Jaargang 4 | editie 11 | 26 maart 2021
 

Clarity lanceert wereldwijd partnernetwerk Clarity Connections

Het netwerk bestaat momenteel uit 30 onafhankelijke bureaus over de hele wereld. Na een soft launch eind 2020 heeft het netwerk wereldwijd gezamenlijke campagnes uitgevoerd.

Met de lancering van dit netwerk vergroot Clarity het mondiale bereik van zijn eigen locaties in New York, Los Angeles, San Francisco, Londen en Amsterdam met partners uit Europa, APAC, Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Daarnaast krijgen klanten door dit netwerk toegang tot aanvullende...

Lees Meer

 

Lukkien produceert special advertising Magnum voor Ad Alliance

Lukkien ontwikkelde een video die naadloos aansloot bij het Ad Alliance-concept waarbij Magnum de start van een commercial break markeert. Het was de uitdaging voor Lukkien om het product te koppelen aan het bankmoment en natuurlijk om de USP – het breken van de chocolade – mooi te benadrukken.

Jos Leene, creative director Audiovisual bij Lukkien: "Voor de start van de break hebben we realistische 3D-chocolade geanimeerd die mooi over de RTL-vormgeving heen druipt. Vanuit daar gaan we naar het live-action waar we uitkomen bij een stelletje dat zit te genieten op de bank onder het genot...

Lees Meer

 

[Interview] Thomas Wolters (Elevator): Uiteindelijk gaat het om twee targets; simpel te onthouden en te meten

Thomas Wolters is Managing Director bij MakerStreet. We spraken hem over Elevator, dat als growth marketing bureau als onderdeel van MakerStreet bedrijven helpt hun websites zo efficiënt mogelijk in te richten.

Dag Thomas! Kun jij Elevator introduceren?

Jazeker! Elevator is een growth marketing bureau dat vorig jaar is opgericht. Wij helpen klanten om, vanuit de data, het verkeer náár en óp hun website of app zo efficiënt mogelijk in te richten. Dat betekent de juiste doelgroep vinden...

Lees Meer

 

Logitech G audio-oplossingen voor Oculus Quest 2 nu verkrijgbaar in Europa

Logitech G, een merk van Logitech, innovator op het gebied van gamingtechnologieën en -uitrustingen, kondigt aan dat de Oculus Ready immersieve audio-oplossingen voor Oculus Quest 2 verkrijgbaar zijn in heel Europa.

Het gaat hierbij om de nieuwe Logitech G333 VR Gaming Earphones en de Logitech G PRO Gaming Headset voor Oculus Quest 2. Vadim Kogan, hoofd business development voor VR en AR bij Logitech: "De teams van Oculus en Logitech G delen dezelfde passie voor gaming en ambitie om innovatie...

Lees Meer

 

B2C Europe lanceert merkcampagne met Kumpany en BetterMatter

B2C Europe lanceert een brandmovie. Merkactivatiebureau Kumpany en haar videolabel BetterMatter tekenden voor de campagne-ontwikkeling voor de internationale logistieke e-commerce dienstverlener.

De geanimeerde brandmovie is het startschot van een social videocampagne die in vier talen in meer dan tien landen gaat draaien...

Lees Meer

 

MediaTest komt met MediaTest Menukaart

Marktonderzoekbureau MediaTest wil het complete gamma aan diensten meer onder de aandacht brengen. Daarvoor ontwikkelde het bedrijf de MediaTest Menukaart.

MediaTest voert onderzoek uit naar allerlei onderwerpen die terugkomen in de media en marketing, van usabilitity tot pr-onderzoek en gebruikersonderzoeken. Het aanbod is nu als pdf te downloaden via hun website...

Lees Meer

 


 
 

MassiveMusic en SoundOut lanceren datagedreven sonic branding-tool

MassiveMusic, een internationale creatief muziekbureau, en SoundOut, marktleider op het gebied van het testen van muziek, kondigen vandaag een sonic branding-tool aan, die muziek en wetenschap combineert Deze tool geeft een indicatie van de mate waarin muziek herinnerd zal worden, het onderscheidend vermogen van muziek en de koppeling van muziek en merkpersoonlijkheid – en daarmee de mate van succes.

De tool, die MassiveBASS (Brand Attribute Sound System) heet en wordt ondersteund door technologie van SoundOut, biedt marketeers de mogelijkheid hun merkwaarden aan...

Lees Meer

 

Presentatie Jury Cross Media Awards 2021 - Opening Inschrijving

Bas Vlugt en Peter Wybenga, organisatoren van de Cross Media Awards, presenteren de Jury van de Cross Media Awards 2021.

John Olivieira is juryvoorzitter. Hij is de opvolger van Guido van Nispen, die juryvoorzitter was in 2019 en 2020. John Olivieira is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in media en marketingcommunicatie. In de afgelopen twintig jaar werkte hij onder meer voor MTV Networks, Xite, Meer Dan Voetbal...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Britse regisseur Jak O’Hare verbindt zich aan Vigics en verhuist naar Amsterdam 22-04-2021 | 18:41:00
De Britse regisseur Jak O’Hare sluit zich aan bij productiemaatschappij Vigics, dat meer werk wil maken met een internationale, diverse blik. Jak O’Hare woont inmiddels in Amsterdam en maakte al twee films in Nederland voor Mazda (in opdracht van Vice) en Nike (in opdracht van We Are Pi)


Milka viert 120-jarig bestaan met campagne 22-04-2021 | 12:58:00
Milka bestaat 120 jaar en het merk viert dat met een campagne, waarbij de Stichting Jarige Job wordt gesteund. Ook zijn er acties voor consumenten


[Marketing Report Radio] Titus van Dijk: Met Tonny Media zet je een podcast neer als een merk 22-04-2021 | 12:05:00
Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media, het bedrijf achter bekende en populaire podcasts zoals de Zelfspodcast en Marc-Marie en vinden iets. Bij Marketing Report vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf en verbreden door het neerzetten van podcasts als een merk


Intracto Group neemt Codezilla over 22-04-2021 | 11:16:07
Codezilla is overgenomen door Intracto Group. Codezilla ontwikkelt voor haar klanten de front-end voor voornamelijk complexe maatwerk (web)applicaties. Er werken 25 front-end development-experts bij Codezilla


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over onderzoeken: Digital Ad Spend, online audiomarkt en bereikscijfers 22-04-2021 | 10:41:05
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer het Digital Ad Spend-onderzoek


Marcom interim-en adviesbureau USG Marketing & Communications gaat samenwerken met Logeion 21-04-2021 | 17:04:00
Interim- en adviesbureau USG Marketing & Communications en beroepsorganisatie Logeion bundelen hun krachten in een samenwerkingsovereenkomst die de huidige en toekomstige generatie communicatie- en marketingprofessionals beter moet voorzien van kennis, innovatie en ontwikkelingen binnen het vak


Shopify en Pinterest breiden samenwerking uit 21-04-2021 | 16:13:00
Shopify breidt de samenwerking met Pinterest uit naar 27 landen, waaronder Nederland. Het Shopify Pinterest-kanaal is vanaf nu ook actief in onder meer Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Brazilië


Adidas introduceert Impossible is Nothing campagne 21-04-2021 | 14:53:00
Adidas heeft de Impossible Is Nothing campagne gelanceerd met de videoreeks Seeing Possibilities. Impossible Is Nothing staat voor het denken en handelen in mogelijkheden, om zo met rebels optimisme een betere toekomst te creëren voor mens en planeet


HERC stelt Levi Rijper, Vincent Sapthu en Cherise Basiran aan 21-04-2021 | 10:42:00
Reclamebureau HERC heeft onlangs drie talenten benoemd om de ambities verder invulling te geven. Levi Rijper is Head of Production, Vincent Sapthu Head of Design en Cherise Basiran Queen of Office


Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial   20-04-2021 | 11:20:12
Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen


[Marketing Report - 20 april 2021] Linda Worp | Titus van Dijk | Geert Frank | Alwin Snippe 19-04-2021 | 16:56:00
Luister dinsdag 20 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt


[Startups] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk 19-04-2021 | 16:16:00
Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen


Getal 10 centraal in merkcampagne Radio 10 19-04-2021 | 15:48:33
In de merkcampagne van Radio 10, ontwikkeld samen met Talpa Networks in-house agency het Bureau, laat het station zien dat de 10 centraal staat in het leven van de luisteraar


[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects 19-04-2021 | 14:45:00
Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint.


[Startups] Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling 19-04-2021 | 14:15:00
Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is. Het koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -