Jaargang 12 | editie 35 | 9 oktober 2020
 
[Nederlands MediaNetwerk TV] Joost Istha over een pas op de plaats maken, kansen zien en jongeren bereiken

Joost Istha is ondernemer en oprichter-directeur van mediabureau ZIGT. Bij Nederlands MediaNetwerk TV kijkt hij terug op het begin van de coronacrisis in het voorjaar.

Joost Istha: “Het is logische dat bedrijven, en dat hebben we zelf ook meegemaakt, even stilvallen. Je bent even met je eigen dingen bezig. Dat heeft toch wel zes weken geduurd. Er was een groep die echt even met de interne zaken bezig was, en dat gold voor ons ook. Daarna ga je...


Lees Meer

 
Pathé komt met herfstcampagne

Bioscoopketen Pathé komt met een campagne om op een creatieve manier in te haken op de maatregelen die op dit moment van toepassing zijn in de Nederlandse bioscopen. Met een kleine knipoog ligt de focus van de campagne op het omdenken van de 1,5 meter bioscoop.

Juist nu kunnen bezoekers met extra personal space voor zichzelf en ál hun spullen volop genieten van een relaxte, veilige filmervaring...


Lees Meer

 
MediaCom wordt wereldwijd mediabureau voor Uber

MediaCom is per 1 januari 2021 aangesteld als het wereldwijde bureau voor taxidienst Uber. MediaCom is al in de Verenigde Staten en Australië het mediabureau voor Uber en breidt haar portfolio hiermee uit in Canada, Latijns Amerika, Europa, het Midden Oosten, Azië en Afrika. Nederlandse kantoor van MediaCom krijgt daarbij de coördinatierol voor Europa, het Midden Oosten en Afrika.

Het gaat om alle digitale en offline merkcampagnes in actieve markten. Het account zal bij Mediacom worden geleid door Ilana Nolte, de US Chief Transformation...


Lees Meer

 
[Column] Bas Vlugt: DPG Media gaat met de lancering van eigen advertentie ecosysteem nu écht de strijd met de tech giganten aan

In de afgelopen jaren heeft Christian van Thillo opgeroepen tot samenwerking in Nederlandse media om de tech reuzen van een weerwoord te voorzien [link]. We weten natuurlijk niet precies wat er daarna is gebeurd maar wel de uitkomst, namelijk dat niet datgene waartoe Christian had opgeroepen.

De overname van Sanoma heeft bij DPG Media geleid tot een nieuwe status quo, een nieuw inzicht en een nieuw besluit. Misschien ook wel nieuwe verhoudingen en nieuw zelfbewustzijn. DPG Media ziet zichzelf graag zo: De digitale kampioen met de mentaliteit van een challenger...


Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Inchecken of uitchecken?

Bij de recente DVJ Brand Growth-sessie bleek maar weer hoe belangrijk creativiteit is. In de top 10 van bepalendste zaken voor effectiviteit en groei van Mark Ritson staat creativiteit op nummer 2 (nummer 1 is de grootte van je merk zelf).

Zijn les: als je meer wilt verkopen, moet je meer aandacht geven aan creatie. En je niet te veel blind staren op media. Want dat is wat de meeste marketeers tegenwoordig doen: meer aandacht aan de lijst geven in plaats van aan het schilderij. In de presentatie van Lucas Hulsebos werd dit overigens genuanceerd. Media en creatie zijn allebei belangrijk...


Lees Meer

 
[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem.

Hoe is het idee van een bioscoop in Schalkwijk ontstaan?

Kinepolis heeft het plan voor de nieuwe bioscoop tijdens de overname van NH bioscopen meegenomen en verder uitgevoerd. Deze bioscoopgroep heeft in een eerder stadium geconcludeerd, na grondig marktonderzoek te...


Lees Meer

 
[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief.

En dat is best ironisch, want dé aanbeveling die de meeste mensen eruit halen is dat we zelf actief moeten zorgen voor het tegengeluid. Dat hebben we absoluut allemaal nodig...


Lees Meer

 
Hillenaar Outdoor exploiteert digitale mast bij Breda

Hillenaar Outdoor zet investeringen in digitale reclamemasten door. In oktober wordt een  object van het bedrijf operationeel nabij Breda.

Jeroen Hillenaar, directeur van Hillenaar Outdoor: “Eerder al kondigden we een mast langs de A16 aan. Deze is inmiddels actief. Nu komt daar een prachtige locatie bij langs de A58...


Lees Meer

 
DeReclamebureau50 2021 | De genomineerden

DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in de Kromhout Hal in Amsterdam.

DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten. Hier de genomineerden voor DeReclamebureau50 de lijst van de 50 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse reclamebureauwereld...


Lees Meer

 
[Interview] Richard van Meurs (4orange): Connect laat tot in detail zien wat er gebeurt in je bedrijf

Richard van Meurs is Marketing & Business Analist bij 4orange. We spreken hem over leads, hoe beter met klantdata om te gaan en dankzij data campagnes gerichter te maken.

Jullie hebben een product in de markt gezet om data beter te verwerken: Connect. Wat is dat?

In de kern is Connect een vergaarbak die al je relevante data en databronnen structureert, analyseert, segmenteert en activeert. Connect is dus een customer data platform dat moeiteloos alle beschikbare data en operationele systemen binnen een organisatie koppelt, op een zodanige manier dat de data weer rendeert, doordat klanten en prospects altijd in het vizier blijven en individueel worden bediend. Op die manier bieden wij een handzame oplossing voor marketeers, salesmanagers en business analisten...


Lees Meer

 
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Social first

Adapt the drumbeat and break the rules. Define the status quo. With social first you take mobile first a step further. Both based on audience first, yet the difference is in the mindset.

With mobile first you presume your audience grabs their phone and visits your website. With social first you flip the perspective from your end to their beginning, from your website to their timeline. From a rather egocentric outside in, to a customer-centric inside out mindset. Produce...


Lees Meer

 
[Vacature] Zigt zoekt Media Director

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van ruim 60 doorgewinterde mediaprofessionals bieden wij ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun marketingcommunicatie, media en e-commerce vraagstukken.

Per direct zijn wij opzoek naar een Media Director.

Je hebt je strepen verdiend aan mediabureauzijde, waar je minimaal 5 jaar eindverantwoordelijkheid hebt gedragen op meerdere klanten...


Lees Meer

 

 

NPO kiest N=5 en N=Content na aanbesteding

De Hit Kwis, Jan Houdt Hoop, Harry Mens en M winnen Knollen Awards

Johnny de Mol presenteert finale Hit the Road


 

Efteling Kids Radio, Sander Schimmelpenninck en Jaap Reesema winnaars Online Radio Awards

Podcastfans zijn vaker gaan luisteren

SLAM! organiseert FIFA 21-week met voetbalgasten in de studio


 

Stichting schenkt collectie zeezender Radio Veronica aan Beeld en Geluid

Wecycle komt met kenniscampagne

Media environments improve despite global pandemic, IAS Report


 

Barcadi selects EPAM to accelerate digital marketing and e-commerce strategy

Blockchain advertising platform YOUengine set for launch early next year 

Nokia publishes call to action to deliver an ethical and sustainable 5G future


 

[Startup Interview] Muhammed Haleel, Founder, Expatriates.io, India

Point Pickup raises $30m to meet growing demand for enterprise e-Commerce final-mile delivery

Global Startup Awards expands across Africa


 
 
Outbrain launches Carousel, an interactive smartad format

Outbrain, the world's discovery and native advertising platform on the open web has launched Carousel, an interactive Smartad format.

With the new ad experience, Outbrain is bringing a familiar swipeable gallery experience to the open web so that brands can showcase various products and offers, and allow consumers to browse through the items most relevant to them...


Lees Meer

 

Vodafone provides 5G to MAS Supermarkets in Seville to improve shopping experience

Vodafone, a pioneer in the deployment of commercial 5G network in Spain, has provided 5G coverage to MAS Supermarkets in Seville to offer its customers an improved shopping experience through an innovative mobile application with augmented reality (AR) and 4K video.

Customers of MAS Supermarkets will only have to download the application on their mobile devices to access basic nutritional information on the different supermarket products, from ingredients to allergens, nutritional value...


Lees Meer

 

Aleph Commodities acquires majority stake in InterTank

Aleph Commodities, an investment and energy trading company headquartered in London, along with co-investors, has acquired a majority stake in InterTank Nordic AB, an independent storage management and operations company in Sweden.

InterTank manages over 1 million cubic meters of storage capacity across more than 20 facilities in Europe and the Middle East. The acquisition provides a platform for further investment in tank storage and related infrastructure with a special focus on renewables, and underlines Aleph’s...


Lees Meer

 

Nielsen upgrades ad intel platform with richer advertising spend data

Nielsen has announced that it is augmenting the digital capabilities of Nielsen Ad Intel, a market advertising intelligence solution.

As part of the enhancements, Ad Intel is expanding its digital footprint by launching search data as a new media type and offering more robust, relevant and richer digital advertising data first for existing mobile, desktop, display and video placements and in the future, for social and in-app platforms. The breadth and depth of the solution enables an increased level of measurement and visibility...


Lees Meer

 

Abris invests in Polish e-commerce delivery solutions provider

Mavason, subsidiary of Abris CEE Mid-Market III LP fund, managed by Abris Capital Partners., has signed an agreement with the fund 21 Concordia and its founders to purchase the majority of shares in R2G Polska Sp. z o. o., operating under the Apaczka brand – the largest e-commerce delivery solutions provider in Poland.

The transaction is subject to the standard approval procedure of the Office of Competition and Consumer Protection (UOKiK). Headquartered in Warsaw, Apaczka...


Lees Meer

 

Texas-based startup Viva First launching new mobile bank for Latinos in the U.S.

Texas-based startup, Viva First, is launching a new mobile bank with the Latino community in mind, all 52 million in the United States. While so many banks and fintech companies take a broad approach when catering to multiple demographics, the company sees a real opportunity to bank this underserved market

When looking at the financial habits of Latinos, they are traditionally a cash-heavy group that has a 22% lower adoption rate for traditional checking and savings...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -