Jaargang 13 | editie 4 | 22 januari 2021
 
Incentro rapporteert groei voor vijftiende jaar op rij

Voor het vijftiende jaar op rij rapporteert Incentro groei. De voorlopige cijfers laten zien dat in 2020 de omzet uitkwam op bijna 57 miljoen euro, een groei van 8,8 procent ten opzichte van 2019. Het verwachte resultaat komt uit op 6,9 miljoen euro voor belastingen.

Stef Lagomatis, Board Member Incentro: “We presenteren wederom mooie voorlopige cijfers, dat doen we al vele jaren op rij. Met name omdat in 2020 de coronapandemie zo’n grote stempel heeft gedrukt op onze bedrijfsvoering...


Lees Meer

 
Honda Motor Europa kiest voor UM

UM EMEA heeft het media-account voor Honda Motor Europa gewonnen. Honda Motor Europa startte een pitchtraject dat in juni 2020 van start ging. De samenwerking start in april 2021 en omvat de communicatie en mediastrategie, -planning en -distributie voor alle kanalen in Europa. Tot nu toe was Dentsu het mediabureau van Honda Motor Europa.

Carolien van ‘t Hek, CEO UM Nederland: “Honda kondigde onlangs een versnelde Electric Vision-strategie aan, waarin al zijn reguliere Europese modellen in 2022 - drie jaar eerder dan gepland - elektrisch gaan worden...


Lees Meer

 
[Interview] Nick Kalse (Outbrain): Native advertising krijgt een vaste plek binnen de digitale marketingstrategie

Op 27 januari organiseert advertentieplatform Outbrain het webinar Outbrain Unveil. We spreken met Nick Kalse, Head of Sales bij Outbrain Benelux.

Hallo Nick, kun je Outbrain introduceren?

Outbrain is 's werelds toonaangevende discovery en native advertentieplatform op het open web. Een derde van online wereldbevolking onderzoekt en ontdekt informatie via onze feed-technologie. We werken samen met duizenden...


Lees Meer

 
[Interview] Lodewijk van der Peet (BrandBase): Brands merken dat reward-campagnes werken

Lodewijk van der Peet vormt sinds juni 2020 de ene helft van de directie van BrandBase. Het bureau was tot voor kort vooral bekend als activatiebureau. De lockdown noopte het bedrijf tot een nieuwe koers, het moment dat hij instapte.

“Door de lockdown kwam het bedrijf in zwaar weer. Er bestaan een hoop activatiebureaus en BrandBase is er goed in, zo was de overweging van de eigenaar. Maar het bedrijf is ook heel goed in premium promoties, dus waarom...


Lees Meer

 
[Column] Arno de Jong (Nederlandse loterij): Covid werkt als een pepmiddel voor de digitalisering van mediaconsumptie

Het jaar 2021 komt voor adverteerders in het teken te staan van adaptief vermogen. Een jaar waarin progressief en creatief denken gaat worden beloond. Hier liggen twee ontwikkelingen aan ten grondslag.

Ten eerste de groeiende disbalans tussen vraag en aanbod. Ten tweede de veranderende mediaconsumptie aangejaagd door gedragsverandering als gevolg van Covid-19. Vanaf Q4 2021 mogen buitenlandse kansspelmerken adverteren op de Nederlandse markt. Dit is niet alleen relevant voor ons...


Lees Meer

 
Radio 538 komt bij avondklok met 538 Avondklokshow

Als de avondklok er komt, past Radio 538 de programmering aan en komt met een avondvullend programma: De 538 Avondklokshow. Daarmee speelt het radiostation in op het voornemen van het kabinet om een avondklok in te voeren.

Met De 538 Avondklokshow wil de zender Nederland een hart onder de riem steken en het thuisblijven in de avond iets draaglijker maken. Vanaf 18:00 uur luiden Coen Swijnenberg en Sander Lantinga de avond in met een...


Lees Meer

 
[Column] Marscha Krouwel: Time will tell

Het afgelopen jaar was voor de meeste uitgevers natuurlijk een zeer lastig jaar. Dat geldt ook voor Hearst Netherlands, maar bij ons herstelde de omzet zich in het vierde kwartaal ongelofelijk goed. Dit kwam met name door digitale omzetstromen (branded content, programmatic, affiliate). Deze trend zal in 2021 ongetwijfeld doorzetten.

De mix van content in de juiste context met affiliate worden steeds belangrijker, gezien de aankomende veranderingen in programmatic advertising en doordat online shopping door de Covid-pandemie in een enorme stroomversnelling is gekomen...


Lees Meer

 
Discovery en VodafoneZiggo sluiten distributieovereenkomst voor Discovery+ en HGTV

Discovery en VodafoneZiggo hebben een meerjarige overeenkomst gesloten met elkaar aangaande het Discovery-zenderaanbod,  Discovery+ en de te lanceren zender HGTV.

Dankzij deze overeenkomst zullen de zenders Discovery, Animal Planet, TLC, ID, Discovery Science, Eurosport1 en Eurosport2 te zien blijven bij respectievelijk het KabelTV (pakket voor alle klanten), Standaard TV (pakket alleen toegankelijk met smartcard en/of decoder) en het...


Lees Meer

 
mBuy wint Value Zipper Award voor beste mediabureau van 2020

De Value Zipper Award voor beste mediabureau 2020 gaat naar mBuy. Het bureau reikt de award sinds 2019 uit aan hét bureau dat in een jaar het beste voorbeeld is van samenwerking.

Mediabureaus worden beoordeeld op criteria zoals omzet(groei), creativiteit, ontvangen van briefings, benutten van de mogelijkheden van Value Zipper en het belangrijkste: prettig contact...


Lees Meer

 
[Interview] Olivier Heimel (Runner’s World): Als je hardlopers wilt bereiken, doe je dat veruit het eenvoudigst via ons

In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World.

Dag Olivier kun jij Runner’s World introduceren?

Natuurlijk! Runner’s World is hét hardloopblad van Nederland en België. De ondertitel, Liefde voor lopen, vat perfect samen waar het over gaat. In 2020 bestonden we 25 jaar overigens, een jubileum dat we natuurlijk graag...


Lees Meer

 
[Column] Jur Baart: Het begin van de gouden eeuw online

Vorige keer stond ik stil bij Biophilic Design, CountryCore, Goopification en Diversify or Die. Waarbij we zien dat mensen dichter bij de natuur willen staan. Deze column gaat over de verschuivingen in de virtuele wereld. Want terwijl wij allemaal dagen achter Zoom zitten, gebeuren er hele mooie en bijzondere dingen naast onze online vergaderingen.

XR: EXTENDED REALITY

In oktober 2020 gaf jong talent Billie Eilish (19) voor betalende streamers een game-changing concert waardoor de lat voor de livestream-industrie weer werd verhoogd. Waarom? XR ofwel Extended Reality: een combinatie van augmented reality, virtual reality en mixed reality. Eilish stond in een soort kuip, die eigenlijk één groot beeldscherm was...


Lees Meer

 
[Screenforce] Televisiebestedingen door e-commerce 50 procent gestegen

De brutobestedingen aan tv-reclame in Nederland door e-commerce bedrijven is in vijf jaar tijd met 50 procent gestegen naar 254 miljoen euro in de eerste drie kwartalen van 2020.

Dat meldt Screenforce. Om meer inzicht te krijgen in de wijze waarop tv-reclames bijdragen aan de groei in de omzet van e-commerce-bedrijven heeft de organisatie samen met haar Belgische collega VIA, Nielsen en onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel een driedelige...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

How to hold Social Media accountable for undermining Democracy

Een ex-Facebook-medewerker schreef dit Harvard Business Review-artikel. Zijn stelling; ook al wordt de inhoud aangedragen door een gebruiker, de verantwoordelijkheid voor wat er verspreid wordt zou bij de sociale media zelf...


Lees Meer

 
[Interview] Arno Kantelberg: National Geographic is het oog op de wereld

In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 doen wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Arno Kantelberg, hoofdredacteur van National Geographic.

Dag Arno, kun jij National Geographic introduceren?

Dat zou voor jullie doelgroep eigenlijk niet meer hoeven, maar allez bon: National Geographic is – sinds 1888 in het Engels, vanaf 2000 in de Nederlandse taal, ook voor de zuiderburen – het letterlijke kompas waar de liefhebber...


Lees Meer

 
DPG Media, BDUmedia, Rodi Media en Telstar Mediagroep starten advertentieplatform

DPG Media, BDUmedia, Rodi Media en Telstar Mediagroep zijn onder de naam AdLocal een gezamenlijk platform gestart voor adverteerders.

Daarmee worden 37 huis-aan-huis-uitgevers vertegenwoordigd die meer dan 200 kranten uitbrengen met een gezamenlijke oplage van meer dan 6 miljoen exemplaren. DPG Media bedient daarbij de nationale adverteerders. In totaal zijn 400 media-adviseurs betrokken. AdLocal is opgezet om de dalende omzettrend...


Lees Meer

 
Invicta en LynqID gaan samen verder als Invenna

The Data Agency brengt de dochtermerken Invicta en LynqID samen onder de naam Invenna. Het Customer Data Platform van Invenna verbindt klantdata en realiseert een 360-graden-klantbeeld, beschikbaar voor inzicht, analyse en marketing automation.

Na de overname van Invicta door The Data Agency in augustus 2020, worden nu de merken Invicta en LynqID samengevoegd tot één merk met een eigen identiteit...


Lees Meer

 
[Forum] Hoe zal PR zich ontwikkelen in 2021?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:

Hoe zal PR zich ontwikkelen in 2021?

Laurien Vest, PR Director bij Gardeners: "Het staat buiten kijf dat 2020 voor PR meer heeft gedaan dan alle jaren ervoor. En dan bedoel ik de kracht van goede PR. Die versnelling komt voornamelijk door de zucht naar...


Lees Meer

 
Magdalena Flick: The evolution of advertising and what it means for 2021

The ever-changing advertising landscape is something we’ve all become accustomed to. Over the last decade, technology has fast-tracked its progress like we’ve never seen before. And 2020 has crammed an unprecedented decades-worth of evolution into a mere matter of months.

Which forces brands and marketers to ask: what does advertising mean in 2021? And how should brands address these changes...


Lees Meer

 
Webflight is Great Place To Work

Webflight is, met 12 medewerkers, de eerste organisatie in Nederland die erkend is als Great Place To Work Certified in de categorie 10 tot 20 medewerkers. Wat maakt Webflight een goede werkgever en welke rol speelt hun organisatiecultuur in het behalen van de doelen?

We spreken met Menno de Haas, Director bij Webflight, over hun kernwaarden en hoe zij goed werkgeverschap in de praktijk brengen. Webflight is ruim tien jaar geleden opgericht vanuit vier kernwaarden: Share, Teamplayer... 


Lees Meer

 
Adcombi richt Duits bedrijfsonderdeel op in München

Gerrit Reinders heeft in München Adcombi GmbH opgericht. Het opstarten van dit Duitse onderdeel van zijn bedrijf onderstreept de ambities van zijn onderneming bij de oosterburen.

Dat maakt de oprichter van Adcombi bekend via LinkedIn. Adcombi maakt het mogelijk geautomatiseerd een lokale doelgroep te bereiken rondom alle vestigingen van een bedrijf, bijvoorbeeld supermarkten. Duitse klanten zijn onder meer Honda, Volksbank en VW Group. Het openen...


Lees Meer

 

 

[Onderzoek] Nielsen: 44,7 miljard euro aan supermarktomzet in 2020 doet records sneuvelen

BENK komt met offline en onlinecampagne voor Argeta

Clarity Benelux breidt team uit

Timing komt met andere merkidentiteit

KVK gunt Kumpany en We Are Live aanbesteding events


 

TOTO wint Europese Gouden Effie

Team Jumbo-Visma en Swapfiets bundelen krachten

Wayne Parker Kent deelt nieuwjaarspakketten uit aan de industrie

Stichting Anton Dreesmann benoemt Corine Noordhoff tot bijzonder hoogleraar retailmarketing

Radio 538 komt bij avondklok met 538 Avondklokshow


 

Discovery start Nederlandse versie HGTV Home and Garden TV

SBS6 houdt Het Grootste Coronaspreekuur live op 31 januari

VodafoneZiggo stopt met analoge kabelradio

Talpa Network grootste radiogroep in 2020

Pathé deelt gratis popcorn uit


 

[eMarketer] Western Europe’s direct selling space on an upward trajectory

MediaCom unveils new proposition to help clients see the bigger picture

Essence launches Media Health check service targeting marketers

SpotX embraces open source identity solution to improve advertising and consumer privacy

[eMarketer] Programmatic digital display advertising is having an identity crisis


 

Taiwanese startup VitalSigns debuts at CES 2021 with air quality monitoring IoT device

Food and beverage analyst Bryan Hunt joins Relevance Ventures as Senior Investment Manager

Financial services startup Wimple closes seed round, hires development team for enhanced platform

Canadian financial-planning startup Planswell eyes global expansion with C-suite appointments

Personio secures $125 million funding as it builds Europe’s top HR platform for SMEs


 
 

[Vacatures] Exterion Media zoekt een Accountmanager

Zo, we weten onszelf wel te verkopen met bovenstaande tekst hé? Of denk je dat jij dit beter kunt? Mooi, dan zijn we op zoek naar jou! Ons doel is namelijk om onze klanten te enthousiasmeren over wat er allemaal mogelijk is met (Digital) Out-of-Home én wat voor invloed dit heeft op hun merk en/of product.

Dit is met name in deze tijd erg belangrijk, want ons medium blijft zich ontwikkelen! Accountmanager zijn in de mediabranche betekent breed georiënteerd zijn, snel...


Lees Meer

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt een Datawarehouse Specialist

Wij zijn Exterion Media. Trotste nummer 1 buitenreclame-exploitant van Nederland en onderdeel van Global (het grootste radiobedrijf van de UK). Buitenreclame, ook wel in de hippere variant Out-of-Home genoemd, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds.

Onderweg kom je meerdere keren per dag, bewust of onbewust, in aanraking met aansprekende creaties van adverteerders. Out-of-Home is hét middel om het verschil te maken: het is overal, 24/7, bereikt jongeren die je niet...


Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Digital Media Director

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van 65 doorgewinterde professionals bieden wij aan ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun merk, media, marketingcommunicatie, data, vormgeving en e-commerce vraagstukken.

Bij ZIGT heb je namelijk de mogelijkheid om in het brede spectrum van communicatie én media aan mooie, leuke en gevarieerde projecten te werken. Want juist die combinatie maakt het zo leuk...


Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Creatief Strateeg/Art Director

ZIGT is een full service mediabureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van 65 doorgewinterde professionals bieden wij aan ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun merk, media, marketingcommunicatie, vormgeving en e-commerce vraagstukken.

Bij ZIGT heb je namelijk de mogelijkheid om in het brede spectrum van communicatie én media aan mooie, leuke en gevarieerde projecten te werken. Want juist die combinatie maakt het zo leuk...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Intelligence Analist

De veranderingen in het media landschap volgen elkaar snel op. Het organiseren én juist interpreteren van data en onderzoek wordt steeds belangrijker in de snel digitaliserende en complexe markt waarin wij spelen.

Daarom zijn wij bij Talpa Network per direct op zoek naar een Marketing Intelligence Analist...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Projectmanager - het Bureau

Afgelopen zomer hebben we verschillende creatieve afdelingen binnen Talpa Network samengevoegd tot één creatieve hub; het Bureau. Wij werken voor zowel adverteerders als de eigen Talpa-merken (zoals Radio 538, LINDA. en SBS6).

Van 360-campagnes tot social posts. Van branded partnerships tot huisstijlen. Veel (creatieven) om in het gareel te houden, dus zoeken we een Project/Traffic Manager. Ben je oplossingsgericht en ga je geen...


Lees Meer

 

[Vacatures] Quadia zoekt een Content Coordinator

Quadia is één van de meest toonaangevende video producenten in Nederland. Wij werken voor grote oraganisaties en de bekende merken, maar ook met de creatieve industrie (agencies) en uitgevers.

Hierbij ontwikkelen en vertalen we creatieve concepten naar de beste uitvoering, zorgen voor een efficiënte aanpak en de nodige innovatie in het hele productieproces. Tevens levert Quadia online oplossingen voor video content management en distributie. Daarbij hebben wij een eigen...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Digital Event Producer

Heb jij ruime ervaring in het opzetten en produceren van Digitale Events? En ben jij een kei in het uitdenken van de technische en creatieve oplossingen hiervan? Lees dan snel verder, want wij zoeken voor de verdere uitbouw van onze online events een Digital Event Producer.

Wat ga je doen

Wij zijn als eventafdeling van DPG Media verantwoordelijk voor onder andere de Libelle Zomerweek, Margriet Winterfair, vt wonen&design beurs, Tina Festival en het In de wolken Festival. Deze vinden inmiddels dus ook...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Intelligence Analyst

Met jouw klant- en markt analyses zoek je naar de beste mogelijkheden voor DPG Media en onze klanten. Deze ideeën maak je inzichtelijk dmv dashboards voor stakeholders en gebruik je voor doelgroepselecties voor marktbewerking (marketing en sales).

Jouw focus ligt op marktbewerking, leadgeneratie, cross-/upsell en retentie. Je komt terecht in het innovatieve B2B CRM & Analytics team. In dit team streven wij samen altijd naar gebruiksvriendelijk data gedreven werken en...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -