Jaargang 4 | editie 2| 28 januari 2021
 

Ace neemt HERC over

HERC treedt toe tot Ace, family of leading agencies. Met de overname van deze hotshop voegt Ace nu ook Advertising & Brand culture toe aan het portfolio. Met het toetreden van HERC telt Ace ruim 180 medewerkers, met creatieve hubs in Utrecht en Amsterdam.

Rogier IJzermans, CEO Ace: “HERC heb ik altijd beschouwd als één van de parels binnen de Nederlandse advertising branche en ik ben dan ook zeer verheugd dat hun getalenteerde team een onderdeel wordt van Ace. De oprichters Emilio en Rogier...

Lees Meer

 

[Interview] Menno de Haas (Webflight): De behoefte om digitaal te innoveren neemt alleen maar toe

Webflight is een applicatie ontwikkelaar en bouwt software en apps voor organisaties met veel personeel en complexe bedrijfsprocessen. Daarnaast helpen ze bedrijven met het toekomstbestendig maken van hun digitale strategie. Wij spreken directeur Menno de Haas.

Jullie ondersteunen bedrijven met hun digitale strategie. Druk jaar achter de rug…

Buiten het feit dat we een bijzonder jaar hebben gehad met de Corona-perikelen, is de business goed doorgegaan. Door de pandemie zien we een versnelling in de digitalisering van...

Lees Meer

 

[Column] Marcel Vogels (Memo2): Adverteerders nemen steeds vaker de regie

Vooralsnog zien we dat het volume op de Nederlandse advertentiemarkt redelijk stabiel blijft. De kernvraag is of dit ook lukt in het tweede kwartaal. Met de zwakke vaccinatiesnelheid in Nederland kan het een uitputtingsslag worden. Zelf ben ik wat positiever.

Als in Europa het Verenigd Koninkrijk en Duitsland weer uit de startblokken schieten, dan zal dat ook positief doorwerken op Nederland. De laatste twee kwartalen van het jaar worden naar verwachting positief door grote sporttoernooien en de...

Lees Meer

 

ZIGT van start voor Ritter Sport

ZIGT gaat dit jaar aan de slag voor Ritter Sport, bekend van de unieke, vierkante chocoladerepen. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de online en offline campagnes in Nederland.

De samenwerking gaat deze week van start met de lancering van de nieuwe campagne van het merk. Veel consumenten kennen Ritter Sport wel, maar hebben nog weinig associaties bij het merk. Dit vormde een mooi blanco canvas om Ritter...

Lees Meer

 

[Column] Charissa Goldapple: 2021 wordt het jaar van storytelling

In 2021 gaan we back to basic, waarbij storytelling een ontzettend grote rol zal gaan spelen. Geen over de top fotoshoots, flitsende filmpjes en spannende taal. Maar een authentiek, eerlijk en herkenbaar merkverhaal.

Wat ik merk is dat campagnes soms een beetje uit de lucht gegrepen zijn. Er is te veel over nagedacht, het voelt niet echt en de respons is dan uiteraard ook minimaal. Wat het allerbelangrijkste is voor jouw merk, is dat je een...

Lees Meer

 

 
 

[Interview] Berno Schokker (Pon Automotive) over crossmediale marketing en een markt in transitie

Berno Schokker is Head of Marketing Communication Volkswagen & Manager Media bij Pon Automotive. Hij verzorgt onder meer de merkstrategie van het automerk.

Ook bij Pon speelt crossmedia een belangrijke rol. Berno Schokker: “Ik denk dat eendimensionale campagnes niet meer bestaan tegenwoordig. Het is tegenwoordig wel een zaak om keuzes te maken waar je wel en niet aanwezig wilt zijn. Door focus aan te brengen vergroot je ook impact. De markt voor...

Lees Meer

 

[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?

Aschwin de Bruijn is managing director Magna, de buying- en planningsafdeling van Mediabrands, House of Challengers: “Nederland is de zesde advertentiemarkt in West-Europa, met 4,2 miljard euro aan advertentiebestedingen in 2020.

De afgelopen twee jaar groeide de Nederlandse mediamarkt met gemiddeld 5 procent per jaar - lineaire omzet vlak, digitale omzet lage dubbele cijfers - ondersteund door gematigde economische groei - 2 tot 3 procent per jaar - en...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -