Jaargang 3 | editie 9 | 22 oktober 2020 |
|
Carien de Bas-van Middelaar is marketingmanager Partnerships & Sport bij FrieslandCampina. We spreken haar over de zuivelmarkt en de campagne Sterk met Campina: "ln 150 jaar heeft de zuivelcoöperatie zich ontwikkeld tot een grote internationale zuivelonderneming.
We zijn gevestigd in 36 landen en exporteren naar 100. Met onze verschillende zuivelproducten bereiken we miljoenen mensen wereldwijd." Luister het interview hier...
|
|
|
|
Shantia Farshidzad is partner bij 4orange. We spreken hem over snijvlak tussen it en marketing. “We zijn onderdeel van MarketResponse en als 4orange focussen we ons op het bijeenbrengen van marketing en it/data.
Je ziet dat marketeers steeds technischer worden en bepaalde applicaties beheersen, en it’ers proberen steeds vaker de vraag vanuit de business te begrijpen. Ze groeien meer naar elkaar toe en wij leveren daar een bijdragen aan door ondernemers te helpen bij data driven marketing.” Luister het interview hier...
|
|
|
|
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.
In de uitzending van 20 oktober 2020 sprak hij onder meer over de lancering van The Content Exchange door Joris van Lierop. "The Content Exchange is een nieuwe marktplaats. En dan niet voor tweede hand spullen maar voor content die we...
|
|
|
|
Johan van der Zanden is Directeur Marketing & Communicatie bij Albert Heijn. Wij spreken hem over de trends in consumentengedrag en de dynamiek van de marketing operatie van Albert Heijn in tijden van corona:
"Wij doen veel analyses op basis van data. Albert Heijn is een bedrijf dat volop kennis in huis heeft en de consumententrends nauwlettend volgt. Dat neemt niet weg dat het buikgevoel van de marketeer een belangrijke rol blijft spelen, zeker als je voorop wilt lopen...
|
|
|
|
Daniela Depping is sinds februari 2020 Head of Marketing bij Coca-Cola Nederland. Eerder had zij marketingfuncties bij Coca-Cola in Berlijn en Kopenhagen.
We spreken haar onder meer over de Open Campagne...
|
|
|
|
Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond.
We zagen een duidelijke piek in het begin van de corona-pandemie, die later langzaamaan afnam naar relatief normale proporties. Intussen zitten we in de tweede golf en zou je kunnen veronderstellen dat de nieuwswaarde minder is, we kennen het verhaal nu immers wel toch? Tijd om de data in...
|
|
|
|
Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu, de nieuwe naam van Dentsu Aegis Network. Daarmee is hij net op tijd om mee te draaien in het onderzoek voor DeMedia100 2021 en ruimschoots op tijd om als enige persoon ooit voor de tweede keer Mediatransfer van het Jaar te worden.
Met de naamswijziging wordt de internationale organisatie samengebracht met dentsu Japan. Hiermee verenigt dentsu alle 66.000 medewerkers wereldwijd. De naamswijziging volgt op een periode van transformatie van het internationale...
|
|
|
|
Het vismerk John West heeft mediabureau Stroom gekozen voor haar mediastrategie en media-executie. Daarmee zal Stroom de doorvertaling maken voor John West van de marketing- en businessstrategie in media.
De samenwerking is in september 2020 van start gegaan en duurt één jaar waarbij beide partijen de intentie hebben langdurig samen te werken. MediaXplain was voorheen het mediabureau van John West. De samenwerking met Stroom is op informele basis tot stand gekomen zonder pitch...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|