Jaargang 4 | editie 9 | 9 maart 2021 |
|
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van een actuele vraag.
Voor wie dacht dat het landschap van social media wel zo'n beetje af was, komt bedrogen uit. Ja TikTok, ach... Maar nu Clubhouse. Dat kwam toch uit het niets en nu - binnen een paar weken - heeft iedereen het over Clubhouse – wow! Uit onderzoek van MeMo² blijkt dat er in Nederland inmiddels meer dan een miljoen gebruikers van Clubhouse zijn – dat...
|
|
|
|
Vandaag wordt het duurzame Nederlandse kinderkledingmerk louislouis gelanceerd. De collectie bestaat uit 100 procent duurzame, GOTS-gecertificeerde stoffen* in de maten 92 tot en met 140.
Alle items worden lokaal, met de hand en in minimale voorraden geproduceerd, waar mogelijk zelfs op bestelling. Op deze manier blijft de productie zuiver en duurzaam. Oprichter Suzanne van der Meij: “louislouis is ontstaan uit de behoefte aan duurzame kleding voor kinderen, met name in...
|
|
|
|
TUI begint de virtuele Partij voor de Vakantie om aandacht te vragen voor de reisbranche en consumenten die perspectief nodig hebben voor de vakantiemogelijkheden van later dit jaar.
Uit recent onderzoek van Gfk in opdracht van de ANVR blijkt dat 84 procent van de ondervraagden deze zomer op vakantie wil als dit weer kan. Geen enkele politieke partij heeft vakantie in het verkiezingsprogramma opgenomen. Maar daar brengt TUI verandering in. Arjan Kers, lijsttrekker van Partij voor...
|
|
|
|
Zowel bij de London Design Award show 2020 als op de Berlin Design Award show 2021 heeft BrandBase goud gewonnen voor Sales Promotion. De inzending was voor Shell en betreft de BMW Salt Water Cars met de Sugarcane Racetracks.
De jury was vol lof over de unieke innovatie om speelgoedauto's met elektrische motoren aan te laten drijven met zout water als brandstof. Daarnaast heeft BrandBase een bijbehorend racecircuit ontwikkeld dat ook een noviteit is. Het is helemaal gemaakt van het afvalproduct dat de...
|
|
|
|
Om adverteren op digitale kanalen breder in te zetten en samen op te trekken met moederbedrijf DPG Media, is Qmusic overgestapt naar het Triton-platform.
Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic: "De overstap naar Triton is de volgende stap in de ontwikkeling op digitale audio. Naast het digitale radio-aanbod gaan we in de loop van het tweede kwartaal ook podcastkanalen aan de markt aanbieden. Bovendien hebben we nu voor heel DPG Media hetzelfde systeem. Dit heeft veel voordelen voor onze...
|
|
|
|
Marketeers kunnen overal iets mee, maar de vraag is natuurlijk of het nut heeft om iets met Clubhouse te doen. In de basis is voor een marketeer ieder platform waar je doelgroep veel aandacht en tijd besteedt én waarop je als merk van toegevoegde waarde kunt zijn, interessant.
In mijn zakelijke bubbel van marketeers, mediamensen en bureauvrienden en -vriendinnen zie ik enorm veel gebruikers op Clubhouse, maar binnen mijn vrienden en familie zie ik er pas een handjevol. De app heeft momentum en groeit (juist...
|
|
|
|
Clubhouse is op dit moment nog een redelijk marcom- en mediafeestje. Dat zie je vaak bij nieuwe platforms. Ik stel mezelf als marketeer eigenlijk altijd twee vragen. Ten eerste: wat is de kans dat dit nieuwe medium echt voet aan de grond krijgt?
En ten tweede: welke doelstelling kan ik met behulp van dit medium realiseren? De eerste vraag is voor mij helder. Ja, Clubhouse heeft het in zich om een blijvertje te zijn. Of beter gezegd, het construct erachter in ieder geval. Het is een...
|
|
|
|
Deze nieuwe anderhalvemeterhotspot – waar je nog wel voor uitgenodigd moet worden – zit vol kansen en valkuilen. Dus, wat moet je hier als merk? Om dat goed te kunnen beantwoorden, moet je aan de achterkant van de hype rond Clubhouse kijken.
Pas als je goed begrijpt waarom deze nieuwe consumentenbehoeften zijn ontstaan, kun je erop inspelen. Fitzroy volgt nauwlettend alle laatste ontwikkelingen door middel van onze Consumer Insight-afdeling en dit is wat ons...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|