Jaargang 13 | editie 8 | 5 maart 2021 |
|
Bas Vlugt en Peter Wybenga, organisatoren van de Cross Media Awards, presenteren de Jury van de Cross Media Awards 2021.
John Olivieira is juryvoorzitter. Hij is de opvolger van Guido van Nispen, die juryvoorzitter was in 2019 en 2020. John Olivieira is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in media en marketingcommunicatie. In de afgelopen twintig jaar werkte hij onder meer voor MTV Networks, Xite, Meer...
|
|
|
|
De streamingdienst Paramount+ gaat op donderdag 4 maart 2021 van start in de Verenigde Staten. Rond 16:00 uur lokale tijd houdt ViacomCBS een online event waarbij de dienst officieel wordt gelanceerd.
In Canada zal Paramount+ de rebranding zijn van de daar al bestaande dienst CBS All Acces. Een lancering in Scandinavië is voorzien voor 25 maart 2021. In Australië zal de dienst medio 2021 gelanceerd worden. Verdere lanceringen, onder meer in Nederland, zijn nog niet...
|
|
|
|
Vrijdag 5 maart 2021 starten op RTL 4 de liveshows van The voice of Holland. Door de Qmusic Top 40 Challenge maken de acht overgebleven talenten kans om elke donderdag al op de radio gedraaid te worden.
In de middagshow van Domien Verschuuren is de eerste cover te horen. Hiervoor zijn Qmusic en RTL een samenwerking aangegaan. Samen met Qmusic-dj en oud The voice-kandidaat Stephan Bouwman doken de acht liveshowkandidaten de studio in om een cover op te...
|
|
|
|
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Renée van Breukelen, hoofdredacteur van Mijn Geheim.
Dag Renée, kun jij Mijn Geheim introduceren?
Mijn Geheim is een uniek tijdschrift omdat het uitsluitend levensverhalen brengt: echte verhalen van echte mensen. Daarmee is Mijn Geheim al 45 jaar lang de nummer 1 in levensverhalen. Mijn Geheim was ook het eerste – en is...
|
|
|
|
Als de bioscopen niet open mogen vanaf 15 maart, moet de politiek de exploitanten tegemoetkomen met extra steun. Daarvoor pleit brancheorganisatie NVBF.
Volgens de NVBF zijn bioscopen en filmtheaters geen brandhaarden gebleken voor coronabesmettingen en kunnen ze bezoekers een veilige omgeving bieden. Zo wordt het protocol Verantwoord bioscoop-en filmtheaterbezoek strikt gevolgd. Dat houdt onder meer in dat bezoek alleen na reservering mogelijk is en iedereen...
|
|
|
|
Media die lezers een positief gevoel geven, zijn vaker succesvoller. Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar zetten deze media ook aan tot gesprek en verdieping. Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen, kunnen vaker rekenen op meer volgers.
Dat blijkt uit onderzoek door onderzoeksbureau Motivaction onder ruim 1500 Nederlandse mediagebruikers in opdracht van Hearst Netherlands. In het onderzoek is gekeken...
|
|
|
|
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Annalot Boersma, chef redactie van Santé.
Dag Annalot, kun jij Santé introduceren?
Santé is hét vrouwenblad van Nederland dat helemaal in het teken van gezond en leuk leven staat. In 2021 verschijnen we tien keer, waaronder in de zomer en winter met een extra dik nummer. In elke editie verrassende inzichten en slimme tips over gezonde voeding, bewegen...
|
|
|
|
Sinds vorige week is de allereerste Clubhouse-campagne te zien in het Nederlandse straatbeeld. In Utrecht draait op de digitale schermen van Clear Channel een campagne voor een event op Clubhouse.
Het event is georganiseerd door Tom Jessen (t-talks), die samen met Frits Wester (politiek verslaggever RTL) elke week over de Tweede Kamerverkiezingen praat. Met een activatiecode kunnen voorbijgangers een herinnering instellen voor het event. Bij aanvang krijgen ze dan een...
|
|
|
|
Boudewijn Beusmans, tot voor kort CEO bij EndemolShine en daar verantwoordelijk voor de activiteiten in Nederland, België, Scandinavië en Duitsland, is per 1 maart als CEO en partner toegetreden tot NewBe.
Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe: “Ik voelde in de groei van NewBe mijn rol zich al langer opsplitsen in een rol van een CEO en die van een creatief initiërende ondernemer. Het was voor mij duidelijk dat mijn passie meer ligt in die creatieve rol. Maar pas sinds ik...
|
|
|
|
Mijn mailbox wordt al minstens sinds december overspoeld met trendrapportages voor 2021, op alle mogelijke vakgebieden. Normaal gesproken lees ik deze met veel interesse, maar na het lezen van de eerste tien kreeg ik dit jaar een gevoel van déjà vu.
Niet alleen omdat de inhoud van deze rapportages nauwelijks van elkaar verschilt, maar vooral omdat ik al bijna een jaar midden in al deze trends zit. Met andere woorden: 2020 is een dusdanig uitzonderlijk jaar geweest...
|
|
|
|
Time Out heeft de Amsterdamse bioscoop Tuschinski uitgeroepen tot de mooiste bioscoop ter wereld. De redacteuren van het internationale entertainmentmagazine hebben de hele wereld rondgereisd en maakten een lijst met de vijftig mooiste bioscopen ter wereld.
Vorig jaar werd Tuschinski uitgeroepen tot de mooiste klassieke filmtheater van Europa door de International Technology Association (ICTA). Abraham Icek Tuschinski opende op 28 oktober 1921 het Theater Tuschinski....
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
Deze week hebben de links en het commentaar de vorm van een Podcast. Deze kun je hier of via het plaatje hieronder beluisteren...
|
|
|
|
Marketing Manager in de wereld van communicatie en media, met een focus op content creatie. Mooier en beter wordt het niet. En we hopen dat je van afwisseling houdt.
Je wordt verantwoordelijk voor alle paid, owned en earned marketingactiviteiten van het meest toonaangevende onafhankelijke media- en performance bureau in Nederland. Wij willen onze klanten, en iedereen die vakmatig geïnteresseerd is, verrassen met boeiende en inhoudelijk...
|
|
|
|
Why Viacom International Media Networks? Sure, you will have challenging tasks, responsibilities and freedom for your ideas, just like in other companies - but the difference is in the details.
At Viacom International Media Networks you are not only bringing in your personal Know How, but also your individual passion. Since we all share a love for great stories, we have gathered the best storytellers and committed ourselves to bringing the best possible stories...
|
|
|
|
Beschik jij over een flinke dosis enthousiasme, ben je analytisch sterk en hou je van uitdagingen? Ben je daarnaast een echte relatiebouwer, met een commerciële mindset en beschik je over een winnaarsmentaliteit? Dan ben jij de persoon die we zoeken!
Op dit moment zoeken wij ter versterking van het AV Spot sales team een Account Manager/Client Lead om mee te bouwen aan het meest succesvolle medianetwerk van...
|
|
|
|
MeMo² heeft de afgelopen jaren flink wat stof doen opwaaien op het gebied van Media en Marketing. Zo hebben we verschillende (internationale) onderscheidingen mogen ontvangen.
Zijn we marktonderzoeksbureau van het jaar geworden, hebben we een internationale prijs gewonnen voor ‘Best Innovation’. Afgelopen jaar was een jaar dat vooral te omschrijven valt als anders, maar MeMo² heeft dankzij haar innovatieve marktonderzoekstool THX. (te downloaden in...
|
|
|
|
Als Marketing Intelligence Specialist ben je bij Lukkien verantwoordelijk voor een divers portfolio aan klanten. Jij stelt plannen op, zodat relevante data (liefst automatisch) in onze systemen naar boven komt, ook koppel je verschillende databronnen aan elkaar.
Je beheert deze data en voert daar (soms automatisch, soms handmatig) analyses op uit. Samen met de klant bedenk je welke rapportages relevant kunnen zijn en je zorgt voor frequente terugkoppeling naar de klant en...
|
|
|
|
We are looking for an Inside Business Development Representative to act as the liaison between our Marketing and Sales teams. Your role will be to seek new business opportunities by contacting and developing relationships with potential customers.
To be successful in this role, you should have previous experience developing leads from marketing campaigns and meeting sales quotas. You will use your communication skills to cultivate strong relationships with customers...
|
|
|
|
Ben jij een ervaren Programmatic Advertising expert die toe is aan een volgende stap? Wil je graag werken binnen een jonge dynamische organisatie en heb je een grote passie voor digitale marketing? Dan is de functie van Product Manager Programmatic jou wellicht op het lijf geschreven!
Wij zijn Reprise!
Het leukste digital marketingbureau van Nederland. Wij zijn een award winning agency en sinds 2014 onderdeel van IPG Mediabrands, een van de big six agencies ter wereld. Dit betekent dat wij goede partnerships hebben met onder...
|
|
|
|
Dorst & Lesser België is op zoek naar een Junior Social Media Specialist. Ben jij de next go-to person die altijd op de hoogte is van de laatste social media trends die wij zoeken?
Iemand die communiceert in de vorm van meme’s en emoji, iemand waarvoor de ‘Internet Culture’ geen geheimen heeft en deze vervolgens ook nog eens op de juiste manier weet door te vertalen naar de social media platformen van je klant(en)? Bij Dorst & Lesser liggen je...
|
|
|
|
Op de redactie van Quote is plek voor een onvervalste woordkunstenaar. Een creatieve fijnschrijver die fraaie verhalen uit het zakenleven herkent en dusdanig optekent dat ook de personen die er een hoofdrol in spelen verrast zijn hoe prachtig het op papier is gezet.
Maar hoewel we fan zijn van literaire vertelvormen, zijn de feiten uiteraard heilig. Dus beschikt de persoon die we zoeken ook over journalistieke kwaliteiten en een scherpe bullshitdetector. Overigens gaat het niet alleen om het...
|
|
|
|
Voor de (live-) videoproducties van het AD en al onze regiosites zijn wij per direct op zoek naar een ervaren producer met goede organisatorische kwaliteiten.
Je komt te werken op de zeer gedreven videoredactie van het AD en de samenwerkende regiotitels, die dagelijks meer dan 75 videoproducties maken. Een producer werkt daar waar inhoud en regelen samenkomen. Je volgt het nieuws op de voet en bent een aanpakker met een focus op...
|
|
|
|
De Cross Media Awards komen eraan! Op woensdag 7 juli wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond.
Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021. Welke bedrijf - of welke organisatie - wordt de opvolger van Albert Heijn, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 - voorgedragen door Dentsu...
|
|
|
|
De Cross Media Awards komen eraan! Op woensdag 7 juli wordt in Amsterdam het beste in crossmedia bekroond.
Een van de hoogtepunten is de bekendmaking van de Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2021. Wie wordt de opvolger van Monique Pennings, Cross Media Vrouw van het Jaar 2020...
|
|
|
|
Ieder kwartaal organiseert Elevator een sessie met inspirerende sprekers en gastsprekers uit de wereld van growth marketing. Sprekers met eenzelfde doel: product & marketingteams helpen om focus aan te brengen met het oog op groei.
Dit keer duikt Elevator in de wereld van Digital Persuasion & Behavourial Change; hoe kunnen online bezoekers hiermee worden verleid tot conversie...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|