Jaargang 12 | editie 38 | 30 oktober 2020 |
|
Ivo Janssens en Peter Contant lanceerden in september crossmediaal platform CLASSY Lifestyle. Wij spreken hen.
CLASSY Lifestyle kan met onder meer website, een tijdschrift, een radiozender en online televisie met recht een crossmediaal platform worden genoemd. Staat het nu al zoals jullie CLASSY Lifestyle voor ogen hadden?
Ivo: “Wat veel mensen niet weten is dat we dit project uitgevoerd hebben in een zeer korte tijd. Daar ben ik heel trots op. Ons team werd afgelopen jaar steeds sterker en tijdens zo’n operatie realiseer je je hoe professioneel alles...
|
|
|
|
Peter de Mönnink, Algemeen Directeur van Talpa Network vertrekt per 31 december. Pim Schmitz, lid van de Raad van Commissarisen van Talpa Network, neemt de rol van CEO over.
John de Mol namens de RvC van Talpa Network: “Het is meer dan spijtig dat we Peter de Mönnink zien vertrekken. Peter de Mönnink heeft de afgelopen jaren met een enorme inzet en ambitie gewerkt aan het vormgeven van Talpa Network dat we in 2017 zijn gestart. En terwijl we volop in de groeifase zaten, brak afgelopen voorjaar het coronavirus uit waarbij Talpa Network midscheeps werd geraakt...
|
|
|
|
NRC Media, dat onderdeel is van het Belgische Mediahuis, heeft het radiostation Sublime en diens productie- en audiobedrijf overgenomen. Sublime blijft zelfstandig opereren binnen NRC Media.
Behalve een landelijke FM-radiozender is Sublime ook op internet actief met vijf digitale radiostations en een audioproductiehuis dat naast radioprogramma’s ook podcasts produceert. NRC Media wil groeien in de audiomarkt en ziet de overname als een logische stap...
|
|
|
|
Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media.
Merken zetten vaker hun middelen in met een uitgeversbril op: wat raakt en beweegt mijn klant? Het feit dat geïntegreerde owned contentplatforms als paddenstoelen uit de grond schieten, zie ik dan ook als een mooie stap...
|
|
|
|
Sinds 1 oktober 2020 heeft Abovo Media/Maxlead een andere directie die leiding gaat geven aan de onafhankelijke bureaugroep, die 220 medewerkers telt en media- en consultancybestedingen van 200 miljoen euro beheert.
De samenstelling van de nieuwe directie valt precies een jaar na de consolidatie van Abovo Media met het online marketing bureau Maxlead. Het inrichten van een andere centrale directie moet ervoor zorgen dat klanten nog meer profiteren van de synergie tussen beide bedrijven...
|
|
|
|
Tom Kellerhuis is hoofdredacteur van HP/De Tijd. Wij spreken hem over de dynamiek van zijn mediamerk in het buitengewone jaar 2020.
Dag Tom, kun jij HP/De Tijd introduceren?
Het iconische merk HP/De Tijd is in september 1990 ontstaan uit het samengaan van opinieweekblad Haagse Post (1914) en het weekblad De Tijd (1845). In 2003 baarde HP/De Tijd opzien door het publiceren van een vierdelige reeks interviews met prinses Margarita en haar...
|
|
|
|
Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen.
“Wat maakt mensen blij in het tijdperk van het coronavirus?” is de vraagstelling van het onderzoek. Laten we dan meteen met de opmerkelijkste bevinding beginnen: op een schaal van 1 tot 10 scoort Nederland een dikke 9! Alleen China scoort hoger dan wij. Saudi-Arabië, Frankrijk...
|
|
|
|
NRC lanceert de NRC Audio app. De toepassing bundelt de beste podcasts uit binnen- en buitenland. Ook zijn er postcasts te vinden die exclusief via de app te beluisteren zijn.
De al langer bestaande podcasts NRC Vandaag, Onbehaarde Apen en Haagse Zaken komen in de app, evenals podcasts over uiteenlopende onderwerpen. Zo komt er een meerdelige podcastserie over de cocaïnemaffia in Nederland, een serie over de Amerikaanse...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
Washington Post: the powerful have realized they don’t need us
Als je één link aanklikt vandaag, doe dan deze maar. We verliezen namelijk de controle. Machtsmisbruik wordt steeds moeilijker aan de kaak te stellen, doordat de rol van de journalistiek kleiner wordt. Steeds meer machthebbers en grote bedrijven onttrekken zich aan de controle van de...
|
|
|
|
De buitenreclamebestedingen zijn in het derde kwartaal vergeleken met vorig jaar met 25 procent gedaald. Dit heeft brancheorganisatie Outreach bekend gemaakt.
Er werd in het derde kwartaal 2020 36 miljoen euro omzet gedraaid. Dat is een verdubbeling vergeleken met het tweede kwartaal van 2020 toen 67 procent omzetdaling genoteerd werd als gevolg van de maatregelen omtrent de coronacrisis. In het derde kwartaal werd ruim 24 miljoen euro omgezet in traditionele buitenreclame, oftewel...
|
|
|
|
Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader.
“The only thing the potential customers ask us once we get to the table, are the costs. Having your help content in place results in hotter leads and shorter sales processes.” According to Bart Verhulst [Co-Founder and Director of Strategy & Partnerships at PressPage...
|
|
|
|
In Lang Leve de Liefde maken singles een serieuze kans op langdurig liefdesgeluk......door direct te gaan samenwonen op de eerste date. Voor dit dagelijkse liefdesprogramma zijn wij op zoek naar een Producer.
De werkzaamheden bestaan uit:
- diverse administratieve en logistieke productiewerkzaamheden op kantoor en locatie;
- het onderhouden en verzorgen van de opname locatie;
- onderhouden van contacten met interne en externe partijen...
|
|
|
|
In Lang Leve de Liefde maken singles een serieuze kans op langdurig liefdesgeluk......door direct te gaan samenwonen op de eerste date. Voor dit dagelijkse liefdesprogramma zijn wij op zoek naar een echte storyteller.
Wat wordt er van je verlangd:
- Je hebt passie voor het maken van verhaallijnen; met een shot van een enkele blik heb je genoeg om een verhaallijn neer te zetten of weet je een reeds aanwezige verhaallijn te duiden...
|
|
|
|
De concept & design tak van Triple is in 9 jaar uitgegroeid tot een volwassen team. We zoeken een Design Director met de visie en ambitie om het team naar het volgende niveau te tillen. Hoe kunnen we conceptueel nog meer verrassen?
Met 8 designers (junior tot senior) aan je zijde pak je deze uitdaging aan. Je neemt het voortouw bij bestaande en nieuwe klanten in het ontwikkelen van digitale concepten, pitches en design visies. Jij bent het startpunt van een...
|
|
|
|
Voor ons online platform indebuurt.nl zijn wij per 1 januari 2021 op zoek naar een ondernemende, enthousiaste, online redactiecoördinator Oost-Nederland. Jij zorgt ervoor dat alles op de indebuurt redacties in jouw regio op rolletjes loopt. Je plant, bewaakt, coördineert en stuurt de jonge en inspirerende teams aan. Kortom, je bent de spin in het web!
Functie-inhoud
Als online redactiecoördinator begeleid je de redacties van onze locaties Enschede, Almelo, Hengelo, Deventer en Apeldoorn bij de dagelijkse gang van zaken en je zorgt daarbij voor de juiste uitvoering, zowel op redactioneel...
|
|
|
|
Advies over auto’s, ja jouw vrienden weten dat zij daarvoor bij jou moeten zijn. Daarnaast ook nog eens super commercieel? Dan hopen wij dat jij snel solliciteert! Want als Accountmanager binnendienst bij Automotive Mediaventions zorg je er samen met je collega’s voor dat alle autobedrijven van ons gehoord hebben.
Dagelijks bel je nieuwe en bestaande klanten en adviseer jij hen hoe zij online de Nederlandse autokoper efficiënter en effectiever kunnen bereiken...
|
|
|
|
Ben jij een ervaren speler met verstand van zaken en een voortdurende honger om in journalistieke zin te scoren? Maak dan een transfer naar Quote.
We zoeken een journalist die we direct een basisplaats kunnen geven. Iemand die we gerust achter een lange bal aan kunnen sturen, maar die met net zoveel gemak al pingelend het publiek op de banken krijgt. Iemand die niet op de man speelt, maar tegelijkertijd tegenstanders niet...
|
|
|
|
Ben jij een ervaren speler met verstand van zaken en een voortdurende honger om in journalistieke zin te scoren? Maak dan een transfer naar Quote.
We zoeken een journalist die we direct een basisplaats kunnen geven. Iemand die we gerust achter een lange bal aan kunnen sturen, maar die met net zoveel gemak al pingelend het publiek op de banken krijgt. Iemand die niet op de man speelt, maar tegelijkertijd tegenstanders niet...
|
|
|
|
Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards, Cross Media Jaarboek en de Media Rally - lanceert de Merken100.
De Merken100 is de lijst van de meest invloedrijke merken, die vanaf eind 2020 ieder jaar zal worden gepresenteerd. De eerste editie van de Merken100 zal bekend worden gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|