Jaargang 4 | editie 7 | 22 februari 2021
 

[Marketing Report | Radio] René Zeedijk (ZIGT) over Fieldlab, Clubhouse en addressable TV

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 16 februari 2021 werden onder meer de test-events van Fieldlab Evenementen besproken.

René: "Een maand geleden hoord ik voor het eerst over Clubhouse. Een social audio only app. Interessant, maar nog niet meegenomen in de uitzending van januari want ik had...

Lees Meer

 

Dept breidt uit met martech agency Byte uit Londen

Digital agency Dept zet haar wereldwijde uitbreiding voort met Byte, een 150-koppige marketing technology agency met kantoren in Londen, New York en Berlijn. Samen versterken de bureaus de end-to-end services voor klanten over de hele wereld.

Het snelgroeiende Byte, gespecialiseerd in AR, campagnes en chatbots, heeft een klantportfolio, bestaande uit onder andere Spotify, ASOS en Just Eat Takeaway. Afgelopen jaar groeide de wereldwijde omzet met 20 procent en voegde het bedrijf...

Lees Meer

 

Brand New Galaxy opent kantoor in Amsterdam voor West-Europese activiteiten

Het snel groeiende en wereldwijd opererende marketing- en technologiebedrijf Brand New Galaxy gaat zijn West-Europese activiteiten vanuit een nieuw kantoor in Amsterdam aansturen.

Hun missie: het bieden van uiterst gespecialiseerd en data geoptimaliseerde oplossingen in e-commerce, het leveren van creatieve content en automation & performance improvement vanuit de Nederlandse hoofdstad. Frank Carvalho, wereldwijd bekroond marketing- en reclameman met internationale... 

Lees Meer

 

[Column] Dennis De Weerd: Why I switched to a Chromebook and never looked back

A few years ago, I switched from a Windows machine to a Mac, which was refreshing. Finally, a device that worked for you and not the other way around. No more patches, anti-virus and dozens of tools to keep the machine in working order. I switched again two years ago, this time from a Mac to a Chromebook and I had the same experience. 

I want to share my experience and why changing operating systems can drive cloud adoption, increase productivity, collaboration and security in your organization, while saving...

Lees Meer

 

GroupM UK joins The Conscious Advertising Network

GroupM UK, WPP’s media investment group, has announced it has become a member of The Conscious Advertising Network (CAN). Launched in 2019, CAN is a UK-based voluntary coalition of over 70 organisations, which share a vision to ensure industry ethics catch up with the technology of modern advertising.

CAN looks to address the lag between the advertising industry’s rapid evolution and industry ethics by establishing six best-practise manifestos encouraging brands, agencies...

Lees Meer

 

 
 

[Column] Thomas Wolters over de rol van data bij Elevator

De vraag is welke rol data spelen binnen je werk. Mijn bedrijf Elevator, onderdeel van MakerStreet, draait om data, dus om maar meteen te beginnen met een wedervraag en tevens droom. Hoe mooi is het als je tegelijk zowel de waardering van de klant als je omzet omhoog weet te krijgen?

Data is natuurlijk al een tijd lang een mooi marketing buzz word, maar je ziet nog steeds grote verschillen in hoe bedrijven hun data gebruiken. Dat begint al bij hoe de data zijn georganiseerd: Worden de data goed opgeslagen? In...

Lees Meer

 

[Forum] Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:

Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

Joyce Lopulalan, Business Development Consultant bij 4orange: "Dit is de vraag die wij juist in deze tijd veel aan nieuwe relaties voorleggen. Want hoewel iedereen inmiddels doordrongen is van het feit dat (eigen) data je op voorsprong zet in de soms heftig concurrerende markt, blijkt het vaak...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Aad Kuijper vaste adviseur van Hotel L'Amour 28-03-2024 | 14:59:00
Aad Kuijper heeft zijn dienstverband bij Hotel L’Amour per 1 maart 2024 omgewisseld voor een vast adviseurschap. Peter van Rij heeft aangegeven dat de aandelen van Aad Kuijper in Hotel L’Amour zullen worden verkocht aan mede-oprichters Martijn van Marle en Peter van Rij


Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024 28-03-2024 | 13:08:00
Met een lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei een onvergetelijke viering te worden


[The List] Vandevorm 28-03-2024 | 11:34:00
Wij zijn Vandevorm, jouw one-stop-shop voor visuele communicatie. Wat je verhaal ook is, wij visualiseren het voor je.


Dit zijn de 28 beste werkgevers voor vrouwen in Nederland 28-03-2024 | 11:26:00
Voor het eerst heeft Great Place To Work, naast de jaarlijkse lijst van beste werkgevers van Nederland, de Best Workplaces for Women bekend gemaakt


[The List] Springbok 28-03-2024 | 11:11:45
Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 6 kantoren verspreid over België en Nederland


Artemis Academie komt in handen van Danielle Robben en Martijn Feringa 28-03-2024 | 09:33:00
Martijn Feringa als Managing Director en Danielle Robben als Business Consultant. Samen hebben zij de koers van Artemis ontwikkeld en het plan opgevat om dit tot uitvoer te brengen


Somention: Gen Z heeft de marketing funnel totaal veranderd 28-03-2024 | 09:07:00
Gen Z kijkt anders naar consumentisme dan alle generaties hiervoor. Ze laten zich niet meer inspireren door advertenties, maar platforms zoals TikTok, Youtube en Instagram


CheapTickets.nl start eerste volledig AI-gestuurde vlucht 28-03-2024 | 08:45:00
AI(R)-vluchten maken tickets spotgoedkoop dankzij wegbezuinigen bemanning


[Vacatures] ZIGT zoekt een Backend Developer 28-03-2024 | 08:26:22
ZIGT is per direct op zoek naar Backend Developer – Hoofddorp


[Vacancies] Serviceplan has a position for a Customer Journey Director 28-03-2024 | 07:16:00
Serviceplan Group Netherlands on behalf of The Marcom Engine is looking for a Customer Journey Director -Fulltime


[Column] Niels Bruinsma (Abovo Maxlead): De kunst van Performance Marketing 27-03-2024 | 12:56:00
Performance marketing was, is en blijft hot en iedereen lijkt het te kunnen. Direct resultaat met minimale investeringen en dus een hoge ROI of ROAS. Zeggen ze...


Shortlist SAN New Kids on the Block 2023 bekend 27-03-2024 | 12:00:00
Aigency, Arfected, Happiness Amsterdam, Prosper & Bloom, Roots Network en Tonny Media zijn genomineerd voor de SAN New Kids on the Block 2023


Nespresso introduceert videoserie: Mandy tot op de bodem 27-03-2024 | 11:56:00
Met de serie wil Nespresso belangrijke, zij het soms minder openlijk besproken, thema’s die Nederlanders en bedrijven bezighouden aan het licht brengen. Met als doel om uiteindelijk samen een positieve impact voor onze wereld en samenleving te realiseren


Pim Kiffen Country Manager Nederland Circula 27-03-2024 | 11:26:00
Circula, aanbieder van employee benefits en onkostenbeheer, heeft Pim Kiffen aangesteld tot Country Manager Nederland


Sizzer ontwikkelt Typisch Deutsch-campagne voor Adidas EM 2024 27-03-2024 | 11:23:56
Voor de Adidas EM 2024 campagne Typisch Deutsch en A Fashion Piece haalde Sizzer de oude Duitse cult hit Major Tom van Peter Schilling onder het stof vandaan en maakte een nieuwe versie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -