in relatie tot de klant die je wilt winnen...


Lees Meer

 
DeInfluencer50 2021 | De genomineerden

DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in de Kromhouthal Amsterdam.

DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten. DeInfluencer50 is de lijst van de 50 meest invloedrijke Nederlandse influencers...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Nu met Tools!

Als er al geen bloed aan de handen van Google zit, dan toch in ieder geval drukinkt. De nieuwsmedia hebben dan ook een lange geschiedenis van verzet en rechtszaken tegen Google, maar nu, na een aantal eerdere kleine initiatieven, zegt Google voor de komende drie jaar een bedrag van één miljard dollar toe aan de uitgevers.

Die staan in de rij, want het is ook tijdens Corona echt niet makkelijk om een nieuwsorganisatie rendabel te houden. De vraag is natuurlijk onder welke voorwaarden Alphabet, het moederbedrijf van Google, de kranten en bladen gaat betalen voor hun verhalen...


Lees Meer

 
Disney Channel en Disney XD verdwenen uit Verenigd Koninkrijk en Ierland; focus op Disney+

Disney Channel, Disney XD en Disney Junior hebben hun uitzendingen gestaakt in zowel het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Dit is een gevolg van mislukte contractsonderhandelingen tussen Walt Disney Company en distributeurs Sky UK en Virgin Media.

Sky UK is net als Sky Deutschland en Sky Italia onderdeel van Comcast waar ook NBC Universal onderdeel van is. Virgin Media is onderdeel van Liberty Global die ook 50 procent van VodafoneZiggo in handen heeft. Disney Channel UK heeft 25 jaar bestaan...


Lees Meer

 

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Privacy & Consent Manager

[Vacatures] DPG Media zoekt een E-mail Marketeer

[Vacatures] DPG Media zoekt een Business Analist


 

[Vacatures] DPG Media zoekt een UX Designer

[Vacatures] DPG Media zoekt een Community Manager indebuurt Amsterdam

[Vacatures] DPG Media zoekt een Commercieel redacteur indebuurt Amsterdam


 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Online redactie coördinator Noord Nederland

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Senior Front End Developer

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Functioneel applicatiebeheerder What's On


 

[Vacatures] Talpa Network is looking for a Devops Engineer

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur

[Vacatures] Logitech is looking for a Customer Success Manager


 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Senior Communicatieadviseur

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Legal Counsel

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Redacteuren/itemsamenstellers Hart van Nederland


 
 

[Vacatures] Logitech is looking for a Customer Success Manager

We’re looking for a dynamic Enterprise Customer Success Manager to work with our strategic enterprise accounts in partnership with our Enterprise Account Sales. This role will be at the heart of our customer interactions at Logitech critical to ensuring we have successful and happy users with high retention and growth rates.

The CSM will be a trusted advisor to our customers and have the ability to manage multiple priorities and tasks; proven strong organizational and project management...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Online redactie coördinator Noord Nederland

Voor ons online platform indebuurt.nl zijn wij op zoek naar een ondernemende, enthousiaste, Online Redactie Coördinator Noord Nederland. Jij zorgt ervoor dat alles op de indebuurt redacties in jouw regio op rolletjes loopt. Je plant, bewaakt, coördineert en stuurt de jonge en inspirerende teams aan. Kortom, je bent de spin in het web!

Functie-inhoud

Als Online redactie coördinator begeleid je de redacties van onze locaties Randmeren, Groningen en Zwolle  bij de dagelijkse gang van zaken en zorgt daarbij voor de juiste...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Community Manager indebuurt Amsterdam

Voor ons nieuwe online indebuurt platform in Amsterdam zijn wij op zoek naar twee Community managers. Jij bent een nieuwsjunk en dol op Amsterdam. Je herkent een goed verhaal als je het tegenkomt en vindt het leuk om dit te delen met de lezers in jouw stad.

Functie-inhoud

Als Community manager voor indebuurt duik je in de belangrijkste topics, discussies en spelers in jouw stad en weet je hierover onderscheidende en spraakmakende verhalen te schrijven...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Senior Front End Developer

Bij Talpa Network zijn we opzoek naar een Senior Front End Developer om ons team te komen versterken.

Over de rol

Als senior Front-End Developer draag je bij aan de ontwikkeling van hét audioplatform van Nederland. Samen met je team ontwikkel je nieuwe features, denk je met ons mee over technische oplossingen en hoe we deze in ons voordeel kunnen gebruiken, begeleid je je Junior / Medior Developers en bewaak je de kwaliteit van de codebase...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Functioneel applicatiebeheerder What's On

Achter de schermen bij de totstandkoming van onze TV zenders (SBS6, Net5, Veronica, SBS9 en TV538) en VOD leveringen (KIJK en NLZiet) gaan belangrijke werkzaamheden schuil.

Van het maken van de TV schema’s tot het uitleveren / uitspelen van onze content maken wij gebruik van Whats’On, het systeem dat TV tot leven brengt richting de consument. Voor de afdeling Multiplatform Video Operations zijn wij op zoek naar een Functioneel Applicatiebeheerder...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -