Jaargang 4 | editie 6 | 15 februari 2021
 

Jeroen de Bakker managing partner branded podcast bureau Airborne

Jeroen de Bakker wordt de nieuwe managing partner van Airborne, het bureau dat podcast-formats ontwikkelt en produceert voor merkadverteerders. De Bakker gaat samen met co-founder en creative director Marvin Jacobs het bureau leiden.

Airborne werkt voor A-merken zoals Rituals, ANWB en het Rijksmuseum. Dit werk werd bekroond met awards op het gebied van creativiteit en effectiviteit. Met de komst van Jeroen wordt de marktpositie van Airborne in de snel groeiende digitale audiomarkt verder uitgebouwd...

Lees Meer

 
[Column] Linda Janssen (Unplugged): Om te zorgen dat klanten blijven, moet je begrijpen wat hen drijft

Als marketeer, designer of onderzoeker is de wereld van morgen je dagelijkse uitdaging. En die wereld wordt steeds digitaler. Nu meer dan ooit zelfs. En dat heeft positieve en negatieve kanten.

Het is enerzijds vaak onze enige manier om in verbinding te staan met familie en vrienden, anderzijds is juist nu zo duidelijk geworden dat we meer willen, namelijk echte en zinvolle, menselijke ervaringen. Gekluisterd aan onze laptops, met dagen zonder enige afwisseling beseffen we ons: veel van wat ons mens maakt is verdwenen...

Lees Meer

 
Lukkien verkent de grenzen van licht en donker voor Rituals

De grenzen van licht en donker verkennen. Dat deed fotograaf Mark Ebbeng om de rijke, luxe sfeer van Rituals neer te zetten. Voor de slices of life en de modelfotografie werkte hij met lange schaduwen, warm licht, koud licht en edgy contrasten...

Lees Meer

 

NIVEA introduceert Care for human touch to inspire togetherness

Care for human touch to inspire togetherness is de slogan en brand purpoose die NIVEA de komende vier jaar inzet voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen.

Uit wereldwijd onderzoek van NIVEA blijkt dat de helft van de mensen zich tijdens de pandemie eenzamer voelt dan ooit. In de aanloop naar 2025 trekt het merk 20 miljoen euro uit om bij te dragen aan bewustwording over het belang van menselijke aanraking. #CareForHumanTouch...

Lees Meer

 

Intracto Group neemt Mia Interactive over

Intracto Group heeft het Antwerpse bureau Mia Interactive overgenomen. Het bureau telt 20 experts in strategie, web development en online marketing. Door de overname van Mia Interactive wordt Intracto Group meteen ook de grootste partner van Hubspot in België.

Intracto Group bouwt een geïntegreerd full-service bureau en wil voor haar klanten dé partner zijn, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie. End-to-end ontzorging van klanten steeds...

Lees Meer

 
 


 
 
 
 

[Forum] Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag:

Wat gaat jouw bedrijf in 2021 doen met data?

Joyce Lopulalan, Business Development Consultant bij 4orange: "Dit is de vraag die wij juist in deze tijd veel aan nieuwe relaties voorleggen. Want hoewel iedereen inmiddels doordrongen is van het feit dat (eigen) data je op...

Lees Meer

 

Virtual sessions about connected branding: Two Cents of Ace

The past 10 years, technology has transformed the world. And yet companies lost the true connection and their ability to stand out as a brand. To stand out and stay ahead, at Ace we believe companies need to transform into Connected Brands. Because Connected brands are today’s most valuable businesses.

So, what makes these brands so valuable, and what then defines a Connected Brand. And lastly, but maybe more importantly what does it take for your brand to become tomorrow’s Connected Brand. So, let’s connect...

Lees Meer

 
[Marketing Report - 15 februari] Marjolijn Meynen, Pieter Kop, Ries Bokken en Birgit Zuurveld

Luister dinsdag 15 februari om 18:00 uur - een half uur eerder dus, vanwege de avondklok - naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Business Development Director bij mediabureau ZIGT...

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -