Jaargang 13 | editie 1 | 4 januari 2021 |
|
|
Dag Netwerkleden!
Het zal wel met coronacrisis te maken hebben of met de voortvarendheid waarmee Donald Trump de Amerikaanse democratie ten grave draagt dat er niet of nauwelijks aandacht voor is maar vandaag is toch echt de eerste werkdag van een nieuw decennium.
Daar staan wij graag even bij stil.
Een decennium waarin - dat is een veilige gok - alles digitaal, duurzaam, divers, circulair en klimaatneutraal zal worden.
Kan niet anders, tenminste als we dit decennium met zijn allen met enig fatsoen tot een goede einde willen brengen.
Wat gaan wij het komend decennium allemaal doen?
Geen idee!
Wat wij wel weten, is wat we deze week doen.
Deze week voeren we volop gesprekken met partijen die interesse hebben in samenwerking.
Samenwerking in sleuteljaar 2021 waarin - dat is ook wel een veilige gok - er heel veel te doen, ontwikkelen en winnen valt in media en marketingcommunicatie.
Neem vooral contact op als jij ook interesse hebt in samenwerking
Wij wensen iedereen een fantastisch decennium.
The Roaring Twenties Are Here!
Bas & Peter
|
|
|
|
We kunnen het krankzinnig bijzonder jaar 2020 niet zomaar achter ons laten. En daarom kijken we op 2020 terug met onze 100 beste interviews van 2020...
|
|
|
|
Het is traditie dat we eind december terugkijken op het mediajaar in termen van mediatransfers. Welke bepalende spelers in de mediawereld maakten de overstap naar een ander bedrijf in de branche?
2020 was een jaar als geen ander. Niet alleen waren er veel transfers maar ook veel mensen die alleen maar weggingen en vooralsnog nergens zijn geland, daarom dit jaar ook een waarschijnlijk en hopelijk eenmalige editie van MediaTransfer To Nowhere...
|
|
|
|
Traditiegetrouw publiceert het Nederlands MediaNetwerk eind december een overzicht van de belangrijkste overnames van het jaar.
Omdat we dit nu al een aantal jaar doen, kunnen we een mooi overzicht maken. Dit waren in de afgelopen jaren de top-3's...
|
|
|
|
Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG. Moederbedrijf Roto Smeets ging ten onder in april 2019. MPG Nederland was echter een solide bedrijf, dat financieel gezond was. De prioriteit van het management lag bij het geruststellen van klanten en medewerkers dat er bij MPG niets aan de hand was.
Intussen bewandelden ze een parallel traject, waarbij de zaken moesten doorlopen maar MPG naar een veilige haven moest worden geloodst. We spreken met Dolly van den...
|
|
|
|
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?
Aschwin de Bruijn is managing director Magna, de buying- en planningsafdeling van Mediabrands, House of Challengers: “Nederland is de zesde advertentiemarkt in West-Europa, met 4,2 miljard euro aan advertentiebestedingen in 2020. De afgelopen twee jaar...
|
|
|
|
Het limbisch systeem in ons brein reageert op het fijne gevoel van een beloning of de pijn van een straf. Onze hersenen beslissen dus of iets ons motiveert of doet afhaken.
Het is een onbewust proces. Je gaat er gewoon niet over. Dat bedenk ik niet zelf, dat haal ik uit een publicatie in de Harvard Business Review van Tali Sharot, hoogleraar cognitieve neurowetenschap...
|
|
|
|
De BBC zal per 1 januari 2021 Luxemburgse uitzendlicenties gebruiken voor de continuïteit van de Nederlandse en Belgische distributie van de publieke zenders BBC One, BBC Two, BBC Four, CBBC en CBeebies
Voor de uitzending van BBC World News zal de commerciële tak BBC Global News ook een Luxemburgse uitzendlicentie gebruiken. Voor de uitzending van BBC First, BBC Entertainment, BBC Brit en BBC Earth (BBC Brit en BBC...
|
|
|
|
Nicole Freid is directeur marketing en innovatie bij HAK en haktivist, oftwel iemand die zich inzet voor de missie van HAK: mensen te helpen elke dag meer groente en peulvruchten te eten en het stimuleren van lokale en duurzame teelt.
We spreken haar tijdens de december-uitzending van Marketing Report Radio. “Wij zijn een klein bedrijf, maar een groot merk: het derde maaltijdmerk in de supermarkt en merkleider in onze categorie. We spelen een...
|
|
|
|
Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon.
Die quote hield in dat het verleden bepalend is voor de toekomst. Dus eigenlijk het tegenovergestelde van Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Het bedrijf met een verleden van een kleine...
|
|
|
|
Coca-Cola lanceert de campagne Open To Better, die draait om stilstaan bij persoonlijke voornemens van positiviteit, vriendelijkheid en goede bedoelingen voor een mooie toekomst.
Het logo verdwijnt tijdelijk van de verpakkingen om plaats te maken voor een persoonlijke boodschap of goed voornemen. Naast de 25 standaardteksten op de blikken en flesjes, is het ook mogelijk om een gepersonaliseerd blikje te laten maken om cadeau te doen aan iemand of zelf te...
|
|
|
|
Monique Bergers is Director Content bij N=5. Ze was Cross Media Vrouw van 2018 en stapte over van Albert Heijn naar N=5 om daar N is Content op te richten. We spraken haar bij de december-uitzending van Marketing Report Radio
“Ik houd van content, met name omdat er nog een hoop te winnen valt binnen het marketingvak. Content stelt je in staat meer verdieping te geven aan je merkboodschap, op een manier die niet zendend is. Je moet de aandacht...
|
|
|
|
John de Mol en Facebook hebben een schikking getroffen over het misbruik van zijn naam en afbeelding in bitcoinadvertenties. In die advertenties werd net gedaan alsof De Mol het investeren in bitcoin adviseert. De mediatycoon heeft echter geen banden met de adverteerders en wil er om die reden niet mee geassocieerd worden.
Facebook stelt dat het steeds andere, innovatieve methodes ontwikkelt om dit soort misleidende advertenties van de verschillende platforms te weren. Advertenties met John...
|
|
|
|
Voor de online redactie van Radio 538 zijn we op zoek naar een super creatieve, grappige en energieke online redacteur. Dat klinkt tof en guess what: dat is het ook! In deze rol ben je medeverantwoordelijk voor de inhoud en kwaliteit van de digitale touchpoints van 538.
Je schrijft artikelen, maakt social posts en bedenkt formats voor verschillende kanalen. Daarnaast bedenk je nieuwe concepten en denk je mee over de contentstrategie...
|
|
|
|
Talpa Social is op zoek naar een Brand- & contentmanager die aan de slag gaat met de succesvolle eigen Social merken Gierige Gasten en TV 538! Als Brand- & contentmanager binnen Talpa Social ben je spil in het web tussen de Social merken, het eigen Social content productiehuis en alle betrokken afdelingen binnen de organisatie.
Je bent verantwoordelijk voor de brand- en contentstrategie, en de controle van de financiën binnen de zender. Je hebt daarbij ook een belangrijke signalerende...
|
|
|
|
Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen uitdaging uit de weg om het project tot een goed resultaat te brengen? Heb je affiniteit met media in de breedste zin van het woord?
En heb je kennis van de uitdagingen die adverteerders hebben? Beschik je over een gezonde dosis commerciële skills? Geef je op een coachende wijze leiding aan projectteams, maar kun je ook duidelijk grenzen stellen?...
|
|
|
|
Ben jij een razendnieuwsgierige wetenschapsjournalist die soepel en smakelijk schrijft? Vind je het geen probleem om het geschreven woord af en toe in te ruilen voor audio of video? En heb je wellicht ook nog ervaring met het maken van cursussen of educatieve uitgaven? Dan is Quest op zoek naar jou!
Je werkt mee aan alles wat de redactie maakt. Dat zijn niet alleen de tijdschriften Quest, Quest Junior, Quest Psychologie en Quest Historie, maar ook een website...
|
|
|
|
The Customer Marketing Executive is responsible forThe translations and implementation, together with global consumer marketing and/or agency partners, of the global/regional brand plan/brand vision into long term local brand plan/brand vision, budget and activities...
|
|
|
|
The translations and implementation of category vision and long term brand plans in the market/channel/key account (brand) plans. Work as business partner with the Export Team. Focus markets UK, Japan & Germany. Creation of the 12 to 18 months rolling commercial activity plan. (IAP Plan).
Local activation based on central brand strategy with guidance and support from the Export Team. All support to customer development, including development of needs...
|
|
|
|
De Accountmanager werkt rechtstreeks samen met (digitale) market places, pure-spelers en onze partners in lokale markten om hen te ondersteunen bij onze e-commerce-activiteiten.
De global accountmanager E-commerce ondersteunt ook andere afdelingen van De Kuyper bij het realiseren van de beste aanpak voor click & mortar-winkels en speelt een cruciale rol bij het integreren van Ecommerce in de dagelijkse activiteiten van De Kuyper...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|