Jaargang 13 | editie 10 | 26 maart 2021 |
|
NRC lanceert een uniform logo bij alle journalistieke producten. De merknamen NRC.Next en NRC Weekend verdwijnen daarbij; de aanduiding NRC Handelsblad blijft wel bestaan. Onder de naam Audiohuis lanceert NRC zijn eigen productie-unit die ook gaat fungeren als uitgever van kwalitatief en inhoudelijk onderscheidende audioverhalen van derden.
Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC: “NRC wordt meer gelezen en er wordt meer geluisterd. Het afgelopen jaar liet NRC al een stijging zien in het abonneebestand...
|
|
|
|
De Vlaamse financieel-economische krant De Tijd meldt dat RTL Group speelt met het idee om RTL Nederland te verkopen, in navolging van berichtgeving over plannen om zowel het belang in het Franse Groupe M6 als RTL Belgium te verkopen.
Het beursgenoteerde RTL Group lijkt bezig te zijn met een heroriëntatie van haar activiteiten, waarbij het zich op Duitstalig Europa zou willen concentreren. RTL Group wordt dankzij een belang van 76,28 procent door Bertelsmann...
|
|
|
|
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Karin Swerink hoofdredacteur van LINDA.
Dag Karin, kun jij LINDA. introduceren?
Zeker! LINDA. is het leukste én grootste vrouwenmaandblad van Nederland (verspreide oplage: 207.122, NOM). LINDA. groeide uit tot een mediamerk, met naast de maandelijkse themanummers, ons jongere zusje...
|
|
|
|
Hillenaar Outdoor breidt het netwerk uit met een digitale reclame mast bij de A2 bij Maastricht. Het bedrijf exploiteert nu zeventien reclamemasten in heel Nederland.
Jeroen Hillenaar, eigenaar en directeur Hillenaar Outdoor: “Het object is voorzien van een scherm dat bijna 100 vierkante meter omvat. Per week passeren meer dan 350.000 mensen deze digitale reclamemast. De locatie is dan ook zeer relevant voor onze adverteerders...
|
|
|
|
Outbrain lanceert de Content Coalition, een platform dat uitgevers uitnodigt om uitwisselingsnetwerken te vormen met andere uitgevers. Het is de bedoeling om de lezers en volgers van uitgevers samen te brengen, zodat uitgevers met hun content andere groepen bereiken.
Dit initiatief werd al eerder gelanceerd in Australië en Nieuw-Zeeland, maar is nu ook beschikbaar in de hele EU. Leden van deze coalitie zullen hun lezerspubliek kunnen laten groeien via een nieuw kanaal door gebruik van...
|
|
|
|
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
He got Facebook hooked on AI. Now he can't fix misinformation
Het is te simpel om Joaquin Quiñonero Candela de man achter het Facebook-algoritme te noemen, maar het was zijn AI-team dat Zuckerbergs honger naar groei moest stillen. De journalist die dit artikel schreef, sprak jarenlang regelmatig met Joaquin. Hij is Facebooks Director of AI en...
|
|
|
|
Een creatieve schaker die zetten vooruitdenkt, daar ligt jouw kracht. Jij zet onze klanten op voorsprong bij het behalen van hun businessdoelstellingen. Je weet als geen ander de weg in het online landschap en bepaalt de beste route naar groei.
Daarbij krijg je bij ons een enorme vrijheid in je advies en ambities. Jouw strategieën en media-adviezen zijn altijd net even slimmer, beter en verrassender. Daarnaast vind je het leuk om jouw collega's te inspireren, uit te dagen en te...
|
|
|
|
Hart van Nederland groeit door. Sinds dit jaar is er, naast twee uitzendingen in de avond, 7 dagen per week een ochtendeditie op tv. Ook online bereiken we steeds meer Nederlanders: in 2020 verdubbelde het aantal online bezoekers voor het tweede jaar op rij.
Daarnaast doen de journalisten van Hart van Nederland verslag van het laatste Nederlandse nieuws op Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica. Ben jij net zo ambitieus als...
|
|
|
|
Are you the person who is going to work together with MeMo² marketeers to supply campaign managers, CMO’s and CEO’s with spot-on advice on brand- and crossmedia issues?
At MeMo² you will get the opportunity to offer concrete conclusions and optimisations, based on data, to the top-500 advertisers nationally and internationally. On a day-to-day basis you will be working together with researchers, working on data-interpretations, data visualization and...
|
|
|
|
Als strategie & concept manager kom je te werken bij Bureau Gekkigheid, het interne reclamebureau van Tweakers, Hardware Info, ADtech en NUtech. Dit onderdeel van DPG Media noemen we DPG Technology.
Het team houdt zich bezig met het bedenken en realiseren van inhoudelijke campagnes met en voor klanten. Je bedenkt oplossingen voor marketing/communicatie-vraagstukken (lees: het bedenken van toffe concepten)...
|
|
|
|
Why ViacomCBS Networks EMEAA? ViacomCBS Networks EMEAA is comprised of many of the world’s most iconic consumer brands. Its portfolio includes Paramount+, Pluto TV, ViacomCBS International Studios, MTV, Nickelodeon, Comedy Central, Paramount Network, BET, Game One and J One.
In addition to offering innovative streaming services and digital video products, ViacomCBS Networks EMEAA provides powerful capabilities in production, distribution...
|
|
|
|
Bas Vlugt en Peter Wybenga, organisatoren van de Cross Media Awards, presenteren de Jury van de Cross Media Awards 2021.
John Olivieira is juryvoorzitter. Hij is de opvolger van Guido van Nispen, die juryvoorzitter was in 2019 en 2020. John Olivieira is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in media en marketingcommunicatie. In de afgelopen twintig jaar werkte hij onder meer voor MTV Networks, Xite, Mee...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|