Jaargang 4 | editie 11 | 26 maart 2021
 

Clarity lanceert wereldwijd partnernetwerk Clarity Connections

Het netwerk bestaat momenteel uit 30 onafhankelijke bureaus over de hele wereld. Na een soft launch eind 2020 heeft het netwerk wereldwijd gezamenlijke campagnes uitgevoerd.

Met de lancering van dit netwerk vergroot Clarity het mondiale bereik van zijn eigen locaties in New York, Los Angeles, San Francisco, Londen en Amsterdam met partners uit Europa, APAC, Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Daarnaast krijgen klanten door dit netwerk toegang tot aanvullende...

Lees Meer

 

Lukkien produceert special advertising Magnum voor Ad Alliance

Lukkien ontwikkelde een video die naadloos aansloot bij het Ad Alliance-concept waarbij Magnum de start van een commercial break markeert. Het was de uitdaging voor Lukkien om het product te koppelen aan het bankmoment en natuurlijk om de USP – het breken van de chocolade – mooi te benadrukken.

Jos Leene, creative director Audiovisual bij Lukkien: "Voor de start van de break hebben we realistische 3D-chocolade geanimeerd die mooi over de RTL-vormgeving heen druipt. Vanuit daar gaan we naar het live-action waar we uitkomen bij een stelletje dat zit te genieten op de bank onder het genot...

Lees Meer

 

[Interview] Thomas Wolters (Elevator): Uiteindelijk gaat het om twee targets; simpel te onthouden en te meten

Thomas Wolters is Managing Director bij MakerStreet. We spraken hem over Elevator, dat als growth marketing bureau als onderdeel van MakerStreet bedrijven helpt hun websites zo efficiënt mogelijk in te richten.

Dag Thomas! Kun jij Elevator introduceren?

Jazeker! Elevator is een growth marketing bureau dat vorig jaar is opgericht. Wij helpen klanten om, vanuit de data, het verkeer náár en óp hun website of app zo efficiënt mogelijk in te richten. Dat betekent de juiste doelgroep vinden...

Lees Meer

 

Logitech G audio-oplossingen voor Oculus Quest 2 nu verkrijgbaar in Europa

Logitech G, een merk van Logitech, innovator op het gebied van gamingtechnologieën en -uitrustingen, kondigt aan dat de Oculus Ready immersieve audio-oplossingen voor Oculus Quest 2 verkrijgbaar zijn in heel Europa.

Het gaat hierbij om de nieuwe Logitech G333 VR Gaming Earphones en de Logitech G PRO Gaming Headset voor Oculus Quest 2. Vadim Kogan, hoofd business development voor VR en AR bij Logitech: "De teams van Oculus en Logitech G delen dezelfde passie voor gaming en ambitie om innovatie...

Lees Meer

 

B2C Europe lanceert merkcampagne met Kumpany en BetterMatter

B2C Europe lanceert een brandmovie. Merkactivatiebureau Kumpany en haar videolabel BetterMatter tekenden voor de campagne-ontwikkeling voor de internationale logistieke e-commerce dienstverlener.

De geanimeerde brandmovie is het startschot van een social videocampagne die in vier talen in meer dan tien landen gaat draaien...

Lees Meer

 

MediaTest komt met MediaTest Menukaart

Marktonderzoekbureau MediaTest wil het complete gamma aan diensten meer onder de aandacht brengen. Daarvoor ontwikkelde het bedrijf de MediaTest Menukaart.

MediaTest voert onderzoek uit naar allerlei onderwerpen die terugkomen in de media en marketing, van usabilitity tot pr-onderzoek en gebruikersonderzoeken. Het aanbod is nu als pdf te downloaden via hun website...

Lees Meer

 


 
 

MassiveMusic en SoundOut lanceren datagedreven sonic branding-tool

MassiveMusic, een internationale creatief muziekbureau, en SoundOut, marktleider op het gebied van het testen van muziek, kondigen vandaag een sonic branding-tool aan, die muziek en wetenschap combineert Deze tool geeft een indicatie van de mate waarin muziek herinnerd zal worden, het onderscheidend vermogen van muziek en de koppeling van muziek en merkpersoonlijkheid – en daarmee de mate van succes.

De tool, die MassiveBASS (Brand Attribute Sound System) heet en wordt ondersteund door technologie van SoundOut, biedt marketeers de mogelijkheid hun merkwaarden aan...

Lees Meer

 

Presentatie Jury Cross Media Awards 2021 - Opening Inschrijving

Bas Vlugt en Peter Wybenga, organisatoren van de Cross Media Awards, presenteren de Jury van de Cross Media Awards 2021.

John Olivieira is juryvoorzitter. Hij is de opvolger van Guido van Nispen, die juryvoorzitter was in 2019 en 2020. John Olivieira is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in media en marketingcommunicatie. In de afgelopen twintig jaar werkte hij onder meer voor MTV Networks, Xite, Meer Dan Voetbal...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

[The List] The Invaders 23-04-2024 | 14:11:00
We are The Invaders. We help brands unlock the value of gaming


TBWA en NS inspireren mensen met merkcampagne om de trein te nemen 23-04-2024 | 14:04:00
De NS lanceert in samenwerking met TBWA\NEBOKO een campagne die het merk een richting geeft. Het doel is om meer Nederlanders te inspireren


De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 zijn bekend 23-04-2024 | 12:08:00
De ABC-jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld


Xelion kiest Fightclub voor branding en performance campagnes 23-04-2024 | 10:34:00
Fightclub heeft onlangs een hernieuwde merkpositionering ontwikkeld voor Xelion, en werkt nu aan een campagne die de creatieve visie van het bureau vertaalt naar een aansprekende en effectieve strategie


[The List] Fightclub 23-04-2024 | 09:51:00
Sommige mensen zien ons als een stel vechtersbazen en -bazinnen. En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk


Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 22-04-2024 | 17:01:00
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst


HR-scale-up Alleo haalt 5 miljoen aan investeringen binnen 22-04-2024 | 16:57:00
Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders


Annika Drion, Milo Duyff, Kim Trap, Leila Popovych en Rico de Lange MT Boomerang 22-04-2024 | 16:25:00
Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang; Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug


Dentsu Creative ontwikkelt hardloop-campagne Nationale-Nederlanden 22-04-2024 | 16:08:29
Nationale-Nederlanden (NN) wil ook de beginnende hardloper in beweging brengen om zo bij te dragen aan het welzijn van een zo groot mogelijke groep mensen


Megawatt ontwikkelt campagne rondom erotische realityshow voor EasyToys 22-04-2024 | 16:05:00
EasyToys ondersteunt de recent gelanceerde realityshow The Clitoris Conquest met een uitgebreide campagne, ontwikkeld door Megawatt. De campagne bestaat uit onder meer een landingspagina en interactieve online game.  


The Others ontwikkelt vernieuwde visuele identiteit voor Eco-Movement 22-04-2024 | 15:45:00
Het doel van deze herpositionering is het verhogen van de waardeperceptie van Eco-Movement met opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom


UM, Alfred, Talpa Network & Praxis ontwikkelen reality-klusprogramma Het Blok 22-04-2024 | 15:19:00
UM ontwikkelde de contentstrategie van het reality-klusprogramma Het Blok, waarin Praxis zich positioneert als partner voor het verduurzamen van je woning


Crocodile Agency ontwikkelt campagne voor Bar-le-Duc 22-04-2024 | 12:50:00
Met onder andere een merkvideo, die de positioneringsstrategie Dorstig naar Meer zichtbaar maakt, inclusief een retail winactie


TBWA\NEBOKO introduceert samen met Odido Het Telefoonboekje 22-04-2024 | 12:08:00
Een verhaal geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks De Regels van Floor


[Vacatures] M2|OC zoekt een Communications Consultant 22-04-2024 | 07:32:00
M2|OC is per direct op zoek naar Communications Consultant -Full-time · Amsterdam



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -