Jaargang 3 | editie 11 | 22 december 2020
 

BrandBase lanceert Jungle Cup; eerste plasticvrije, thuis composteerbare wegwerpbeker

Alle wegwerpbekertjes bevatten plastic. Zelfs de kartonnen exemplaren hebben een binnenlaag van dun plastic om lekken te voorkomen. Er zijn al een tijdje wegwerpbekers met een bioplastic folie laag in de markt.

Maar ook die moeten gerecycled worden in speciale verbrandingsovens; iets dat in de praktijk zelden voorkomt. We gooien dus nog steeds elke dag miljoenen van deze bekers weg. Wereldwijd zijn dat 16 miljard wegwerpbekers per jaar...

Lees Meer

 

[Interview] Angela Hordijk | Logitech: 2020 werd het jaar van video collaboration

Angela Hordijk is Channel Marketing Manager bij Logitech for Business. Bij Marketing Report Radio spraken we haar over hoe 2020 het jaar werd van video collaboration en de rol die Logitech speelt in de sterke opkomst van deze nieuwe manier van werken.

"Het was al voor de uitbraak van de corona-crisis dat wij hebben gezegd dat 2020 het jaar van video colaboration moet worden. Want de voordelen zijn groot en talrijk. Video colaboration kan een belangrijke bijdrage leven aan de...

Lees Meer

 

MeMo²: Staatsloterij maakte de beste kerstcommercial van 2020

Het was in vele opzichten een bewogen jaar. Daardoor hunkert zo een beetje iedereen in Nederland naar een nieuw jaar, maar niet voordat we kunnen genieten van de feestdagen.

Vast onderdeel van de feestdagen zijn de kerstcommercials. Het is toch een beetje een informele en misschien wel stiekeme prestigieuze strijd tussen 's lands beste marketeers en merken. En met corona zullen de commercials ook extra goed worden bekeken. Alle reden om dit jaar te komen met...

Lees Meer

 

René Zeedijk over media en marketingcommunicatie in 2020 en verder

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

In de uitzending van 15 december blikte hij terug op een opmerkelijk jaar en keek hij vooruit naar een jaar vol onzerheid. Aan de telefoon René Mioch over een sterk staaltje actueel 2020. Op maandag deed hij nog 30 keer de...

Lees Meer

 

Gardeners geeft met Kerst bureau-uren weg

Practice what you preach vat aardig samen wat Gardeners vanaf vorig jaar tijdens Kerst voor klanten en niet-klanten doet. Wie een bedrijfje heeft, groot, klein, startup, scale-up, en er niet helemaal uitkomt met z’n (creatieve) concept, of gewoon ouderwetse pr nodig heeft om die consument te triggeren, kan in de Vondelkerk terecht voor 5 branduren.

Dit jaar een schep er bovenop: Gardeners geeft maar liefst 3 kaarsen ter waarde van 5 branduren weg.  Maira Evers, managng director van Gardeners: “Door corona hebben we...

Lees Meer

 



Trendship

 
 
[Interview] Florent Renders: Bavaria 0.0 was de eerste en nu ook verreweg de lekkerste

Florent Renders is Marketing Manager Nederland bij Royal Swinkels Family Brewers.

"Het bier waarmee we in 1978 zijn begonnen, is gebrouwen met geïmmobiliseerde gistcellen. Dit bier zijn we gaan verkopen in Nigeria en het Middenoosten. Het betreft halal bier; bier waar nooit alcohol in heeft gezeten. We waren toen de markt ver vooruit. In de jaren erna is de concurrentie op de markt van alcoholvrij bier enorm toegenomen. Vijf jaar geleden hebben wij besloten om met een nieuwe en zeer goede Bavaria 0.0 te komen. Die is er nu...

Lees Meer

 
[Column] Henri Lessing: Why we believe YouTube will become number one in music streaming

YouTube has always been an integral part of the music business. However, the platform is taking the music-streaming war to the next level, trying to build a unique music universe competitors like Spotify and Apple Music cannot be a part of.

 It is the platform’s diversity of music content combined with innovative ad solutions and multiple revenue sources that give YouTube a competitive edge. Here are the main reasons why we believe YouTube is off to a good start to come back with the shield from the music-streaming wars...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

[Interview] Stijn Fien | Sander Kwint | Reprise: bijzonder jaar met Facebook en Amazon 22-01-2021 | 16:40:47
Reprise is een full service digital marketing agency die klanten helpt met strategie, tech digs, executie en andere fronten op het vlak van digital marketing. We spraken Managing Director Stijn Fien en Head of eCommerce Sander Kwint over de wereld van digital marketing en e-commerce


[Marketing Report Radio] Ingrid Timmer van Storytel over het streamen van luisterboeken 22-01-2021 | 15:34:00
Ingrid Timmer, is sinds februari 2020 Marketing Manager bij Storytel Nederland en België van Fremantle Nederland en België. Storytel is een wereldwijd actieve abonnementsdienst waar luisterboeken en e-boeken worden gestreamd. We spreken met Ingrid Timmer over het concept van Storytel en luisterboeken


[Marketing Report Radio] Georgette Schlick van Fremantle over produceren voor Netflix 22-01-2021 | 15:06:00
Georgette Schlick, CEO van Fremantle Nederland en België. Deze functie bekleedt ze sinds 2014. We spreken haar over onder meer produceren tijdens de coronacrisis, scripted content en produceren voor Netflix


[Marketing Report Radio] Jorieke de Vries van Lidl over het merk Lidl, de coronacrisis en duurzaamheid 22-01-2021 | 14:04:00
Jorieke de Vries is head of marketing bij Lidl Nederland. Ze werkt meer dan 11 jaar voor Lidl en heeft geholpen het Lidl-merk in Nederland op de kaart te zetten


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over Vrienden van Amstel Live, Luistercijfers en de Issue Award 22-01-2021 | 12:35:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 19 januari 2021 werden onder meer de laatste luistercijfers doorgenomen


Plus start samenwerking met Talpa Network voor Marble Mania 22-01-2021 | 11:37:05
Supermarkt Plus en Talpa Network zijn een partnership aangegaan en komen onder de naam Marble Mania vanaf 21 januari 2021 met een programmaformat omtrent knikkeren. In deze familieshow gaan elke week drie bekende Nederlanders de knikkerstrijd met elkaar aan


[Onderzoek] Nielsen: 44,7 miljard euro aan supermarktomzet in 2020 doet records sneuvelen 21-01-2021 | 17:10:48
Het jaar 2020 was een zeer turbulent jaar voor de supermarktbranche. De omzet bereikte in 2020 (inclusief week 53) met 44.7 miljard euro een recordhoogte. Dit betekende een groei van 11.2 procent ten opzichte van 2019, daar waar de gemiddelde groei van de afgelopen 3 jaar 3.5 procent bedroeg


Honda Motor Europa kiest voor UM 21-01-2021 | 15:57:00
UM EMEA heeft het media-account voor Honda Motor Europa gewonnen. Honda Motor Europa startte een pitchtraject dat in juni 2020 van start ging. De samenwerking start in april 2021 en omvat de communicatie en mediastrategie, -planning en -distributie voor alle kanalen in Europa


Incentro rapporteert groei voor vijftiende jaar op rij 21-01-2021 | 11:17:00
Voor het vijftiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2020 de omzet uitkwam op bijna 57 miljoen euro, een groei van 8,8 procent ten opzichte van 2019. Het verwachte resultaat komt uit op 6,9 miljoen euro voor belastingen


[Interview] Nick Kalse (Outbrain): Native advertising krijgt een vaste plek binnen de digitale marketingstrategie 21-01-2021 | 10:34:00
Op 27 januari organiseert advertentieplatform Outbrain het webinar Outbrain Unveil. We spreken met Nick Kalse, Head of Sales bij Outbrain Benelux


[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021? 21-01-2021 | 09:00:00
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag: hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?


BENK komt met offline en onlinecampagne voor Argeta 20-01-2021 | 17:27:00
Fullservice activation agency BENK heeft onder de noemer spread happiness op je boterham een campagne gelanceerd voor Argeta


Timing komt met andere merkidentiteit 20-01-2021 | 15:12:00
Timing heeft een andere merkidentiteit en -film gelanceerd. Het uitzendbureau heeft zich gespecialiseerd in uitvoerend werk. De merkidentiteit moet daadkracht en een no-nonsense werkmentaliteit uitstralen


KVK gunt Kumpany en We Are Live aanbesteding events 20-01-2021 | 14:06:00
Kumpany en partner We Are Live hebben met een hybride eventconcept de Europese aanbesteding van KVK voor de verzorging van events gewonnen.. De aanbesteding duurde circa een half jaar


[Column] Arno de Jong (Nederlandse loterij): Covid werkt als een pepmiddel voor de digitalisering van mediaconsumptie 19-01-2021 | 16:23:00
Het jaar 2021 komt voor adverteerders in het teken te staan van adaptief vermogen. Een jaar waarin progressief en creatief denken gaat worden beloond



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -