Jaargang 3 | editie 10 | 30 oktober 2020
 

[Column] Paul Alberts (BrandBase): fusie VEA en IAB is een bijster slecht idee

Vorige week belde ik even met Walter van der Mee, VEA Legend, om te vragen wat hij van de voorgenomen fusie tussen VEA en IAB vindt. Hij zei dat hij net een mail aan het bestuur had gestuurd met twee punten, allereerst: waarom moet een 101-jarige vereniging nu op stel en sprong fuseren, zonder dat je het eerst eens even goed kan doornemen met elkaar met een goed glas bier.

Zijn tweede punt: twintig jaar geleden was print het dominante medium, 10 jaar geleden televisie, en nu is internet het dominante medium. Waarom zou je als vereniging van...

Lees Meer

 
Robot Kittens ontwikkelt Insta-filter voor BN’er First Dates

Voor de BN’er-editie van First Dates ontwikkelde Robot Kittens een Instagram-filter. Door gebruik van de filter kunnen Instagram-gebruikers zien welke deelnemende BN’er zijn of haar perfecte match is.

First Dates is een van de populairste tv-programma’s van BNNVARA, waarin singles tijdens een etentje elkaar beter leren kennen. Eerder was er tijdens Valentijnsdag al een BN’er-editie van het programma. Wegens succes zendt BNNVARA weer een special uit met nieuwe bekende koppen...

Lees Meer

 

Sociale koelkast Open Fridge bij Jumbo

In vier Jumbo-winkels staat vanaf deze week de Open Fridge. De supermarkt nodigt klanten uit een vers product of verse maaltijd aan te schaffen en te doneren in de koelkast uit solidariteit. Wie het nodig heeft mag iets uit de koelkast pakken.

De Open Fridge is een sociaal initiatief van Whirlpool Nederland in samenwerking met Jumbo. Met het project willen de twee partijen de stijgende armoede in Nederland bespreekbaar maken. Remco Bertens, ondernemer bij...

Lees Meer

 

 
 

Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100

Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards, Cross Media Jaarboek en de Media Rally - lanceert de Merken100.

De Merken100 is de lijst van de meest invloedrijke merken, die vanaf eind 2020 ieder jaar zal worden gepresenteerd. De eerste editie van de Merken100 zal bekend worden gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in Amsterdam...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Britse regisseur Jak O’Hare verbindt zich aan Vigics en verhuist naar Amsterdam 22-04-2021 | 18:41:00
De Britse regisseur Jak O’Hare sluit zich aan bij productiemaatschappij Vigics, dat meer werk wil maken met een internationale, diverse blik. Jak O’Hare woont inmiddels in Amsterdam en maakte al twee films in Nederland voor Mazda (in opdracht van Vice) en Nike (in opdracht van We Are Pi)


Milka viert 120-jarig bestaan met campagne 22-04-2021 | 12:58:00
Milka bestaat 120 jaar en het merk viert dat met een campagne, waarbij de Stichting Jarige Job wordt gesteund. Ook zijn er acties voor consumenten


[Marketing Report Radio] Titus van Dijk: Met Tonny Media zet je een podcast neer als een merk 22-04-2021 | 12:05:00
Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media, het bedrijf achter bekende en populaire podcasts zoals de Zelfspodcast en Marc-Marie en vinden iets. Bij Marketing Report vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf en verbreden door het neerzetten van podcasts als een merk


Intracto Group neemt Codezilla over 22-04-2021 | 11:16:07
Codezilla is overgenomen door Intracto Group. Codezilla ontwikkelt voor haar klanten de front-end voor voornamelijk complexe maatwerk (web)applicaties. Er werken 25 front-end development-experts bij Codezilla


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over onderzoeken: Digital Ad Spend, online audiomarkt en bereikscijfers 22-04-2021 | 10:41:05
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer het Digital Ad Spend-onderzoek


Marcom interim-en adviesbureau USG Marketing & Communications gaat samenwerken met Logeion 21-04-2021 | 17:04:00
Interim- en adviesbureau USG Marketing & Communications en beroepsorganisatie Logeion bundelen hun krachten in een samenwerkingsovereenkomst die de huidige en toekomstige generatie communicatie- en marketingprofessionals beter moet voorzien van kennis, innovatie en ontwikkelingen binnen het vak


Shopify en Pinterest breiden samenwerking uit 21-04-2021 | 16:13:00
Shopify breidt de samenwerking met Pinterest uit naar 27 landen, waaronder Nederland. Het Shopify Pinterest-kanaal is vanaf nu ook actief in onder meer Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Brazilië


Adidas introduceert Impossible is Nothing campagne 21-04-2021 | 14:53:00
Adidas heeft de Impossible Is Nothing campagne gelanceerd met de videoreeks Seeing Possibilities. Impossible Is Nothing staat voor het denken en handelen in mogelijkheden, om zo met rebels optimisme een betere toekomst te creëren voor mens en planeet


HERC stelt Levi Rijper, Vincent Sapthu en Cherise Basiran aan 21-04-2021 | 10:42:00
Reclamebureau HERC heeft onlangs drie talenten benoemd om de ambities verder invulling te geven. Levi Rijper is Head of Production, Vincent Sapthu Head of Design en Cherise Basiran Queen of Office


Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial   20-04-2021 | 11:20:12
Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen


[Marketing Report - 20 april 2021] Linda Worp | Titus van Dijk | Geert Frank | Alwin Snippe 19-04-2021 | 16:56:00
Luister dinsdag 20 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt


[Startups] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk 19-04-2021 | 16:16:00
Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen


Getal 10 centraal in merkcampagne Radio 10 19-04-2021 | 15:48:33
In de merkcampagne van Radio 10, ontwikkeld samen met Talpa Networks in-house agency het Bureau, laat het station zien dat de 10 centraal staat in het leven van de luisteraar


[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects 19-04-2021 | 14:45:00
Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint.


[Startups] Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling 19-04-2021 | 14:15:00
Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is. Het koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -