Jaargang 12 | editie 43 | 11 december 2020
 
[Column] Michiel Veugelers: Oud is Nieuw, Nieuw is Oud

We zitten alweer in de decembermaand, gaan naar Oud & Nieuw toe en kijken met zijn allen terug op een onwerkelijk jaar. Een jaar dat niemand bij het vooruitkijken naar 2020 had durven vermoeden. Opeens zaten we letterlijk midden in de film Contagion uit 2011.

Zelfstandigen, horeca-mensen, zorgmedewerkers, theater- en cultuurmakers, ouderen, alleenstaanden, gezinnen met jonge kinderen, winkeliers en velen anderen of misschien wel alle Nederlanders hebben het zwaar gehad en nog...


Lees Meer

 
Jan Müller bestuurder Stichting Regionale Omroep

De raad van toezicht van de Stichting Regionale Omroep (RPO) heeft Jan Müller benoemd als bestuurder van de RPO. Hij volgt Gerard Schuiteman op.

Jan Müller kent de omroepwereld goed. Van 2009 tot en met 2017 was hij algemeen directeur van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid dat deels voortkwam uit de publieke omroep. Daarna aanvaardde hij de functie als CEO van The National Film and Sound Archive of Australia in Canberra dat hij ontwikkelde van analoog archief tot een...


Lees Meer

 
Value Zipper voegt 7 Audax-titels toe aan portfolio

Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van het portfolio van Audax. Value Zipper neemt de verkoopactiviteiten op zich voor de titels Vriendin, Santé, Mijn Geheim, Glossy, Royalty, Weekend en Party.

Stefan Hutten, CCO Audax: "We zijn verheugd over de samenwerking met Value Zipper. Zij delen onze kernwaarde klantgerichtheid. We zijn ervan overtuigd dat we met de...


Lees Meer

 
Quadia stelt Jeroen van Rossum aan als opvolger van managing director Nico Verspaget

Na bijna 17 jaar aan het roer van zijn onderneming te hebben gestaan, verlaat Nico Verspaget eind 2020 Quadia. Als opvolger is Jeroen van Rossum aangesteld, die afkomstig is van moederorganisatie United.

Verspaget begon het bedrijf in 2004 en verkocht het in oktober 2018 aan United. Nico Verspaget: “Het wordt tijd voor nieuwe uitdagingen voor mijzelf en voor een nieuwe leider bij Quadia. In 2003 bedachten we dat video via internet weleens een booming markt kon gaan worden...


Lees Meer

 
[BoxOffice] - The Witches nog net boven Monster Hunter (2D) - Week 49

De 2020-versie van Roald Dahl's The Witches wist ook afgelopen weekend de meeste bezoekers naar de bioscopen te trekken. Vlak voor Sinterklaas is ook Monster Hunter (2D) gaan draaien, en deze film wist meteen al door te stoten naar de tweede plek in de top tien van bestbezochte films.

Deze film met in de hoofdrol Mila Jovovich, draait om een militaire eenheid die op een nieuwe wereld terechtkomt en daar de strijd aan moet gaan met gigantische monsters...


Lees Meer

 
[DeInfluencer50] Diana Leeflang: Mijn ultieme doel is om activisme mainstream te maken

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. We spreken Diana Leeflang, oftewel D is for Dazzle.

Wat zijn de onderwerpen waarover jij publiceert?

Mijn content focust op (duurzame) mode & lifestyle – dus een heleboel kringlopen, maar ook koken, DIY'en, interieur make-overs en over het algemeen een kijkje in mijn dagelijks leven. Ik spreek me graag uit...


Lees Meer

 
Philip Fontani volgt Sanne Groot Koerkamp op bij Quest

Quest heeft per direct een andere hoofdredacteur. Philip Fontani volgt Sanne Groot Koerkamp op. Zij nam eerder dit jaar afscheid van het tijdschrift.

Sinds 2014 heeft Philip Fontani als adjunct-hoofdredacteur al de dagelijkse leiding over de redactie van Quest, het grootste populairwetenschappelijke merk van Nederland. Daarvoor werkte hij als redacteur en eindredacteur voor het tijdschrift. Hij begon zijn loopbaan bij de redactie van het tv-programma Het Klokhuis (NTR). Remy Kluizenaar...


Lees Meer

 
[Interview] Micha Proper (Digistudies): Met Life lessons leggen we alledaagse struikelblokken op een snappy-manier uit

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers en creators. Vandaag spreken we met Micha Proper, oprichter van Digistudies.

Wat zijn de onderwerpen waarover jij publiceert?

We maken video's waarin moeilijke onderwerpen van de middelbare school worden uitgelegd. We maken ook Scholenbattles, waarin we langsgaan bij scholen om de kennis te testen van hun leerlingen. Ook komen we vanaf...


Lees Meer

 
[Interview] Heleen Peverelli over Yoga Magazine

Heleen Peverelli is hoofdredacteur van Yoga Magazine. Wij spreken haar over de dynamiek van haar mediamerk in het buitengewone jaar 2020.

Dag Heleen, kun jij Yoga Magazine en Yogaonline.nl introduceren?

Yoga Magazine is een merk met veel uitingen, zoals: vier keer per jaar het tijdschrift, twee keer per jaar een digitaal magazine, ons videoplatform met yogalessen Yogatv, en Yogaonline.nl met yogareizen, artikelen en online trainingen. Het gaat over yoga, maar dan niet alleen over...


Lees Meer

 
NewBe maakt remake van Heartbreak High, wereldwijde distributie op Netflix

Het grootste contentexportproduct van Australië uit de jaren 90, de hitserie Heartbreak High, destijds uitgezonden in meer dan 70 landen, wordt door de Nederlandse producent NewBe nieuw leven ingeblazen.

In 2021 starten de opnamen van de reboot, met een grotendeels nieuwe Australische cast. De achtdelige serie zal in 2022 wereldwijd worden uitgezonden op Netflix en wordt door NewBe in samenwerking met FremantleMedia Australia (Neighbours, Wentworth) in Sydney opgenomen...


Lees Meer

 
Dept lead agency voor strategie, creatie en technologie van Oxxio

Om in de toekomst nog sneller te innoveren op merk, campagnes en aansluitende digitale klantbeleving heeft Oxxio Dept gekozen als strategic ─Śn creative lead agency.

Al twaalf jaar werken Oxxio en Dept nauw samen aan de doorontwikkelingen op web en app. Waar in het begin de focus lag op energie, voegde Oxxio vorig jaar Internet, Televisie en Bellen toe. De ambitie is om in de toekomst nog meer diensten in en om het huis aan te bieden. Oxxio...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Over D66, de AI Tsunami, het Datagraaien, Love Brands, Disney, Warner Bros en Aston Martin

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

Online zieltjes winnen: de politieke partijen en hun budgetten

Op het Binnenhof wordt door farizeeërs als Kees Verhoeven van D66 fel gewaarschuwd voor de gevaren van bedrijven als Facebook en luid geroepen om algoritmepolitie. Dat weerhoudt D66 er verder niet van om maandelijks vele...


Lees Meer

 
Walt Disney Company verhoogt abonnementsprijs Disney+ en introduceert Star

Walt Disney Company heeft bekend gemaakt op 23 februari 2021 onder de naam Star series en films van Disney Television Studios, FX, ABC, Searchlight, Touchstone, Freeform, 20th Century Studios en andere Disney-merken te gaan brengen voor een volwassen publiek.

De prijs van Disney+ gaat daarmee met 2 euro omhoog naar 8,99 euro per maand of 89,90 euro per jaar. In de Verenigde Staten biedt Walt Disney Company deze samen met content van derden via Hulu, een merk dat in Europa...


Lees Meer

 
[DeInfluencer50] Rachel van Sas: Ik ben trots op mijn kinderkamercollectie met Deugniet & Co

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. We spreken Rachel van Sas, online ook wel bekend als de Huismuts.

Wat zijn de onderwerpen waarover jij publiceert?

Ik richt mij op interieur, lifestyle (family) en travel...


Lees Meer

 
Born05 ontwikkelt merkcampagne voor Greenchoice

Born05 heeft een always-on merkcampagne ontwikkeld voor energieleverancier Greenchoice. De campagne is onlangs gestart met een vernieuwde merkfilm en een viertal portretfilms waarin uiteenlopende leden van Greenchoice de hoofdrol spelen.

Greenchoice gelooft dat de verandering naar altijd groen alleen succesvol kan zijn als er wordt samengewerkt. Daarbij wil Greenchoice uitstralen dat iedereen moet kunnen meedoen aan de verandering én ervan kunnen...


Lees Meer

 
MPG.Group neemt The Social Club over

De MPG.Group neemt socialmediabureau The Social Club over. Door de overname verstevigt de groep haar positie binnen het domein social en maakt het de volgende stap naar een fullservice netwerk van content- & brandpublishing bureaus.

Met het eerder geacquireerde SOCIAL.INC gaat The Social Club een innovatieve social hub vormen binnen de groep. Deze combinatie geeft de groep, samen met de slagkracht van contentmarketingbureau MPG. op strategie, creatie...


Lees Meer

 

 

Sky Radio kersttram voor 25e keer actief in Amsterdam

BNR Nieuwsradio komt met duo tijdens middagspits

Vtwonen is Mercur Magazinemerk van het Jaar, Helene van Santen Hoofdredacteur van het Jaar


 

24Kitchen breidt uit naar Disney+

Christmas Cinema: gratis films bij Cinetree

SPI International komt met eigen film als coproductie op Film1


 

Vervolg Familie Gillis: Massa is Kassa vanaf 4 januari 2021 op SBS6

Canal+ Series op Nederlandse markt geïntroduceerd

Sky Radio The Christmas Station ook op derde kerstdag


 

Kerst in Lapland met de familie Meiland bij SBS6

JCDecaux lanceert het Bon Apetit Netwerk voor horecaondernemers

JBL en GoSpooky lanceren campagne Find Your Fit


 

H&M helpt de voedselbank met fashionveiling en donatieacties

Trustpilot houdt door bedrijven bestreden reviews online

Rode Kruis kiest voor 5PM & Studio Catwise als YouTube-partners


 

Adam Gerhart appointed Mindshare Global CEO

Ad tech leaders unite to establish new programmatic DOOH standards

World Out of Home Organization announces new management line-up


 

Manuel Bordé appointed VMLY&R Commerce Global Chief Creative Officer

VIRTUE partners with the DDR Museum to educate youth on historic value of Berlin Wall

SpotX releases 2021 global trends report for video advertising


 

Exceed.ai raises $4m for AI assistant to automatically qualify marketing leads

Cybersecurity startup Kapalya closes seed funding round to further enhance its Encryption Management Platform

Canadian City MOGULS launches online startup pitch competition


 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Digital Content Coördinator Audio

Talpa Network is op zoek naar een Digital Content Coördinator (m/v/x) voor het snelgroeiende audioplatform JUKE. Met diverse digitale producten gidst JUKE haar gebruikers door de wereld van radio, non-stop muziek en podcast.

Om onze gebruikers een optimale luisterervaring te bieden zoeken we een Digital Content Coördinator Audio. Iemand die geniet van een ochtendshow op radio en verslaafd is aan podcasts. Iemand die daardoor aanvoelt wat de...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Client Lead Digital

Bezit jij over een flinke dosis enthousiasme, creativiteit en houd je van uitdagingen? Ben je daarnaast een echte relatiebouwer en beschik je over een winnaarsmentaliteit? Dan ben jij de persoon die we zoeken!

Op dit moment zoeken wij ter versterking van het digitale sales team een Client Lead Digital om mee te bouwen aan het meest succesvolle medianetwerk van Nederland...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Talpa Social - Editor

Is editen jouw tweede natuur, je grote passie en is je droom om te werken voor grote (online) merken als Stuk TV, Gierige Gasten en TV 538? Zou je graag in een jong, creatief en enthousiast team willen werken en breng jij iedere montage tot een visueel sterk eindresultaat?

Lees dan snel verder, want dan zijn wij op zoek naar jou en maken we heel graag binnenkort kennis met je! Het Content Team van Talpa Social is namelijk op zoek naar een enthousiaste, talentvolle en gedreven editor...


Lees Meer

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt een Accountmanager

Zo, we weten onszelf wel te verkopen met bovenstaande tekst hé? Of denk je dat jij dit beter kunt? Mooi, dan zijn we op zoek naar jou! Ons doel is namelijk om onze klanten te enthousiasmeren over wat er allemaal mogelijk is met (Digital) Out-of-Home én wat voor invloed dit heeft op hun merk en/of product.

Dit is met name in deze tijd erg belangrijk, want ons medium blijft zich ontwikkelen! Accountmanager zijn in de mediabranche betekent breed georiënteerd zijn, snel...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Senior Product Owner - Volskrant, Trouw, Parool

DPG Media heeft de digitale ontwikkeling onderverdeeld in 19 verschillende areas, ieder met een eigen focus. Binnen de Selectives Area richten we ons op de kwaliteitskranten in Nederland en België: Volkskrant, Het Parool, Trouw, De Morgen en Humo.

Wij bouwen een kwaliteitsplatform dat bestaat uit een backend, website, mobile en tablet app voor al deze merken.  Daarnaast ontwikkelt Selectives custom tooling voor onze redacties. Alles wordt in-house ontwikkeld door...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Salesmanager

Ben jij op zoek naar een baan binnen online recruitment, waarin het maken van impact, leiderschap en ondernemerschap centraal staan? Dan is dit wellicht de baan voor jou!

Wat ga je doen

Voor DPG Recruitment, bekend van onder andere Nationale Vacaturebank en Intermediair, zijn we op zoek naar een salesmanager voor ons team van (key) accountmanagers. Als salesmanager zorg jij ervoor dat jij met jouw team...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Business Analist

In deze rol als business analist ben jij de partner van onze redacties die hen helpt met het optimaliseren van ons bereik, de leestijd en retentie van onze lezers.

Over het team

In deze rol ben je werkzaam binnen het Digital Transformatie Team magazines. In dit team werk je met 7 andere collega’s aan het realiseren van een optimale digitale (lees)ervaring voor onze magazinemerken: Libelle, Margriet, Flow, Veronica, TotaalTV, Superguide, Donald...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -