Jaargang 12 | editie 36 | 16 oktober 2020 |
|
John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen.
John Olivieira: “Mijn opdracht was drieledig: concessies binnenhalen. Toen ik daar binnenkwam, was er ook een andere partij die publieke omroep wilde worden. Het zag er voor het eerst naar uit dat we de licentie zouden verliezen...
|
|
|
|
Xite lanceert met het Amerikaanse Vevo een muziekvideo-app op Apple TV: Vevo, powered by Xite. Het muziekplatform bereikt inmiddels meer dan 100 miljoen huishoudens wereldwijd en krijgt er met dit partnership miljoenen actieve gebruikers bij.
De afgelopen maanden zag Xite, net als veel andere streamingdiensten mede door het coronavirus, het gebruik verdubbelen. Vevo, powered by Xite is beschikbaar via Apple TV in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd...
|
|
|
|
Begin oktober nam Born05 Group PR bureaus Glasnost en Fitzgerald over. Marketing Report spreekt met Rogier IJzermans en Wouter Glaser over de plannen en ambities van Born05 Group.
Rogier: Er is een enorme consolidatieslag in de Nederlandse bureauwereld gaande. Hoe verhouden de ambities van Born05 zich tot hoe bedrijven als Candid, DEBT, MediaMonks en Intracto Group zich manifesteren?
Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen de veranderde behoefte vanuit de markt enerzijds en COVID-19 anderzijds. De vraag naar bredere dienstverlening en...
|
|
|
|
Klanten van KPN hebben voortaan toegang tot My Nick Jr., een edutainment-product van ViacomCBS gericht op de jongste kijker. Binnen My Nick Jr. krijgen ouders de mogelijkheid om het kijkgedrag van hun kinderen te cureren en personaliseren rondom elf educatieve thema's, zoals taal en rekenen.
My Nick Jr. bevat meer dan zeshonderd programma's, zoals PAW Patrol en Blaze & The Monster Machines, gericht op kinderen tussen de 2 en 6 jaar. Ouders kunnen door...
|
|
|
|
Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. We spreken haar over Golden Record, een systeem om gefragmenteerde klantgegevens en klantdata te unformeren.
Jullie hebben een Golden Record structuur ontwikkeld. Kun je uitleggen wat dat is?
Bedrijven zien zich veelvuldig geconfronteerd met een bijna onbeheersbare stroom aan data die een ware data-jungle veroorzaakt. Je ziet wat bezoekers op je website doen, je bent actief op social kanalen en ook apparaten als auto’s...
|
|
|
|
DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 invloedrijkste mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in de Kromhouthal Amsterdam.
DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten. Hier de genomineerden voor DeTijdschriften50 2021, de lijst van de 50 invloedrijkste mensen in de...
|
|
|
|
DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in Amsterdam.
DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten. Hier de genomineerden voor DeRadio50 2021; de lijst van de 50 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse radiowereld. Iedereen heeft mensen mogen...
|
|
|
|
DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 2 december in de Kromhouthal in Amsterdam. DeMedia100 wordt gepubliceerd in het DeMedia100 Magazine. Naast DeMedia100 publiceren we een aantal deellijsten.
Hier de genomineerden voor DeMediabureau50, de lijst van de 50 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse mediabureauwereld. Iedereen heeft mensen mogen...
|
|
|
|
Veel marketeers willen direct na een branded content campagne zien wat de resultaten zijn. Volgens experts moet je er juist rekening mee houden dat het even kan duren voordat het iets oplevert. Hoe werkt branded content op korte en lange termijn en hoe zet je het in per kanaal?
We spreken met:
- Sophie Benink, mediastrateeg bij Glasnost
- Mira de Mönnink, Branded Content Consultant bij UM Studios
- Lianne van Kooten, Communications Director bij De Media Maatschap...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
Record Deal Simulator
De muziekindustrie is niet bepaald transparant. De online Record Deal Simulator probeert daar verandering in te brengen, door te laten zien hoe de muziekindustrie werkt in het streamingtijdperk. Doordat je er zelf mee kunt spelen, kun je zien hoeveel streams je nodig hebt om je contract...
|
|
|
|
Kwink Groep concludeert na onderzoek in opdracht van de Vereniging van Commerciële Radio (VCR) dat de economische crisis de omstandigheden verre van normaal maakt waardoor een verlenging van de DAB+-/FM-frequenties perspectief biedt.
Nederlands MediaNetwerk heeft het onderzoek gekregen en geanalyseerd. Onder normale omstandigheden zorgt een veiling volgens het onderzoeksbureau voor tijdelijke negatieve effecten, maar die hoeven dan op lange termijn...
|
|
|
|
Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market. It is rare that I am blown away by pure passion and craftsmanship.
Once in awhile this stumbles upon your path, embrace it and interview him. Done, done and done. Meeting Pete in his amazing thriving Pete’s sport shop in the small Austrian mountain village Sankt Anton was a connection from the...
|
|
|
|
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een Europese aanbesteding gekozen voor N=5 als creatief en strategisch partner om de komende jaren verder te bouwen aan het merk NPO en haar zenders.
De aanbesteding bestond uit twee losse percelen die N=5 als bureau voor het perceel Merk & Gedrag heeft gewonnen en N=Content voor het perceel Online & Social. De gunning is per direct ingegaan en heeft een looptijd van 2 jaar met twee keer telkens een optie tot verlenging van één jaar...
|
|
|
|
Bert Hagendoorn is specialist in positionering en groeistrategie, we vragen hem naar de dynamiek in de bureauwereld.
Bert, jij komt regelmatig over de vloer bij bureaus. Hoe is de stemming?
Op dit moment is de stemming bij de meeste bureaus die ik spreek, dus aan de digitale kant van de business, over het algemeen goed - een aantal heeft het zelfs nog nooit zo druk gehad als nu. Dat is een direct gevolg van de enorme digitaliseringsslag: die was al gaande, maar is nu in een...
|
|
|
|
Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach starten Resident Media Advies. Met dit bureau gaan ze adverteerders helpen met inhousing van (een deel van) het proces van zowel online als offline media.
Ze hebben hiervoor het Media Canvas ontwikkeld, een methode waarbij samen met de klant wordt bepaald welke elementen in huis kunnen worden gehaald. Het Media Canvas laat zien wat de consequenties zijn van inhousing en wat het oplevert. Resident helpt met het inrichten van...
|
|
|
|
Outbrain kondigt de lancering aan van een interactieve carousel formaat onder de naam Carousel. Outbrain brengt het swipe-advertentieformaat, bekend van sociale netwerken, naar premium uitgevers op het Open Web en integreert het in haar slimme feed.
Carousel is bij uitstek geschikt om verschillende kenmerken van een product, verschillende producten van een lijn/merk of elementen van een verhaal verbonden aan elkaar in één advertentie te plaatsen. Carousel vergroot de interactie...
|
|
|
|
Sommige slogans hebben een kortere houdbaarheid dan andere. Voorsprong door techniek is er zo eentje die is gepekeld, vacuüm gezogen en ingeblikt. Daar kan Audi nog decennia op vooruit.
Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt. En die pay-off zat niet zoals die van Audi bij de conserven. Deze kwam van de versafdeling...
|
|
|
|
At MeMo², many daily processes are currently conducted manually, such as data analyses in SPSS and Excel. Performing these tasks increases error sensitivity and slows down productivity.
Therefore we are looking for a Python developer to create tools that automate these manual processes. In particular, in this position you would design and develop tools and automatization pipelines for marketing research data, as well as an internal toolbox website for MeMo²’s marketing...
|
|
|
|
Wil jij werken met de grootste merken ter wereld, bijdragen aan de internationale groei van een bedrijf en ben je op zoek naar een volgende stap in je carrière in marketing insights? Dan is MeMo² op zoek naar jou!
Als onafhankelijk onderzoeks- en consulting bureau zijn we bij MeMo² continu bezig om bij te dragen aan merkgroei van onze klanten. Met onze innovatieve onderzoeksproducten zijn we in staat merkstrategieën, reclamecampagnes en commerciële bedrijfsprocessen te...
|
|
|
|
Een goed creatief idee valt of staat met de productie. Ja oké, dat zeggen ze waarschijnlijk bij elk creatief bureau en productiehuis, maar ons bedrijf is opgericht door dé producent van Nederland en verhalen maken zit in ons dna.
Het uitgangspunt van het Bureau van Talpa Network is dan ook verhalen met impact. We gaan voor creativiteit die werkt, mensen in hun hart (en/of brein) raakt en waarde toevoegt voor een klant. Oftewel, impact...
|
|
|
|
Voor de afdeling Outbound Content Operations zijn we op zoek naar een L-TX Coördinator.
Als L-TX Coördinator beschik jij over alle kennis die nodig is om de uitzendtechniek van NET5, SBS6, Veronica, SBS9 en TV538 te bedienen en draag je zorg voor een probleemloze (live) uitzending van onze 5 tv-kanalen. De uitzendingen vinden 24 uur per dag plaats vanuit Hilversum...
|
|
|
|
Quadia is één van de meest toonaangevende corporate video producenten in Nederland. Wij werken direct voor grote corporates en de bekende merken, maar ook met de creatieve industrie (agencies) en uitgevers.
Hierbij ontwikkelen en vertalen we creatieve concepten naar de beste uitvoering, zorgen voor een efficiënte aanpak en de nodige innovatie in het hele productieproces. Tevens levert Quadia online oplossingen voor video content...
|
|
|
|
Betrouwbare journalistiek helpt. Dat weet jij als ondernemende journalist als geen ander. Daarom richt DPG Media een redactie Service Journalistiek op. Voor deze nieuwe redactie zijn wij op zoek naar een Managing Editor Service-Journalistiek.
Wat ga je doen
Als Managing Editor Service-Journalistiek ben je eindverantwoordelijk voor de journalistieke inhoud, planning en strategie, en voor de budgetten en resultaten van de redactie. Jij bent de spil in de samenwerking...
|
|
|
|
Ken jij het prachtige Twente als geen ander en ben je klaar voor een uitdaging? Ben jij die energieke persoonlijkheid die al wat ervaring heeft als accountmanager? Dan is deze functie iets voor jou!
Wat ga je doen
In deze rol ga jij op bezoek bij lokale ondernemers om te helpen hun zichtbaarheid op de markt te vergroten. Je vertelt met enthousiasme over de toegevoegde waarde van de titels van DPG Media zoals de Tubantia en indebuurt. Jouw ervaring als accountmanager, jouw kennis van de...
|
|
|
|
ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van ruim 60 doorgewinterde mediaprofessionals bieden wij ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun marketingcommunicatie, media en e-commerce vraagstukken.
Per direct zijn wij opzoek naar een Media Director
Je hebt je strepen verdiend aan mediabureauzijde, waar je minimaal 5 jaar eindverantwoordelijkheid hebt gedragen op meerdere klanten. Je blinkt zowel uit op (commerciële)...
|
|
|
|
ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van ruim 60 doorgewinterde mediaprofessionals bieden wij ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun marketingcommunicatie, media en e-commerce vraagstukken.
Per direct zijn wij opzoek naar een Media Director
Je hebt je strepen verdiend aan mediabureauzijde, waar je minimaal 5 jaar eindverantwoordelijkheid hebt gedragen op meerdere klanten. Je blinkt zowel uit op (commerciële)...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|