Jaargang 3 | editie 9 | 22 oktober 2020
 

[Interview] Carien de Bas (FrieslandCampina): Onze imagocampagne leidde tot gedragsverandering en groter marktaandeel

Carien de Bas-van Middelaar is marketingmanager Partnerships & Sport bij FrieslandCampina. We spreken haar over de zuivelmarkt en de campagne Sterk met Campina: "ln 150 jaar heeft de zuivelcoöperatie zich ontwikkeld tot een grote internationale zuivelonderneming.

We zijn gevestigd in 36 landen en exporteren naar 100. Met onze verschillende zuivelproducten bereiken we miljoenen mensen wereldwijd." Luister het interview hier...

Lees Meer

 

[Interview] Shantia Farshidzad (4orange): Datagedreven marketing zit in ons DNA

Shantia Farshidzad is partner bij 4orange. We spreken hem over snijvlak tussen it en marketing. “We zijn onderdeel van MarketResponse en als 4orange focussen we ons op het bijeenbrengen van marketing en it/data.

Je ziet dat marketeers steeds technischer worden en bepaalde applicaties beheersen, en it’ers proberen steeds vaker de vraag vanuit de business te begrijpen. Ze groeien meer naar elkaar toe en wij leveren daar een bijdragen aan door ondernemers te helpen bij data driven marketing.” Luister het interview hier...

Lees Meer

 

René Zeedijk over The Content Exchange, YouTube, Snapchat Discover en de arbeidsmarkt ovoor marketeers

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

In de uitzending van 20 oktober 2020 sprak hij onder meer over de lancering van The Content Exchange door Joris van Lierop. "The Content Exchange is een nieuwe marktplaats. En dan niet voor tweede hand spullen maar voor content die we...

Lees Meer

 

[Interview] Johan van der Zanden (Albert Heijn): Als je voorop wilt lopen, zul je als marketeer ook op buikgevoel moeten vertrouwen

Johan van der Zanden is Directeur Marketing & Communicatie bij Albert Heijn. Wij spreken hem over de trends in consumentengedrag en de dynamiek van de marketing operatie van Albert Heijn in tijden van corona:

"Wij doen veel analyses op basis van data. Albert Heijn is een bedrijf dat volop kennis in huis heeft en de consumententrends nauwlettend volgt. Dat neemt niet weg dat het buikgevoel van de marketeer een belangrijke rol blijft spelen, zeker als je voorop wilt lopen...

Lees Meer

 
[Interview] Daniella Depping over Coca-Cola

Daniela Depping is sinds februari 2020 Head of Marketing bij Coca-Cola Nederland. Eerder had zij marketingfuncties bij Coca-Cola in Berlijn en Kopenhagen.

We spreken haar onder meer over de Open Campagne...

Lees Meer

 

 
 

[Column] Niels Bruinsma: Corona en ons surf-, kijk- en luistergedrag

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond.

We zagen een duidelijke piek in het begin van de corona-pandemie, die later langzaamaan afnam naar relatief normale proporties. Intussen zitten we in de tweede golf en zou je kunnen veronderstellen dat de nieuwswaarde minder is, we kennen het verhaal nu immers wel toch? Tijd om de data in...

Lees Meer

 

Ruud de Langen Chief Growth Officer dentsu Nederland

Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu, de nieuwe naam van Dentsu Aegis Network. Daarmee is hij net op tijd om mee te draaien in het onderzoek voor DeMedia100 2021 en ruimschoots op tijd om als enige persoon ooit voor de tweede keer Mediatransfer van het Jaar te worden.

Met de naamswijziging wordt de internationale organisatie samengebracht met dentsu Japan. Hiermee verenigt dentsu alle 66.000 medewerkers wereldwijd. De naamswijziging volgt op een periode van transformatie van het internationale...

Lees Meer

 

John West kiest voor Stroom

Het vismerk John West heeft mediabureau Stroom gekozen voor haar mediastrategie en media-executie. Daarmee zal Stroom de  doorvertaling maken voor John West van de marketing- en businessstrategie in media.

De samenwerking is in september 2020 van start gegaan en duurt één jaar waarbij beide partijen de intentie hebben langdurig samen te werken. MediaXplain was voorheen het mediabureau van John West. De samenwerking met Stroom is op informele basis tot stand gekomen zonder pitch...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -