Jaargang 13 | editie 9 | 12 maart 2021 |
|
Joris van Heukelom en Mark Schoones lanceren deze week SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing. De eerste twee afleveringen zijn inmiddels te beluisteren via alle grote platformen.
Schoones en Van Heukelom presenteren in duovorm het format en ontvangen een gast. Een klassieke interviewshow is SCHOKVAST echter niet. Mark Schoones: “We duiken een aantal thema’s in en de gast maakt deel uit van dat...
|
|
|
|
RTL Nederland heeft in 2020 476 miljoen euro omzet gegenereerd met een aangepaste ebita-winst van 58 miljoen euro. Daarmee daalde de jaaromzet met 4 procent, maar steeg het aangepaste ebita-reultaat met 7,4 procent ten opzichte van 2019.
De betere resultaten zijn volgens RTL Group een gevolg van significante kostenbesparingen die RTL Nederland heeft doorgevoerd in reactie op de coronacrisis. Over het tweede half jaar van 2020 boekte RTL Nederland aan de hand...
|
|
|
|
De brancheorganisatie voor bioscopen en filmtheaters (NVBF) trekt zich naar aanleiding van een stroom van ontstelde reacties van haar leden terug uit de voorgestelde sneltest pilot.
Sneltesten in de bioscoop zijn praktisch en economisch onhaalbaar én hebben daarnaast geen toegevoegde waarde voor de al volkomen veilig ingerichte bioscopen...
|
|
|
|
Global advertising behemoth WPP has recorded a £2.79 billion, approximately €3.25 billion, pretax loss for the year to December 2020 as the global effects of COVID-19 continues to be felt across sectors with companies cutting spending on marketing and advertising.
The decline was a contrast to a €1.4 billion profit the advertising giant recorded in 2019. Revenue also fell by 9 per cent to €14billion. Mark Read, CEO, WPP: “2020 was a tough year for everyone, including our people who faced...
|
|
|
|
Bedrijven besteden software development vaak uit aan Oost-Europa en India. Maar er liggen ook uitstekende mogelijkheden in Afrika. Wij spreken met Dennis de Weerd, CEO van Incentro Africa.
Dag Dennis, kun jij Incentro Africa introduceren?
Incentro Africa is de Afrikaanse cel van Incentro die vooral bekendstaat om het leveren van IT-diensten aan de Nederlandse markt. Vanuit onze vestiging in Kenia bouwen wij hoge kwaliteit maatwerksoftware voor Nederlandse...
|
|
|
|
Linda de Mol en Jildou van der Bijl stoppen eind maart als creatief directeur van Net5. Beiden vinden de functietitel niet meer aansluiten bij de mate waarin zij bijdragen aan de totstandkoming van de Net5-programmering.
Ten gevolge van de coronacrisis groeide het aandeel Powered by LINDA. programma’s in de Net5-programmering niet zoals bij de start van de samenwerking was bedacht. Hierdoor kreeg de rol van creatief directeur ook niet de invulling die Linda en Jildou destijds voor...
|
|
|
|
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Renske Veldhoff, hoofdredacteur van Vriendin.
Dag Renske, kun jij Vriendin introduceren?
Vriendin is al 24 jaar een echte vriendin aan wie de lezeres haar verhaal kwijt kan en die haar begrijpt. Elke lezeres moet zich in Vriendin herkennen en voelen: ik ben niet de enige die hier tegenaan loopt. Vriendin is altijd integer...
|
|
|
|
Rob Kemps, onder meer zanger van Snollebollekes, verhalenmaker, de slimste mens van Nederland, groot fan van Jacques Brel en het Franse chanson, tekent een driejarig contract met Talpa Network.
Het contract biedt Kemps de mogelijkheid om zijn talenten de komende jaren breed aan te wenden en verder te ontwikkelen. Hij zal vooral actief zijn voor SBS6, onder meer als presentator en mede-ontwikkelaar van programma’s. Rob Kemps: ”Mijn gevoel bij Talpa Network...
|
|
|
|
Om adverteren op digitale kanalen breder in te zetten en samen op te trekken met moederbedrijf DPG Media, is Qmusic overgestapt naar het Triton-platform.
Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic: "De overstap naar Triton is de volgende stap in de ontwikkeling op digitale audio. Naast het digitale radio-aanbod gaan we in de loop van het tweede kwartaal ook podcastkanalen aan de markt aanbieden. Bovendien hebben we nu voor heel DPG Media hetzelfde systeem. Dit heeft veel voordelen...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.
In the Atlantic Ocean, Subtle Shifts Hint at Dramatic Dangers
Neem een duik onder de oppervlakte van de Atlantische oceaan in dit artikel dat gebaseerd is op de nieuwste wettenschappelijke publicaties over de zee Dit is echt een prachtige journalistieke productie van de New York Times...
|
|
|
|
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Edine Russel, hoofdredacteur van ELLE.
Dag Edine, kun jij ELLE introduceren?
Zeker! De rol vieren van vrouwen in de maatschappij, dat was een van de speerpunten bij de oprichting van ELLE in 1945 en dat is het nog steeds. ELLE gelooft in de kracht van vrouwen in al haar unieke vormen en rollen. ELLE gaat...
|
|
|
|
Clubhouse, Silicon Valleys nieuwste en populairste start-up, heeft zich in Nederland viraal verspreid. Met ruim 1 miljoen gebruikers and still counting… mogen we toch wel spreken van een serieuze nieuwe socialmediaspeler in de markt.
Ik vroeg me al geruime tijd af wanneer er een social platform zou ontstaan dat zich focust op audio. Of sterker nog, ik vind dat het lang heeft geduurd voordat audio hetzelfde pad heeft gevolgd als video, tekst en...
|
|
|
|
Yune heeft samen met de ANWB een campagne ontwikkeld om kinderen veiliger op de fiets te krijgen. Aan de hand van de campagne Elk kind veilig op de fiets vraagt de ANWB aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen en het ANWB Kinderfietsenplan.
De campagne wordt gelanceerd met een tv-commercial waarin een jong meisje trucjes oefent met haar BMX in een skatepark. De film is in co-creatie tussen ANWB en YUNE tot stand gekomen en geproduceerd door het...
|
|
|
|
Op de afdeling Sales Planning & Traffic zijn wij opzoek naar een nieuwe (tijdelijke) collega! Wil Jij dagelijks bezig zijn met het zo optimaal mogelijk indelen van de ingekochte reclamezendtijd? En schroom jij niet om advies uit te brengen aan mediabureaus over de inzet van reclamecampagnes? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Onze afdeling:
De afdeling Sales Planning & Traffic bestaat uit 20 medewerkers en verzorgt de optimale indeling, verkoop & monitoring van reclamezendtijd op de verschillende tv- en...
|
|
|
|
MPG. maakt in opdracht van Albert Heijn de content voor het foodplatform Allerhande. Het Allerhande-team is verantwoordelijk voor de totale crosschannel-contentproductie (print, online, video). Binnen dit team zijn wij per direct op zoek naar een fulltime digital projectmanager.
Wat ga je doen?
Bij het binnenkomen van een nieuwe opdracht of vraag, schiet jij in de organisatiemodus. Je signaleert waar de klant behoefte aan heeft en voelt feilloos aan welke...
|
|
|
|
Jij bent een nieuwsjunk en dol op Utrecht. Je herkent een goed verhaal als je het tegenkomt en vindt het leuk om dit te delen met de lezers in jouw stad.
Functie-inhoud
Als Community manager voor indebuurt duik je in de belangrijkste topics, discussies en spelers in jouw stad en weet je hierover onderscheidende en spraakmakende verhalen te schrijven...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|