Jaargang 4 | editie 9 | 9 maart 2021
 

[Forum] Wat kunnen marketeers met Clubhouse?

In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van een actuele vraag.

Voor wie dacht dat het landschap van social media wel zo'n beetje af was, komt bedrogen uit. Ja TikTok, ach... Maar nu Clubhouse. Dat kwam toch uit het niets en nu - binnen een paar weken - heeft iedereen het over Clubhouse – wow! Uit onderzoek van MeMo² blijkt dat er in Nederland inmiddels meer dan een miljoen gebruikers van Clubhouse zijn – dat...

Lees Meer

 

Lancering duurzaam kinderkledingmerk louislouis

Vandaag wordt het duurzame Nederlandse kinderkledingmerk louislouis gelanceerd. De collectie bestaat uit 100 procent duurzame, GOTS-gecertificeerde stoffen* in de maten 92 tot en met 140.

Alle items worden lokaal, met de hand en in minimale voorraden geproduceerd, waar mogelijk zelfs op bestelling. Op deze manier blijft de productie zuiver en duurzaam.  Oprichter Suzanne van der Meij: “louislouis is ontstaan uit de behoefte aan duurzame kleding voor kinderen, met name in...

Lees Meer

 

TUI begint virtuele Partij voor de Vakantie

TUI begint de virtuele Partij voor de Vakantie om aandacht te vragen voor de reisbranche en consumenten die perspectief nodig hebben voor de vakantiemogelijkheden van later dit jaar.

Uit recent onderzoek van Gfk in opdracht van de ANVR blijkt dat 84 procent van de ondervraagden deze zomer op vakantie wil als dit weer kan. Geen enkele politieke partij heeft vakantie in het verkiezingsprogramma opgenomen. Maar daar brengt TUI verandering in. Arjan Kers, lijsttrekker van Partij voor...

Lees Meer

 

BrandBase wint twee keer goud met Shell

Zowel bij de London Design Award show 2020 als op de Berlin Design Award show 2021 heeft BrandBase goud gewonnen voor Sales Promotion. De inzending was voor Shell en betreft de BMW Salt Water Cars met de Sugarcane Racetracks.

De jury was vol lof over de unieke innovatie om speelgoedauto's met elektrische motoren aan te laten drijven met zout water als brandstof. Daarnaast heeft BrandBase een bijbehorend racecircuit ontwikkeld dat ook een noviteit is. Het is helemaal gemaakt van het afvalproduct dat de...

Lees Meer

 

Qmusic stapt over op Triton voor digital advertising

Om adverteren op digitale kanalen breder in te zetten en samen op te trekken met moederbedrijf DPG Media, is Qmusic overgestapt naar het Triton-platform.

Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic: "De overstap naar Triton is de volgende stap in de ontwikkeling op digitale audio. Naast het digitale radio-aanbod gaan we in de loop van het tweede kwartaal ook podcastkanalen aan de markt aanbieden. Bovendien hebben we nu voor heel DPG Media hetzelfde systeem. Dit heeft veel voordelen voor onze...

Lees Meer

 


 
 

[Forum] David Barens (The Social Club): Wat kunnen marketeers met Clubhouse?

Marketeers kunnen overal iets mee, maar de vraag is natuurlijk of het nut heeft om iets met Clubhouse te doen. In de basis is voor een marketeer ieder platform waar je doelgroep veel aandacht en tijd besteedt én waarop je als merk van toegevoegde waarde kunt zijn, interessant.

In mijn zakelijke bubbel van marketeers, mediamensen en bureauvrienden en -vriendinnen zie ik enorm veel gebruikers op Clubhouse, maar binnen mijn vrienden en familie zie ik er pas een handjevol. De app heeft momentum en groeit (juist...

Lees Meer

 

[Column] Sjef Kerkhofs (daily dialogues): Wat kunnen marketeers met Clubhouse?

Clubhouse is op dit moment nog een redelijk marcom- en mediafeestje. Dat zie je vaak bij nieuwe platforms. Ik stel mezelf als marketeer eigenlijk altijd twee vragen. Ten eerste: wat is de kans dat dit nieuwe medium echt voet aan de grond krijgt?

En ten tweede: welke doelstelling kan ik met behulp van dit medium realiseren? De eerste vraag is voor mij helder. Ja, Clubhouse heeft het in zich om een blijvertje te zijn. Of beter gezegd, het construct erachter in ieder geval. Het is een...

Lees Meer

 

[Column] Jur Baart (Fitzroy): Clubhouse is een signaal dat nieuwe behoeftes ontstaan

Deze nieuwe anderhalvemeterhotspot – waar je nog wel voor uitgenodigd moet worden – zit vol kansen en valkuilen. Dus, wat moet je hier als merk? Om dat goed te kunnen beantwoorden, moet je aan de achterkant van de hype rond Clubhouse kijken.

Pas als je goed begrijpt waarom deze nieuwe consumentenbehoeften zijn ontstaan, kun je erop inspelen. Fitzroy volgt nauwlettend alle laatste ontwikkelingen door middel van onze Consumer Insight-afdeling en dit is wat ons...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Britse regisseur Jak O’Hare verbindt zich aan Vigics en verhuist naar Amsterdam 22-04-2021 | 18:41:00
De Britse regisseur Jak O’Hare sluit zich aan bij productiemaatschappij Vigics, dat meer werk wil maken met een internationale, diverse blik. Jak O’Hare woont inmiddels in Amsterdam en maakte al twee films in Nederland voor Mazda (in opdracht van Vice) en Nike (in opdracht van We Are Pi)


Milka viert 120-jarig bestaan met campagne 22-04-2021 | 12:58:00
Milka bestaat 120 jaar en het merk viert dat met een campagne, waarbij de Stichting Jarige Job wordt gesteund. Ook zijn er acties voor consumenten


[Marketing Report Radio] Titus van Dijk: Met Tonny Media zet je een podcast neer als een merk 22-04-2021 | 12:05:00
Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media, het bedrijf achter bekende en populaire podcasts zoals de Zelfspodcast en Marc-Marie en vinden iets. Bij Marketing Report vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf en verbreden door het neerzetten van podcasts als een merk


Intracto Group neemt Codezilla over 22-04-2021 | 11:16:07
Codezilla is overgenomen door Intracto Group. Codezilla ontwikkelt voor haar klanten de front-end voor voornamelijk complexe maatwerk (web)applicaties. Er werken 25 front-end development-experts bij Codezilla


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over onderzoeken: Digital Ad Spend, online audiomarkt en bereikscijfers 22-04-2021 | 10:41:05
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer het Digital Ad Spend-onderzoek


Marcom interim-en adviesbureau USG Marketing & Communications gaat samenwerken met Logeion 21-04-2021 | 17:04:00
Interim- en adviesbureau USG Marketing & Communications en beroepsorganisatie Logeion bundelen hun krachten in een samenwerkingsovereenkomst die de huidige en toekomstige generatie communicatie- en marketingprofessionals beter moet voorzien van kennis, innovatie en ontwikkelingen binnen het vak


Shopify en Pinterest breiden samenwerking uit 21-04-2021 | 16:13:00
Shopify breidt de samenwerking met Pinterest uit naar 27 landen, waaronder Nederland. Het Shopify Pinterest-kanaal is vanaf nu ook actief in onder meer Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Brazilië


Adidas introduceert Impossible is Nothing campagne 21-04-2021 | 14:53:00
Adidas heeft de Impossible Is Nothing campagne gelanceerd met de videoreeks Seeing Possibilities. Impossible Is Nothing staat voor het denken en handelen in mogelijkheden, om zo met rebels optimisme een betere toekomst te creëren voor mens en planeet


HERC stelt Levi Rijper, Vincent Sapthu en Cherise Basiran aan 21-04-2021 | 10:42:00
Reclamebureau HERC heeft onlangs drie talenten benoemd om de ambities verder invulling te geven. Levi Rijper is Head of Production, Vincent Sapthu Head of Design en Cherise Basiran Queen of Office


Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial   20-04-2021 | 11:20:12
Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen


[Marketing Report - 20 april 2021] Linda Worp | Titus van Dijk | Geert Frank | Alwin Snippe 19-04-2021 | 16:56:00
Luister dinsdag 20 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt


[Startups] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk 19-04-2021 | 16:16:00
Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen


Getal 10 centraal in merkcampagne Radio 10 19-04-2021 | 15:48:33
In de merkcampagne van Radio 10, ontwikkeld samen met Talpa Networks in-house agency het Bureau, laat het station zien dat de 10 centraal staat in het leven van de luisteraar


[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects 19-04-2021 | 14:45:00
Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint.


[Startups] Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling 19-04-2021 | 14:15:00
Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is. Het koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -