Jaargang 4 | editie 6 | 15 februari 2021
 

Jeroen de Bakker managing partner branded podcast bureau Airborne

Jeroen de Bakker wordt de nieuwe managing partner van Airborne, het bureau dat podcast-formats ontwikkelt en produceert voor merkadverteerders. De Bakker gaat samen met co-founder en creative director Marvin Jacobs het bureau leiden.

Airborne werkt voor A-merken zoals Rituals, ANWB en het Rijksmuseum. Dit werk werd bekroond met awards op het gebied van creativiteit en effectiviteit. Met de komst van Jeroen wordt de marktpositie van Airborne in de snel groeiende digitale audiomarkt verder uitgebouwd...

Lees Meer

 
[Column] Linda Janssen (Unplugged): Om te zorgen dat klanten blijven, moet je begrijpen wat hen drijft

Als marketeer, designer of onderzoeker is de wereld van morgen je dagelijkse uitdaging. En die wereld wordt steeds digitaler. Nu meer dan ooit zelfs. En dat heeft positieve en negatieve kanten.

Het is enerzijds vaak onze enige manier om in verbinding te staan met familie en vrienden, anderzijds is juist nu zo duidelijk geworden dat we meer willen, namelijk echte en zinvolle, menselijke ervaringen. Gekluisterd aan onze laptops, met dagen zonder enige afwisseling beseffen we ons: veel van wat ons mens maakt is verdwenen...

Lees Meer

 
Lukkien verkent de grenzen van licht en donker voor Rituals

De grenzen van licht en donker verkennen. Dat deed fotograaf Mark Ebbeng om de rijke, luxe sfeer van Rituals neer te zetten. Voor de slices of life en de modelfotografie werkte hij met lange schaduwen, warm licht, koud licht en edgy contrasten...

Lees Meer

 

NIVEA introduceert Care for human touch to inspire togetherness

Care for human touch to inspire togetherness is de slogan en brand purpoose die NIVEA de komende vier jaar inzet voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen.

Uit wereldwijd onderzoek van NIVEA blijkt dat de helft van de mensen zich tijdens de pandemie eenzamer voelt dan ooit. In de aanloop naar 2025 trekt het merk 20 miljoen euro uit om bij te dragen aan bewustwording over het belang van menselijke aanraking. #CareForHumanTouch...

Lees Meer

 

Intracto Group neemt Mia Interactive over

Intracto Group heeft het Antwerpse bureau Mia Interactive overgenomen. Het bureau telt 20 experts in strategie, web development en online marketing. Door de overname van Mia Interactive wordt Intracto Group meteen ook de grootste partner van Hubspot in België.

Intracto Group bouwt een geïntegreerd full-service bureau en wil voor haar klanten dé partner zijn, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie. End-to-end ontzorging van klanten steeds...

Lees Meer

 
 


 
 
 
 

[Forum] Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:

Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

Joyce Lopulalan, Business Development Consultant bij 4orange: "Dit is de vraag die wij juist in deze tijd veel aan nieuwe relaties voorleggen. Want hoewel iedereen inmiddels doordrongen is van het feit dat (eigen) data je op...

Lees Meer

 

Virtual sessions about connected branding: Two Cents of Ace

The past 10 years, technology has transformed the world. And yet companies lost the true connection and their ability to stand out as a brand. To stand out and stay ahead, at Ace we believe companies need to transform into Connected Brands. Because Connected brands are today’s most valuable businesses.

So, what makes these brands so valuable, and what then defines a Connected Brand. And lastly, but maybe more importantly what does it take for your brand to become tomorrow’s Connected Brand. So, let’s connect...

Lees Meer

 
[Marketing Report - 15 februari] Marjolijn Meynen, Pieter Kop, Ries Bokken en Birgit Zuurveld

Luister dinsdag 15 februari om 18:00 uur - een half uur eerder dus, vanwege de avondklok - naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Business Development Director bij mediabureau ZIGT...

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

[Interview] Birgt Zuurveld (Dorst & Lesser) over content en de belevingswereld van doelgroepen 24-02-2021 | 17:12:00
Birgit Zuurveld is Managing Director bij Dorst & Lesser. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over hoe haar social media bureau zich na de klap van de eerste lockdown snel herstelde en nu floreert


[Column] Paul Alberts (BrandBase): De 15 helden van Herstel.nl 24-02-2021 | 13:28:00
Risico gestuurd beleid is de oplossing. Dat is wat ze in Scandinavië en dan met name Zweden doen. Daar is er geen lockdown, daar zijn de scholen en de winkels open. Daar scheren ze niet iedereen over 1 kam, daar worden kwetsbaren beschermd en jongeren vrij gelaten


Milka lanceert merkpositionering Teder smaakt beter 24-02-2021 | 12:41:00
Chocolademerk Milka start met de merkpositionering Teder smaakt beter. Daarmee wil het merk Nederlanders oproepen vaker te kiezen voor tederheid. Milka heeft een limited edition Milka-reep op de markt gebracht waarmee met verschillende blokjes chocolade een tedere boodschap gemaakt kan worden


Willem-Albert Bol CEO Abovo Maxlead 23-02-2021 | 07:58:00
Willem-Albert Bol gaat na zeven jaar DPG Media vanaf april starten als CEO van Abovo Maxlead. Het bedrijf, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest, is een onafhankelijk marketing- en media-adviesbureau met 230 medewerkers en bestedingen van 200 miljoen euro


[Column] Rogier Bruggeman over de rol van data bij ZIGT 22-02-2021 | 15:05:53
Wat gaat ZIGT dit jaar doen met data? Dat is natuurlijk een brede vraag. ZIGT is een datagedreven organisatie. Onze klantadviezen zijn in belangrijke mate gebaseerd op data. Onderzoeksdata, marktdata en bovenal klantdata


[Interview] Marjolijn Meynen over terug naar de essentie met de Bijenkorf 22-02-2021 | 14:27:00
Marjolijn Meynen is Chief Marketing Office bij de Bijenkorf. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de rol van kunst en cultuur bij de Bijenkorf, door de tijden heen gasten bedienen, duurzaamheid en terug naar de essentie


Duchenne Data Platform en MakerLab slaan handen ineen 22-02-2021 | 10:59:21
Makerlab, onderdeel van MakerStreet, heeft zich verbonden aan het platform Duchenne Data Platform. Experiment designer Jip Warendorf houdt zich pro bono bezig met doorontwikkeling van het platform, bedoeld als informatietrefpunt voor de ziekte van Duchenne


GoSpooky social-bureau van Autodrop 18-02-2021 | 16:06:00
Social-first marketing bureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau is aangesteld om een socialmediastrategie te bedenken voor het snoepmerk, waarbij de focus ligt op het ontwikkelen van een onderscheidend merkkarakter


Code d’Azur benoemt Massimo Meijer tot Design Director 18-02-2021 | 14:17:00
Digital brand & experience bureau Code d’Azur heeft Massimo Meijer benoemd tot Design Director. Massimo Meijer zal in nauwe samenwerking met Design Director Priscilla de Gier, leiding geven aan het design team van het bureau


[Column] Thomas Wolters over de rol van data bij Elevator 18-02-2021 | 12:43:00
Hoe mooi is het als je tegelijk zowel de waardering van de klant als je omzet omhoog weet te krijgen?


Dept breidt uit met martech agency Byte uit Londen 18-02-2021 | 09:42:07
Digital agency Dept zet haar wereldwijde uitbreiding voort met Byte, een 150-koppige marketing technology agency met kantoren in Londen, New York en Berlijn. Samen versterken de bureaus de end-to-end services voor klanten over de hele wereld


Mindshare.Greenhouse benoemt Joost Geurtsen tot Content+ Lead 17-02-2021 | 17:34:00
Joost Geurtsen is per 1 februari 2021 aangesteld als Content+ Lead van Mindshare.Greenhouse. Hiermee kan dit team op volle sterkte branded content en brand publishing-adviezen en - projecten voor haar klanten te realiseren


Renoon lanceert duurzaam online modeplatform via app en website 17-02-2021 | 17:10:00
Renoon heeft een modeplatform gelanceerd via een website en app waarop klanten winkelen op basis van persoonlijke stijl en waarden. De kern van het platform is duurzaamheid en mode


DA kiest voor ZIGT 17-02-2021 | 16:11:00
ZIGT is sinds 1 januari 2021 het mediabureau van DA. ZIGT verzorgt daarbij voortaan de mediastrategie, planning, inkoop en de executie voor drogisterijketen


[Marketing Report | Radio] René Zeedijk (ZIGT) over Fieldlab, Clubhouse en addressable TV 17-02-2021 | 15:14:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -