Jaargang 13 | editie 3 | 15 januari 2021 |
|
Landelijke outdoorcampagne van De Koffiejongens op het abri-netwerk van Exterion Media. Op de foto locatie Den Haag | week 1 2021 |
Juke heeft de toegankelijkheid vergroot met de introductie van enkele features, waaronder Juke Connect. Daarmee is het mogelijk om JUKE te gebruiken op meer apparaten. Ook wordt Huawei quick app geïntroduceerd.
Patrick Goldsteen, Director Digital Product & Growth bij Talpa Network: “We zijn er voor iedereen die graag radio luistert én het aanbod van streaming (non-stop) muziek en podcasting wil ontdekken. In deze periode van thuiswerken zien we dat luisteraars, niet alleen veel meer luisteren, maar ook massaal verschillende devices gebruiken...
|
|
|
|
Meedoen of verzuipen? Dat is de vraag die Sebastiaan Brommersma stelt in een uitgebreid artikel van over de digitale advertentiemarkt; Het zwarte gat van de advertentie-industrie slokt steeds meer op.
Daarbij beschrijft de digitale publicatie het nut van gepersonaliseerde online reclame, de grootschalige digitale reclamefraude en de continue privacy-schendingen. De VEA, de Nederlandse vereniging voor communicactie-adviesbureaus is per 1 januari 2021 opgegaan in IAB...
|
|
|
|
NRC Media heeft met haar podcast NRC Vandaag de eerste nummer 1 positie behaald bij de BNR Podcast Top 20. BNR Nieuwsradio is dit programma begonnen om een overzicht te bieden van de best beluisterde podcasts.
Deze Top 20 wordt uitgezonden bij BNR Nieuwsradio en als podcast aangeboden. De lijst wordt wekelijks samengesteld op basis van data van Spotify, Apple Podcast en BNR Nieuwsradio. De Zelfspodcast van Sander Schimmelpenninck en Jaap Siewertsz eindigde op de...
|
|
|
|
Memo² is een bureau dat voor klanten inzichtelijk maakt hoe effectief hun grote crossmediale campagnes zijn geweest. Marcel Vogels, oprichter van het bedrijf, vertelt over het koppelen van informatie en het gebruiken van de app THX om te zien welke media iemand tot zich neemt:
“Het effect van crossmedia is niet gemakkelijk te meten. Vroeger ging dat met allerlei research en vragenlijsten, nu is dat veel meer passieve registratie, analytics en data...
|
|
|
|
Sinds deze Wild Wednesday gaat er waarschijnlijk het een en ander op de schop bij adverteerders. Gemiddeld staat dit jaar zo’n 56 procent van het budget (2,6 miljard euro in totaal) gereserveerd voor digital, en daarvan is dan zo’n 80 procent programmatic (2 miljard euro).
En daarvan is dan weer zo’n 80 procent Google en Facebook (1,6 miljard euro). Voor het eerst in 10 jaar zullen adverteerders flink twijfelen of dit wel de juiste strategie is. En daar zijn drie redenen voor. Ten eerste is het duidelijk...
|
|
|
|
De 50ste editie van International Film Festival Rotterdam (IFFR) start online. Van 1 tot en met 7 februari 2021 vindt het festival plaats op het speciaal hiervoor op maat gemaakte platform IFFR.com.
In lijn met de coronamaatregelen nodigt IFFR 2021 het Nederlandse publiek en internationale gasten uit om premières, het complete filmprogramma van februari en de IFFR Pro Days (1 tot en met 5 februari 2021) online te bezoeken. IFFR Talks is verder uitgebreid met een...
|
|
|
|
Livestreaming bracht China binnen een dag 6 miljard dollar aan verkopen en hoewel sommige bedrijven nog steeds niet zeker weten of ze het moeten proberen, verhogen andere hun inkomsten in een oogwenk met miljoenen. Wat kan livestreaming betekenen voor jouw bedrijf?
Live streaming uitgelegd
In tegenstelling tot reguliere marketingvideo's heeft livestreaming niet die overgeproduceerde uitstraling en is het gericht op live interactie in plaats van op een botte promotie. Het onderwerp van een livestream kan van...
|
|
|
|
Mark Schoones en Ashwin Murli beginnen MIX: een nieuw bureau met een radicale focus op waarde toevoegen. Van propositie tot organisatie. Van het merk tot de relaties die het merk aangaat.
Mark is te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV: "In de jaren dat Ashwin en ik werkzaam zijn in de industrie, hebben wij gemerkt dat vragen van klanten steeds breder worden en niet meer alleen over marketing gaan. Veel bureaus zitten opgesloten in silo's en specialismes...
|
|
|
|
Het staat buiten kijf dat 2020 voor pr meer heeft gedaan dan alle jaren ervoor. En dan bedoel ik de kracht van goede pr. Die versnelling komt voornamelijk door de zucht naar informatie in plaats van commercie.
In tijden van crisis willen we het liefst alles weten, zo duidelijk en snel mogelijk. Commercie wordt minder belangrijk. Contact des te meer. Zo zagen we ontelbaar veel initiatieven van merken en bedrijven die zich centreerden om het thema samen of afstand....
|
|
|
|
Logitech Benelux heeft een bijdrage geleverd aan Digibende in de vorm van MK120 toetsenbord- en muis combinaties voor de beide Digibende locaties, zodat jongeren zich op een verantwoordelijke manier kunnen ontwikkelen op het gebied van techniek, creativiteit en de digitale wereld.
Digibende is gericht op jongeren van 12 tot 28 jaar die uitdaging of de aansluiting missen, uitgevallen zijn of dreigen uit te vallen. Logitech en Digibende kijken samen...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
Journalism, media, and technology trends and predictions 2021
Hoera! Eindelijk 2021. Als een ding duidelijk wordt uit dit Reuters-rapport met trends en voorspellingen, is het wel dat we niet teruggaan naar vroeger, maar dat de digitalisering in 2021 alleen maar versnelt. Door de...
|
|
|
|
Ondanks dat 2020 een moeilijk jaar is voor China en de wereld met het uitbreken van Covid-19, kijkt China met optimisme naar 2021 nu de volgende generatie technologie en de massale uitrol van het coronavirusvaccin de wereld weer normaal maken. eMarketer heeft een artikel gepubliceerd over digitale trends in China.
Digitale consumptie blijft groeien
De uitbraak van het nieuwe coronavirus is een stimulans geworden voor e-commerce in China, waardoor de opkomst van nieuwkomers in online winkelen wordt versterkt en...
|
|
|
|
Terwijl alle grote browsers bezig zijn om third-party cookies uit te faseren, blijft de angst groeien onder adverteerders die op zoek zijn naar nieuwe manieren om waardevolle klanten rechtstreeks te betrekken.
De aanstaande browserupdates zijn een positieve stap in de richting van een hogere standaard voor consumentenprivacy en zijn afgestemd op recente wet- en regelgeving. En daarnaast vormen ze een uitdaging voor het reclame-ecosysteem – sommigen zeggen zelfs een...
|
|
|
|
De Wegenwacht van de ANWB bestaat 75 jaar en dat word gevierd met een commercial, mede ontwikkeld door Yune. De video verbeeldt de historie van de Wegenwacht in enkele herkenbare oer-Nederlandse situaties.
Zo zien we onder meer een familie met pech in de jaren vijftig (geholpen door Wegenwacht met motor en zijspan), voetbalsupporters op weg naar een wedstrijd van het Nederlands elftal tijdens het EK ‘88 en afsluitend een dame op een e-bike, vanuit de gedachte dat de ANWB anno...
|
|
|
|
Vorig jaar was een jaar waarin er op maatschappelijk vlak veel is gebeurd. En dat was niet alleen maar door de invloed van Covid-19. Er vallen drie trends op die blijvend invloed hebben op het gedrag van consument en daarmee op ons vak.
Merkwaarden uitdragen
De eerste trend is de opkomst van de wereldwijde BLM-beweging en de grotere trend daarachter dat consumenten verwachten dat merken zich actief uitspreken over maatschappelijke misstanden. Dat heeft keuzes voor...
|
|
|
|
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?
Aschwin de Bruijn is managing director Magna, de buying- en planningsafdeling van Mediabrands, House of Challengers: “Nederland is de zesde advertentiemarkt in West-Europa, met 4,2 miljard euro aan advertentiebestedingen in 2020. De afgelopen twee jaar...
|
|
|
|
Het jaar 2020 was een zeer pittig maar toch ook een leerzaam jaar. Net zoals bij vele andere mediapartijen was er hoge druk op onze omzetten en de advertentiemarkt. Als team hebben wij echt alle zeilen bij moeten zetten om in die slechte markt alsnog een relatief goed resultaat neer te zetten.
Het thuiswerken bleek effectiever te werken dan gedacht, de teams lieten maximale flexibiliteit en aanpassingsvermogen zien. In 2021 zal de markt naar verwachting niet anders zijn, Covid-19 houdt nog steeds...
|
|
|
|
Marketingstrategen Marit van der Laan, Jimke Scholten, Roland van Kralingen en Wim Ubachs hebben het marketing taskforcebedrijf Frontrunners opgericht. Frontrunners is een multidisciplinaire taskforce voor cruciale marketingprojecten, samen met 13 best-in-class partners.
Uit interviews met 36 CEO’s en CMO’s blijkt de grootste uitdaging hoe men - ondanks dagelijkse drukte - toch cruciale marketingprojecten succesvol kan realiseren...
|
|
|
|
2020 was een goed jaar voor de supermarkten, de bouwmarkten, de toetjes en jawel… de ledbureaulamp-ringen. Maar er waren veel meer bedrijven die het zo lastig hadden en die geen enkele reden zagen om hun marketingbudget in te zetten. Laat staan te verhogen.
Toch wil ik stilstaan bij een aantal bewegingen die tijdens de lockdowns al voorzichtig voelbaar waren en die inspiratie kunnen bieden voor nieuwe, relevante campagnes en producten… voor welk merk dan ook. In dit artikel beperk...
|
|
|
|
In 2021 zal er een aantal grote veranderingen en events gaan plaatsvinden, die we vanuit [M]media zien gebeuren en onderdeel van zijn. Eind van het jaar zal hoogstwaarschijnlijk de markt opengaan voor gambling partijen.
Dit zal resulteren in de toetreding van een aantal grote internationale partijen, die zullen concurreren om een marktaandeel. Afgelopen jaar werden de eerste stappen gezet door mediabureaus op het Demand Side Platform...
|
|
|
|
Men's Health-redacteuren Mart en Martyn onderzochten hoeveel spiermassa ze met 12 weken speciale training en voeding bij zouden kunnen krijgen. Het resultaat is een documentaire die online te zien is.
Onder de noemer Bulk Challenge gingen de twee de uitdaging aan en keken ze wat een plantaardig en dierlijk dieet hen bracht...
|
|
|
|
In de PR worden authenticiteit en echtheid nog belangrijker. 2020 heeft een belangrijk beroep gedaan op de flexibiliteit en volgzaamheid van mensen, maar ze zijn ook kritischer geworden in wat ze geloven en aannemen.
In PR hebben we de belangrijke taak om verantwoord te communiceren. We mogen niet laks zijn en een al te doorzichtig statement geven, of men met een kluitje in het riet sturen. In tijden van valse claims en fake news, is het belangrijk om eerlijk en transparant te zijn. Ik denk en...
|
|
|
|
Het afgelopen jaar heeft in ieder geval een aantal pr-ontwikkelingen in een stroomversnelling gebracht. Een duidelijk voorbeeld is de aandacht voor ethische en maatschappelijke kwesties. Meer dan voorheen ligt de sociale kant van organisaties onder een vergrootglas.
Hoe duurzaam, betrokken en inclusief zijn bedrijven en merken? En hoe oprecht zijn hun claims en verhalen? Een keertje klappen voor de zorg is leuk, maar daarmee ben je nog geen sociaal betrokken organisatie. Ik zie het belang...
|
|
|
|
Talpa Network is op zoek naar een Digital Content Coördinator (m/v/x) voor het snelgroeiende audioplatform JUKE. Met diverse digitale producten gidst JUKE haar gebruikers door de wereld van radio, non-stop muziek en podcast.
Om onze gebruikers een optimale luisterervaring te bieden zoeken we een Digital Content Coördinator Audio. Iemand die geniet van een ochtendshow op radio en verslaafd is aan podcasts. Iemand die daardoor aanvoelt wat de...
|
|
|
|
Heb je een passie voor SEO en content? Dan bieden wij je de kans om mee te bouwen aan een gloednieuw team van journalisten binnen DPG Media!
Onze lezers zijn dagelijks op zoek naar betrouwbare content over bijvoorbeeld het overstappen naar een andere zorgverzekering of de aanschaf van een auto. En daarom starten we in het nieuwe jaar een nieuwe afdeling, de Hub Service Journalistiek...
|
|
|
|
Kom jij als ervaren Manager Product bouwen aan integraties tussen de verschillende merken van het grootste medianetwerk van Nederland? Samen met andere experts werk jij aan het verbeteren van producten en proposities.
Hierbij zoek je continu naar de ultieme balans tussen de behoefte van de gebruiker en de business doelstellingen. Jij bent de schakel tussen de verschillende merken, die bij DPG Media vallen onder Online Services, en de...
|
|
|
|
Heb jij de allround mediakennis die wij zoeken? Samen met een andere Mediamanager ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van alle mediacampagnes van onze eigen merken. En dit zijn er veel, denk aan AD, de Volkskrant, Qmusic, Libelle, vtwonen, Donald Duck, Independer, Tweakers en Nationale Vacaturebank.
Wat ga je doen
Jij bent sparringpartner en adviseert over de mediastrategie om marketingdoelstellingen te behalen. Hiervoor ontwikkel je mediavoorstellen en bepaal je de mediamix. Je bent...
|
|
|
|
Summit Retail Media Group is een digitale startup op het gebied van Retail Media en groeit op alle vlakken. Met onze innovatieve proposities spelen we in op de behoefte van adverteerders om rondom het aankoopmoment aanwezig te zijn met hun producten of merken.
Ook maken we gebruik van (loyalty/interest/aankoop) data om campagnes effectiever te maken...
|
|
|
|
MPG. is in opdracht van Albert Heijn verantwoordelijk voor de productie van alle content voor het foodplatform Allerhande. We ontwikkelen de receptuur, testen en proeven deze en zetten het om in lekkere content. Online, print, video, fotografie, gifjes.
Alles. Voor dit dynamische Allerhande-team zijn wij op zoek naar een redacteur online. Je bent medeverantwoordelijk voor het produceren, analyseren en optimaliseren van digitale content voor Allerhande en voor het onderhouden...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|