Jaargang 4 | editie 3 | 3 februari 2021
 

[Interview] Léonie Koning (Initiative): Succesvolle merken in deze tijd zijn wendbaar, hebben visie en purpose

Léonie Koning werkt ruim vijftien jaar voor Initiative, waarvan de laatste zeven jaar als hoogste baas. Wij spreken haar.

Al 15 jaar bij Initiative Léonie, er moet iets zijn wat je daar bevalt…

Dat is er zéker. Net als met elke relatie waarin de basis goed is, groei je met elkaar mee. En dat is hier ook van toepassing: groei begint bij de kennis van de veranderende cultuur, voor ons als bedrijf en als mensen. En dat geldt ook voor mij als leider en als mens. En omdat we als team super op elkaar ingespeeld zijn, blijven groeien en onszelf ontwikkelen, voelt...

Lees Meer

 

Canon Nederland kiest voor Media Info Groep

Canon Nederland heeft, na een uitvoerige selectieprocedure, gekozen voor Media Info Groep. Het media monitoring bedrijf gaat voor Canon Nederland de print- en webpublicaties in alle Nederlandse media monitoren en zorgt daarmee voor meer inzicht in de impact van haar pr-activiteiten.

Canon Nederland is onderdeel van Canon Europe, dochteronderneming van Canon Inc., bekend van foto- of videocamera’s, maar ook printers en medische apparatuur. Met deze samenwerking wil Canon Nederland in kaart...

Lees Meer

 

Jasper Admiraal managing director van Kumpany

Jasper Admiraal treedt aan als managing director en partner bij merkactivatiebureau Kumpany en videobureau BetterMatter in Amsterdam.

Hij is per direct verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de bureaus, en richt zich onder meer op de innovatie en de verdere digitale doorontwikkeling van de Kumpany propositie. Jan Paul de Wildt blijft CEO van het bureau en richt zich op de strategische groei van de onderneming. Jan Paul de Wildt: “Ik ben inmiddels negen jaar directeur/eigenaar van...

Lees Meer

 

Dept breidt team uit op gebied van data, tech en creativiteit

Digital agency Dept versterkt haar team in Nederland met strategen, creatievelingen en vakexperts. Het bedrijf ontwikkelt digitale producten, diensten en campagnes voor Nederlandse en buitenlandse merken als bol.com, Bugaboo, Netflix en Samsung.

Joep Roosen, Managing Director bij Dept: “Met de komst van het nieuwe talent halen we wederom veel specialistische kennis en uitgebreide internationale ervaring in huis. We kijken ernaar uit om samen met hen onze klanten op ieder...

Lees Meer

 

 
Advertentie
 
 

Online Video Monitor 2020: veel onduidelijkheid over cookiewet onder marketeers

Een groot deel van de Nederlandse marketeers is niet proactief bezig met wetgeving rondom privacy en veiligheid bij het inzetten van online video. En dat terwijl 40 procent van hen aangeeft door Covid-19 meer met video te werken dan voorheen.

Dat is één van de opvallende conclusies uit de Online Video Monitor 2020 (OVM), een jaarlijks onderzoek naar de inzet van online video dat wordt gehouden door MarketResponse, in opdracht van Quadia. Sinds de Algemene Verordening...

Lees Meer

 

The Brand Father benoemt Anne Sophie Erbé tot Head of Brand

The Brand Father heeft Anne Sophie Erbé benoemd tot Head of Brand. Zij wordt verantwoordelijk voor de internationale groei en strategische ontwikkeling van The Brand Father, maar zal ook een belangrijke rol spelen bij het ondersteunen van huidige klanten

The Brand Father heeft de afgelopen twee jaar Brand Partnerships weten te realiseren voor merken als Heineken, Unilever en Philips TV & Sound. Het hoogtepunt was de officiële wereldwijde opening van het Formule 1-seizoen in...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Interview] Birgt Zuurveld (Dorst & Lesser) over content en de belevingswereld van doelgroepen 24-02-2021 | 17:12:00
Birgit Zuurveld is Managing Director bij Dorst & Lesser. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over hoe haar social media bureau zich na de klap van de eerste lockdown snel herstelde en nu floreert


[Column] Paul Alberts (BrandBase): De 15 helden van Herstel.nl 24-02-2021 | 13:28:00
Risico gestuurd beleid is de oplossing. Dat is wat ze in Scandinavië en dan met name Zweden doen. Daar is er geen lockdown, daar zijn de scholen en de winkels open. Daar scheren ze niet iedereen over 1 kam, daar worden kwetsbaren beschermd en jongeren vrij gelaten


Milka lanceert merkpositionering Teder smaakt beter 24-02-2021 | 12:41:00
Chocolademerk Milka start met de merkpositionering Teder smaakt beter. Daarmee wil het merk Nederlanders oproepen vaker te kiezen voor tederheid. Milka heeft een limited edition Milka-reep op de markt gebracht waarmee met verschillende blokjes chocolade een tedere boodschap gemaakt kan worden


Willem-Albert Bol CEO Abovo Maxlead 23-02-2021 | 07:58:00
Willem-Albert Bol gaat na zeven jaar DPG Media vanaf april starten als CEO van Abovo Maxlead. Het bedrijf, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is een onafhankelijk marketing- en media-adviesbureau met 230 medewerkers en bestedingen van 200 miljoen euro


[Column] Rogier Bruggeman over de rol van data bij ZIGT 22-02-2021 | 15:05:53
Wat gaat ZIGT dit jaar doen met data? Dat is natuurlijk een brede vraag. ZIGT is een datagedreven organisatie. Onze klantadviezen zijn in belangrijke mate gebaseerd op data. Onderzoeksdata, marktdata en bovenal klantdata


[Interview] Marjolijn Meynen over terug naar de essentie met de Bijenkorf 22-02-2021 | 14:27:00
Marjolijn Meynen is Chief Marketing Office bij de Bijenkorf. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de rol van kunst en cultuur bij de Bijenkorf, door de tijden heen gasten bedienen, duurzaamheid en terug naar de essentie


Duchenne Data Platform en MakerLab slaan handen ineen 22-02-2021 | 10:59:21
Makerlab, onderdeel van MakerStreet, heeft zich verbonden aan het platform Duchenne Data Platform. Experiment designer Jip Warendorf houdt zich pro bono bezig met doorontwikkeling van het platform, bedoeld als informatietrefpunt voor de ziekte van Duchenne


GoSpooky social-bureau van Autodrop 18-02-2021 | 16:06:00
Social-first marketing bureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau is aangesteld om een socialmediastrategie te bedenken voor het snoepmerk, waarbij de focus ligt op het ontwikkelen van een onderscheidend merkkarakter


Code d’Azur benoemt Massimo Meijer tot Design Director 18-02-2021 | 14:17:00
Digital brand & experience bureau Code d’Azur heeft Massimo Meijer benoemd tot Design Director. Massimo Meijer zal in nauwe samenwerking met Design Director Priscilla de Gier, leiding geven aan het design team van het bureau


[Column] Thomas Wolters over de rol van data bij Elevator 18-02-2021 | 12:43:00
Hoe mooi is het als je tegelijk zowel de waardering van de klant als je omzet omhoog weet te krijgen?


Dept breidt uit met martech agency Byte uit Londen 18-02-2021 | 09:42:07
Digital agency Dept zet haar wereldwijde uitbreiding voort met Byte, een 150-koppige marketing technology agency met kantoren in Londen, New York en Berlijn. Samen versterken de bureaus de end-to-end services voor klanten over de hele wereld


Mindshare.Greenhouse benoemt Joost Geurtsen tot Content+ Lead 17-02-2021 | 17:34:00
Joost Geurtsen is per 1 februari 2021 aangesteld als Content+ Lead van Mindshare.Greenhouse. Hiermee kan dit team op volle sterkte branded content en brand publishing-adviezen en - projecten voor haar klanten te realiseren


Renoon lanceert duurzaam online modeplatform via app en website 17-02-2021 | 17:10:00
Renoon heeft een modeplatform gelanceerd via een website en app waarop klanten winkelen op basis van persoonlijke stijl en waarden. De kern van het platform is duurzaamheid en mode


DA kiest voor ZIGT 17-02-2021 | 16:11:00
ZIGT is sinds 1 januari 2021 het mediabureau van DA. ZIGT verzorgt daarbij voortaan de mediastrategie, planning, inkoop en de executie voor drogisterijketen


[Marketing Report | Radio] René Zeedijk (ZIGT) over Fieldlab, Clubhouse en addressable TV 17-02-2021 | 15:14:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -