Jaargang 12 | editie 37 | 23 oktober 2020 |
|
Reisorganisatie TUI toont in samenwerking met Exterion Media gestart met een campagne waarbij zonnige live beelden worden vertoond vanuit Curaçao. De livebeelden worden vertoond op de digitale schermen van Exterion Media, verspreid over verschillende winkelcentra in Nederland.
Een primeur op het gebied van Digital Out-of-Home. De livebeelden moeten reizigers laten wegdromen hoe lekker vertoeven het momenteel is op het tropische eiland...
|
|
|
|
Disney+ heeft in navolging van Canada. Australië, Nieuw Zeeland en de Verenigde Staten ook in Nederland en andere Europese landen het mogelijk gemaakt gezamenlijk films en series verspreid over verschillende locaties te kijken.
Het is alleen mogelijk gezamenlijk te kijken indien men een Disney+ abonnement heeft. Walt Disney Company lijkt hiermee in te spelen op de maatregelen omtrent het coronacirus. Per abonnement kunnen zeven mensen op verschillende locaties kijken en reacties met elkaar delen...
|
|
|
|
Branding agency Admind host vijf dagen lang tijdens de Dutch Design Week de emotie prikkelende online experience genaamd #NewIntimacyHour. Tijdens deze experience maskeren deelnemers hun gezicht met een augmented reality filter, ontworpen door Admind, om hun emotie van die avond weer te geven. #NewIntimacyHour vindt plaats van 19 tot 23 oktober van 18:00 tot 19:00 via www.newintimacyhour.com. Deelname aan dit experimentele evenement is gratis.
In een interview met Isa Reyes, Creative Director van Admind, bespreken we de redenen voor deelname aan Dutch Design Week, het idee achter de augmented reality filters en haar visie op brand experiences...
|
|
|
|
De televisiereclamemarkt is in het derde kwartaal van 2020 uitgekomen op 171 miljoen euro, een groei van 0,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De spotmarkt is uitgekomen op 153 miljoen euro, een stijging van 1,5 procent.
In de eerste helft daalde de televisiereclamemarkt nog met 23 procent, en hebben televisiebedrijven als Talpa Network en RTL Nederland zowel organisatorisch als in de programmering ingegrepen. De NPO kreeg van overheidswege 19 miljoen euro extra. Screenforce, de...
|
|
|
|
Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond.
We zagen een duidelijke piek in het begin van de corona-pandemie, die later langzaamaan afnam naar relatief normale proporties. Intussen zitten we in de tweede golf en zou je kunnen veronderstellen dat de nieuwswaarde minder is, we kennen het verhaal nu immers wel toch? Tijd om...
|
|
|
|
Met het openstellen van LinkPizza voor TikTok-creators claimt LinkPizza het grootste influencerplatform van Nederland te zijn geworden waar influencers en merken elkaar kunnen vinden en kunnen samenwerken.
Het platform faciliteert de samenwerking van kennismaking tot evaluatie, maar laat de creators en merken vooral zelf aan het roer staan. TikTok is een bij tieners populaire app uit China die sociale media en muziek combineert en waarmee op eenvoudige wijze korte video's kunnen...
|
|
|
|
De luistercijfers van AugSep2020 zijn voor alle spelers in radio niet om vrolijk van te worden met uitzondering van Qmusic. Marktleider Talpa Network ziet Radio 538 (-5,7 procent) en Sky Radio (-4,8 procent) marktaandeel inleveren en Radio Veronica onveranderd.
Radio 10 groeit weliswaar met 5,2 procent op jaarbasis maar de zender zit na een recordmarktaandeel van 11,3 procent in Dec19Jan20 al 8 maanden in een dalende trend. Radio 2 blijft marktleider maar is onveranderd, Radio 1 groeit een beetje maar dat komt door het doorschuiven...
|
|
|
|
Daniela Depping is sinds februari 2020 Head of Marketing bij Coca-Cola Nederland. Eerder had zij marketingfuncties bij Coca-Cola in Berlijn en Kopenhagen.
We spreken haar onder meer over de Open Campagne. Luister het interview hier...
|
|
|
|
Mediabrands en Spotify organiseerden onlangs een Digital Audio seminar voor relaties waarin de ins & outs van dit opkomende medium onder de loep werden genomen. Zes sprekers kregen in totaal twee uur de tijd om hun verhaal te doen.
Digital consumption is the new normal
Menno van der Steen, Chief Data & Tech Office bij Mediabrands, bijt het spits af als moderator van deze ochtend en introduceert de eerste spreker Wendy Pouw, directeur van IAB. Ze trapt af met een introductie van Digital Audio: waar staan we nu, wat gaat er nog...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
A list of the 10 greatest recent American works of journalism
Artikel met tien links naar mooie, belangrijke journalistieke verhalen uit de afgelopen tien jaar. Stukken die aantonen dat journalistiek nog altijd de kracht heeft om te veranderen hoe we naar de wereld kijken en hoe we denken over de toekomst. Zou ook goed zijn om zo'n Nederlandse lijst te hebben… iemand? Enfin, tot die tijd hebben we...
|
|
|
|
DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in de Kromhouthal in Amsterdam.
DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten. Hier de genomineerden voor DeNieuwsmedia50, de lijst van de 50 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse mediabureauwereld. Iedereen heeft mensen...
|
|
|
|
In de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, vergelijkt Samsung de features van de opvouwbare Galaxy Z Fold2 met Apple's smartphones. Op deze manier onderstreept het merk de unieke en innovatieve kenmerken van hun nieuwste smartphone.
Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland: "Met onze innovatieve producten en diensten treden we al jaren buiten de gebaande paden om zo het dagelijks leven leuker en makkelijker te maken. Met deze boodschap willen we zoveel mogelijk mensen kennis...
|
|
|
|
Shantia Farshidzad is partner bij 4orange. We spreken hem over het snijvlak tussen data en marketing. “Als 4orange focussen we ons op het bijeenbrengen van marketing en data.
Je ziet dat marketeers steeds technischer worden en bepaalde applicaties beheersen, en it’ers proberen steeds vaker de vraag vanuit de business te begrijpen. Ze groeien meer naar elkaar toe en wij leveren daar een bijdragen aan door ondernemers te helpen bij data driven marketing.” Luister het interview hier...
|
|
|
|
Ben jij een senior op het gebied van camera en edit en lijkt het jou te gek om deze kennis te delen met een enthousiast en creatief camera- en editteam, in een coördinerende rol met als doel de content naar een hoger niveau te brengen?
Weet jij door je organisatie- en communicatietalent het overzicht op meerdere projecten tegelijk te bewaren zodat er nooit een deadline in de post wordt gemist? Voel jij je als een vis in het water in de wereld van online content...
|
|
|
|
De afdeling Circulation, verantwoordelijk voor de abonnementenverkoop voor meerdere kranten- en tijdschriftentitels van DPG Media, is op zoek naar een E-mail Marketeer met CRO focus.
Wat ga je doen?
Jij als CRO E-mail Marketeer weet precies hoe je iemand triggert abonnee te worden! Je verplaatst je graag in de positie van jouw doelgroep en weet wat er speelt. Op deze manier weet jij precies hoe je hen, via e-mail, doelgericht bereikt. Hiervoor stel je onderzoeksvragen op, analyseer...
|
|
|
|
Doe jij niets liever dan de klant adviseren en verder op weg helpen? Ben jij daarnaast de spin in het web die van aanpakken weet? Team Zwolle zoekt ter versterking een commerciële topper die de rol van commercieel medewerker binnendienst gaat vervullen!
Wat ga je doen
In deze rol ga jij lokale ondernemers telefonisch helpen hun zichtbaarheid op de markt te vergroten. Je bent een communicatieve persoonlijkheid en je vertelt met enthousiasme over de toegevoegde waarde van de titels van DPG Media zoals de Stentor en Indebuurt. Jouw...
|
|
|
|
Ken jij Rotterdam als je eigen broekzak en ben je klaar voor een uitdaging? Ben jij die energieke persoonlijkheid die al wat ervaring heeft als accountmanager? Dan is deze functie iets voor jou!
Wat ga je doen
In deze rol ga jij op bezoek bij lokale ondernemers om te helpen hun zichtbaarheid op de markt te vergroten. Je bent een ondernemende persoonlijkheid en je vertelt met enthousiasme over de toegevoegde waarde van de titels van DPG Media zoals het AD en Indebuurt. Jouw ervaring...
|
|
|
|
Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards, Cross Media Jaarboek en de Media Rally - lanceert de Merken100.
De Merken100 is de lijst van de meest invloedrijke merken, die vanaf eind 2020 ieder jaar zal worden gepresenteerd. De eerste editie van de Merken100 zal bekend worden gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in Amsterdam. Vanaf 2021 heeft de Merken100 een eigen...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|