Jaargang 12 | editie 36 | 16 oktober 2020
 
[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen.

John Olivieira: “Mijn opdracht was drieledig: concessies binnenhalen. Toen ik daar binnenkwam, was er ook een andere partij die publieke omroep wilde worden. Het zag er voor het eerst naar uit dat we de licentie zouden verliezen...


Lees Meer

 
Xite lanceert Apple TV-app in aantal grote landen

Xite lanceert met het Amerikaanse Vevo een muziekvideo-app op Apple TV: Vevo, powered by Xite. Het muziekplatform bereikt inmiddels meer dan 100 miljoen huishoudens wereldwijd en krijgt er met dit partnership miljoenen actieve gebruikers bij.

De afgelopen maanden zag Xite, net als veel andere streamingdiensten mede door het coronavirus, het gebruik verdubbelen. Vevo, powered by Xite is beschikbaar via Apple TV in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd...


Lees Meer

 
[Interview] Rogier IJzermans en Wouter Glaser over Born05 Group

Begin oktober nam Born05 Group PR bureaus Glasnost en Fitzgerald over. Marketing Report spreekt met Rogier IJzermans en Wouter Glaser over de plannen en ambities van Born05 Group.

Rogier: Er is een enorme consolidatieslag in de Nederlandse bureauwereld gaande. Hoe verhouden de ambities van Born05 zich tot hoe bedrijven als Candid, DEBT, MediaMonks en Intracto Group zich manifesteren?

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen de veranderde behoefte vanuit de markt enerzijds en COVID-19 anderzijds. De vraag naar bredere dienstverlening en...


Lees Meer

 
KPN en ViacomCBS komen met gepersonaliseerde My Nick Jr.

Klanten van KPN hebben voortaan toegang tot My Nick Jr., een edutainment-product van ViacomCBS gericht op de jongste kijker. Binnen My Nick Jr. krijgen ouders de mogelijkheid om het kijkgedrag van hun kinderen te cureren en personaliseren rondom elf educatieve thema's, zoals taal en rekenen.

My Nick Jr. bevat meer dan zeshonderd programma's, zoals PAW Patrol en Blaze & The Monster Machines, gericht op kinderen tussen de 2 en 6 jaar. Ouders kunnen door...


Lees Meer

 
[Interview] Joyce Lopulalan (4orange): Uniformeren klantgegevens ontsluit gouden data-berg voor elk bedrijf

Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. We spreken haar over Golden Record, een systeem om gefragmenteerde klantgegevens en klantdata te unformeren.

Jullie hebben een Golden Record structuur ontwikkeld. Kun je uitleggen wat dat is?

Bedrijven zien zich veelvuldig geconfronteerd met een bijna onbeheersbare stroom aan data die een ware data-jungle veroorzaakt. Je ziet wat bezoekers op je website doen, je bent actief op social kanalen en ook apparaten als auto’s...


Lees Meer

 
DeTijdschriften50 2021 | De Genomineerden

DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 invloedrijkste mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in de Kromhouthal Amsterdam.

DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten. Hier de genomineerden voor DeTijdschriften50 2021, de lijst van de 50 invloedrijkste mensen in de...


Lees Meer

 
DeRadio50 2021 | De genomineerden

DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in Amsterdam.

DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten. Hier de genomineerden voor DeRadio50 2021; de lijst van de 50 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse radiowereld. Iedereen heeft mensen mogen...


Lees Meer

 
DeMediabureau50 2021 | Genomineerden

DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in de Kromhouthal in Amsterdam. DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten.

Hier de genomineerden voor DeMediabureau50, de lijst van de 50 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse mediabureauwereld. Iedereen heeft mensen mogen...


Lees Meer

 
Value Zipper: branded content op de lange of korte termijn

Veel marketeers willen direct na een branded content campagne zien wat de resultaten zijn. Volgens experts moet je er juist rekening mee houden dat het even kan duren voordat het iets oplevert. Hoe werkt branded content op korte en lange termijn en hoe zet je het in per kanaal?

We spreken met:

  • Sophie Benink, mediastrateeg bij Glasnost
  • Mira de Mönnink, Branded Content Consultant bij UM Studios
  • Lianne van Kooten, Communications Director bij De Media Maatschap...

Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

Record Deal Simulator

De muziekindustrie is niet bepaald transparant. De online Record Deal Simulator probeert daar verandering in te brengen, door te laten zien hoe de muziekindustrie werkt in het streamingtijdperk. Doordat je er zelf mee kunt spelen, kun je zien hoeveel streams je nodig hebt om je contract...


Lees Meer

 
[Onderzoek] Kwink Groep: tijdelijke verlenging DAB+-/FM-frequenties biedt radiozenders perspectief

Kwink Groep concludeert na onderzoek in opdracht van de Vereniging van Commerciële Radio (VCR) dat de economische crisis de omstandigheden verre van normaal maakt waardoor een verlenging van de DAB+-/FM-frequenties perspectief biedt.

Nederlands MediaNetwerk heeft het onderzoek gekregen en geanalyseerd. Onder normale omstandigheden zorgt een veiling volgens het onderzoeksbureau voor tijdelijke negatieve effecten, maar die hoeven dan op lange termijn...


Lees Meer

 
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market. It is rare that I am blown away by pure passion and craftsmanship.

Once in awhile this stumbles upon your path, embrace it and interview him. Done, done and done. Meeting Pete in his amazing thriving Pete’s sport shop in the small Austrian mountain village Sankt Anton was a connection from the...


Lees Meer

 
NPO kiest N=5 en N=Content na aanbesteding

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een Europese aanbesteding gekozen voor N=5  als creatief en strategisch partner om de komende jaren verder te bouwen aan het merk NPO en haar zenders.

De aanbesteding bestond uit twee losse percelen die N=5 als bureau voor het perceel Merk & Gedrag heeft gewonnen en N=Content voor het perceel Online & Social. De gunning is per direct ingegaan en heeft een looptijd van 2 jaar met twee keer telkens een optie tot verlenging van één jaar...


Lees Meer

 
[Interview] Bert Hagendoorn over kansen voor de bureauwereld

Bert Hagendoorn is specialist in positionering en groeistrategie, we vragen hem naar de dynamiek in de bureauwereld.

Bert, jij komt regelmatig over de vloer bij bureaus. Hoe is de stemming?

Op dit moment is de stemming bij de meeste bureaus die ik spreek, dus aan de digitale kant van de business, over het algemeen goed - een aantal heeft het zelfs nog nooit zo druk gehad als nu. Dat is een direct gevolg van de enorme digitaliseringsslag: die was al gaande, maar is nu in een...


Lees Meer

 
Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach beginnen adviesbureau Resident

Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach starten Resident Media Advies. Met dit bureau gaan ze adverteerders helpen met inhousing van (een deel van) het proces van zowel online als offline media.

Ze hebben hiervoor het Media Canvas ontwikkeld, een methode waarbij samen met de klant wordt bepaald welke elementen in huis kunnen worden gehaald. Het Media Canvas laat zien wat de consequenties zijn van inhousing en wat het oplevert. Resident helpt met het inrichten van...


Lees Meer

 
Outbrain introduceert interactief formaat: Carousel

Outbrain kondigt de lancering aan van een interactieve carousel formaat onder de naam Carousel. Outbrain brengt het swipe-advertentieformaat, bekend van sociale netwerken, naar premium uitgevers op het Open Web en integreert het in haar slimme feed.

Carousel is bij uitstek geschikt om verschillende kenmerken van een product, verschillende producten van een lijn/merk of elementen van een verhaal verbonden aan elkaar in één advertentie te plaatsen. Carousel vergroot de interactie...


Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Sommige slogans hebben een kortere houdbaarheid dan andere. Voorsprong door techniek is er zo eentje die is gepekeld, vacuüm gezogen en ingeblikt. Daar kan Audi nog decennia op vooruit.

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt. En die pay-off zat niet zoals die van Audi bij de conserven. Deze kwam van de versafdeling...


Lees Meer

 

 

[Onderzoek] WOMEN Inc en FreePress Unlimited: Nog weinig diversiteit in Nederlandse nieuwsmedia 

Designer items uit de garderobe van bekende Nederlanders te koop voor LINDA.foundation

YPCA de Radiofabriek start lifestylezender GoodLIFE Radio


 

NPO-Fonds, Nederlands Filmfonds en CoBO opnieuw met Teledoc Campus op NPO3

Noordelijk Film Festival gaat door als Noordelijk Film Programma

Marieke Elsinga: Mattie is de astronaut!


 

Snap lanceert Nederlandse content op Snapchat Discover

Sky Radio Christmas vanaf vrijdag 16 oktober 2020 op DAB+

Bioscopen blijven open voor 30 personen per zaal


 

[BoxOffice] Romantische film After We Collided best bezocht - Week 41

The Host (2020) met Maryam Hassouni naar Nederlandse streamingdiensten

Radio 538 in actie voor de voedselbank


 

Kapooow en Tropenmuseum Junior lanceren onlinecampagne rondom Sabi Suriname

Hyundai doet mee aan elektrisch toerwagenkampioenschap ETCR

Campagne: Maak grijs groener


 

CoolBest focust zich met On the Go op Out of Home

Safi Graauw sluit zich aan bij productiemaatschapij Vigics

Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach beginnen adviesbureau Resident


 

Facebook ranks top globally in mobile app advertising

E.ON appoints Publicis Groupe as media and performance partner across Europe

Adsquare and Nielsen strengthen out-of-home media buying


 

Havas establishes dedicated customer experience network

Sony Europe launches the Apple TV app on select smart TVs

OpenSlate and TikTok partner to deliver brand safety solution for advertisers


 
 

[Vacancies] MeMo² is looking for a Python Developer for Automatization (Part-time)

At MeMo², many daily processes are currently conducted manually, such as data analyses in SPSS and Excel. Performing these tasks increases error sensitivity and slows down productivity.

Therefore we are looking for a Python developer to create tools that automate these manual processes. In particular, in this position you would design and develop tools and automatization pipelines for marketing research data, as well as an internal toolbox website for MeMo²’s marketing...


Lees Meer

 

[Vacatures] MeMo² zoekt een Brand & Crossmedia Researcher (fulltime)

Wil jij werken met de grootste merken ter wereld, bijdragen aan de internationale groei van een bedrijf en ben je op zoek naar een volgende stap in je carrière in marketing insights? Dan is MeMo² op zoek naar jou!

Als onafhankelijk onderzoeks- en consulting bureau zijn we bij MeMo² continu bezig om bij te dragen aan merkgroei van onze klanten. Met onze innovatieve onderzoeksproducten zijn we in staat merkstrategieën, reclamecampagnes en commerciële bedrijfsprocessen te...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Creative Producer

Een goed creatief idee valt of staat met de productie. Ja oké, dat zeggen ze waarschijnlijk bij elk creatief bureau en productiehuis, maar ons bedrijf is opgericht door dé producent van Nederland en verhalen maken zit in ons dna.

Het uitgangspunt van het Bureau van Talpa Network is dan ook verhalen met impact. We gaan voor creativiteit die werkt, mensen in hun hart (en/of brein) raakt en waarde toevoegt voor een klant. Oftewel, impact...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een L-TX coördinator

Voor de afdeling Outbound Content Operations zijn we op zoek naar een L-TX Coördinator.

Als L-TX Coördinator beschik jij over alle kennis die nodig is om de uitzendtechniek van NET5, SBS6, Veronica, SBS9 en TV538 te bedienen en draag je zorg voor een probleemloze (live) uitzending van onze 5 tv-kanalen. De uitzendingen vinden 24 uur per dag plaats vanuit Hilversum...


Lees Meer

 

[Vacatures] Quadia zoekt een Account Manager

Quadia is één van de meest toonaangevende corporate video producenten in Nederland. Wij werken direct voor grote corporates en de bekende merken, maar ook met de creatieve industrie (agencies) en uitgevers.

Hierbij ontwikkelen en vertalen we creatieve concepten naar de beste uitvoering, zorgen voor een efficiënte aanpak en de nodige innovatie in het hele productieproces. Tevens levert Quadia online oplossingen voor video content...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Managing Editor Service Journalistiek

Betrouwbare journalistiek helpt. Dat weet jij als ondernemende journalist als geen ander. Daarom richt DPG Media een redactie Service Journalistiek op. Voor deze nieuwe redactie zijn wij op zoek naar een Managing Editor Service-Journalistiek.

Wat ga je doen

Als Managing Editor Service-Journalistiek ben je eindverantwoordelijk voor de journalistieke inhoud, planning en strategie, en voor de budgetten en resultaten van de redactie. Jij bent de spil in de samenwerking...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Twente

Ken jij het prachtige Twente als geen ander en ben je klaar voor een uitdaging? Ben jij die energieke persoonlijkheid die al wat ervaring heeft als accountmanager? Dan is deze functie iets voor jou!

Wat ga je doen

In deze rol ga jij op bezoek bij lokale ondernemers om te helpen hun zichtbaarheid op de markt te vergroten. Je vertelt met enthousiasme over de toegevoegde waarde van de titels van DPG Media zoals de Tubantia en indebuurt. Jouw ervaring als accountmanager, jouw kennis van de...


Lees Meer

 

[Vacature] Zigt zoekt Media Director

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van ruim 60 doorgewinterde mediaprofessionals bieden wij ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun marketingcommunicatie, media en e-commerce vraagstukken.

Per direct zijn wij opzoek naar een Media Director

Je hebt je strepen verdiend aan mediabureauzijde, waar je minimaal 5 jaar eindverantwoordelijkheid hebt gedragen op meerdere klanten. Je blinkt zowel uit op (commerciële)...


Lees Meer

 
Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van ruim 60 doorgewinterde mediaprofessionals bieden wij ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun marketingcommunicatie, media en e-commerce vraagstukken.

Per direct zijn wij opzoek naar een Media Director

Je hebt je strepen verdiend aan mediabureauzijde, waar je minimaal 5 jaar eindverantwoordelijkheid hebt gedragen op meerdere klanten. Je blinkt zowel uit op (commerciële)...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -