Jaargang 4 | editie 7 | 22 februari 2021
 

[Marketing Report | Radio] René Zeedijk (ZIGT) over Fieldlab, Clubhouse en addressable TV

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 16 februari 2021 werden onder meer de test-events van Fieldlab Evenementen besproken.

René: "Een maand geleden hoord ik voor het eerst over Clubhouse. Een social audio only app. Interessant, maar nog niet meegenomen in de uitzending van januari want ik had...

Lees Meer

 

Dept breidt uit met martech agency Byte uit Londen

Digital agency Dept zet haar wereldwijde uitbreiding voort met Byte, een 150-koppige marketing technology agency met kantoren in Londen, New York en Berlijn. Samen versterken de bureaus de end-to-end services voor klanten over de hele wereld.

Het snelgroeiende Byte, gespecialiseerd in AR, campagnes en chatbots, heeft een klantportfolio, bestaande uit onder andere Spotify, ASOS en Just Eat Takeaway. Afgelopen jaar groeide de wereldwijde omzet met 20 procent en voegde het bedrijf...

Lees Meer

 

Brand New Galaxy opent kantoor in Amsterdam voor West-Europese activiteiten

Het snel groeiende en wereldwijd opererende marketing- en technologiebedrijf Brand New Galaxy gaat zijn West-Europese activiteiten vanuit een nieuw kantoor in Amsterdam aansturen.

Hun missie: het bieden van uiterst gespecialiseerd en data geoptimaliseerde oplossingen in e-commerce, het leveren van creatieve content en automation & performance improvement vanuit de Nederlandse hoofdstad. Frank Carvalho, wereldwijd bekroond marketing- en reclameman met internationale... 

Lees Meer

 

[Column] Dennis De Weerd: Why I switched to a Chromebook and never looked back

A few years ago, I switched from a Windows machine to a Mac, which was refreshing. Finally, a device that worked for you and not the other way around. No more patches, anti-virus and dozens of tools to keep the machine in working order. I switched again two years ago, this time from a Mac to a Chromebook and I had the same experience. 

I want to share my experience and why changing operating systems can drive cloud adoption, increase productivity, collaboration and security in your organization, while saving...

Lees Meer

 

GroupM UK joins The Conscious Advertising Network

GroupM UK, WPP’s media investment group, has announced it has become a member of The Conscious Advertising Network (CAN). Launched in 2019, CAN is a UK-based voluntary coalition of over 70 organisations, which share a vision to ensure industry ethics catch up with the technology of modern advertising.

CAN looks to address the lag between the advertising industry’s rapid evolution and industry ethics by establishing six best-practise manifestos encouraging brands, agencies...

Lees Meer

 

 
 

[Column] Thomas Wolters over de rol van data bij Elevator

De vraag is welke rol data spelen binnen je werk. Mijn bedrijf Elevator, onderdeel van MakerStreet, draait om data, dus om maar meteen te beginnen met een wedervraag en tevens droom. Hoe mooi is het als je tegelijk zowel de waardering van de klant als je omzet omhoog weet te krijgen?

Data is natuurlijk al een tijd lang een mooi marketing buzz word, maar je ziet nog steeds grote verschillen in hoe bedrijven hun data gebruiken. Dat begint al bij hoe de data zijn georganiseerd: Worden de data goed opgeslagen? In...

Lees Meer

 

[Forum] Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:

Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

Joyce Lopulalan, Business Development Consultant bij 4orange: "Dit is de vraag die wij juist in deze tijd veel aan nieuwe relaties voorleggen. Want hoewel iedereen inmiddels doordrongen is van het feit dat (eigen) data je op voorsprong zet in de soms heftig concurrerende markt, blijkt het vaak...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] Lemon Scented Tea zoekt een Account Manager 19-03-2024 | 06:46:00
Lemon Scented Tea is per direct op zoek naar Account Manager


Natwerk lanceert campagne tegen (internationale) consolidatieslag creatieve bureaus 18-03-2024 | 23:46:00
Natwerk heeft een campagne gelanceerd voor onafhankelijkheid van zichzelf bij BNR Nieuwsradio en het Financieele Dagblad (FD) en zet zich daarmee af tegen de consolidatieslag en internationalisering van creatieve bureaus


Natwerk ontwikkelt Younited-campagne voor betere work-life balance opdrachtgevers 18-03-2024 | 23:30:00
Younited heeft een door Natwerk ontwikkelde campagne gelanceerd die gericht is op een betere balans tussen werk en de kwaliteit van leven


Creative Media Network (CMN) neemt Retail Republic over 18-03-2024 | 17:06:00
Creative Media Network heeft het creatieve bureau Retail Republic overgenomen. Met deze overname stelt CMN extra verdieping in huis te halen op het gebied van concepting, creatie en strategische communicatie


Lidl Belux kiest iO als digitale partner 18-03-2024 | 16:36:00
Lidl Belux (België en Luxemburg) heeft na een korte en intensieve pitch iO verkozen als partner voor de digitale marketing en campaigning


Marketing Report en Fightclub met AI M100 drie keer genomineerd voor SAN 2023 18-03-2024 | 14:51:00
Als organisator van diverse prijzen in ons vakgebied - Cross Media Awards, Content Marketing Awards, Dutch PR Awards - is Marketing Report niet een partij die zelf cases inzendt voor award shows


[The List] Van Santen Netwerk 18-03-2024 | 12:43:22
Wij zijn een creatief communicatienetwerk. Connectie maken. Verbinden. Samenwerken. Dat zit in ons DNA. Wij organiseren effectieve communicatie


[The List] Cantona 18-03-2024 | 12:32:51
Aan de hand van ons 3 weken / 3 maanden / 3 jaar framework laten we merken groeien in merkbekendheid en omzet.


ClubgeistBVH wordt Clubgeist 18-03-2024 | 11:50:49
Reclamebureau ClubgeistBVH gaat verder als Clubgeist. Dat maakt het bureau bekend via Marketing Report.


Gouden Reiger landt bij Zandbeek en Zuyd 18-03-2024 | 11:32:00
Met de manifestfilm, Het begint met jou, wonnen bureau en opdrachtgever in de categorie effectief en overtuigend


[The List] Lowres Creative Studio 18-03-2024 | 10:37:00
Lowres Creative Studio is een eenmansstudio gespecialiseerd in visuele identiteit


ACE | IM Lounge wordt mediabureau voor Signify Benelux 18-03-2024 | 09:16:14
De samenwerking omvat in 2024 acht B2C- en B2B-verlichtingsmerken van Signify. Hiervoor worden lokale mediastrategieën ontwikkeld


[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager New Business 18-03-2024 | 07:11:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager New Business-Nederland


[Column] Bas Vlugt: Agency at Night 2024 Report! 17-03-2024 | 20:50:00
Op vrijdag 15 maart was de eerste editie van Agency at Night, een feestelijke avond in Rotterdam tijdens welke deelnemende reclamebureaus de deuren openen, geïnspireerd door het al jaren succesvolle AdNight in Amsterdam


[The List] 0930 creative agency 16-03-2024 | 09:01:00
Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de Houthavens Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -