Jaargang 4 | editie 9 | 9 maart 2021
 

[Forum] Wat kunnen marketeers met Clubhouse?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van een actuele vraag.

Voor wie dacht dat het landschap van social media wel zo'n beetje af was, komt bedrogen uit. Ja TikTok, ach... Maar nu Clubhouse. Dat kwam toch uit het niets en nu - binnen een paar weken - heeft iedereen het over Clubhouse – wow! Uit onderzoek van MeMo² blijkt dat er in Nederland inmiddels meer dan een miljoen gebruikers van Clubhouse zijn – dat...

Lees Meer

 

Lancering duurzaam kinderkledingmerk louislouis

Vandaag wordt het duurzame Nederlandse kinderkledingmerk louislouis gelanceerd. De collectie bestaat uit 100 procent duurzame, GOTS-gecertificeerde stoffen* in de maten 92 tot en met 140.

Alle items worden lokaal, met de hand en in minimale voorraden geproduceerd, waar mogelijk zelfs op bestelling. Op deze manier blijft de productie zuiver en duurzaam.  Oprichter Suzanne van der Meij: “louislouis is ontstaan uit de behoefte aan duurzame kleding voor kinderen, met name in...

Lees Meer

 

TUI begint virtuele Partij voor de Vakantie

TUI begint de virtuele Partij voor de Vakantie om aandacht te vragen voor de reisbranche en consumenten die perspectief nodig hebben voor de vakantiemogelijkheden van later dit jaar.

Uit recent onderzoek van Gfk in opdracht van de ANVR blijkt dat 84 procent van de ondervraagden deze zomer op vakantie wil als dit weer kan. Geen enkele politieke partij heeft vakantie in het verkiezingsprogramma opgenomen. Maar daar brengt TUI verandering in. Arjan Kers, lijsttrekker van Partij voor...

Lees Meer

 

BrandBase wint twee keer goud met Shell

Zowel bij de London Design Award show 2020 als op de Berlin Design Award show 2021 heeft BrandBase goud gewonnen voor Sales Promotion. De inzending was voor Shell en betreft de BMW Salt Water Cars met de Sugarcane Racetracks.

De jury was vol lof over de unieke innovatie om speelgoedauto's met elektrische motoren aan te laten drijven met zout water als brandstof. Daarnaast heeft BrandBase een bijbehorend racecircuit ontwikkeld dat ook een noviteit is. Het is helemaal gemaakt van het afvalproduct dat de...

Lees Meer

 

Qmusic stapt over op Triton voor digital advertising

Om adverteren op digitale kanalen breder in te zetten en samen op te trekken met moederbedrijf DPG Media, is Qmusic overgestapt naar het Triton-platform.

Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic: "De overstap naar Triton is de volgende stap in de ontwikkeling op digitale audio. Naast het digitale radio-aanbod gaan we in de loop van het tweede kwartaal ook podcastkanalen aan de markt aanbieden. Bovendien hebben we nu voor heel DPG Media hetzelfde systeem. Dit heeft veel voordelen voor onze...

Lees Meer

 


 
 

[Forum] David Barens (The Social Club): Wat kunnen marketeers met Clubhouse?

Marketeers kunnen overal iets mee, maar de vraag is natuurlijk of het nut heeft om iets met Clubhouse te doen. In de basis is voor een marketeer ieder platform waar je doelgroep veel aandacht en tijd besteedt én waarop je als merk van toegevoegde waarde kunt zijn, interessant.

In mijn zakelijke bubbel van marketeers, mediamensen en bureauvrienden en -vriendinnen zie ik enorm veel gebruikers op Clubhouse, maar binnen mijn vrienden en familie zie ik er pas een handjevol. De app heeft momentum en groeit (juist...

Lees Meer

 

[Column] Sjef Kerkhofs (daily dialogues): Wat kunnen marketeers met Clubhouse?

Clubhouse is op dit moment nog een redelijk marcom- en mediafeestje. Dat zie je vaak bij nieuwe platforms. Ik stel mezelf als marketeer eigenlijk altijd twee vragen. Ten eerste: wat is de kans dat dit nieuwe medium echt voet aan de grond krijgt?

En ten tweede: welke doelstelling kan ik met behulp van dit medium realiseren? De eerste vraag is voor mij helder. Ja, Clubhouse heeft het in zich om een blijvertje te zijn. Of beter gezegd, het construct erachter in ieder geval. Het is een...

Lees Meer

 

[Column] Jur Baart (Fitzroy): Clubhouse is een signaal dat nieuwe behoeftes ontstaan

Deze nieuwe anderhalvemeterhotspot – waar je nog wel voor uitgenodigd moet worden – zit vol kansen en valkuilen. Dus, wat moet je hier als merk? Om dat goed te kunnen beantwoorden, moet je aan de achterkant van de hype rond Clubhouse kijken.

Pas als je goed begrijpt waarom deze nieuwe consumentenbehoeften zijn ontstaan, kun je erop inspelen. Fitzroy volgt nauwlettend alle laatste ontwikkelingen door middel van onze Consumer Insight-afdeling en dit is wat ons...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Mette de Hoon (e-bike to go): Gorillas vroeg of we binnen 24 uur 500 elektrische fietsen konden leveren in Berlijn 05-12-2021 | 17:17:00
Mette de Hoon is sinds anderhalf jaar Marketing Manager bij e-bike-to-go. Het bedrijf groeide in die periode van 20 naar 70 werknemers


Kruidvat met kerscommercial: Merry eX-mas 03-12-2021 | 13:37:14
Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen een goede kerstlook te geven


De voordelen van het gebruik van een factuurprogramma 03-12-2021 | 12:25:00
Als bedrijfseigenaar weet je dat de facturatie een belangrijk onderdeel is binnen de dagelijkse bedrijfsvoering. Of het nu om klanten gaat die al een aankoop hebben gedaan of om klanten die op het punt staan een aankoop te doen


Patrick van Drongelen Managing Director bij Peek Creative Studios 03-12-2021 | 11:12:00
Patrick van Drongelen is per 1 december 2021 benoemd tot Managing Director bij Peek Creative Studios. Peek Creative Studios is onderdeel van de Wenneker Group


Anderzorg lanceert campagne Leef #Deleven 03-12-2021 | 10:48:06
Anderzorg heeft de campagne Leef #deleven gelanceerd. Met deze campagne richt Anderzorg zich op de milliennials als jongere doelgroep. De campagne is tot stand gekomen dankzij creative agency XXS Amsterdam en productiehuis Vigics


Lukkien produceert Domino’s tv-commercial 03-12-2021 | 09:32:00
Als productiepartner van Domino’s Nederland produceerde Lukkien een tv-commercial waarin Domino’s Choice & Variation-merkpijler centraal staat. De vrolijke spot is een eerste uiting van een bredere tv-campagne die voortvloeit uit een het brand fundament


Beeckestijn, Mediaflex en Inhousing.Agency richten Digiship op voor talentontwikkeling 03-12-2021 | 00:00:00
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency gaan samenwerken om talent te werven, te toesten en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship


Sunweb Group kiest Dept 02-12-2021 | 15:16:00
Sunweb Group heeft digital agency Dept gekozen om het bedrijf te begeleiden op het vlak van media, technologie en data op strategisch en operationeel niveau. Het gaat daarbij om de zes vakantiemerken die onder Sunweg Group vallen


Viaplay kiest PHD 02-12-2021 | 12:55:39
Viaplay, de streamingdienst die onderdeel uitmaakt van de Nordic Entertainment Group (NENT) en vanaf maart 2022 actief gaat worden op de Nederlandse markt, brengt haar mediabelangen onder bij PHD


Mediapionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead 02-12-2021 | 09:35:00
Na een periode van ruim 24 jaar bij Medialand/Vizeum/dentsu stapt Evert Bronkhorst over naar Abovo Maxlead. Daar zal hij een centrale rol krijgen in het mediateam van Abovo Media in Hoorn


Ace agencies Born05 en Off The Record gaan Europese samenwerking aan met Steve Madden 02-12-2021 | 09:16:00
Digital Branding Agency Born05 is vanaf heden de lead agency voor Steve Madden. Het bureau gaat samen met growth agency Off The Record aan de slag met het creëren van de storyline van het lifestyle fashion merk voor de Europese markten


Lidl Nederland kiest opnieuw voor ZIGT 02-12-2021 | 00:00:00
Lidl Nederland heeft na een oriëntatie opnieuw gekozen voor ZIGT. Het mediabureau werkt sinds 2007 voor de discountsupermarkt


Logitech komt met Zone Wired Earbuds 01-12-2021 | 16:25:00
Logitech heeft de Zone Wired Earbuds  op de markt gebracht, bedrade earbuds voor de hybride werkomgeving. Deze bedrade earbuds beschikken over certificering voor Google Meet, Microsoft Teams en Zoom


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week 01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


[Marketing Report Radio] Barry van Ruiven (Seabass): Stop nóg meer geld in brand 01-12-2021 | 09:24:00
Barry van Ruiven is oprichter van SEABASS, een merk dat functional fashion op duurzame wijze creëert voor the next level kid en luxe kwaliteit toegankelijk maakt voor kids die zorgeloos plezier willen maken en geven om onze planeet



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -