Jaargang 4 | editie 7 | 22 februari 2021
 

[Marketing Report | Radio] René Zeedijk (ZIGT) over Fieldlab, Clubhouse en addressable TV

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 16 februari 2021 werden onder meer de test-events van Fieldlab Evenementen besproken.

René: "Een maand geleden hoord ik voor het eerst over Clubhouse. Een social audio only app. Interessant, maar nog niet meegenomen in de uitzending van januari want ik had...

Lees Meer

 

Dept breidt uit met martech agency Byte uit Londen

Digital agency Dept zet haar wereldwijde uitbreiding voort met Byte, een 150-koppige marketing technology agency met kantoren in Londen, New York en Berlijn. Samen versterken de bureaus de end-to-end services voor klanten over de hele wereld.

Het snelgroeiende Byte, gespecialiseerd in AR, campagnes en chatbots, heeft een klantportfolio, bestaande uit onder andere Spotify, ASOS en Just Eat Takeaway. Afgelopen jaar groeide de wereldwijde omzet met 20 procent en voegde het bedrijf...

Lees Meer

 

Brand New Galaxy opent kantoor in Amsterdam voor West-Europese activiteiten

Het snel groeiende en wereldwijd opererende marketing- en technologiebedrijf Brand New Galaxy gaat zijn West-Europese activiteiten vanuit een nieuw kantoor in Amsterdam aansturen.

Hun missie: het bieden van uiterst gespecialiseerd en data geoptimaliseerde oplossingen in e-commerce, het leveren van creatieve content en automation & performance improvement vanuit de Nederlandse hoofdstad. Frank Carvalho, wereldwijd bekroond marketing- en reclameman met internationale... 

Lees Meer

 

[Column] Dennis De Weerd: Why I switched to a Chromebook and never looked back

A few years ago, I switched from a Windows machine to a Mac, which was refreshing. Finally, a device that worked for you and not the other way around. No more patches, anti-virus and dozens of tools to keep the machine in working order. I switched again two years ago, this time from a Mac to a Chromebook and I had the same experience. 

I want to share my experience and why changing operating systems can drive cloud adoption, increase productivity, collaboration and security in your organization, while saving...

Lees Meer

 

GroupM UK joins The Conscious Advertising Network

GroupM UK, WPP’s media investment group, has announced it has become a member of The Conscious Advertising Network (CAN). Launched in 2019, CAN is a UK-based voluntary coalition of over 70 organisations, which share a vision to ensure industry ethics catch up with the technology of modern advertising.

CAN looks to address the lag between the advertising industry’s rapid evolution and industry ethics by establishing six best-practise manifestos encouraging brands, agencies...

Lees Meer

 

 
 

[Column] Thomas Wolters over de rol van data bij Elevator

De vraag is welke rol data spelen binnen je werk. Mijn bedrijf Elevator, onderdeel van MakerStreet, draait om data, dus om maar meteen te beginnen met een wedervraag en tevens droom. Hoe mooi is het als je tegelijk zowel de waardering van de klant als je omzet omhoog weet te krijgen?

Data is natuurlijk al een tijd lang een mooi marketing buzz word, maar je ziet nog steeds grote verschillen in hoe bedrijven hun data gebruiken. Dat begint al bij hoe de data zijn georganiseerd: Worden de data goed opgeslagen? In...

Lees Meer

 

[Forum] Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:

Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

Joyce Lopulalan, Business Development Consultant bij 4orange: "Dit is de vraag die wij juist in deze tijd veel aan nieuwe relaties voorleggen. Want hoewel iedereen inmiddels doordrongen is van het feit dat (eigen) data je op voorsprong zet in de soms heftig concurrerende markt, blijkt het vaak...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


Scrambled onthult een frisse look voor de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 10:55:00
Het doel? De take-away producten van HEMA laten opvallen en een breder publiek aanspreken, terwijl het authentieke HEMA-gevoel behouden blijft


[Vacatures] DPG Media zoekt een Seller Support Specialist 18-04-2024 | 10:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Seller Support Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels 18-04-2024 | 10:17:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Nieuwsredactie AD & Regiotitels -Rotterdam


fritz-kola introduceert vernieuwd design en is verkrijgbaar bij Albert Heijn 18-04-2024 | 10:16:00
Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen


[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Allround-DTP’ER 18-04-2024 | 09:58:00
De Combinatie van Factoren (DCVF) is per direct op zoek naar een Allround-DTP’ER


DPG Media ontwikkelt contentcampagne voor PLUS en Stichting Thuisgekookt 18-04-2024 | 09:18:00
PLUS kenmerkt zich al jaren door een sterke maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid in de buurten waarin ze gevestigd zijn


Embassy of Dutch Creativity opent bar tijdens Cannes-festival 17-04-2024 | 16:17:00
Van 17 tot 21 juni zal de bar van de Embassy of Dutch Creativity fungeren als een tijdelijk hoofdkwartier van verschillende Nederlandse creatieve partijen


[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk (ZIGT) over de transformatie van SBS9 naar Viaplay TV 17-04-2024 | 14:35:46
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we Christiaan van Dijk over de recente veranderingen omtrent SBS9 en Viaplay TV



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -