Jaargang 4 | editie 8 | 26 februari 2021
 

[Interview] Birgt Zuurveld (Dorst & Lesser) over content en de belevingswereld van doelgroepen

Birgit Zuurveld is Managing Director bij Dorst & Lesser. Op 16 februari vertelde ze bij Marketing Report over hoe haar social media bureau zich na de klap van de eerste lockdown snel herstelde en nu floreert.

Birgit Zuurveld: "Wij geloven er heilig in dat business doelstellingen middels social kunnen worden behaald. Wat je nodig hebt, is een strategie en content. Zeker de content kan het verschil maken. Die moet inhaken op de belevingswereld van de doelgroep. Dat was altijd al zo maar afgelopen jaar...

Lees Meer

 

Milka lanceert merkpositionering Teder smaakt beter

Chocolademerk Milka start met de merkpositionering Teder smaakt beter. Daarmee wil het merk van chocolade tabletten Nederlanders oproepen vaker te kiezen voor tederheid.

Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door OnePoll in opdracht van Milka, blijkt dat 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. 63 procent laat weten dat een teken van tederheid hen juist gelukkig maakt. Voor het chocolademerk het...

Lees Meer

 

[4orange Case] Allshoes transformeert tot datagedreven marketingonderneming

Een paar jaar geleden was Allshoes, groothandel in veiligheidsschoenen, nog een traditioneel bedrijf met een sterke marktpositie in Nederland én een aantal redelijk succesvolle webshops.

Managing director Michiel van Kempen realiseerde zich dat de sleutel naar écht verdere groei zat in de schat aan klantdata van Allshoes. Maar hoe ontgin je die en voeg je waarde toe? Michiel van Kempen: “Om echt te kunnen innoveren moet je de beste experts van buiten een tijdje in je bedrijf halen...

Lees Meer

 

[Column] Paul Alberts (BrandBase): De 15 helden van Herstel.nl

Ze bestaan, de mensen die met gevaar voor hun zorgvuldig opgebouwde onberispelijke reputatie stelling durven te nemen. Die durven met verrassend goede oplossingen te komen in een tijd waarin er alleen geluisterd wordt naar de harde lockdowners als Marcel Levi, Marion Koopmans en Mark Rutte.

Altijd weer dezelfde IC-artsen in de talkshows, altijd weer dezelfde virologen, altijd dezelfde ziekenhuisbestuurders. Altijd weer het tellen van het aantal ‘Coronadoden’ per dag...

Lees Meer

 

[Interview] Marjolijn Meynen over terug naar de essentie met de Bijenkorf

Marjolijn Meynen is Chief Marketing Office bij de Bijenkorf. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de rol van kunst en cultuur bij de Bijenkorf, door de tijden heen gasten bedienen, duurzaamheid en terug naar de essentie.

Marjolijn Meynen: “De Bijenkorf bestaat 150 jaar en weet al die tijd de principes creativiteit, mensen binden en boeien, innovatie en duurzaamheid telkens in een nieuw jasje te gieten. Je kunt steeds nieuwe vormen vinden door creatief en innovatief te zijn.” “Onze campagne Terug naar de Essentie...

Lees Meer

 

 
 

Willem-Albert Bol CEO Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol gaat na zeven jaar DPG Media vanaf april starten als CEO van Abovo Maxlead. He bedrijf, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is een onafhankelijk marketing- en media-adviesbureau met 230 medewerkers en bestedingen van 200 miljoen euro.

2021 is nog maar net begonnen maar Willem-Albert kandideert zich hiermee nu al nadrukkelijk voor Media Transfer van het Jaar. Willem-Albert Bol startte in 2014 bij DPG Media, voorheen de Persgroep. Daar had hij diverse...

Lees Meer

 

[Column] Aldo Breed: Kiesjefolders.nl zet flinke stappen in crossmediaal datadriven adverteren

Offline adverteren gaat zich verder ontwikkelen van een op de massa gerichte aanpak naar een geïntegreerde, data driven en crossmediale aanpak.

Wij willen in 2021 met onze data, en vooral gecombineerd met data van anderen/adverteerders, weer een flinke stap zetten om effectief en datagericht consumenten te bereiken; gesegmenteerd en crossmediaal met funnels over on- en offline media heen. Door de coronacrisis hebben wij onze ambities op gebied van crossmediale inzet van data versneld...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Vacatures] DPG Media zoekt een Eindredacteur Tweakers 26-04-2024 | 12:01:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Eindredacteur Tweakers -Amsterdam


DDB en Lexus parkeren flagship store in P.C. Hooftstraat 26-04-2024 | 12:00:00
Mensen stonden deze week verbijsterd te kijken bij de onthulling van de showroom van Lexus, die vlak voor de winkelpanden van Amsterdam werd geparkeerd.


Teads hoogste nieuwe binnenkomer Emerce 100 2024 26-04-2024 | 11:40:23
Internationaal mediaplatform Teads is de hoogste nieuwe binnenkomer in de Emerce 100 van 2024


[Vacatures] DPG Media zoekt een Berichtenredacteur AD Regiotitels 26-04-2024 | 11:38:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Berichtenredacteur AD Regiotitels -Rotterdam


[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Journalist - Redactie Zuid 26-04-2024 | 11:09:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Online Journalist - Redactie Zuid -Tilburg 


Abovo is verkozen tot nummer 1 media- en tradingdeskbureau Emerce100 26-04-2024 | 10:59:15
In het gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau


[Vacatures] DPG Media zoekt een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg) 26-04-2024 | 10:51:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Chef Redactie Brabants Dagblad (Tilburg)


Viduate beste video-bureau Emerce100 26-04-2024 | 10:46:02
Viduate wist zes en een half van de zeven sterren te bemachtigen in de categorie ‘Videobureaus’ en pakt daarmee de eerste plaats in deze categorie


EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne 26-04-2024 | 10:14:13
Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast".


[Merken100] Maartje Bersi (SNS): Als merkmarketeer kijk ik vooral naar de factoren die de merkkracht bepalen 26-04-2024 | 08:45:39
SNS Bank is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Maartje Bersi, Brand & Communications Manager bij de SNS Bank.


Marketing Report lanceert reclamebureau database The List 25-04-2024 | 14:42:36
Marketing Report lanceert een reclamebureau-database. Alle bureaus in Nederland kunnen zich gratis registreren.


Sander Pluijm Director Content Strategy bij AM Beyond* 25-04-2024 | 14:31:28
Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM.


Titus Eikelboom partner bij DropOuts 25-04-2024 | 14:17:00
Samen met Antoinette de Ridder wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich onder meer zal richten op new business development en strategie.


Mattel en Heinz lanceren limited edition Classic Barbiecue-saus 25-04-2024 | 12:13:00
Mattel heeft samengewerkt met Heinz om de limited edition Heinz Classic Barbiecue-saus te lanceren, beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Spanje.


BureauBranded ontwikkelt full-funnel campagne voor Microsoft 25-04-2024 | 11:54:00
BureauBranded nam interviews af, schreef alle scripts en begeleidde het productieproces van begin tot eind in nauwe samenwerking met producent Lukkien



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -