Jaargang 4 | editie 2| 28 januari 2021 |
|
HERC treedt toe tot Ace, family of leading agencies. Met de overname van deze hotshop voegt Ace nu ook Advertising & Brand culture toe aan het portfolio. Met het toetreden van HERC telt Ace ruim 180 medewerkers, met creatieve hubs in Utrecht en Amsterdam.
Rogier IJzermans, CEO Ace: “HERC heb ik altijd beschouwd als één van de parels binnen de Nederlandse advertising branche en ik ben dan ook zeer verheugd dat hun getalenteerde team een onderdeel wordt van Ace. De oprichters Emilio en Rogier...
|
|
|
|
Webflight is een applicatie ontwikkelaar en bouwt software en apps voor organisaties met veel personeel en complexe bedrijfsprocessen. Daarnaast helpen ze bedrijven met het toekomstbestendig maken van hun digitale strategie. Wij spreken directeur Menno de Haas.
Jullie ondersteunen bedrijven met hun digitale strategie. Druk jaar achter de rug…
Buiten het feit dat we een bijzonder jaar hebben gehad met de Corona-perikelen, is de business goed doorgegaan. Door de pandemie zien we een versnelling in de digitalisering van...
|
|
|
|
Vooralsnog zien we dat het volume op de Nederlandse advertentiemarkt redelijk stabiel blijft. De kernvraag is of dit ook lukt in het tweede kwartaal. Met de zwakke vaccinatiesnelheid in Nederland kan het een uitputtingsslag worden. Zelf ben ik wat positiever.
Als in Europa het Verenigd Koninkrijk en Duitsland weer uit de startblokken schieten, dan zal dat ook positief doorwerken op Nederland. De laatste twee kwartalen van het jaar worden naar verwachting positief door grote sporttoernooien en de...
|
|
|
|
ZIGT gaat dit jaar aan de slag voor Ritter Sport, bekend van de unieke, vierkante chocoladerepen. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de online en offline campagnes in Nederland.
De samenwerking gaat deze week van start met de lancering van de nieuwe campagne van het merk. Veel consumenten kennen Ritter Sport wel, maar hebben nog weinig associaties bij het merk. Dit vormde een mooi blanco canvas om Ritter...
|
|
|
|
In 2021 gaan we back to basic, waarbij storytelling een ontzettend grote rol zal gaan spelen. Geen over de top fotoshoots, flitsende filmpjes en spannende taal. Maar een authentiek, eerlijk en herkenbaar merkverhaal.
Wat ik merk is dat campagnes soms een beetje uit de lucht gegrepen zijn. Er is te veel over nagedacht, het voelt niet echt en de respons is dan uiteraard ook minimaal. Wat het allerbelangrijkste is voor jouw merk, is dat je een...
|
|
|
|
Berno Schokker is Head of Marketing Communication Volkswagen & Manager Media bij Pon Automotive. Hij verzorgt onder meer de merkstrategie van het automerk.
Ook bij Pon speelt crossmedia een belangrijke rol. Berno Schokker: “Ik denk dat eendimensionale campagnes niet meer bestaan tegenwoordig. Het is tegenwoordig wel een zaak om keuzes te maken waar je wel en niet aanwezig wilt zijn. Door focus aan te brengen vergroot je ook impact. De markt voor...
|
|
|
|
Aschwin de Bruijn is managing director Magna, de buying- en planningsafdeling van Mediabrands, House of Challengers: “Nederland is de zesde advertentiemarkt in West-Europa, met 4,2 miljard euro aan advertentiebestedingen in 2020.
De afgelopen twee jaar groeide de Nederlandse mediamarkt met gemiddeld 5 procent per jaar - lineaire omzet vlak, digitale omzet lage dubbele cijfers - ondersteund door gematigde economische groei - 2 tot 3 procent per jaar - en...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|