Jaargang 3 | editie 10 | 30 oktober 2020
 

[Column] Paul Alberts (BrandBase): fusie VEA en IAB is een bijster slecht idee

Vorige week belde ik even met Walter van der Mee, VEA Legend, om te vragen wat hij van de voorgenomen fusie tussen VEA en IAB vindt. Hij zei dat hij net een mail aan het bestuur had gestuurd met twee punten, allereerst: waarom moet een 101-jarige vereniging nu op stel en sprong fuseren, zonder dat je het eerst eens even goed kan doornemen met elkaar met een goed glas bier.

Zijn tweede punt: twintig jaar geleden was print het dominante medium, 10 jaar geleden televisie, en nu is internet het dominante medium. Waarom zou je als vereniging van...

Lees Meer

 
Robot Kittens ontwikkelt Insta-filter voor BN’er First Dates

Voor de BN’er-editie van First Dates ontwikkelde Robot Kittens een Instagram-filter. Door gebruik van de filter kunnen Instagram-gebruikers zien welke deelnemende BN’er zijn of haar perfecte match is.

First Dates is een van de populairste tv-programma’s van BNNVARA, waarin singles tijdens een etentje elkaar beter leren kennen. Eerder was er tijdens Valentijnsdag al een BN’er-editie van het programma. Wegens succes zendt BNNVARA weer een special uit met nieuwe bekende koppen...

Lees Meer

 

Sociale koelkast Open Fridge bij Jumbo

In vier Jumbo-winkels staat vanaf deze week de Open Fridge. De supermarkt nodigt klanten uit een vers product of verse maaltijd aan te schaffen en te doneren in de koelkast uit solidariteit. Wie het nodig heeft mag iets uit de koelkast pakken.

De Open Fridge is een sociaal initiatief van Whirlpool Nederland in samenwerking met Jumbo. Met het project willen de twee partijen de stijgende armoede in Nederland bespreekbaar maken. Remco Bertens, ondernemer bij...

Lees Meer

 

 
 

Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100

Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards, Cross Media Jaarboek en de Media Rally - lanceert de Merken100.

De Merken100 is de lijst van de meest invloedrijke merken, die vanaf eind 2020 ieder jaar zal worden gepresenteerd. De eerste editie van de Merken100 zal bekend worden gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in Amsterdam...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Team Sunweb wordt Team DSM 04-12-2020 | 18:55:37
Team Sunweb gaat vanaf wielerseizoen 2021 Team DSM heten. Koninklijke DSM sponsort daarmee de wielerploeg voortaan. DSM is een speler ie actief is op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven


Kruidvat lanceert Kerstcommercial 04-12-2020 | 18:35:00
Kruidvat lanceert op 6 december haar kerstcommercial. Daarin is een verhaal te zien waar een meisje dat een verrassende oplossing bedenkt, waardoor iedereen toch van een mooie en gezonde kerst kan genieten. De campagne gaat 6 december live op tv en de social kanalen. De campagne werd ontwikkeld door DDB Unlimited


Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber Monday 04-12-2020 | 18:17:00
Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber MondayRookmelders, erotische producten en fitnessapparaten waren dit jaar de meest opvallende stijgers tijdens het Black Friday- en Cyber Monday weekend in vergelijking met 2019


Harald Vlugt en Xerxes Group werken samen voor collectie-expositie ColleXposition 03-12-2020 | 13:15:00
Beeldend kunstenaar en verwoed kunstverzamelaar Harald Vlugt en Xerxes Group, moedermaatschappij van vier entiteiten op het gebied van data- en documentoplossingen, zorgden samen voor een bijzondere expositie: ColleXposition


Bruut Amsterdam en Jalt ontwikkelen Maatjes gezocht voor Oranje Fonds 03-12-2020 | 10:20:15
Jalt onderzocht op welke manier deze doelgroep kan worden bereikt en welk verhaal er verteld moet worden om het goede doel volledig tot zijn recht te laten komen. Bruut Amsterdam nam de volledige productie van de multimediale campagne voor haar rekening


Blauw Gras gekozen voor digitale campagnes van de Hartstichting 02-12-2020 | 17:59:00
Blauw Gras is door de Hartstichting verkozen voor de ontwikkeling en uitvoering van digitale campagnes. De samenwerking wordt begin 2021 afgetrapt met meerdere campagnes, waaronder een merkcampagne


Vattenfall, UM en DPG Brand Studio lanceren campagne GO-Greeners 02-12-2020 | 15:13:00
Vattenfall, strategisch partner UM en DPG Brand Studio lanceren het concept GO-Greeners, een branded content campagne met verhalen van mensen die met een klein, duurzaam idee, grote impact maken


Bram Krikke lanceert label De Boekenclub met Mediamonks 01-12-2020 | 12:15:57
Bram Krikke komt met het label De Boekenclub. Voor de lancering van het merk heeft werkte hij via MediaMonks Originals samen met jong creatief en regietalent Willem Beelaerts van Blokland en Kris Pouw


Subway en Gardeners Agency lanceren TikTok-campagne voor eerste vegan Sub 01-12-2020 | 10:50:00
Subway heeft de populairste Sub, de Chicken Teriyaki, geremixt in een vegan variant: de Vegan Chicken Teriyaki. Voor de lancering van de plantbased variant maken Subway en Gardeners Agency gebruik van de creativiteit van Nederlandse jongeren


The Social Handshake lanceert onlineplatform Loongift 01-12-2020 | 10:24:14
The Social Handshake komt met het initiatief LoonGift. Dit is een onlineplatform voor werkgevers en werknemers, waarmee werknemers een maandelijkse gift direct vanuit het salaris aan goede doelen kunnen doen


CEWE Fotoservice kiest ZIGT als digital marketingbureau in de Benelux 30-11-2020 | 06:00:00
CEWE Fotoservice heeft ZIGT gekozen als digital marketingbureau voor de Benelux. Het bedrijf had voor de optimalisatie en beheer van de digitale perfomancekanalen in Nederland, Belgiƫ en Luxemburg een pitch uitgezet


Coca-Cola begint 100ste kerstcampagne 27-11-2020 | 17:47:00
Coca-Cola Nederland zendt de komende tijd haar kerstcommercial uit. Het is de 100ste keer dat het bedrijf een campagne rond de feestdagen begint. De campagneslogan is Geef deze Kerst iets dat alleen jij kunt geven - jezelf


Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 27-11-2020 | 08:45:00
Het boek Marketing Design met Customer Journey Mapping is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur Eveline van Zeeland stelt met haar boek dat marketing veelomvattend is


Mirage Retail Group (Blokker, Big Bazar, Intertoys) koopt electronicaketen BCC 27-11-2020 | 08:00:00
Mirage Retail Group heeft de electronicaketen BCC overgenomen. BCC telt 1345 medewerkers en 60 winkels en was de afgelopen jaren in handen van het Franse Groupe FNAC-Darty. De overname is goedgekeurd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM)


Consument wacht op de beste Black Friday-deal 26-11-2020 | 10:45:01
Consumenten zijn zich massaal aan het oriƫnteren op een (online) aankoop tijdens de koopjesdag Black Friday. Veel bezoekers wachten met het daadwerkelijk aanschaffen van een product met korting tot op Black Friday zelf. Dit blijkt uit een analyse van onafhankelijke vergelijkingssite en reviewplatform Kieskeurig.nl



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -