Jaargang 13 | editie 5 | 5 februari 2021
 
Frank Volmer noemt uitlatingen Arie Slob over NPO-onderhandelingen in STER-bestuur kletskoek

De huidige bestuurstructuur van de STER was een onderhandelingsstructuur waar degenen die moeten beslissen over de programmering bij de NPO en het belang om zoveel mogelijk reclame-omzet te draaien, door elkaar liepen.

Dat zei demissionair mediaminister Arie Slob in een debat. Directeur Frank Volmer vindt die uilating kletskoek, zo laat hij weten aan Nederlands Medianieuws...


Lees Meer

 
[Walk & Talk] Guy Grimmelt (Exterion): Adverteerders zijn super eager om weer naar buiten te gaan

Media Meetings & Magazines presentert samen met Exterion Media de vijfdelige video-serie Walk & Talk. Iedere aflevering wordt een wandeling gemaakt voor een gesprek over ontwikkelingen in medialandschap en bij Exterion Media.

De eerste wandeling is met Guy Grimmelt, Marketing & Sales Director bij Exterion Media. Gespreksonderwerpen: hoe gaan adverteerders om met de huidige situatie en hoe kijkt Exterion naar komend jaar...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: De verholen charme van de burgerlijkheid

Toen ik de inauguratie van Joseph R. Biden zag, moest ik aan een film uit 1973 van Luis Buñuel denken. Hierin willen zes vooraanstaande leden van de burgerij in kleine kring een etentje houden, maar wordt dat door aanhoudende incidenten en misverstanden steeds weer verschoven.

De originele Franse titel, Le charme discret de la bourgeoisie, kan in het Nederlands worden vertaald als De verholen charme van de kleinburgerlijkheid...


Lees Meer

 
DPG Media benoemt Guido den Aantrekker tot Creative Director entertainment magazines

DPG Media heeft Guido den Aantrekker, hoofdredacteur van Story, benoemd tot Creative Director entertainment Nederland en België. In Nederland vallen Veronica Magazine, Totaal TV, Story en de online publicatie Superguide daaronder.

In Vlaanderen vallen Dag Allemaal, Story, Primo, TeVe Blad en TV Familie daaronder. De benoeming is op 1 februari 2021 ingegaan. Guido den Aantrekker wordt met de benoeming eindverantwoordelijk voor deze publicaties en...


Lees Meer

 
[Interview] Nicolette Fox: vtwonen is exact daar waar de consument op zoek is naar inspiratie, informatie of een aankoop

In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Nicolette Fox, hoofdredacteur van vtwonen.

Hoi Nicolette, kun jij vtwonen introduceren?

vtwonen is de woonstijlcoach; de stijlmeester, smaakmaker, de inspirerende coach. vtwonen is het leidende multimediale woonplatform van Nederland en Vlaanderen, met print, online, televisie, events, retail, een online community en een aankoopportal. Bij vtwonen vind...


Lees Meer

 
[Column] David de Jong: Waar Liberty Global met Telenet slaagt in Vlaanderen blijft VodafoneZiggo steken

Al jarenlang wordt gesproken over volledig geïntegreerde media- en communicatiebedrijven. In Vlaanderen is sinds 28 januari 2021 het televisiemerk Play verschenen als algemeen televisiemerk. Het is meer dan de drie televisiezenders Play4, Play5 en Play6 die de plek van Vier, Vijf en Zes innamen.

is onderdeel van een algehele strategie van Telenet om op alle platforms zichtbaar te zijn. Telenet is het media- en communicatiebedrijf waar Liberty Global 58,28 procent...


Lees Meer

 
Value Zipper laat merken samenwerken met bioscoopfilms

Een avondje naar de bioscoop, hoe leuk is dat! Met een bak popcorn op schoot en een drankje in de hand. Eén van de weinige momenten dat we onze volledige aandacht richten op één medium. Value Zipper helpt sinds 2017 merken om zich aan films te verbinden.

In december 2017 was de primeur met de film Huisvrouwen Bestaan Niet, waaraan meerdere merken zich verbonden. Met ruim 300.000 bezoekers was deze film een groot succes! Inmiddels zette het bedrijf zich ook in voor de...


Lees Meer

 
[Column] Arthur Terpstra: NPO 3FM op FM is niet meer te verdedigen

Ik moest even knipperen toen ik gisteren op de kwaliteitssite GeenStijl een grafiekje zag van het marktaandeel van NPO 3FM in de afgelopen 20 jaar. Uiteraard is het wel bekend dat NPO 3FM in de hoek zit waar de klappen vallen, maar het was wel weer even een wake-upcall.

Hoe kan het dat de grote zender van weleer uitkomt op een marktaandeel van maar 2 procent? Terwijl de dekking van deze zender zo groot is dat deze praktisch te ontvangen...


Lees Meer

 
ViacomCBS kondigt streamingdienst Paramount+ aan

ViacomCBS heeft aangekondigd een wereldwijde betaaldienst te starten: Paramount+. Daarmee gaat het mediabedrijf de strijd aan met Netflix, Disney+, HBO Max en andere aanbieders. Paramount+ zal als eerste in de Verenigde Staten, Latijns-Amerika en Canada gelanceerd worden

In Canada zal Paramount+ de plek innemen van CBS All Acces. Een lancering in Scandinavië is voorzien voor 25 maart 2021. In Australië zal de dienst medio 2021...


Lees Meer

 
Sublime krijgt metamorfose met andere programmering en slogan

Radiostation Sublime krijgt een metamorfose. Naast een andere programmering, introduceerde Sublime op 1 februari de slogan Let's Get It On. Daarmee neemt de zender afscheid van de slogan Join The Groove Met de slogan wil het radiostation benadrukken dat Sublime er klaar voor is, aanstaat en er zin in heeft.

Bastiaan Ragas en Leona Philippo vormen voortaan de station voice. Per 1 februari 2021 wordt een door Pure Jingles gemaakte vormgeving geïntroduceerd. De focus...


Lees Meer

 

[Interview] Josephine Kay: Cosmopolitan is dé gateway naar de moeilijk te vangen millennial- en GenZ-doelgroep

In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Josephine Kay, hoofdredacteur van Cosmopolitan.

Dag Josephine, kun jij Cosmopolitan introduceren?

Cosmopolitan is het grootste (young) millennial en GenZ-lifestylemerk van Nederland. Door heel Nederland weten deze doelgroepen ons te vinden voor inspiratie rondom persoonlijke groei, liefde, seks, astrologie, beauty en mode. We vertellen ze nooit hoe ze iets moeten doen, maar laten ze alle opties zien. Cosmo doorbreekt taboes en is niet bang om ergens voor te staan...


Lees Meer

 

Jeroen Verkroost is directeur digitale transformatie bij Holland Casino

Holland Casino heeft in Jeroen Verkroost haar nieuwe Directeur Digitale Transformatie gevonden. Hij is op 1 februari gestart en wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van de digitale transformatie van Holland Casino, inclusief de toekomstige online activiteiten. Hij treedt hiermee toe tot het landelijk directieteam...


Lees Meer

 
Social Friendz breidt uit met talentmanagement voor micro-influencers

Social Friendz, een full-service influencer marketing agency, is voortaan ook actief als managementbureau voor micro-influencers. Met deze extra service bundelt Social Friendz de krachten met influencers met wie al wordt samengewerkt voor campagnes.

Social Friendz start vanaf februari met het managen van influencers. Het bureau onderscheidt zich naar eigen zeggen door zich te richten op micro-influencers met 5.000 tot 50.000 volgers. Jolijt Houweling, oprichter van...


Lees Meer

 
Roos Simons volgt Dave Kroon op als Director Customer Experience bij Talpa Media Solutions

Roos Simons is per direct aangesteld als Director Customer Experience bij Talpa Media Solutions. Ze vervangt hiermee Dave Kroon (Director Brand Partnerships) in het MT. Dave Kroon heeft besloten dat het na 15 jaar tijd is voor een nieuwe uitdaging. Ron Berkhout wordt Head of Brand Partnerships.

Roos Simons maakte 1 juni 2020 na 9 jaar de overstap van BrandDeli (RTL) naar Talpa Media Solutions in de rol van Director Strategy & Concepts. Vanaf heden is ze...


Lees Meer

 

 

Anna Kuiper operationeel directeur bij ZIGT

Robot Kittens ontwikkelt videodating-app Vidate

[Interview] Sander Goudswaard: Makerlab’s oplossingen zijn getest op blijvend resultaat


 

Blauw Gras aan de slag voor Villa Massa en Licor 43

Groupe Lactalis blijft bij Havas Media

5PM en Studio Catwise aan de slag voor Center Parcs


 

[Onderzoek] Smartphonegebruik intensiever, meer videogebruik door corona

[Column] David de Jong: RTL Group wil Groupe M6 verkopen... wat betekent dit voor RTL Group en RTL Nederland?

Diederik van Rooijen Creative Director bij NL Film


 

Gerard Ekdom drie jaar langer op Radio 10

Sublime krijgt metamorfose met andere programmering en slogan

Omzet OOH-markt in 2020 met 35 procent gedaald naar 137 miljoen euro


 
 

[Vacatures] MeMo² zoekt een Brand & Crossmedia Researcher (fulltime)

Wil jij werken met de grootste merken ter wereld, bijdragen aan de internationale groei van een bedrijf en ben je op zoek naar een volgende stap in je carrière in marketing insights? Dan is MeMo² op zoek naar jou!

Als onafhankelijk onderzoeks- en consulting bureau zijn we bij MeMo² continu bezig om bij te dragen aan merkgroei van onze klanten. Met onze innovatieve onderzoeksproducten zijn we in staat merkstrategieën, reclamecampagnes en commerciële bedrijfsprocessen te...


Lees Meer

 

[Vacatures] MeMo² zoekt een Senior Brand & Crossmedia Researcher (fulltime)

John Wanamaker, een pionier in marketing, zei het al: Half the money I spend on advertising is wasted; the problem is I don’t know which half. Als onafhankelijk onderzoeks- en consulting bureau zijn we bij MeMo² continu bezig om dit probleem op te lossen voor onze opdrachtgevers.

We doen dat door het meten, kwantificeren en optimaliseren van reclame-effecten. Met onze innovatieve onderzoeksproducten zijn we in staat merkstrategieën, reclamecampagnes en commerciële bedrijfsprocessen te...


Lees Meer

 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Online Redacteur Radio 538

Voor de online redactie van Radio 538 zijn we op zoek naar een super creatieve, grappige, energieke en ervaren online redacteur. Dat klinkt tof en guess what: dat is het ook!

deze rol ben je medeverantwoordelijk voor de inhoud en kwaliteit van de digitale touchpoints van 538. Je schrijft artikelen, maakt social posts en bedenkt formats voor verschillende kanalen. Daarnaast bedenk je nieuwe concepten en denk je mee over de contentstrategie...


Lees Meer

 

[Vacatures] Glasnost zoekt een Brand Manager

Zorg jij voor continue stroom aan prikkels aan onze doelgroep van de Fortune 500 klanten? Ben jij in the lead op onze earned, owned en paid kanalen. En zorg jij dat onze socials een mooi verhaal vertellen?

Weet jij bovendien wat er nodig is om blijvend relevant te zijn voor bestaande klanten? Dan ben jij onze nieuwe comrade. Welkom in je nieuwe functie bij Glasnost. Lees verder als jouw hart hier sneller van gaat kloppen...


Lees Meer

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt een Inside Sales Account Manager

Voordat we de diepte induiken, willen we graag voorop stellen dat je gaat werken in een erg leuk, gedreven en ambitieus salesteam. Check Petra, die inmiddels van Account Manager tot Sales Manager naar Sales Director is doorgegroeid!

Ambitie allover en niet alleen verticaal gezien, maar ook horizontaal (of eigenlijk zelfs diagonaal?) - neem maar eens een kijkje op de LinkedIn pagina van Marieke. Benieuwd naar meer toekomstige collega’s? Dat horen we graag...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager New Business

Ben jij die commerciële topper die wil werken voor het grootste mediahuis van Nederland? Heb jij al wat verkoopervaring en ben je toe aan de volgende stap? De afdeling field sales van DPG Media, zoekt een Accountmanager new business voor de regio Zuid.

De rol

Jij gaat de lokale ondernemers helpen om hun zichtbaarheid op de markt en hun commerciële doelstellingen te vergroten. Dit doe je door samen met hen te kijken hoe ze on- en offline bereiksoplossingen op de juiste manier in...


Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Redacteur Online

MPG. is in opdracht van Albert Heijn verantwoordelijk voor de productie van alle content voor het foodplatform Allerhande. We ontwikkelen de receptuur, testen en proeven deze en zetten het om in lekkere content.

Online, print, video, fotografie, gifjes. Alles. Voor dit dynamische Allerhande-team zijn wij op zoek naar een redacteur online. Je bent medeverantwoordelijk voor het produceren, analyseren en optimaliseren van digitale...


Lees Meer

 

[Vacatures] ZIGT zoekt een Business Intelligence / Data Specialist

ZIGT is een full service media- en performance bureau, gevestigd in Hoofddorp. Met een team van 80 doorgewinterde professionals bieden wij ruim 250 opdrachtgevers antwoorden en oplossingen op hun marketingcommunicatie-, media-, e-commerce- en datavraagstukken.

Je hebt reeds je eerste ervaring opgedaan en minimaal 2 jaar ervaring met data vanuit een media en/of performance perspectief.Als Business Intelligence / Data Specialist ben...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een E-mail Marketeer Central Services

Door jouw kennis van e-mail en push communicatie weet jij onze bezoekers te engagen. Uiteraard werk je veel samen met andere digital specialisten, want juist de combinatie van kanalen versterken elkaar en dat weet jij!

Ons eigen bereik is belangrijk en moet continu doorontwikkeld worden. Daar maak jij als E-mail Marketeer een belangrijk onderdeel van uit...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -