Jaargang 4 | editie 8 | 26 februari 2021
 

[Interview] Birgt Zuurveld (Dorst & Lesser) over content en de belevingswereld van doelgroepen

Birgit Zuurveld is Managing Director bij Dorst & Lesser. Op 16 februari vertelde ze bij Marketing Report over hoe haar social media bureau zich na de klap van de eerste lockdown snel herstelde en nu floreert.

Birgit Zuurveld: "Wij geloven er heilig in dat business doelstellingen middels social kunnen worden behaald. Wat je nodig hebt, is een strategie en content. Zeker de content kan het verschil maken. Die moet inhaken op de belevingswereld van de doelgroep. Dat was altijd al zo maar afgelopen jaar...

Lees Meer

 

Milka lanceert merkpositionering Teder smaakt beter

Chocolademerk Milka start met de merkpositionering Teder smaakt beter. Daarmee wil het merk van chocolade tabletten Nederlanders oproepen vaker te kiezen voor tederheid.

Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door OnePoll in opdracht van Milka, blijkt dat 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. 63 procent laat weten dat een teken van tederheid hen juist gelukkig maakt. Voor het chocolademerk het...

Lees Meer

 

[4orange Case] Allshoes transformeert tot datagedreven marketingonderneming

Een paar jaar geleden was Allshoes, groothandel in veiligheidsschoenen, nog een traditioneel bedrijf met een sterke marktpositie in Nederland én een aantal redelijk succesvolle webshops.

Managing director Michiel van Kempen realiseerde zich dat de sleutel naar écht verdere groei zat in de schat aan klantdata van Allshoes. Maar hoe ontgin je die en voeg je waarde toe? Michiel van Kempen: “Om echt te kunnen innoveren moet je de beste experts van buiten een tijdje in je bedrijf halen...

Lees Meer

 

[Column] Paul Alberts (BrandBase): De 15 helden van Herstel.nl

Ze bestaan, de mensen die met gevaar voor hun zorgvuldig opgebouwde onberispelijke reputatie stelling durven te nemen. Die durven met verrassend goede oplossingen te komen in een tijd waarin er alleen geluisterd wordt naar de harde lockdowners als Marcel Levi, Marion Koopmans en Mark Rutte.

Altijd weer dezelfde IC-artsen in de talkshows, altijd weer dezelfde virologen, altijd dezelfde ziekenhuisbestuurders. Altijd weer het tellen van het aantal ‘Coronadoden’ per dag...

Lees Meer

 

[Interview] Marjolijn Meynen over terug naar de essentie met de Bijenkorf

Marjolijn Meynen is Chief Marketing Office bij de Bijenkorf. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de rol van kunst en cultuur bij de Bijenkorf, door de tijden heen gasten bedienen, duurzaamheid en terug naar de essentie.

Marjolijn Meynen: “De Bijenkorf bestaat 150 jaar en weet al die tijd de principes creativiteit, mensen binden en boeien, innovatie en duurzaamheid telkens in een nieuw jasje te gieten. Je kunt steeds nieuwe vormen vinden door creatief en innovatief te zijn.” “Onze campagne Terug naar de Essentie...

Lees Meer

 

 
 

Willem-Albert Bol CEO Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol gaat na zeven jaar DPG Media vanaf april starten als CEO van Abovo Maxlead. He bedrijf, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is een onafhankelijk marketing- en media-adviesbureau met 230 medewerkers en bestedingen van 200 miljoen euro.

2021 is nog maar net begonnen maar Willem-Albert kandideert zich hiermee nu al nadrukkelijk voor Media Transfer van het Jaar. Willem-Albert Bol startte in 2014 bij DPG Media, voorheen de Persgroep. Daar had hij diverse...

Lees Meer

 

[Column] Aldo Breed: Kiesjefolders.nl zet flinke stappen in crossmediaal datadriven adverteren

Offline adverteren gaat zich verder ontwikkelen van een op de massa gerichte aanpak naar een geïntegreerde, data driven en crossmediale aanpak.

Wij willen in 2021 met onze data, en vooral gecombineerd met data van anderen/adverteerders, weer een flinke stap zetten om effectief en datagericht consumenten te bereiken; gesegmenteerd en crossmediaal met funnels over on- en offline media heen. Door de coronacrisis hebben wij onze ambities op gebied van crossmediale inzet van data versneld...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -