Jaargang 13 | editie 2 | 7 januari 2021
 
[Interview] Wouter van der Pauw: Huidige tijd vraagt om creativiteit over alle mediakanalen heen

In augustus 2020 lanceerde Talpa Network de creatieve hub het Bureau. Wij spreken Wouter van der Pauw, creatief directeur van het Bureau.

Dag Wouter, kun jij het Bureau introduceren?

Het Bureau van Talpa Network helpt de eigen Talpa merken bij hun creatieve en strategische vraagstukken en als creatieve powerhouse van Talpa Media Solutions doen wij hetzelfde voor adverteerders. Wij werken samen met...


Lees Meer

 
Terugblik op bioscoopjaar 2020: vallen en weer opstaan

Tijdens een online perspresentatie vanuit Pathé Tuschinski in Amsterdam hebben Filmdistributeurs Nederland (FDN) en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters (NVBF) de cijfers van filmjaar 2020 bekendgemaakt.

Onder invloed van de coronapandemie daalde het aantal bezoeken van 38,0 miljoen bezoeken naar 16,8 miljoen bezoeken, een daling van 56 procent in vergelijking met 2019. Het aantal bezoeken in de periode vanaf 15 maart...


Lees Meer

 
NRC Media publiceert journalistiek jaarverslag 2020

NRC Media heeft haar journalistieke jaarverslag 2020 gepubliceerd met de ondertitel vertrouwen. Daarin beschrijft het mediabedrijf hoe het in het coronajaar 2020 invulling gaf aan haar journalistieke missie met een netwerk van honderden thuiskantoortjes, hoe het doorging met het publiceren van haar verhalen, nieuwsbrieven, sites, kranten en podcasts.

Ook het op afstand werken krijgt aandacht in het journalistieke jaarverslag, maar vooral hoe en welke nieuwsverhalen leidend waren. NRC Handelsblad bestond...


Lees Meer

 
RTL4 kreeg in 2020 Luxemburgse waarschuwing over ongeoorloofde reclames

RTL4 heeft in 2020 een waarschuwing gekregen van de Luxemburgse mediatoezichthouder ALIA na klachten over ongeloorloofde reclames die het Nederlandse Commissariaat voor de Media had doorgestuurd naar haar Luxemburgse evenknie.

De klachten gaan over een op 6 april 2019 uitgezonden aflevering van Paul pakt Uit! De Luxemburgse toezichthouder heeft er 1,5 jaar over gedaan de klachten te behandelen. Het gaat om ongeoorloofde reclames van het...


Lees Meer

 
Webflight slaat andere weg in

Applicatieontwikkelaar Webflight slaat een andere weg in. Menno de Haas, Director Webflight: ”De wereld verandert sneller en ingrijpender dan ooit en wij als bedrijf zijn veranderd. In 2021 zetten wij zowel intern als extern de medewerker centraal.

Het nieuwe design van onze website en de aangescherpte propositie sluiten nu naadloos aan op de diensten die we leveren.” Het doel van Webflight is het leven van de medewerkers van hun klanten leuker te maken, met als...


Lees Meer

 
[Forum] Hoe zal pr zich ontwikkelen in 2021?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:

Hoe zal pr zich ontwikkelen in 2021?

Dina-Perla Portnaar, professional in PR en communicatie: "Gedegen pr-professionals werken al jaren geïntegreerd in het domein van marketing en communicatie en pakken niet alleen het PR-stuk op. Oftewel, ze pakken earned, owned, paid en shared media op en orkestreren het geheel, om...


Lees Meer

 
[Interview] Mark Beuving (Goedkopekutspullen.nl): Wij springen in op een groeiende behoefte aan openheid over erotiek

In december werd de webshop Goedkopekutspullen.nl gelanceerd. Wij spreken woordvoerder Mark Beuving.

Dag Mark, jij werkte tot medio 2020 als Creative Director van Kumpany. Jij hebt dat bureau verlaten om een nieuw avontuur te beginnen. Wat kun je vertellen over het ontstaan van deze webwinkel?

Er kwamen een aantal dingen bij elkaar die tot het besluit hebben geleid om na bijna zeven jaar Kumpany te verlaten. Wat op mij het meest impact heeft gehad, is het verlies....


Lees Meer

 
[Column] Mike Hendrixen: Earned Attention First

Dit is een bijdrage aan

[Forum] Hoe zal PR zich ontwikkelen in 2021?

Wij prediken al een tijdje dat pr een essentieel onderdeel moet vormen in een geïntegreerde marketingcommunicatiecampagne. Steeds meer merken geloven in een geïntegreerde aanpak, maar  afgelopen jaar zagen we nog steeds bij bedrijven dat pr een apart eiland én een sluitpost is.

Dat moet nu toch echt maar eens klaar zijn in 2021. Gekochte aandacht is goed, maar verdiende aandacht is beter! Nóg beter is het als deze twee, samen met de boodschap op social media en op  eigen kanalen, hand-in...


Lees Meer

 
Vijf keer meer films bekeken via Picl

Filmplatform Picl heeft een goed jaar beleefd. Het aantal kijkers naar de films steeg 400 procent vergeleken met 2019. Bij Picl kopen kijkers een kaartje voor een (arthouse)film van een van de aangesloten filmhuizen, en kijken ze de film thuis via streaming.

Picl bestaat sinds maart 2017 en biedt films aan die ook in de zalen draaien; een aanvulling op het aanbod in de zaal voor de drukke of beperkte filmliefhebber. De filmtheaters krijgen een deel van de inkomsten. Inmiddels doen 38...


Lees Meer

 
[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken.

De diversiteit aan muziekcontent van het platform in combinatie met innovatieve advertentie-oplossingen en meerdere inkomstenbronnen geven YouTube een concurrentievoordeel. Dit zijn de belangrijkste redenen...


Lees Meer

 

 

Carlsberg unveils alcohol-free beer ad with actor Mads Mikkelsen

Unilever and Innova partnership launch biotech company

Channel 4 appoints Ally Castle Creative Diversity and Disability Lead

Female-founded tech startup Kanarys secures $3m seed round

Taiwanese startup A.V. Mapping solves copyright battles for creators


 

Neste partners with DHL Express for the supply of sustainable aviation fuel

Nielsen renews multi-year agreement with Tegna for TV ratings and insights services

Guild launches guide to address stale and ineffective B2B marketing tactics


 

Hearst UK launches wellness events for January

Global motorsport online advertising market to reach $256.7 million by 2025, report

S4 Capital acquires Decoded Advertising

Paradox acquires Israeli Chatbot Spetz.io to expand global client service capabilities

Allobee secures funding to grow women-led tech platform for small businesses and startups



 

[Startup Interview] Deon de Swardt, Co-Founder, Africa People Advisory Group, South Africa

[Startup Interview] Daniel Gatura, CEO, Ace Mobility, Kenya

Digital media startup Outsider Media Network secures $2.75m Series A financing round

UK biotech startup Theolytics raises £5m Series A round to advance viral cancer therapies

InsurTech NY announces global Early-Stage InsurTech Competition 2021


 
 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Samensteller Sport Video

Weet je niet alleen alles van voetbal, maar ben je ook goed op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van wielrennen, formule 1, schaatsen, vechtsporten en darts? Dan zijn wij bij de videoredactie van het AD op zoek naar jou!

ADR Nieuwsmedia vormt met de merken AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia een allround mediaplatform met kranten, magazines, sites, video...


Lees Meer

 

Digitale journalist de Gelderlander

Jij bent die journalist die graag aan de digitale knoppen zit, de journalist die initiatief neemt en met nieuwe ideeën komt.

Je functie

Voor de Gelderlander zoeken we een digitale journalist die onze digidesk gaat versterken. De Gelderlander is de toonaangevende uitgever van journalistieke media in Gelderland. Via onze app, site en krant bereikt de Gelderlander dagelijks honderdduizenden lezers met nieuws en verhalen uit de buurt, de provincie en de rest van de...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Videoredacteur

Verslind jij alle nieuwsvideo's op NU.nl en andere nieuwssites, ben je verslaafd aan YouTube en altijd op de hoogte van het laatste nieuws? Dan is de videoredactie van de grootste nieuwssite van Nederland op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Je speurt bij beeldbanken en op het internet naar toffe, relevante en bruikbare video's. Deze monteer je in de stijl van NU.nl en voorzie je van tekst om onze kijkers van begin tot eind te vertellen over het nieuws. Dit doe je voor alle...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Online Redacteur Radio 538

Voor de online redactie van Radio 538 zijn we op zoek naar een super creatieve, grappige en energieke online redacteur. Dat klinkt tof en guess what: dat is het ook! In deze rol ben je medeverantwoordelijk voor de inhoud en kwaliteit van de digitale touchpoints van 538.

Je schrijft artikelen, maakt social posts en bedenkt formats voor verschillende kanalen. Daarnaast bedenk je nieuwe concepten en denk je mee over de contentstrategie...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Projectmanager Talpa Media Solutions

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen uitdaging uit de weg om het project tot een goed resultaat te brengen? Heb je affiniteit met media in de breedste zin van het woord?

En heb je kennis van de uitdagingen die adverteerders hebben? Beschik je over een gezonde dosis commerciële skills? Geef je op een coachende wijze leiding aan projectteams, maar kun je ook duidelijk grenzen stellen...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Digital Content Producer

Wil jij werken bij het leukste mediabedrijf van Nederland waar online video één van de grootste speerpunten is?

Weet je als geen ander wat er op TV en alle streaming diensten te zien is? Ben je een digitale duizendpoot en wil je viraal gaan met de door jou geproduceerde content? Vier keer een 'JA'? Dan zijn wij op zoek naar jou...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -