Jaargang 12 | editie 40 | 20 November 2020
 
[Interview] Rogier IJzermans over Ace

Deze week werd Ace de nieuwe naam voor Born05 Group. CEO Rogier IJzermans is onze gast in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio.

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur. Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech...


Lees Meer

 
Eric-Jan Vis commercieel manager Lukkien

Eric-Jan Vis is per 1 januari 2021 benoemd tot commercieel manager bij Lukkien. Eric-Jan Vis was met een korte onderbreking sinds 2013 werkzaam voor BBP Media en was daarvoor 22 jaar werkzaam voor Adformatie waar hij lange tijd commercieel directeur was.

Eric-Jan Vis: “Dit is een uitgelezen kans om met reclamebureaus een nieuwe sales-weg in te slaan. Ik heb jarenlang met reclamebureaus, designbureaus en digital bureaus gewerkt die mijn klanten waren en verkocht print...


Lees Meer

 
Martin de Boer naar EuroParcs Group

Martin de Boer die sinds juni 2014 werkzaam is als directeur marketing bij Corendon stapt per 1 januari 2021 over naar EuroParcs Group. Daar is hij benoemd tot Director Rental Sales.

Martin de Boer is binnen Corendon enige tijd geleden overgestapt van de touroperator naar de tak van hotels & resorts. De touroperator zal zeer binnenkort worden overgedragen aan (de eigenaren van) Sunweb, nu de overname daarvan eind oktober 2020 door de ACM is goedgekeurd...


Lees Meer

 
Arie Slob: NPO krijgt 816,2 miljoen; STER inkomsten 165 miljoen in 2021 en 144 miljoen in 2020

De NPO verkrijgt in 2021 uit de Mediabegroting van de rijksoverheid 816,2 miljoen. Dat is ruim 7,7 miljoen euro minder dan de NPO in haar begroting gevraagd heeft door een interpretatieverschil tussen de NPO en minister Arie Slob. 

Ook in 2018, 2019 en 2020 was dit het geval. Dit schrijft de minister in zijn brief bij de Mediabegroting 2020. De totale overheidsbijdrage aan publieke media is voor 2021 licht verhoogd naar 1,055 miljard euro. Naast dit bedrag heeft minister Van Engelshoven (D66) besloten ten behoeve...


Lees Meer

 
[Interview] Pieter Smeets over de Gouden Effie, groene marketing bij ASN Bank en meer

Pieter Smeets is hoofd marketing en communicatie bij ASN Bank. De campagne Goed doen met geld , gemaakt met Selmore, werd beloond met een Gouden Effie.

“Ik werk op het snijvlak van marketing, innovatie en IT, ben altijd bezig met verandering en vernieuwing. ASN is een mooi merk dat al 60 jaar bezig is met duurzaamheid. Er zit complexiteit in. Aan de ene kant wil je een aanjager zijn in duurzaamheid, aan de andere kant wil je stappen zetten...


Lees Meer

 
NPO krijgt 10 miljoen extra overheidssubsidie voor cultuur: NPO2 Extra krijgt grotere verspreiding

NPO2 Extra, de themazender voor kunst en cultuur zal per 1 december 2020 via VodafoneZiggo, KPN en andere distributeurs in het basispakket worden geplaatst opdat de zender een breed bereik krijgt.

D66-Minister Ingrid van Engelshoven van Cultuur heeft in een brief aan de Tweede Kamer aangegeven eenmalig 10 miljoen euro extra te vergeven aan de NPO om culturele producties te laten maken en uitzenden. Dit in verband met de coronacrisis. De NPO zal de versterkte NPO2 Extra...


Lees Meer

 
DeMedia100 2021 | De Genomineerden

DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 18 februari 2021 in Amsterdam.

Deelname aan het DeMedia100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een kaart voor het DeMedia100 Diner te kopen. Lees alles over het DeMedia100 Diner hier...


Lees Meer

 
Arie Slob: abonneedienst NPO Plus kan blijven; geen regeling distributievergoedingen

NPO Plus, de abonneedienst van de NPO kan blijven. Dit concludeert Arie Slob in een brief aan de Tweede Kamer na een evaluatie van NPO Plus en kan tot in ieder geval 2026 blijven. Via NPO Plus kunnen consumenten voor 2,99 euro per maand extra content zien en de NPO-content in hogere kwaliteit opvragen/

Minder personalisastie, slimmere zoekmachine en kortere navigatieroutering naar programma's zullen de komiende tijd bij NPO Plus en NPO Start ingevoerd. Ook zal het mogelijk worden zogeheten previews via NPO Start aan te...


Lees Meer

 
DeMarketing100 2021 | De Genomineerden

DeMedia100 2021 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 18 februari 2021 in Amsterdam. Het DeMedia100 Diner wordt voorafgegaan door een speciaal, marketeers-only event waaraan genomineerde marketeers kosteloos kunnen deelnemen.

Deelname aan het DeMedia100 Diner is alleen op uitnodiging. Alle genomineerden ontvangen een uitnodiging om een kaart voor het DeMedia100 Diner te kopen. Lees alles over het DeMedia100 Diner hier...


Lees Meer

 
René Zeedijk over persoonlijke OOH-targeting, Effies, CMO-onderzoek en meer

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 17 november vertelde hij over onder meer outdoor advertising.

“Bij outdoor zijn er zware klappen gevallen in de eerste lockdown, tot wel 80 of 90 procent minder. Ik ben wat gaan rondvragen en inmiddels gaat het heel goed overal en...


Lees Meer

 
LINDA.foundation komt met fondswervingscampagne tegen armoede

LINDA.foundation heeft samen met Het Bureau van Talpa Network een fondswervingscampagne gecrëerd die eurobiljetten van een andere kant laat zien in het kader van hulp voor gezinnen die het financieel moeiljik hebben. 

Wouter van der Pauw, Creative Director bij Het Bureau van Talpa Network: “Eurobiljetten zijn geïllustreerd met ramen, deuren en poorten, en juist die zijn gesloten voor veel kinderen in armoede. We hebben die doorgangen op de eurobiljetten gebruikt om te illustreren wat voor barrière...


Lees Meer

 
Reprise lanceert Reprise Commerce

Digital marketing en performance bureau Reprise heeft onder de naam Reprise Commerce een tak gelanceerd die zich richt op eCommerce. Reprise Commerce zal zich richten op de adviezen en uitvoer van volledige ecommerce-strategieën. Sander Kwint is daarbij benoemd tot Head of eCommerce bij Reprise Nederland.

Sander Kwint: “Reprise Commerce helpt klanten (meer) te verkopen via hun eigen website, marketplaces en/of websites van e-retailers. Voorheen hielpen we vooral...


Lees Meer

 
Dept breidt uit in VS met digital design agency BASIC

Digital brand en design agency BASIC heeft zich aangesloten bij Dept. Het Amerikaanse bureau is bekend van onder meer het werk voor Google, KFC, Patagonia en Airbnb.

Met kantoren in San Diego, San Francisco en St. Louis, heeft het 120-koppige BASIC team de afgelopen vier jaar een groei van 600 procent gerealiseerd door te focussen op digital experience en e-commerce design. Met deze stap zet Dept verder in op haar groeiambities in de Verenigde...


Lees Meer

 
Teun van de Keuken en Gijs Groenteman starten podcast Teun & Gijs vertellen alles

Gijs Groenteman en Teun van de Keuken starten onder de naam Teun & Gijs vertellen alles een podcast waarin ze na 20 jaar herenigd zijn in een radioprogramma.  De twee nemen zichzelf en de wereld om hen heen onder de loep: van dagelijkse beslommeringen tot maatschappelijke kwesties.

Met een knipoog noemen de initiatiefnemers zichzelf een laatste bastion van de linkse witte grachtengordelelite die ook gehoord zal worden. Het sponsorbeleid van Teun & Gijs vertellen alles is opvallend door de criteria waar ze...


Lees Meer

 
[Interview] Anke Braam over Denksport

Anke Braam is Managing Director Nederland bij Keesing Media Group B.V., uitgever van onder meer Denksport. We spreken haar over puzzelen tijdens en na de lockdown en de stappen richting braintainment.

Dag Anke, kun jij Denksport introduceren?

Als oudste en bekendste puzzelmerk van Nederland en België, vind ik eigenlijk dat Denksport geen introductie behoeft, maar vooruit! De meeste mensen kennen ons van de puzzelboeken in de winkel. Maar we leveren bijvoorbeeld ook de puzzelpagina’s (online en offline) van kranten...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

Nederlandse MH17-activist blijkt schaakstuk voor Russische inlichtingendienst

Max van der Werff is een Nederlandse burgerjournalist die zich aansloot bij de NVJ en graag met zijn (inmiddels verlopen) perskaart wappert. Hij begon zijn berichtgeving over MH17 wellicht ooit uit oprechte persoonlijke betrokkenheid bij het onderwerp, dat kan natuurlijk best...


Lees Meer

 
XS2RADIO laat Candlelight-gedichten automatisch genereren

De techniek van de Hilversumse techstartup XS2RADIO wordt momenteel vooral ingezet door mediabedrijven om van nieuwsartikelen audio-artikelen, nieuwsbulletins of micopodcasts te maken, maar hoe klinkt een automatisch gegenereerd audiogedicht?

Voor dit ludieke audio-experiment koos XS2RADIO ervoor om een Duits gedicht in tekst automatisch om te zetten naar levendige audio in de stijl van het legendarische radioprogramma Candlelight...


Lees Meer

 
[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren.

Niet het gebruikelijke feestje met BN’ers, streamers en influencers, maar een Covid-proof launch party. Concurrent Microsoft zette een paar weken geleden ook, zonder veel fanfare, een nieuwe machine in de markt...


Lees Meer

 
Dept is Agency of the Year bij The Lovie Awards

Digital agency Dept was dit jaar de ultieme winnaar van The Lovie Awards; alle acht ingestuurde cases wonnen zowel de jury- als publieksprijs, en als kers op de taart werd het agency uitgeroepen tot Agency of the Year.

Het agency met kantoren in dertien landen nam drie gouden, drie zilveren en twee bronzen awards mee naar huis voor haar klantcases. Daarnaast was het werk ook binnen de genomineerde categorieën het meest geliefd door publieksstemmers en ontving maar liefst acht People’s...


Lees Meer

 
[Column] Jennifer Feaster: YouTube Content Game: Micro-Influencers vs Macro-Influencers

Influencer marketing has proved to be a worthy investment for brands: in a recent Twitter survey, 49% of responders said they rely on influencer recommendations when making purchases.

However, the influencer market has grown extremely competitive, with micro-influencers trying to find their place in the sun and macro-influencers trying to stay in the spotlight. What is this YouTube content game about and how can micro-influencers win on the platform? How can a brand find the right influencer to work with...


Lees Meer

 

 

Toekomst BVN ongewis; Vlaanderen stapt er uit en wil Nederlands/Vlaamse mediasamenwerking

Geen geregionaliseerd venster bij NPO Regio op NPO 2

NOS en NTR blijven zelfstandig; wel alliantie


 

Nestlé en UM winnen Bronzen Effie

DeProducenten50 2021 | De Genomineerden

RTL Group: 1,5 procent omzetdaling in derde kwartaal; abonneestijging Videoland en TV Now kalft af


 

Arie Slob verlaagt inkomens omroepbestuurders

Thema World Television Day: TV maakt het verschil

Nominaties Mercurs 2020 bekendgemaakt


 

Wijzigingen bij ASUS Benelux: Anthony Dierckx terug bij bedrijf

Intertoys zet Google Assistant in voor Sinterklaas

TBWA\NEBOKO ontwikkelt 5G-campagne voor T-Mobile


 

ReneSola, Innova form joint venture to develop solar projects in the UK

OKCoin announces 5X referral reward for Netherlands customers as part of continued European expansion

Geometry partners with EyeM on initiative that offers adland creatives a lifeline during pandemic


 

L’Oréal Paris and VIRUTE unveil first digital make-up experience for live video

Unilever unveils Future Foods plan to reduce environmental impact of the global food chain

Datawords Group appoints Felix Elkmann to strengthen its position in the German market


 

Dutch non-profit start-up Spacebuzz awarded  four international Lovie Awards

WPP and Anzu.io partner to bring new in-game advertising standards to global brands

IPG Mediabrands expands creative practice with launch of content studio


 

Italian fintech startup Satispay raises €93 million funding to accelerate growth

Virtual reality startup TRANSFR secures $12 million to help displaced workers retrain for new jobs

Medable nabs $91 million funding to accelerate industry shift to digital and decentralized clinical trials


 
 

[Vacatures] Reprise zoekt een Online Marketing Consultant met een focus op SEO

Krijg jij net als wij energie van online marketing en ben jij een ervaren online consultant met veel kennis over SEO? En begrijp jij als geen ander dat een holistische search strategie bijdraagt aan het behalen van de organisatie doelstellingen en KPI’s? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Jij bent verantwoordelijk voor het adviseren en doorvoeren van verbeteringen op de owned kanalen op het gebied van hygiëne, autoriteit, content en UX. Je zorgt ervoor dat niet alleen de prestaties van de organic, maar ook van de paid...


Lees Meer

 

[Vacatures] Reprise zoekt een Traineeship Online Marketing

Ben jij een gedreven starter of heb je enkele jaren werkervaring en wil je graag aan de slag als online marketeer? Dan dagen wij jou uit voor het online marketing traineeship van Reprise

Het Online Marketing Traineeship van Reprise

Al sinds 2013 zij wij succesvol met ons eigen online marketing traineeship. En met succes. In al die jaren hebben we al veel online marketing talenten klaargestoomd voor diverse uitdagende (specialistische of brede) online marketing functies. Wij zijn op zoek naar die talenten die...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Planner & Coördinator Postproductie

Talpa Social is op zoek naar een enthousiast multitalent die het productieteam graag komt versterken! Ben jij een ster in het organiseren en het plannen van postproducties?

Heb je ook ruime ervaring op het gebied van camera- en edit? En lijkt het je te gek om voor merken als Stuk TV, Gierige Gasten en TV 538 werken samen met een creatief, enthousiast jong team? Als Planner & Coördinator Postproductie ben jij de spin het web van de content...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Technisch Producer

Voor de (live-) videoproducties van het AD en al onze regiotitels zijn wij per direct op zoek naar een technisch producer!

Wat je gaat doen

Het (mede) vormgeven, uitbouwen en onderhouden van de technische video-omgeving is je taak. Een technisch producer werkt daar waar techniek en inhoud samenkomen. Hierbij ligt de focus op het voorzien van de ideale productie- en editing applicaties voor de videoredactie van ADR...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Owner

In deze rol als product owner bouw jij aan het success van de digitale producten van Veronica, TotaalTV, Superguide & Story.

Wat ga je doen

Je maakt onderdeel uit van het Digital Magazines Team, dat verantwoordelijk is voor de digitale transformatie van de magazinemerken (o.a. Libelle, Margriet, Flow, Veronica, TotaalTV, Superguide en Donald Duck) en daarmee al haar digitale producten. Binnen deze rol vertegenwoordig je de...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur NUjij

Jij hebt stalen zenuwen, blijft rustig als er veel op je afkomt en bent op de hoogte van het laatste nieuws. Als je jezelf hierin herkent dan zoeken we jou voor de functie NUjij-redacteur bij NU.nl. We zijn per uiterlijk 1 februari 2021 op zoek naar twee fulltime NUjij-redacteuren.

Wat is NUjij?

Op NUjij worden elke dag duizenden reacties geplaatst. Dat zijn niet alleen meningen, maar ook ervaringen van deskundigen en vragen en tips van geïnteresseerde...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Freelance Content marketeer

Als (excellent Engelstalige) freelance contentmarkteer (IT-branche) draag je bij aan onze doelstellingen op het gebied van employer branding: stevig positioneren op de IT-arbeidsmarkt.

Als snelgroeiend én grootste mediabedrijf van Nederland hebben we grootse ambities. We hebben aanzienlijke en concrete plannen om verder te digitaliseren, maar hier staan we voor een uitdaging: het aantrekken van (ervaren en ambitieuze) IT-collega’s. Omdat deze doelgroep een...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -