Jaargang 4 | editie 8 | 26 februari 2021
 

[Interview] Birgt Zuurveld (Dorst & Lesser) over content en de belevingswereld van doelgroepen

Birgit Zuurveld is Managing Director bij Dorst & Lesser. Op 16 februari vertelde ze bij Marketing Report over hoe haar social media bureau zich na de klap van de eerste lockdown snel herstelde en nu floreert.

Birgit Zuurveld: "Wij geloven er heilig in dat business doelstellingen middels social kunnen worden behaald. Wat je nodig hebt, is een strategie en content. Zeker de content kan het verschil maken. Die moet inhaken op de belevingswereld van de doelgroep. Dat was altijd al zo maar afgelopen jaar...

Lees Meer

 

Milka lanceert merkpositionering Teder smaakt beter

Chocolademerk Milka start met de merkpositionering Teder smaakt beter. Daarmee wil het merk van chocolade tabletten Nederlanders oproepen vaker te kiezen voor tederheid.

Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door OnePoll in opdracht van Milka, blijkt dat 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. 63 procent laat weten dat een teken van tederheid hen juist gelukkig maakt. Voor het chocolademerk het...

Lees Meer

 

[4orange Case] Allshoes transformeert tot datagedreven marketingonderneming

Een paar jaar geleden was Allshoes, groothandel in veiligheidsschoenen, nog een traditioneel bedrijf met een sterke marktpositie in Nederland én een aantal redelijk succesvolle webshops.

Managing director Michiel van Kempen realiseerde zich dat de sleutel naar écht verdere groei zat in de schat aan klantdata van Allshoes. Maar hoe ontgin je die en voeg je waarde toe? Michiel van Kempen: “Om echt te kunnen innoveren moet je de beste experts van buiten een tijdje in je bedrijf halen...

Lees Meer

 

[Column] Paul Alberts (BrandBase): De 15 helden van Herstel.nl

Ze bestaan, de mensen die met gevaar voor hun zorgvuldig opgebouwde onberispelijke reputatie stelling durven te nemen. Die durven met verrassend goede oplossingen te komen in een tijd waarin er alleen geluisterd wordt naar de harde lockdowners als Marcel Levi, Marion Koopmans en Mark Rutte.

Altijd weer dezelfde IC-artsen in de talkshows, altijd weer dezelfde virologen, altijd dezelfde ziekenhuisbestuurders. Altijd weer het tellen van het aantal ‘Coronadoden’ per dag...

Lees Meer

 

[Interview] Marjolijn Meynen over terug naar de essentie met de Bijenkorf

Marjolijn Meynen is Chief Marketing Office bij de Bijenkorf. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de rol van kunst en cultuur bij de Bijenkorf, door de tijden heen gasten bedienen, duurzaamheid en terug naar de essentie.

Marjolijn Meynen: “De Bijenkorf bestaat 150 jaar en weet al die tijd de principes creativiteit, mensen binden en boeien, innovatie en duurzaamheid telkens in een nieuw jasje te gieten. Je kunt steeds nieuwe vormen vinden door creatief en innovatief te zijn.” “Onze campagne Terug naar de Essentie...

Lees Meer

 

 
 

Willem-Albert Bol CEO Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol gaat na zeven jaar DPG Media vanaf april starten als CEO van Abovo Maxlead. He bedrijf, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is een onafhankelijk marketing- en media-adviesbureau met 230 medewerkers en bestedingen van 200 miljoen euro.

2021 is nog maar net begonnen maar Willem-Albert kandideert zich hiermee nu al nadrukkelijk voor Media Transfer van het Jaar. Willem-Albert Bol startte in 2014 bij DPG Media, voorheen de Persgroep. Daar had hij diverse...

Lees Meer

 

[Column] Aldo Breed: Kiesjefolders.nl zet flinke stappen in crossmediaal datadriven adverteren

Offline adverteren gaat zich verder ontwikkelen van een op de massa gerichte aanpak naar een geïntegreerde, data driven en crossmediale aanpak.

Wij willen in 2021 met onze data, en vooral gecombineerd met data van anderen/adverteerders, weer een flinke stap zetten om effectief en datagericht consumenten te bereiken; gesegmenteerd en crossmediaal met funnels over on- en offline media heen. Door de coronacrisis hebben wij onze ambities op gebied van crossmediale inzet van data versneld...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Natwerk lanceert campagne tegen (internationale) consolidatieslag creatieve bureaus 18-03-2024 | 23:46:00
Natwerk heeft een campagne gelanceerd voor onafhankelijkheid van zichzelf bij BNR Nieuwsradio en het Financieele Dagblad (FD) en zet zich daarmee af tegen de consolidatieslag en internationalisering van creatieve bureaus


Natwerk ontwikkelt Younited-campagne voor betere work-life balance opdrachtgevers 18-03-2024 | 23:30:00
Younited heeft een door Natwerk ontwikkelde campagne gelanceerd die gericht is op een betere balans tussen werk en de kwaliteit van leven


Creative Media Network (CMN) neemt Retail Republic over 18-03-2024 | 17:06:00
Creative Media Network heeft het creatieve bureau Retail Republic overgenomen. Met deze overname stelt CMN extra verdieping in huis te halen op het gebied van concepting, creatie en strategische communicatie


Lidl Belux kiest iO als digitale partner 18-03-2024 | 16:36:00
Lidl Belux (België en Luxemburg) heeft na een korte en intensieve pitch iO verkozen als partner voor de digitale marketing en campaigning


Marketing Report en Fightclub met AI M100 drie keer genomineerd voor SAN 2023 18-03-2024 | 14:51:00
Als organisator van diverse prijzen in ons vakgebied - Cross Media Awards, Content Marketing Awards, Dutch PR Awards - is Marketing Report niet een partij die zelf cases inzendt voor award shows


[The List] Van Santen Netwerk 18-03-2024 | 12:43:22
Wij zijn een creatief communicatienetwerk. Connectie maken. Verbinden. Samenwerken. Dat zit in ons DNA. Wij organiseren effectieve communicatie


[The List] Cantona 18-03-2024 | 12:32:51
Aan de hand van ons 3 weken / 3 maanden / 3 jaar framework laten we merken groeien in merkbekendheid en omzet.


ClubgeistBVH wordt Clubgeist 18-03-2024 | 11:50:49
Reclamebureau ClubgeistBVH gaat verder als Clubgeist. Dat maakt het bureau bekend via Marketing Report.


Gouden Reiger landt bij Zandbeek en Zuyd 18-03-2024 | 11:32:00
Met de manifestfilm, Het begint met jou, wonnen bureau en opdrachtgever in de categorie effectief en overtuigend


[The List] Lowres Creative Studio 18-03-2024 | 10:37:00
Lowres Creative Studio is een eenmansstudio gespecialiseerd in visuele identiteit


ACE | IM Lounge wordt mediabureau voor Signify Benelux 18-03-2024 | 09:16:14
De samenwerking omvat in 2024 acht B2C- en B2B-verlichtingsmerken van Signify. Hiervoor worden lokale mediastrategieën ontwikkeld


[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager New Business 18-03-2024 | 07:11:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager New Business-Nederland


[Column] Bas Vlugt: Agency at Night 2024 Report! 17-03-2024 | 20:50:00
Op vrijdag 15 maart was de eerste editie van Agency at Night, een feestelijke avond in Rotterdam tijdens welke deelnemende reclamebureaus de deuren openen, geïnspireerd door het al jaren succesvolle AdNight in Amsterdam


[The List] 0930 creative agency 16-03-2024 | 09:01:00
Wij zijn een creatief bureau gevestigd in de Houthavens Amsterdam. Onze filosofie? RISE AND SHINE! Klanten helpen groeien EN ze in de spotlight zetten met creatief en verrassend werk


iO ontwikkelt platform voor Doyen Auto voor digitale transformatie 15-03-2024 | 16:44:00
iO heeft een digitaal platform ontwikkeld voor Doyen auto zodat een digitale omgeving ontstaat die hun merkensites zal huisvesten en onderling verbinden



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -