Jaargang 3 | editie 9 | 22 oktober 2020
 

[Interview] Carien de Bas (FrieslandCampina): Onze imagocampagne leidde tot gedragsverandering en groter marktaandeel

Carien de Bas-van Middelaar is marketingmanager Partnerships & Sport bij FrieslandCampina. We spreken haar over de zuivelmarkt en de campagne Sterk met Campina: "ln 150 jaar heeft de zuivelcoöperatie zich ontwikkeld tot een grote internationale zuivelonderneming.

We zijn gevestigd in 36 landen en exporteren naar 100. Met onze verschillende zuivelproducten bereiken we miljoenen mensen wereldwijd." Luister het interview hier...

Lees Meer

 

[Interview] Shantia Farshidzad (4orange): Datagedreven marketing zit in ons DNA

Shantia Farshidzad is partner bij 4orange. We spreken hem over snijvlak tussen it en marketing. “We zijn onderdeel van MarketResponse en als 4orange focussen we ons op het bijeenbrengen van marketing en it/data.

Je ziet dat marketeers steeds technischer worden en bepaalde applicaties beheersen, en it’ers proberen steeds vaker de vraag vanuit de business te begrijpen. Ze groeien meer naar elkaar toe en wij leveren daar een bijdragen aan door ondernemers te helpen bij data driven marketing.” Luister het interview hier...

Lees Meer

 

René Zeedijk over The Content Exchange, YouTube, Snapchat Discover en de arbeidsmarkt ovoor marketeers

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

In de uitzending van 20 oktober 2020 sprak hij onder meer over de lancering van The Content Exchange door Joris van Lierop. "The Content Exchange is een nieuwe marktplaats. En dan niet voor tweede hand spullen maar voor content die we...

Lees Meer

 

[Interview] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Als je voorop wilt lopen, zul je als marketeer ook op buikgevoel moeten vertrouwen

Johan van der Zanden is Directeur Marketing & Communicatie bij Albert Heijn. Wij spreken hem over de trends in consumentengedrag en de dynamiek van de marketing operatie van Albert Heijn in tijden van corona:

"Wij doen veel analyses op basis van data. Albert Heijn is een bedrijf dat volop kennis in huis heeft en de consumententrends nauwlettend volgt. Dat neemt niet weg dat het buikgevoel van de marketeer een belangrijke rol blijft spelen, zeker als je voorop wilt lopen...

Lees Meer

 
[Interview] Daniella Depping over Coca-Cola

Daniela Depping is sinds februari 2020 Head of Marketing bij Coca-Cola Nederland. Eerder had zij marketingfuncties bij Coca-Cola in Berlijn en Kopenhagen.

We spreken haar onder meer over de Open Campagne...

Lees Meer

 

 
 

[Column] Niels Bruinsma: Corona en ons surf-, kijk- en luistergedrag

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond.

We zagen een duidelijke piek in het begin van de corona-pandemie, die later langzaamaan afnam naar relatief normale proporties. Intussen zitten we in de tweede golf en zou je kunnen veronderstellen dat de nieuwswaarde minder is, we kennen het verhaal nu immers wel toch? Tijd om de data in...

Lees Meer

 

Ruud de Langen Chief Growth Officer dentsu Nederland

Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu, de nieuwe naam van Dentsu Aegis Network. Daarmee is hij net op tijd om mee te draaien in het onderzoek voor DeMedia100 2021 en ruimschoots op tijd om als enige persoon ooit voor de tweede keer Mediatransfer van het Jaar te worden.

Met de naamswijziging wordt de internationale organisatie samengebracht met dentsu Japan. Hiermee verenigt dentsu alle 66.000 medewerkers wereldwijd. De naamswijziging volgt op een periode van transformatie van het internationale...

Lees Meer

 

John West kiest voor Stroom

Het vismerk John West heeft mediabureau Stroom gekozen voor haar mediastrategie en media-executie. Daarmee zal Stroom de  doorvertaling maken voor John West van de marketing- en businessstrategie in media.

De samenwerking is in september 2020 van start gegaan en duurt één jaar waarbij beide partijen de intentie hebben langdurig samen te werken. MediaXplain was voorheen het mediabureau van John West. De samenwerking met Stroom is op informele basis tot stand gekomen zonder pitch...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Team Sunweb wordt Team DSM 04-12-2020 | 18:55:37
Team Sunweb gaat vanaf wielerseizoen 2021 Team DSM heten. Koninklijke DSM sponsort daarmee de wielerploeg voortaan. DSM is een speler ie actief is op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven


Kruidvat lanceert Kerstcommercial 04-12-2020 | 18:35:00
Kruidvat lanceert op 6 december haar kerstcommercial. Daarin is een verhaal te zien waar een meisje dat een verrassende oplossing bedenkt, waardoor iedereen toch van een mooie en gezonde kerst kan genieten. De campagne gaat 6 december live op tv en de social kanalen. De campagne werd ontwikkeld door DDB Unlimited


Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber Monday 04-12-2020 | 18:17:00
Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber MondayRookmelders, erotische producten en fitnessapparaten waren dit jaar de meest opvallende stijgers tijdens het Black Friday- en Cyber Monday weekend in vergelijking met 2019


Harald Vlugt en Xerxes Group werken samen voor collectie-expositie ColleXposition 03-12-2020 | 13:15:00
Beeldend kunstenaar en verwoed kunstverzamelaar Harald Vlugt en Xerxes Group, moedermaatschappij van vier entiteiten op het gebied van data- en documentoplossingen, zorgden samen voor een bijzondere expositie: ColleXposition


Bruut Amsterdam en Jalt ontwikkelen Maatjes gezocht voor Oranje Fonds 03-12-2020 | 10:20:15
Jalt onderzocht op welke manier deze doelgroep kan worden bereikt en welk verhaal er verteld moet worden om het goede doel volledig tot zijn recht te laten komen. Bruut Amsterdam nam de volledige productie van de multimediale campagne voor haar rekening


Blauw Gras gekozen voor digitale campagnes van de Hartstichting 02-12-2020 | 17:59:00
Blauw Gras is door de Hartstichting verkozen voor de ontwikkeling en uitvoering van digitale campagnes. De samenwerking wordt begin 2021 afgetrapt met meerdere campagnes, waaronder een merkcampagne


Vattenfall, UM en DPG Brand Studio lanceren campagne GO-Greeners 02-12-2020 | 15:13:00
Vattenfall, strategisch partner UM en DPG Brand Studio lanceren het concept GO-Greeners, een branded content campagne met verhalen van mensen die met een klein, duurzaam idee, grote impact maken


Bram Krikke lanceert label De Boekenclub met Mediamonks 01-12-2020 | 12:15:57
Bram Krikke komt met het label De Boekenclub. Voor de lancering van het merk heeft werkte hij via MediaMonks Originals samen met jong creatief en regietalent Willem Beelaerts van Blokland en Kris Pouw


Subway en Gardeners Agency lanceren TikTok-campagne voor eerste vegan Sub 01-12-2020 | 10:50:00
Subway heeft de populairste Sub, de Chicken Teriyaki, geremixt in een vegan variant: de Vegan Chicken Teriyaki. Voor de lancering van de plantbased variant maken Subway en Gardeners Agency gebruik van de creativiteit van Nederlandse jongeren


The Social Handshake lanceert onlineplatform Loongift 01-12-2020 | 10:24:14
The Social Handshake komt met het initiatief LoonGift. Dit is een onlineplatform voor werkgevers en werknemers, waarmee werknemers een maandelijkse gift direct vanuit het salaris aan goede doelen kunnen doen


CEWE Fotoservice kiest ZIGT als digital marketingbureau in de Benelux 30-11-2020 | 06:00:00
CEWE Fotoservice heeft ZIGT gekozen als digital marketingbureau voor de Benelux. Het bedrijf had voor de optimalisatie en beheer van de digitale perfomancekanalen in Nederland, Belgiƫ en Luxemburg een pitch uitgezet


Coca-Cola begint 100ste kerstcampagne 27-11-2020 | 17:47:00
Coca-Cola Nederland zendt de komende tijd haar kerstcommercial uit. Het is de 100ste keer dat het bedrijf een campagne rond de feestdagen begint. De campagneslogan is Geef deze Kerst iets dat alleen jij kunt geven - jezelf


Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 27-11-2020 | 08:45:00
Het boek Marketing Design met Customer Journey Mapping is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur Eveline van Zeeland stelt met haar boek dat marketing veelomvattend is


Mirage Retail Group (Blokker, Big Bazar, Intertoys) koopt electronicaketen BCC 27-11-2020 | 08:00:00
Mirage Retail Group heeft de electronicaketen BCC overgenomen. BCC telt 1345 medewerkers en 60 winkels en was de afgelopen jaren in handen van het Franse Groupe FNAC-Darty. De overname is goedgekeurd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM)


Consument wacht op de beste Black Friday-deal 26-11-2020 | 10:45:01
Consumenten zijn zich massaal aan het oriƫnteren op een (online) aankoop tijdens de koopjesdag Black Friday. Veel bezoekers wachten met het daadwerkelijk aanschaffen van een product met korting tot op Black Friday zelf. Dit blijkt uit een analyse van onafhankelijke vergelijkingssite en reviewplatform Kieskeurig.nl



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -