Jaargang 13 | editie 9 | 12 maart 2021
 
Joris van Heukelom (MakerStreet) en Mark Schoones (MIX) beginnen podcast SCHOKVAST

Joris van Heukelom en Mark Schoones lanceren deze week SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing. De eerste twee afleveringen zijn inmiddels te beluisteren via alle grote platformen.

Schoones en Van Heukelom presenteren in duovorm het format en ontvangen een gast. Een klassieke interviewshow is SCHOKVAST echter niet. Mark Schoones: “We duiken een aantal thema’s in en de gast maakt deel uit van dat...


Lees Meer

 
RTL Nederland boekt goede resultaten in 2020: 903.000 abonnees voor Videoland

RTL Nederland heeft in 2020 476 miljoen euro omzet gegenereerd met een aangepaste ebita-winst van 58 miljoen euro. Daarmee daalde de jaaromzet met 4 procent, maar steeg het aangepaste ebita-reultaat met 7,4 procent ten opzichte van 2019.

De betere resultaten zijn volgens RTL Group een gevolg van significante kostenbesparingen die RTL Nederland heeft doorgevoerd in reactie op de coronacrisis. Over het tweede half jaar van 2020 boekte RTL Nederland aan de hand...


Lees Meer

 
Bioscopen en Filmtheaters trekken zich terug uit sneltest pilot

De brancheorganisatie voor bioscopen en filmtheaters (NVBF) trekt zich naar aanleiding van een stroom van ontstelde reacties van haar leden terug uit de voorgestelde sneltest pilot.

Sneltesten in de bioscoop zijn praktisch en economisch onhaalbaar én hebben daarnaast geen toegevoegde waarde voor de al volkomen veilig ingerichte bioscopen...


Lees Meer

 
WPP records £3 billion pretax loss on ravages of the pandemic

Global advertising behemoth WPP has recorded a £2.79 billion, approximately €3.25 billion, pretax loss for the year to December 2020 as the global effects of COVID-19 continues to be felt across sectors with companies cutting spending on marketing and advertising.

The decline was a contrast to a €1.4 billion profit the advertising giant recorded in 2019. Revenue also fell by 9 per cent to €14billion. Mark Read, CEO, WPP: “2020 was a tough year for everyone, including our people who faced...


Lees Meer

 
[Interview] Dennis de Weerd over hoe Incentro in Kenia maatwerk software bouwt voor klanten in Nederland

Bedrijven besteden software development vaak uit aan Oost-Europa en India. Maar er liggen ook uitstekende mogelijkheden in Afrika. Wij spreken met Dennis de Weerd, CEO van Incentro Africa.

Dag Dennis, kun jij Incentro Africa introduceren?

Incentro Africa is de Afrikaanse cel van Incentro die vooral bekendstaat om het leveren van IT-diensten aan de Nederlandse markt. Vanuit onze vestiging in Kenia bouwen wij hoge kwaliteit maatwerksoftware voor Nederlandse...


Lees Meer

 
Linda de Mol en Jildou van der Bijl stoppen als creatief directeur Net5

Linda de Mol en Jildou van der Bijl stoppen eind maart als creatief directeur van Net5. Beiden vinden de functietitel niet meer aansluiten bij de mate waarin zij bijdragen aan de totstandkoming van de Net5-programmering.

Ten gevolge van de coronacrisis groeide het aandeel Powered by LINDA. programma’s in de Net5-programmering niet zoals bij de start van de samenwerking was bedacht. Hierdoor kreeg de rol van creatief directeur ook niet de invulling die Linda en Jildou destijds voor...


Lees Meer

 
[Interview] Renske Veldhoff: De belofte Met Vriendin ben je nooit alleen, breiden we steeds verder uit

In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Renske Veldhoff, hoofdredacteur van Vriendin.

Dag Renske, kun jij Vriendin introduceren?

Vriendin is al 24 jaar een echte vriendin aan wie de lezeres haar verhaal kwijt kan en die haar begrijpt. Elke lezeres moet zich in Vriendin herkennen en voelen: ik ben niet de enige die hier tegenaan loopt. Vriendin is altijd integer...


Lees Meer

 
Rob Kemps tekent voor drie jaar bij Talpa Network

Rob Kemps, onder meer zanger van Snollebollekes, verhalenmaker, de slimste mens van Nederland, groot fan van Jacques Brel en het Franse chanson, tekent een driejarig contract met Talpa Network.

Het contract biedt Kemps de mogelijkheid om zijn talenten de komende jaren breed aan te wenden en verder te ontwikkelen. Hij zal vooral actief zijn voor SBS6, onder meer als presentator en mede-ontwikkelaar van programma’s. Rob Kemps: ”Mijn gevoel bij Talpa Network...


Lees Meer

 
Qmusic stapt over op Triton voor digital advertising

Om adverteren op digitale kanalen breder in te zetten en samen op te trekken met moederbedrijf DPG Media, is Qmusic overgestapt naar het Triton-platform.

Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic: "De overstap naar Triton is de volgende stap in de ontwikkeling op digitale audio. Naast het digitale radio-aanbod gaan we in de loop van het tweede kwartaal ook podcastkanalen aan de markt aanbieden. Bovendien hebben we nu voor heel DPG Media hetzelfde systeem. Dit heeft veel voordelen...


Lees Meer

 
Jeroen Verkroost: Killer AI, Clubhouse is fout, Oceaan Drama, Praten met Jeroen, méér Hacks? Bitcoin nu mainstream?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

In the Atlantic Ocean, Subtle Shifts Hint at Dramatic Dangers

Neem een duik onder de oppervlakte van de Atlantische oceaan in dit artikel dat gebaseerd is op de nieuwste wettenschappelijke publicaties over de zee Dit is echt een prachtige journalistieke productie van de New York Times...


Lees Meer

 
[Interview] Edine Russel: ELLE gaat over persoonlijke stijl in combinatie met female empowerment en eigen keuzes maken

In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Edine Russel, hoofdredacteur van ELLE.

Dag Edine, kun jij ELLE introduceren?

Zeker! De rol vieren van vrouwen in de maatschappij, dat was een van de speerpunten bij de oprichting van ELLE in 1945 en dat is het nog steeds. ELLE gelooft in de kracht van vrouwen in al haar unieke vormen en rollen. ELLE gaat...


Lees Meer

 
[Column] Tobias Vermeiren (UM): Wat kunnen marketeers met Clubhouse?

Clubhouse, Silicon Valleys nieuwste en populairste start-up, heeft zich in Nederland viraal verspreid. Met ruim 1 miljoen gebruikers and still counting… mogen we toch wel spreken van een serieuze nieuwe socialmediaspeler in de markt.

Ik vroeg me al geruime tijd af wanneer er een social platform zou ontstaan dat zich focust op audio. Of sterker nog, ik vind dat het lang heeft geduurd voordat audio hetzelfde pad heeft gevolgd als video, tekst en...


Lees Meer

 
[Campagnes] Yune maakt ANWB-campagne: elk kind veilig op de fiets

Yune heeft samen met de ANWB een campagne ontwikkeld om kinderen veiliger op de fiets te krijgen. Aan de hand van de campagne Elk kind veilig op de fiets vraagt de ANWB aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen en het ANWB Kinderfietsenplan. 

De campagne wordt gelanceerd met een tv-commercial waarin een jong meisje trucjes oefent met haar BMX in een skatepark. De  film is in co-creatie tussen ANWB en YUNE tot stand gekomen en geproduceerd door het...


Lees Meer

 


 

10 voor Taal met Harm Edens bij SBS6

GroupM kiest PubMatic als preferred SSP-partner

SBS6 komt met zangduels in Beat Me?

Webinar: Waarom deze Nederlandse bedrijven hun ICT uitbesteden aan Afrika

Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel lanceert campagnevideo

llen van den Berg Head of Customer Experience bij Wunderman Thompson


 

Starcom Italia announces new leadership team

Logitech unveils inaugural Song Breaker Awards to celebrate music creators

Amazon Music launches mobile app for fans to find merchandise from their favorite artists

[Startup Interview] Mark Schoones, Co-Founder, MIX, Netherlands

Channel 4 announces events to support Nations and Regions independent production communities

Gillette announces return of Gaming Alliance


 

Dryad secures €1.6m funding to accelerate development of wildfire detection solution

IFC invests in Savannah Fund to support Africa’s tech startups funding growth

Ghana’s healthcare startup mPharma to launch Haltons Pharmacies in Ethiopia

Vuzix Partners with marketing tech startup rooom AG to expand its presence in enterprise training on 3D Augmented Reality content

VERSO Capital successfully closes series seed in NITRO Beverage

Sommelier raises $3.5m seed round to build a new co-processor for Ethereum's world computer


 
 

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Radio- & TV planner

Op de afdeling Sales Planning & Traffic zijn wij opzoek naar een nieuwe (tijdelijke) collega! Wil Jij dagelijks bezig zijn met het zo optimaal mogelijk indelen van de ingekochte reclamezendtijd? En schroom jij niet om advies uit te brengen aan mediabureaus over de inzet van reclamecampagnes? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Onze afdeling:

De afdeling Sales Planning & Traffic bestaat uit 20 medewerkers en verzorgt de optimale indeling, verkoop & monitoring van reclamezendtijd op de verschillende tv- en...


Lees Meer

 

[Vacatures] MPG. zoekt een Digital Projectmanager

MPG. maakt in opdracht van Albert Heijn de content voor het foodplatform Allerhande. Het Allerhande-team is verantwoordelijk voor de totale crosschannel-contentproductie (print, online, video). Binnen dit team zijn wij per direct op zoek naar een fulltime digital projectmanager.

Wat ga je doen? 

Bij het binnenkomen van een nieuwe opdracht of vraag, schiet jij in de organisatiemodus. Je signaleert waar de klant behoefte aan heeft en voelt feilloos aan welke...


Lees Meer

 

[Vacatures] DPG Media zoekt een Community manager indebuurt Utrecht

Jij bent een nieuwsjunk en dol op Utrecht. Je herkent een goed verhaal als je het tegenkomt en vindt het leuk om dit te delen met de lezers in jouw stad.

Functie-inhoud

Als Community manager voor indebuurt duik je in de belangrijkste topics, discussies en spelers in jouw stad en weet je hierover onderscheidende en spraakmakende verhalen te schrijven...


Lees Meer

 

Trendship
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -