Jaargang 4 | editie 8 | 26 februari 2021 |
|
Birgit Zuurveld is Managing Director bij Dorst & Lesser. Op 16 februari vertelde ze bij Marketing Report over hoe haar social media bureau zich na de klap van de eerste lockdown snel herstelde en nu floreert.
Birgit Zuurveld: "Wij geloven er heilig in dat business doelstellingen middels social kunnen worden behaald. Wat je nodig hebt, is een strategie en content. Zeker de content kan het verschil maken. Die moet inhaken op de belevingswereld van de doelgroep. Dat was altijd al zo maar afgelopen jaar...
|
|
|
|
Chocolademerk Milka start met de merkpositionering Teder smaakt beter. Daarmee wil het merk van chocolade tabletten Nederlanders oproepen vaker te kiezen voor tederheid.
Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door OnePoll in opdracht van Milka, blijkt dat 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. 63 procent laat weten dat een teken van tederheid hen juist gelukkig maakt. Voor het chocolademerk het...
|
|
|
|
Een paar jaar geleden was Allshoes, groothandel in veiligheidsschoenen, nog een traditioneel bedrijf met een sterke marktpositie in Nederland én een aantal redelijk succesvolle webshops.
Managing director Michiel van Kempen realiseerde zich dat de sleutel naar écht verdere groei zat in de schat aan klantdata van Allshoes. Maar hoe ontgin je die en voeg je waarde toe? Michiel van Kempen: “Om echt te kunnen innoveren moet je de beste experts van buiten een tijdje in je bedrijf halen...
|
|
|
|
Ze bestaan, de mensen die met gevaar voor hun zorgvuldig opgebouwde onberispelijke reputatie stelling durven te nemen. Die durven met verrassend goede oplossingen te komen in een tijd waarin er alleen geluisterd wordt naar de harde lockdowners als Marcel Levi, Marion Koopmans en Mark Rutte.
Altijd weer dezelfde IC-artsen in de talkshows, altijd weer dezelfde virologen, altijd dezelfde ziekenhuisbestuurders. Altijd weer het tellen van het aantal ‘Coronadoden’ per dag...
|
|
|
|
Marjolijn Meynen is Chief Marketing Office bij de Bijenkorf. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de rol van kunst en cultuur bij de Bijenkorf, door de tijden heen gasten bedienen, duurzaamheid en terug naar de essentie.
Marjolijn Meynen: “De Bijenkorf bestaat 150 jaar en weet al die tijd de principes creativiteit, mensen binden en boeien, innovatie en duurzaamheid telkens in een nieuw jasje te gieten. Je kunt steeds nieuwe vormen vinden door creatief en innovatief te zijn.” “Onze campagne Terug naar de Essentie...
|
|
|
|
Willem-Albert Bol gaat na zeven jaar DPG Media vanaf april starten als CEO van Abovo Maxlead. He bedrijf, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is een onafhankelijk marketing- en media-adviesbureau met 230 medewerkers en bestedingen van 200 miljoen euro.
2021 is nog maar net begonnen maar Willem-Albert kandideert zich hiermee nu al nadrukkelijk voor Media Transfer van het Jaar. Willem-Albert Bol startte in 2014 bij DPG Media, voorheen de Persgroep. Daar had hij diverse...
|
|
|
|
Offline adverteren gaat zich verder ontwikkelen van een op de massa gerichte aanpak naar een geïntegreerde, data driven en crossmediale aanpak.
Wij willen in 2021 met onze data, en vooral gecombineerd met data van anderen/adverteerders, weer een flinke stap zetten om effectief en datagericht consumenten te bereiken; gesegmenteerd en crossmediaal met funnels over on- en offline media heen. Door de coronacrisis hebben wij onze ambities op gebied van crossmediale inzet van data versneld...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|