Jaargang 3 | editie 11 | 22 december 2020
 

BrandBase lanceert Jungle Cup; eerste plasticvrije, thuis composteerbare wegwerpbeker

Alle wegwerpbekertjes bevatten plastic. Zelfs de kartonnen exemplaren hebben een binnenlaag van dun plastic om lekken te voorkomen. Er zijn al een tijdje wegwerpbekers met een bioplastic folie laag in de markt.

Maar ook die moeten gerecycled worden in speciale verbrandingsovens; iets dat in de praktijk zelden voorkomt. We gooien dus nog steeds elke dag miljoenen van deze bekers weg. Wereldwijd zijn dat 16 miljard wegwerpbekers per jaar...

Lees Meer

 

[Interview] Angela Hordijk | Logitech: 2020 werd het jaar van video collaboration

Angela Hordijk is Channel Marketing Manager bij Logitech for Business. Bij Marketing Report Radio spraken we haar over hoe 2020 het jaar werd van video collaboration en de rol die Logitech speelt in de sterke opkomst van deze nieuwe manier van werken.

"Het was al voor de uitbraak van de corona-crisis dat wij hebben gezegd dat 2020 het jaar van video colaboration moet worden. Want de voordelen zijn groot en talrijk. Video colaboration kan een belangrijke bijdrage leven aan de...

Lees Meer

 

MeMo²: Staatsloterij maakte de beste kerstcommercial van 2020

Het was in vele opzichten een bewogen jaar. Daardoor hunkert zo een beetje iedereen in Nederland naar een nieuw jaar, maar niet voordat we kunnen genieten van de feestdagen.

Vast onderdeel van de feestdagen zijn de kerstcommercials. Het is toch een beetje een informele en misschien wel stiekeme prestigieuze strijd tussen 's lands beste marketeers en merken. En met corona zullen de commercials ook extra goed worden bekeken. Alle reden om dit jaar te komen met...

Lees Meer

 

René Zeedijk over media en marketingcommunicatie in 2020 en verder

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

In de uitzending van 15 december blikte hij terug op een opmerkelijk jaar en keek hij vooruit naar een jaar vol onzerheid. Aan de telefoon René Mioch over een sterk staaltje actueel 2020. Op maandag deed hij nog 30 keer de...

Lees Meer

 

Gardeners geeft met Kerst bureau-uren weg

Practice what you preach vat aardig samen wat Gardeners vanaf vorig jaar tijdens Kerst voor klanten en niet-klanten doet. Wie een bedrijfje heeft, groot, klein, startup, scale-up, en er niet helemaal uitkomt met z’n (creatieve) concept, of gewoon ouderwetse pr nodig heeft om die consument te triggeren, kan in de Vondelkerk terecht voor 5 branduren.

Dit jaar een schep er bovenop: Gardeners geeft maar liefst 3 kaarsen ter waarde van 5 branduren weg.  Maira Evers, managng director van Gardeners: “Door corona hebben we...

Lees Meer

 



Trendship

 
 
[Interview] Florent Renders: Bavaria 0.0 was de eerste en nu ook verreweg de lekkerste

Florent Renders is Marketing Manager Nederland bij Royal Swinkels Family Brewers.

"Het bier waarmee we in 1978 zijn begonnen, is gebrouwen met geïmmobiliseerde gistcellen. Dit bier zijn we gaan verkopen in Nigeria en het Middenoosten. Het betreft halal bier; bier waar nooit alcohol in heeft gezeten. We waren toen de markt ver vooruit. In de jaren erna is de concurrentie op de markt van alcoholvrij bier enorm toegenomen. Vijf jaar geleden hebben wij besloten om met een nieuwe en zeer goede Bavaria 0.0 te komen. Die is er nu...

Lees Meer

 
[Column] Henri Lessing: Why we believe YouTube will become number one in music streaming

YouTube has always been an integral part of the music business. However, the platform is taking the music-streaming war to the next level, trying to build a unique music universe competitors like Spotify and Apple Music cannot be a part of.

 It is the platform’s diversity of music content combined with innovative ad solutions and multiple revenue sources that give YouTube a competitive edge. Here are the main reasons why we believe YouTube is off to a good start to come back with the shield from the music-streaming wars...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

[Interview] Remon Buter (DPG Media) en Dewi Tumbuan (GroupM): over de kracht van crossmedia 24-04-2024 | 10:25:00
Remon Buter, Chief Investment Officer, en Dewi Tumbuan, Trading Manager & Marketing medewerker bij GroupM


[Vacatures] Pink Marketing zoekt een Junior Social Media Specialist 24-04-2024 | 10:20:00
Pink Marketing is per direct op zoek naar Junior Social Media Specialist


[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketing Operations Manager 24-04-2024 | 09:55:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketing Operations Manager


[Vacatures] iO zoekt een (Senior) Online Marketing Consultant 24-04-2024 | 09:40:00
iO is per direct op zoek naar(Senior) Online Marketing Consultant


[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketing Specialist 24-04-2024 | 09:22:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketing Specialist


[Vacatures] iO zoekt een Service Delivery Manager Digital Marketing 24-04-2024 | 09:09:00
iO is per direct op zoek naar Service Delivery Manager Digital Marketing


[Merken100] Nicole van Gorp (Beemster Kaas): Onze kenwaarden zijn Echt, Lokaal, de Lekkerste en Uitgesproken 24-04-2024 | 08:50:00
[Merken100] Nicole van Gorp (Beemster Kaas): Onze kenwaarden zijn Echt, Lokaal, de Lekkerste en Uitgesproken


[Vacatures] iO zoekt een Senior Consultant Digital Marketing 24-04-2024 | 08:28:00
iO is per direct op zoek naar Senior Consultant Digital Marketing


Michel Palmen verlaat Just Another Network en begint voor zichzelf 23-04-2024 | 21:41:00
Michel Palmen is per 1 april 2024 vertrokken bij Just Another Network. Hij heeft zijn eigen adviesbureau Palmen Consultancy & Interim Solutions opgericht


[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -