Jaargang 13 | editie 4 | 22 januari 2021 |
|
Voor het vijftiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2020 de omzet uitkwam op bijna 57 miljoen euro, een groei van 8,8 procent ten opzichte van 2019. Het verwachte resultaat komt uit op 6,9 miljoen euro voor belastingen.
Stef Lagomatis, Board Member Incentro: “We presenteren wederom mooie voorlopige cijfers, dat doen we al vele jaren op rij. Met name omdat in 2020 de coronapandemie zo’n grote stempel heeft gedrukt op onze bedrijfsvoering...
|
|
|
|
UM EMEA heeft het media-account voor Honda Motor Europa gewonnen. Honda Motor Europa startte een pitchtraject dat in juni 2020 van start ging. De samenwerking start in april 2021 en omvat de communicatie en mediastrategie, -planning en -distributie voor alle kanalen in Europa. Tot nu toe was Dentsu het mediabureau van Honda Motor Europa.
Carolien van ‘t Hek, CEO UM Nederland: “Honda kondigde onlangs een versnelde Electric Vision-strategie aan, waarin al zijn reguliere Europese modellen in 2022 - drie jaar eerder dan gepland - elektrisch gaan worden...
|
|
|
|
Op 27 januari organiseert advertentieplatform Outbrain het webinar Outbrain Unveil. We spreken met Nick Kalse, Head of Sales bij Outbrain Benelux.
Hallo Nick, kun je Outbrain introduceren?
Outbrain is 's werelds toonaangevende discovery en native advertentieplatform op het open web. Een derde van online wereldbevolking onderzoekt en ontdekt informatie via onze feed-technologie. We werken samen met duizenden...
|
|
|
|
Lodewijk van der Peet vormt sinds juni 2020 de ene helft van de directie van BrandBase. Het bureau was tot voor kort vooral bekend als activatiebureau. De lockdown noopte het bedrijf tot een nieuwe koers, het moment dat hij instapte.
“Door de lockdown kwam het bedrijf in zwaar weer. Er bestaan een hoop activatiebureaus en BrandBase is er goed in, zo was de overweging van de eigenaar. Maar het bedrijf is ook heel goed in premium promoties, dus waarom...
|
|
|
|
Het jaar 2021 komt voor adverteerders in het teken te staan van adaptief vermogen. Een jaar waarin progressief en creatief denken gaat worden beloond. Hier liggen twee ontwikkelingen aan ten grondslag.
Ten eerste de groeiende disbalans tussen vraag en aanbod. Ten tweede de veranderende mediaconsumptie aangejaagd door gedragsverandering als gevolg van Covid-19. Vanaf Q4 2021 mogen buitenlandse kansspelmerken adverteren op de Nederlandse markt. Dit is niet alleen relevant voor ons...
|
|
|
|
Als de avondklok er komt, past Radio 538 de programmering aan en komt met een avondvullend programma: De 538 Avondklokshow. Daarmee speelt het radiostation in op het voornemen van het kabinet om een avondklok in te voeren.
Met De 538 Avondklokshow wil de zender Nederland een hart onder de riem steken en het thuisblijven in de avond iets draaglijker maken. Vanaf 18:00 uur luiden Coen Swijnenberg en Sander Lantinga de avond in met een...
|
|
|
|
Het afgelopen jaar was voor de meeste uitgevers natuurlijk een zeer lastig jaar. Dat geldt ook voor Hearst Netherlands, maar bij ons herstelde de omzet zich in het vierde kwartaal ongelofelijk goed. Dit kwam met name door digitale omzetstromen (branded content, programmatic, affiliate). Deze trend zal in 2021 ongetwijfeld doorzetten.
De mix van content in de juiste context met affiliate worden steeds belangrijker, gezien de aankomende veranderingen in programmatic advertising en doordat online shopping door de Covid-pandemie in een enorme stroomversnelling is gekomen...
|
|
|
|
Discovery en VodafoneZiggo hebben een meerjarige overeenkomst gesloten met elkaar aangaande het Discovery-zenderaanbod, Discovery+ en de te lanceren zender HGTV.
Dankzij deze overeenkomst zullen de zenders Discovery, Animal Planet, TLC, ID, Discovery Science, Eurosport1 en Eurosport2 te zien blijven bij respectievelijk het KabelTV (pakket voor alle klanten), Standaard TV (pakket alleen toegankelijk met smartcard en/of decoder) en het...
|
|
|
|
De Value Zipper Award voor beste mediabureau 2020 gaat naar mBuy. Het bureau reikt de award sinds 2019 uit aan hét bureau dat in een jaar het beste voorbeeld is van samenwerking.
Mediabureaus worden beoordeeld op criteria zoals omzet(groei), creativiteit, ontvangen van briefings, benutten van de mogelijkheden van Value Zipper en het belangrijkste: prettig contact...
|
|
|
|
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World.
Dag Olivier kun jij Runner’s World introduceren?
Natuurlijk! Runner’s World is hét hardloopblad van Nederland en België. De ondertitel, Liefde voor lopen, vat perfect samen waar het over gaat. In 2020 bestonden we 25 jaar overigens, een jubileum dat we natuurlijk graag...
|
|
|
|
Vorige keer stond ik stil bij Biophilic Design, CountryCore, Goopification en Diversify or Die. Waarbij we zien dat mensen dichter bij de natuur willen staan. Deze column gaat over de verschuivingen in de virtuele wereld. Want terwijl wij allemaal dagen achter Zoom zitten, gebeuren er hele mooie en bijzondere dingen naast onze online vergaderingen.
XR: EXTENDED REALITY
In oktober 2020 gaf jong talent Billie Eilish (19) voor betalende streamers een game-changing concert waardoor de lat voor de livestream-industrie weer werd verhoogd. Waarom? XR ofwel Extended Reality: een combinatie van augmented reality, virtual reality en mixed reality. Eilish stond in een soort kuip, die eigenlijk één groot beeldscherm was...
|
|
|
|
De brutobestedingen aan tv-reclame in Nederland door e-commerce bedrijven is in vijf jaar tijd met 50 procent gestegen naar 254 miljoen euro in de eerste drie kwartalen van 2020.
Dat meldt Screenforce. Om meer inzicht te krijgen in de wijze waarop tv-reclames bijdragen aan de groei in de omzet van e-commerce-bedrijven heeft de organisatie samen met haar Belgische collega VIA, Nielsen en onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel een driedelige...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
How to hold Social Media accountable for undermining Democracy
Een ex-Facebook-medewerker schreef dit Harvard Business Review-artikel. Zijn stelling; ook al wordt de inhoud aangedragen door een gebruiker, de verantwoordelijkheid voor wat er verspreid wordt zou bij de sociale media zelf...
|
|
|
|
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 doen wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Arno Kantelberg, hoofdredacteur van National Geographic.
Dag Arno, kun jij National Geographic introduceren?
Dat zou voor jullie doelgroep eigenlijk niet meer hoeven, maar allez bon: National Geographic is – sinds 1888 in het Engels, vanaf 2000 in de Nederlandse taal, ook voor de zuiderburen – het letterlijke kompas waar de liefhebber...
|
|
|
|
DPG Media, BDUmedia, Rodi Media en Telstar Mediagroep zijn onder de naam AdLocal een gezamenlijk platform gestart voor adverteerders.
Daarmee worden 37 huis-aan-huis-uitgevers vertegenwoordigd die meer dan 200 kranten uitbrengen met een gezamenlijke oplage van meer dan 6 miljoen exemplaren. DPG Media bedient daarbij de nationale adverteerders. In totaal zijn 400 media-adviseurs betrokken. AdLocal is opgezet om de dalende omzettrend...
|
|
|
|
The Data Agency brengt de dochtermerken Invicta en LynqID samen onder de naam Invenna. Het Customer Data Platform van Invenna verbindt klantdata en realiseert een 360-graden-klantbeeld, beschikbaar voor inzicht, analyse en marketing automation.
Na de overname van Invicta door The Data Agency in augustus 2020, worden nu de merken Invicta en LynqID samengevoegd tot één merk met een eigen identiteit...
|
|
|
|
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:
Hoe zal PR zich ontwikkelen in 2021?
Laurien Vest, PR Director bij Gardeners: "Het staat buiten kijf dat 2020 voor PR meer heeft gedaan dan alle jaren ervoor. En dan bedoel ik de kracht van goede PR. Die versnelling komt voornamelijk door de zucht naar...
|
|
|
|
The ever-changing advertising landscape is something we’ve all become accustomed to. Over the last decade, technology has fast-tracked its progress like we’ve never seen before. And 2020 has crammed an unprecedented decades-worth of evolution into a mere matter of months.
Which forces brands and marketers to ask: what does advertising mean in 2021? And how should brands address these changes...
|
|
|
|
Webflight is, met 12 medewerkers, de eerste organisatie in Nederland die erkend is als Great Place To Work Certified in de categorie 10 tot 20 medewerkers. Wat maakt Webflight een goede werkgever en welke rol speelt hun organisatiecultuur in het behalen van de doelen?
We spreken met Menno de Haas, Director bij Webflight, over hun kernwaarden en hoe zij goed werkgeverschap in de praktijk brengen. Webflight is ruim tien jaar geleden opgericht vanuit vier kernwaarden: Share, Teamplayer...
|
|
|
|
Gerrit Reinders heeft in München Adcombi GmbH opgericht. Het opstarten van dit Duitse onderdeel van zijn bedrijf onderstreept de ambities van zijn onderneming bij de oosterburen.
Dat maakt de oprichter van Adcombi bekend via LinkedIn. Adcombi maakt het mogelijk geautomatiseerd een lokale doelgroep te bereiken rondom alle vestigingen van een bedrijf, bijvoorbeeld supermarkten. Duitse klanten zijn onder meer Honda, Volksbank en VW Group. Het openen...
|
|
|
|
Zo, we weten onszelf wel te verkopen met bovenstaande tekst hé? Of denk je dat jij dit beter kunt? Mooi, dan zijn we op zoek naar jou! Ons doel is namelijk om onze klanten te enthousiasmeren over wat er allemaal mogelijk is met (Digital) Out-of-Home én wat voor invloed dit heeft op hun merk en/of product.
Dit is met name in deze tijd erg belangrijk, want ons medium blijft zich ontwikkelen! Accountmanager zijn in de mediabranche betekent breed georiënteerd zijn, snel...
|
|
|
|
Wij zijn Exterion Media. Trotste nummer 1 buitenreclame-exploitant van Nederland en onderdeel van Global (het grootste radiobedrijf van de UK). Buitenreclame, ook wel in de hippere variant Out-of-Home genoemd, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds.
Onderweg kom je meerdere keren per dag, bewust of onbewust, in aanraking met aansprekende creaties van adverteerders. Out-of-Home is hét middel om het verschil te maken: het is overal, 24/7, bereikt jongeren die je niet...
|
|
|
|
ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van 65 doorgewinterde professionals bieden wij aan ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun merk, media, marketingcommunicatie, data, vormgeving en e-commerce vraagstukken.
Bij ZIGT heb je namelijk de mogelijkheid om in het brede spectrum van communicatie én media aan mooie, leuke en gevarieerde projecten te werken. Want juist die combinatie maakt het zo leuk...
|
|
|
|
ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van 65 doorgewinterde professionals bieden wij aan ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun merk, media, marketingcommunicatie, vormgeving en e-commerce vraagstukken.
Bij ZIGT heb je namelijk de mogelijkheid om in het brede spectrum van communicatie én media aan mooie, leuke en gevarieerde projecten te werken. Want juist die combinatie maakt het zo leuk...
|
|
|
|
De veranderingen in het media landschap volgen elkaar snel op. Het organiseren én juist interpreteren van data en onderzoek wordt steeds belangrijker in de snel digitaliserende en complexe markt waarin wij spelen.
Daarom zijn wij bij Talpa Network per direct op zoek naar een Marketing Intelligence Analist...
|
|
|
|
Afgelopen zomer hebben we verschillende creatieve afdelingen binnen Talpa Network samengevoegd tot één creatieve hub; het Bureau. Wij werken voor zowel adverteerders als de eigen Talpa-merken (zoals Radio 538, LINDA. en SBS6).
Van 360-campagnes tot social posts. Van branded partnerships tot huisstijlen. Veel (creatieven) om in het gareel te houden, dus zoeken we een Project/Traffic Manager. Ben je oplossingsgericht en ga je geen...
|
|
|
|
Quadia is één van de meest toonaangevende video producenten in Nederland. Wij werken voor grote oraganisaties en de bekende merken, maar ook met de creatieve industrie (agencies) en uitgevers.
Hierbij ontwikkelen en vertalen we creatieve concepten naar de beste uitvoering, zorgen voor een efficiënte aanpak en de nodige innovatie in het hele productieproces. Tevens levert Quadia online oplossingen voor video content management en distributie. Daarbij hebben wij een eigen...
|
|
|
|
Heb jij ruime ervaring in het opzetten en produceren van Digitale Events? En ben jij een kei in het uitdenken van de technische en creatieve oplossingen hiervan? Lees dan snel verder, want wij zoeken voor de verdere uitbouw van onze online events een Digital Event Producer.
Wat ga je doen
Wij zijn als eventafdeling van DPG Media verantwoordelijk voor onder andere de Libelle Zomerweek, Margriet Winterfair, vt wonen&design beurs, Tina Festival en het In de wolken Festival. Deze vinden inmiddels dus ook...
|
|
|
|
Met jouw klant- en markt analyses zoek je naar de beste mogelijkheden voor DPG Media en onze klanten. Deze ideeën maak je inzichtelijk dmv dashboards voor stakeholders en gebruik je voor doelgroepselecties voor marktbewerking (marketing en sales).
Jouw focus ligt op marktbewerking, leadgeneratie, cross-/upsell en retentie. Je komt terecht in het innovatieve B2B CRM & Analytics team. In dit team streven wij samen altijd naar gebruiksvriendelijk data gedreven werken en...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|