Jaargang 12 | editie 39 | 13 November 2020
 
John de Mol eregast bij tiende editie DeMedia100 Diner | 18 februari 2021

Het DeMedia100 Diner is de netwerkavond van het jaar voor de top van de Nederlandse media- en marketingcommunicatiewereld. De tiende - spectaculaire - editie van dit exclusieve diner vindt plaats op 18 februari in Amsterdam.

Tijdens het DeMedia100 Diner wordt traditiegetrouw de nieuwe editie van DeMedia100 bekend gemaakt, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. Naast de tweede editie van DeMarketing100 wordt ook de eerste editie van de Merken100 bekendgemaakt...


Lees Meer

 
Staatssecretaris Mona Keijzer: 3 tot 6 maanden nodig voor berekenen prijs verlenging radiolicenties

Staatssecretaris Mona Keijzer heeft 3 tot 6 maanden tijd nodig om SEO Economisch Onderzoek onderzoek te laten doen naar de prijs die Talpa Network (Radio 538, Sky Radio, Radio 538 en Radio 10), RadioCorp (Slam! en 100% NL), FD Mediagroep (BNR Nieuwsradio), NRC Media/Mediahuis (Sublime) en de regionale commerciële zenders moeten betalen voor de verlenging van de DAB+- en FM-vergunningen.

Dit schrijft Keijzer in een brief aan de Tweede Kamer naar aanleiding van de aangenomen Tweede Kamer-motie die een verlenging van de bestaande vergunningen vraagt in...


Lees Meer

 
Outbrain benoemt Magdalena Flick tot Managing Director Benelux

Outbrain heeft Magdalena Flick benoemd tot Managing Director Benelux. Magdalena Flick zal de operaties in België, Nederland en Luxemburg leiden en is verantwoordelijk voor het versterken van samenwerkingen en groei.

Magdalena Flick werkt sinds mei 2014 voor Outbrain en was tot oktober 2020 Head of Business Operations International EMEA, APAC en LATAM...


Lees Meer

 
[Interview] Alida Dijk over Zin en digitalisering door de coronacrisis

Alida Dijk is hoofdredacteur van Zin magazine. Wij spreken haar over de dynamiek van haar mediamerk in het buitengewone jaar 2020.

Dag Alida, kun jij Zin introduceren?

Zin bestaat al ruim 16 jaar en is hét magazine voor vrouwen (en mannen) van 50 tot 75 jaar, die midden in het leven staan. Ze omarmen het leven; zijn ondernemend, positief, kritisch en breed geïnteresseerd. Zin verschijnt 13 keer per jaar en is een general interest tijdschrift met diepgang...


Lees Meer

 
STER 2021: GRP-tarief 540 euro voor televisie; online reclame voor algemeen nut blijft mogelijk

De STER hanteert vanaf 2021 een tarief van 540 euro per GRP. De radiotarieven blijven gelijk, dus een combinatieprijs van 120 euro per GRP. Dit heeft Frank Volmer, algemeen directeur van de STER, bekendgemaakt tijdens de online presentatie voor adverteerders van de plannen voor 2021.

De NPO, waar de STER de reclamezendtijd van verkoopt, stopt per januari 2021 met online videoreclame (zogheten prerolls) als gevolg van een afspraak tussen minister Arie...


Lees Meer

 
CCV Nederland kiest ZIGT als mediabureau

CCV Nederland heeft ZIGT gekozen als mediabureau voor de ATL-uitingen. CCV Nederland is het bedrijf dat zorgt draagt voor pinbetalingen en andere betaaloplossingen.

CCV Nederland heeft de opdracht in augustus 2020 aan ZIGT vergund na een kort en intensief pitchtraject waar naast ZIGT ook een ander mediabureau aan meedeed. Traffic Builders blijft de online uitingen van CCV Nederland verzorgen. De intentie is om langdurig met elkaar samen te werken...


Lees Meer

 
[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. We spreken we met Jill van Dooren.

Wat zijn de onderwerpen waarover jij publiceert?

Ik neem mijn kijkers mee in mijn dagelijks leven en alles wat daarbij hoort. De hoogte en dieptepunten. Het delen over iets waar ik enthousiast over ben of blij van word zoals mijn favoriete kerstmarkten bezoeken, knuffelen met geitjes op de kinderboerderij tot het doorbreken van een taboe door te spreken over mentale gezondheid, geldproblemen en over het doorgaan met leven wanneer een naaste is overleden aan kanker...


Lees Meer

 
NRC Branded Content, Mindshare Content+ en dentsuACHTUNG winnen Brand Story Award

NRC Branded Content, Mindshare Content+ en dentsuACHTUNG hebben de Brand Story Award 2020 awards gewonnen tijdens de Dutch Podcast Awards 2020 met de KPN-podcast Taboe Talk. Taboe Talk is een achtdelige serie die taboebrekers een podium biedt.

De podcastmakers: “Zo makkelijk als we alles online kunnen vinden, zo moeilijk is het om met anderen over taboes te praten. Daarom gaan we op zoek naar taboebrekers die juist online, via hun netwerk, een eigen...


Lees Meer

 
[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Per 1 oktober 2020 is DPG Media gestart met het beschikbaar stellen van hun advertenties via Xandr Monetize, de ad server van Xandr. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

Wat doet Xandr?

Xandr biedt een technologieplatform voor het vergemakkelijken en optimaliseren van de in- en verkoop van digitale reclame op hoogwaardige media, zoals...


Lees Meer

 
[Screenforce] Videoreclames op Vlaams streamingplatform effectiever dan op YouTube

Online video zit in de lift. Verschillende mediaspelers bieden gratis content aan op hun digitale platforms. Hierdoor ontstaat er een strijd om de aandacht van de kijker.

De vraag is of we het verschil in kwaliteit van tv-platforms (BVOD) versus YouTube (AVOD) terugzien in aandacht voor en acceptatie van reclame. Om dit te beantwoorden heeft het Vlaamse DPG Media onderzoeksbureau Profacts gevraagd het eerste eye-tracking onderzoek naar VOD...


Lees Meer

 
[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

Wat zijn de onderwerpen waarover jij publiceert?

Eigenlijk zijn mijn onderwerpen heel divers. Ik post veel over mijn privéleven, dan bedoel ik vooral mijn twee kinderen, maar ook veel over werk. Als ik een optreden heb gehad, laat ik mijn volgers graag zien hoe gezellig het...


Lees Meer

 
[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt.

Waarom is een relatie met een klant belangrijk?

Op het moment dat je iets koopt, in de winkel of online, voltrekken zich onbewust allerlei psychologische stappen en processen in je brein. Daaraan is al veel voorafgegaan. Je hebt je georiënteerd, erover gesproken en uiteindelijk leidt dat tot een aankoop. Als je de consument in dat proces...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Amazon, iOS14, Descript, Forrester Marketing & Ratings

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

★☆☆☆☆ en je bent ontslagen: de duistere gevolgen van de ratingcultuur

Het begon met af en toe een restaurant op Iens of een Uber-chauffeur, maar als consument heb je er zo ondertussen een dagtaak aan: het raten van alles en iedereen. Van elke klantervaring, van elke webshop en van elk product dat je vanuit je semi-lockdown bestelde...


Lees Meer

 
NPO schrapt radio- en tv-zenders

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft volgens eigen zeggen in 2026 910 miljoen euro nodig aan budget en vraagt de overheid om dit bedrag.

De totale kosten - na interne bezuinigingen en overheveling van het Cobo-fonds, stijgen de komende jaren van 921 miljoen in 2022 naar 994 miljoen euro in 2026. Dit blijkt uit het Concessiebeleidsplan. In 2022 komt 832 miljoen van de bekostiging van het ministerie van OCW samen met...


Lees Meer

 
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Four common mistakes in content strategy

And how to fix them. Over the past months and even years, all my conversations about content strategy reveal four common elements that hinder their success. Being aware of these pitfalls is half the solution.

Upfront my apologies for my bold direct Dutch approach writing down the problems exactly as they are, without any softening or mitigation. My personal biggest frustration is that content strategy is no real rocket science, yet more often than not, done wrong and missing the point...


Lees Meer

 
John Olivieira juryvoorzitter Cross Media Awards 2021

John Olivieira is juryvoorzitter van de Cross Media Awards 2021. Hij is de opvolger van Guido van Nispen, die juryvoorzitter was in 2019 en 2020.

John Olivieira is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in media en marketingcommunicatie. In de afgelopen twintig jaar werkte hij onder meer voor MTV Networks, Xite, Meer Dan Voetbal Foundation, Sanoma, NDC mediagroep en Publieke Omroep Amsterdam. In oktober 2020 werd hij benoemd...


Lees Meer

 
[Column] Joris van Lierop: Go live in lockdown

Een maand geleden ging The Content Exchange (TCE) dan eindelijk live. En hoewel ik al behoorlijk wat dingen live heb gezet, blijft het ritueel hetzelfde.

Het nerveuze gedoe over het persbericht, de twijfel komt er iemand (mijn vrees voor het slecht bezochte verjaardagsfeestje waar je maar uit het raam blijft kijken mompelend.. ze komen vast zo..) en de latente angst of de boel wel overeind blijft staan. Gedurende de hele dag kwamen felicitaties en minstens zo belangrijk, registraties...


Lees Meer

 
[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes.

Wat zijn de onderwerpen waarover jij publiceert?

Ik publiceer vooral mijn dagelijkse leven als strafrechtadvocaat en influencer. Ik neem mijn volgers mee tijdens mijn werkdag, maar bijvoorbeeld ook bij een shoot of interview. Ik hoor geregeld van mijn volgers dat zij mij zien als hun vriendin. Ik vind dit een mooi compliment...


Lees Meer

 
Bio Vakantieoord lanceert nieuwe huisstijl en commercial

Hét vakantiepark voor gezinnen met een gehandicapt kind lanceert tegelijkertijd een nieuwe huisstijl en een nieuwe commercial. Met de nieuwe uitstraling wil het Bio Vakantieoord de aandacht van donateurs weer op zich vestigen.

De stichting, die zich ruim 90 jaar inzet voor kwetsbare kinderen, heeft steun nodig om alle gehandicapte kinderen in Nederland een fijne gezinsvakantie aan te kunnen bieden. Juist nu is het voor deze gezinnen belangrijk om er even tussenuit te kunnen om te ontspannen en weer op...


Lees Meer

 
RECMA: Dominante positie in de markt voor Initiative

Onderzoeksbureau RECMA heeft Initiative gewaardeerd met een dominante positie binnen de Nederlandse markt. Het halfjaarlijkse Qualitative Report laat zien dat Initiative in meerdere categorieën in Nederland bijzonder hoog scoort en hiermee samen met Mindshare en Wavemaker een gedeelde eerste positie behaalt.

Onlangs gooide Initiative al hoge ogen bij RECMA doordat zij als snelste groeier in de markt zijn uitgeroepen. Dit meest recente rapport geeft weer dat zij ook boven de...


Lees Meer

 

 

Dutch foodtech startup The Protein Brewery raises €22 million for expansion

Dutch biotech startup Salvia BioElectronics receives FDA Breakthrough Device Designation for innovative neurostimulation solution

[Startup Interview] Joris van Lierop, founder, The Content Exchange, Netherlands


 
Vector FinchFactor exclusive global PR partner to WE ARE Pi
The new win comes on the back of a period of accelerated growth for the Amsterdam-founded agency, including the opening of a second FinchFactor headquarters

 

 

Logitech increases use of post-consumer recycled plastic at scale

Debi Chirichella named President of Hearst Magazines

India’s digital creative agency The Glitch joins VMLY&R’s global network


 

Blauw Gras maakt video voor Samsung met Snapchat Body Tracking-technologie

DentsuACHTUNG ontwikkelt Volkswagen ID.3 campagne voor PON

SAS Software kiest voor FCB Amsterdam


 

Albert Heijn introduceert Sprank-appel in Nederland

Michel Frank Head of Trading bij Candid

ING lanceert campagne: Alles in de hand


 

Picnic en Rabobank komen met eerste digitale betaalpas

The Family Amsterdam maakt campagne en huisstijl voor Opleiding.nl

Mariëtte Leenhouts Growth Officer Wunderman Thompson Amsterdam


 

Sky Radio komt met Sky Christmas Bingo

Vuurwerk bij Radio 10 tijdens de jaarwisseling

Hart van Nederland krijgt ochtendbulletina

 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Senior Talent Manager

Talpa Social is dé social tak van Talpa Network. Wij ontwikkelen en produceren online social content op alle social media platformen voor onze social talenten, eigen social merken – StukTV, Gierige Gasten en 538 - en adverteerders.

Met onze partnered en eigen kanalen bereiken we maandelijks tientallen miljoenen kijkers in de leeftijd 13 t/m 34 jaar, met variërende thema’s als beauty, fashion, lifestyle, food, entertainment, gaming en meer...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Owner Entertainment

Wij brengen plezier en vermaak! Wij maken het verschil. Altijd inventief, interactief en met een ‘make it happen’-mentaliteit. Jij ook? Werk jij graag op het snijvlak van business en IT en heb je een sterke affiniteit met techniek?

Voel jij je als een vis in het water in een dynamische context waar geen dag hetzelfde is? Wil je aan het roer staan van een development team dat miljoenen gebruikers bedient met video, puzzels, interactieve live concepten...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Eindhoven

Ken jij Eindhoven als je eigen broekzak en ben je klaar voor een uitdaging? Ben jij die energieke persoonlijkheid die ervaring heeft als accountmanager? Dan is deze functie iets voor jou!

Wat ga je doen

In deze rol ga jij op bezoek bij lokale ondernemers om te helpen hun zichtbaarheid op de markt te vergroten. Je bent een ondernemende persoonlijkheid en je vertelt met enthousiasme over de toegevoegde waarde van de titels...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Data Developer

Bouw mee aan één van de beste en grootste marketing automation machines van Nederland waar jouw werk een écht verschil maakt.

DPG media bouwt vanuit ons CDP (Customer Data Platform) aan een eigen marketing automation machine. Mede door dit systeem wordt het mogelijk om consumenten op het juiste moment, via het juiste kanaal of platform, de juiste (relevante) boodschappen, proposities én content te...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -