Jaargang 13 | editie 6 | 12 februari 2021 |
|
Landelijke outdoorcampagne van McDonald's op het abri-netwerk van Exterion Media. Op de foto locatie Den Haag | week 5 2021
|
De Nederlandse Publieke Omroep start een commerciële afdeling die zich bezig zal houden met strategische bestaande en aankomende samenwerkingen.
Deze afdeling komt naast de twee bestaande organisatieonderdelen die zich met de commerciële exploitatie van NPO-content bezig houden en staat los van de STER die de reclame-exploitatie van de NPO-zendtijd verzorgt. De afdeling distributie tracht omzet te genereren uit de distributie van de NPO-zenders en de afdeling NPO...
|
|
|
|
SBS6 presenteert het langste dansspektakel ooit, live op de Nederlandse televisie. Tijdens De Dansmarathon dansen honderd koppels op de muziek van bekende dj’s en artiesten. Slechts één koppel wint een enorme geldprijs… Als de omstandigheden het toelaten, is het evenement deze herfst te zien bij SBS6.
De loodzware wedstrijd start met honderd koppels. De muziek is opzwepend en de sfeer uitgelaten, maar vijftig uur achter elkaar dansen met slechts een paar korte...
|
|
|
|
Marc Reineman is Sales Director bij de NDC mediagroep. Het grote regionale mediabedrijf is gevestigd in het noorden van het land en heeft roots die teruggaan tot 1752. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over het crossmediale bedrijf met drie dagbladtitels, 38 weekbladen, 6 digitale platforms en 15 events.
“Met ons portfolio bereiken we 81 procent van de 2 miljoen mensen die in de regio boven Zwolle wonen. We hebben zo’n 14.000 zakelijke klanten. Trendship is het grootste...
|
|
|
|
KPN is gestopt met adresseerbare reclame. Talpa Network blijft daar wel in geloven. In samenwerking met Talpa Network werd bij KPN de mogelijkheid geboden om op SBS6, Net5, Veronica en SBS9 via profielen te adverteren bij de klanten met interactieve tv die akkoord gingen met de opt-in.
De profielen werden samengesteld op basis van kijkgedrag en gegevens als adres, leeftijd, geslacht en het soort zenderpakket Daarbij werden profielen gekoppeld aan...
|
|
|
|
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Milou Turpijn, hoofdredacteur van Women’s Health.
Dag Milou, kun jij Women’s Health introduceren?
Women’s Health is het snelst groeiende internationale health-magazine in de wereld. Women’s Health wordt in meer dan 15 landen uitgegeven en bereikt maandelijks internationaal meer dan 15 miljoen lezers. Ook in...
|
|
|
|
Alphabet is in Australië, Argentinië en het Verenigd Koninkrijk gestart met het nieuwsplatform News Showcase waarbij nieuwsuitgevers betaald worden. De moedermaatschappij van Google, hoopt dat de aangekondigde wetgeving er niet komt.
Daarbij zou Google verplicht moeten betalen voor het doorlinken naar Australische nieuwsartikelen. Google dreigde eerder Australië te verlaten. Showcase News werd in 2020 al in een aantal andere landen gelanceerd...
|
|
|
|
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle.
Dag Hilmar, kun jij Libelle introduceren?
Zeker, ik zeg altijd: Libelle is zoveel meer dan hét grootste vrouwenblad van Nederland. Het is een prachtig oer-Hollands mediamerk met een historie en een kracht die alle andere titels overstijgt. Het engagement met de...
|
|
|
|
Mediahuis lanceert Mediahuis Connect; een mediacombinatie van De Telegraaf en alle onder de Mediahuis Groep vallende Nederlandse regionale merken.
Hiermee biedt Mediahuis adverteerders het gemak om in een keer, via één centraal loket, de verbinding te maken met heel Nederland. Met één landelijk dagblad, 9 regionale dagbladen, 44 lokale nieuwsbladen en huis-aan-huiskranten en meer dan 85 digitale platforms biedt Mediahuis...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
The Great Unbundling - A Presentation
Via lezer Paul (dank!) deze tip. Een prachtige presentatie van 134 super interessante slides met heel veel data over de tweede 50 jaar waarin technologie in steeds toenemende mate ons leven bepaalt. Over de versnelde acceptatie van technologie door corona, over de totale make-over retail...
|
|
|
|
Vanwege de globale lockdown is de online activiteit enorm gestegen. Hierdoor is de verwachting dat veel meer bedrijven gaan investeren in branded content in 2021. Deze manier van adverteren biedt merken de mogelijkheid om de brand purpose te delen met het grote publiek. Waarom is het delen van deze brand purpose nu belangrijker dan ooit?
Covid-19 heeft onze prioriteiten enorm veranderd: hoe we werken, omgaan met de mensen om ons heen, hoe we onze tijd en geld besteden. Zeker Generatie Z heeft hier een sterke mening over. Volgens het rapport van Story...
|
|
|
|
Als contentmanager bedenk en ontwikkel je crossmediale content voor diverse klanten. Van het opstellen van heldere briefings tot en met de uitvoering en coördinatie van de dagelijkse producties van het (freelance) contentteam.
Je schrijft, redigeert en optimaliseert content op basis van briefings en kpi’s. Je schrijft commerciële teksten en past je SEO-kennis toe om efficiënte teksten te produceren. Je werkt samen met het vorm- en designteam, bewaakt de...
|
|
|
|
MeMo² heeft de afgelopen jaren flink wat stof doen opwaaien op het gebied van media en marketing. Zo hebben we verschillende (internationale) onderscheidingen mogen ontvangen. Zijn we marktonderzoeksbureau van het jaar geworden, hebben we een internationale prijs gewonnen voor Best Innovation.
Afgelopen jaar was een jaar dat vooral te omschrijven valt als anders, maar MeMo² heeft dankzij haar innovatieve marktonderzoekstool THX. (te downloaden in de verschillende app stores) weer een flinke stap gemaakt en blijft hiermee vooruitlopen op de rest van de markt...
|
|
|
|
Binnen het Marketing en Content team zijn we op zoek naar een Social Content Producer. Het Marketing en Content team van Talpa TV is verantwoordelijk voor álles wat je online ziet van de zenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9.
We bedenken/cureren alle online content voor merk & tv-programma’s; van een teaser op Facebook en Instagram tot een online serie op YouTube. En we bedenken het niet alleen, maar maken het ook...
|
|
|
|
Organiseer jij ons volgende (online) personeelsevent? Maak jij jouw collega’s enthousiast over de aanstaande nieuwbouw? En denk jij graag mee over hoe interne communicatie nog beter bij kan dragen aan het behalen van de doelstellingen van DPG Media? Dan zijn we op zoek naar jou! DPG Media zoekt namelijk een adviseur interne communicatie!
Wat ga je doen?
DPG Media informeert, inspireert en entertaint haar consumenten met al haar mooie merken. Belangrijke waarden in onze organisatie zijn onder andere ondernemerschap en samenwerken. Jij maakt, samen...
|
|
|
|
Blauw Gras is op zoek naar een Video Producer! De regelaar der regelaars. Iemand die meeloopt in het complete proces van briefing, budgettering, planning, pre-productie, tot oplevering.
Denk aan het voorbereiden van shoots, crew samenstellen, research doen, castings uitzetten, locaties scouten, etc. Jij vindt het heerlijk om in de telefoon te klimmen en allerlei zaken te regelen. Je krijgt een kick als het lukt zaken geregeld krijgt. You get shit done...
|
|
|
|
The past 10 years, technology has transformed the world. And yet companies lost the true connection and their ability to stand out as a brand. To stand out and stay ahead, at Ace we believe companies need to transform into Connected Brands. Because Connected brands are today’s most valuable businesses.
So, what makes these brands so valuable, and what then defines a Connected Brand. And lastly, but maybe more importantly what does it take for your brand to become tomorrow’s Connected Brand. So, let’s connect...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|