Jaargang 4 | editie 11 | 26 maart 2021
 

Clarity lanceert wereldwijd partnernetwerk Clarity Connections

Het netwerk bestaat momenteel uit 30 onafhankelijke bureaus over de hele wereld. Na een soft launch eind 2020 heeft het netwerk wereldwijd gezamenlijke campagnes uitgevoerd.

Met de lancering van dit netwerk vergroot Clarity het mondiale bereik van zijn eigen locaties in New York, Los Angeles, San Francisco, Londen en Amsterdam met partners uit Europa, APAC, Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Daarnaast krijgen klanten door dit netwerk toegang tot aanvullende...

Lees Meer

 

Lukkien produceert special advertising Magnum voor Ad Alliance

Lukkien ontwikkelde een video die naadloos aansloot bij het Ad Alliance-concept waarbij Magnum de start van een commercial break markeert. Het was de uitdaging voor Lukkien om het product te koppelen aan het bankmoment en natuurlijk om de USP – het breken van de chocolade – mooi te benadrukken.

Jos Leene, creative director Audiovisual bij Lukkien: "Voor de start van de break hebben we realistische 3D-chocolade geanimeerd die mooi over de RTL-vormgeving heen druipt. Vanuit daar gaan we naar het live-action waar we uitkomen bij een stelletje dat zit te genieten op de bank onder het genot...

Lees Meer

 

[Interview] Thomas Wolters (Elevator): Uiteindelijk gaat het om twee targets; simpel te onthouden en te meten

Thomas Wolters is Managing Director bij MakerStreet. We spraken hem over Elevator, dat als growth marketing bureau als onderdeel van MakerStreet bedrijven helpt hun websites zo efficiënt mogelijk in te richten.

Dag Thomas! Kun jij Elevator introduceren?

Jazeker! Elevator is een growth marketing bureau dat vorig jaar is opgericht. Wij helpen klanten om, vanuit de data, het verkeer náár en óp hun website of app zo efficiënt mogelijk in te richten. Dat betekent de juiste doelgroep vinden...

Lees Meer

 

Logitech G audio-oplossingen voor Oculus Quest 2 nu verkrijgbaar in Europa

Logitech G, een merk van Logitech, innovator op het gebied van gamingtechnologieën en -uitrustingen, kondigt aan dat de Oculus Ready immersieve audio-oplossingen voor Oculus Quest 2 verkrijgbaar zijn in heel Europa.

Het gaat hierbij om de nieuwe Logitech G333 VR Gaming Earphones en de Logitech G PRO Gaming Headset voor Oculus Quest 2. Vadim Kogan, hoofd business development voor VR en AR bij Logitech: "De teams van Oculus en Logitech G delen dezelfde passie voor gaming en ambitie om innovatie...

Lees Meer

 

B2C Europe lanceert merkcampagne met Kumpany en BetterMatter

B2C Europe lanceert een brandmovie. Merkactivatiebureau Kumpany en haar videolabel BetterMatter tekenden voor de campagne-ontwikkeling voor de internationale logistieke e-commerce dienstverlener.

De geanimeerde brandmovie is het startschot van een social videocampagne die in vier talen in meer dan tien landen gaat draaien...

Lees Meer

 

MediaTest komt met MediaTest Menukaart

Marktonderzoekbureau MediaTest wil het complete gamma aan diensten meer onder de aandacht brengen. Daarvoor ontwikkelde het bedrijf de MediaTest Menukaart.

MediaTest voert onderzoek uit naar allerlei onderwerpen die terugkomen in de media en marketing, van usabilitity tot pr-onderzoek en gebruikersonderzoeken. Het aanbod is nu als pdf te downloaden via hun website...

Lees Meer

 


 
 

MassiveMusic en SoundOut lanceren datagedreven sonic branding-tool

MassiveMusic, een internationale creatief muziekbureau, en SoundOut, marktleider op het gebied van het testen van muziek, kondigen vandaag een sonic branding-tool aan, die muziek en wetenschap combineert Deze tool geeft een indicatie van de mate waarin muziek herinnerd zal worden, het onderscheidend vermogen van muziek en de koppeling van muziek en merkpersoonlijkheid – en daarmee de mate van succes.

De tool, die MassiveBASS (Brand Attribute Sound System) heet en wordt ondersteund door technologie van SoundOut, biedt marketeers de mogelijkheid hun merkwaarden aan...

Lees Meer

 

Presentatie Jury Cross Media Awards 2021 - Opening Inschrijving

Bas Vlugt en Peter Wybenga, organisatoren van de Cross Media Awards, presenteren de Jury van de Cross Media Awards 2021.

John Olivieira is juryvoorzitter. Hij is de opvolger van Guido van Nispen, die juryvoorzitter was in 2019 en 2020. John Olivieira is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in media en marketingcommunicatie. In de afgelopen twintig jaar werkte hij onder meer voor MTV Networks, Xite, Meer Dan Voetbal...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[Marketing Report Radio] Gabriela Nouws (SuperRebel) over Hotel SuperRebel: Een smeltkroes van creativiteit 19-04-2024 | 11:51:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de keuze voor een hotel als kantoor en hoe dat de creativiteit stimuleert


Lemon Scented Tea ontwikkelt campagne met pratende spiegelhangers voor Sunny Cars 19-04-2024 | 11:22:00
Met de introductie van deze merkassets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk


[Grow by DPG Media] Hoe Intertoys een sterker imago bouwde met de inzet van Ouders van Nu en Reclamefolder.nl 19-04-2024 | 10:48:00
Van het bouwen van blokken tot aan het bouwen van een sterk merk: Intertoys kan het allebei


[Interview] Job Jan Altena en Joris de Bruin (CPNB): met weinig budget veel bereiken voor het boek 19-04-2024 | 10:30:00
Job Jan Altena is persvoorlichter en Joris de Bruin is analist bij de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). We spreken beiden over hoe CPNB met marketing en pr omgaat ter promotie van boeken


Fama Volat en Randstad introduceren het Inzendbureau 19-04-2024 | 10:18:00
Ondanks aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt worden statushouders nog steeds massaal over het hoofd gezien


[Vacatures] Fremantle zoekt een Project Controller 19-04-2024 | 08:35:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Project Controller


[Vacatures] Fremantle zoekt een Senior Business Controller 19-04-2024 | 08:05:00
Fremantle is per direct op zoek naar een Senior Business Controller


[Interview] Nicky Levinschi (ZIGT): consolidatie is eigenlijk altijd slecht nieuws voor de klant 19-04-2024 | 00:54:00
Nicky Levinschi is per 1 april 2024 benoemd tot CEO van ZIGT Nederland. We spreken haar over het vertrek van een aantal mangementsleden, haar visie op ZIGT en de mediamarkt


Michiel Marsman & Dion Holla (Sizzer): Sonic Branding, maar dan sexy: jouw merk als muziekfestival 18-04-2024 | 13:10:00
Tegenwoordig hebben merken steeds meer moeite om hun doelgroep te bereiken en relevant te blijven. Muziek is hiervoor een buitengewoon krachtige tool, echter - hoe werkt dit dan? 


SuperRebel en Kaaps Film ontwikkelen merkfilm voor Aartsen 18-04-2024 | 12:48:57
Na een vernieuwde website, was de uitdaging voor SuperRebel Agency om samen met Kaaps Film de nonstopfresh-belofte van Aartsen te vertalen naar een eigenzinnige en moderne film


Fusie OrangeValley, MvH Media, AdResults, Increase en NewPort Capital 18-04-2024 | 12:02:00
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan de handen ineen. NewPort Capital treedt toe als investeerder


team5pm produceert Prime Video-serie B&B Bankzitters 18-04-2024 | 11:46:00
In de show runnen YouTube-sterren Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo elke week op hun beurt een B&B


[Marketing Report Radio] Dorkas Koenen (Rabobank) over de kracht van sportieve meditatie en verbinding 18-04-2024 | 11:30:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Dorkas Koenen over zijn boek Bergen liegen niet, de reis naar verbinding én zijn nieuwe boek Klantonvriendelijkheid


[Interview] Inês Bernardo (Scrambled) over de makeover van de foodafdeling van HEMA 18-04-2024 | 11:25:00
Inês Bernardo is creatief directeur bij Scrambled. In een interview vertelt ze over de makeover van Hema en The Food Content Agency Scrambled


[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Specialist 18-04-2024 | 11:05:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Specialist (Marketplace vtwonen) -Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -