Jaargang 4 | editie 10 | 15 maart 2021
Lidl campagne voor Jungelmini's op het netwerk van Exterion Media, hier op de Utrechtse Heuvelrug
 

[Interview] Frank Carvalho: Brand New Galaxy groeit snel en realiseert dit ook voor klanten

Brand New Galaxy lanceert haar West-Europese tak in Amsterdam. Wij spraken Managing Director Frank Carvalho over deze stap. Hij richt zich op marketinginnovaties die het verschil maken, met meer dan 25 jaar echt wereldwijde ervaring.

Brand New Galaxy is gespecialiseerd in e-commerce, creatie en contentproductie en automatisering en performance-optimalisatie voor top 500 merken zoals COTY (onder meer  Adidas, Gucci en Burberry), Netflix, Philips, en P&G. Het...

Lees Meer

 
[Kijkcijfers] Talpa Network komt op stoom met super weekend SBS6

Talpa Network opende 2021 aarzelend met een bescheiden marktaandeel van iets boven de 15 procent maar is inmiddels op stoom gekomen.

Afgelopen week liep het marktaandeel op tot een royale 22,5 procent. De week was al goed; het weekend was geweldig...

Lees Meer

 

Diederik Sjardijn over purpose marketing, growth hacking en een mysterieus imago

Diederik Sjardijn is Managing Director bij KesselsKramer, het creatieve reclamebureau uit Amsterdam dat al 25 jaar bestaat. Hij werkte eerder bij Blendle en wordt ook weleens growth hacker genoemd. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bureau, purpose marketing en meer.

Diederik Sjardijn: “De afgelopen 10 jaar is een wat mysterieus imago ontstaan. Voor een creatief bureau is dat best spannend. Mensen kunnen daardoor denken dat we een traditioneel bureau zijn, maar dat is helemaal niet waar. Ik...

Lees Meer

 

Joris van Heukelom (MakerStreet) en Mark Schoones (MIX) beginnen podcast SCHOKVAST

Joris van Heukelom en Mark Schoones lanceren deze week SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing. De eerste twee afleveringen zijn inmiddels te beluisteren via alle grote platforms.

Schoones en Van Heukelom presenteren in duovorm het format en ontvangen een gast. Een klassieke interviewshow is SCHOKVAST echter niet. Mark Schoones: “We duiken een aantal thema’s in en de gast maakt deel uit van dat...

Lees Meer

 

Ellen van den Berg Head of Customer Experience bij Wunderman Thompson

Ellen van den Berg is aangesteld als Head of Customer Experience (CX) Wunderman Thompson in Amsterdam. De strateeg is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van de Customer Experience.

Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring, opgedaan bij bureaus zoals DDB & Tribal, Edenspiekermann, Mediamatic en Lava. Ellen van den Berg: “Ik geloof dat merken alleen maar waarde kunnen creëren wanneer ze heel goed begrijpen waar de...

Lees Meer

 

Alfred ontwikkelt campagne Venco Choco D’rop

Venco introduceert Choco D’rop: een verrassende combinatie van oer-Hollandse Venco drop met een dikke laag chocolade. Alfred International is verantwoordelijk voor de campagne.

Om de consument nieuwsgierig te maken naar de onbekende smaaksensatie, kiest Venco voor een grootschalige 360-graden-campagne. Een tv-commercial, digital out-of-home, online video, social media, megascreens, retailer magazines, influencer-samenwerkingen en ondersteuning op de...

Lees Meer

 

 
 
[Marketing Report - 16 maart] Jeremiah Albinus | Remco Armee | Monica Toma | Nienke Zijsling

Luister dinsdag 16 maart om 18:00 uur - een half uur eerder dus, vanwege de avondklok - naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt.

Vaste studiogast om het nieuws te duiden is de man die alles weet: René Zeedijk, Directeur Business Development bij mediabureau ZIGT...

Lees Meer

 
[Onderzoek HvA] Adverteerders en de rol van media- en reclamebureaus bij het inkopen van media

Wij, Iris Overweg en Meike de Lange, zijn vierdejaars studenten van de opleiding Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam.

Momenteel zijn wij bezig met projectgericht afstuderen. Dit is een nieuwe vorm van afstuderen die in duovorm wordt uitgevoerd. Met een gedeelde interesse in het media vakgebied is dit een onderzoek waar wij met veel plezier aan werken...

Lees Meer

 

Webinar: Waarom deze Nederlandse bedrijven hun ICT uitbesteden aan Afrika

In Nederland is er een toenemend tekort aan IT-professionals, iets wat de mogelijkheden voor het bedrijfsleven beperkt. Door de coronacrisis werken veel mensen thuis, waardoor werken met een internationaal team IT-professionals geen issue meer is.

In dit webinar leren we over de samenwerking van meerdere Nederlandse bedrijven met IT-professionals in opkomende IT-hubs in Afrika. Hun verhaal gaat niet alleen over commercieel succes , maar ook over de grote sociale impact die deze...

Lees Meer

 

Presentatie Jury Cross Media Awards 2021 - Opening Inschrijving

Bas Vlugt en Peter Wybenga, organisatoren van de Cross Media Awards, presenteren de Jury van de Cross Media Awards 2021.

John Olivieira is juryvoorzitter. Hij is de opvolger van Guido van Nispen, die juryvoorzitter was in 2019 en 2020. John Olivieira is werkzaam als strategic business consultant. Hij heeft een lange staat van dienst in media en marketingcommunicatie. In de afgelopen twintig jaar werkte hij onder meer voor MTV Networks, Xite, Meer Dan Voetbal...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Britse regisseur Jak O’Hare verbindt zich aan Vigics en verhuist naar Amsterdam 22-04-2021 | 18:41:00
De Britse regisseur Jak O’Hare sluit zich aan bij productiemaatschappij Vigics, dat meer werk wil maken met een internationale, diverse blik. Jak O’Hare woont inmiddels in Amsterdam en maakte al twee films in Nederland voor Mazda (in opdracht van Vice) en Nike (in opdracht van We Are Pi)


Milka viert 120-jarig bestaan met campagne 22-04-2021 | 12:58:00
Milka bestaat 120 jaar en het merk viert dat met een campagne, waarbij de Stichting Jarige Job wordt gesteund. Ook zijn er acties voor consumenten


[Marketing Report Radio] Titus van Dijk: Met Tonny Media zet je een podcast neer als een merk 22-04-2021 | 12:05:00
Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media, het bedrijf achter bekende en populaire podcasts zoals de Zelfspodcast en Marc-Marie en vinden iets. Bij Marketing Report vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf en verbreden door het neerzetten van podcasts als een merk


Intracto Group neemt Codezilla over 22-04-2021 | 11:16:07
Codezilla is overgenomen door Intracto Group. Codezilla ontwikkelt voor haar klanten de front-end voor voornamelijk complexe maatwerk (web)applicaties. Er werken 25 front-end development-experts bij Codezilla


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over onderzoeken: Digital Ad Spend, online audiomarkt en bereikscijfers 22-04-2021 | 10:41:05
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer het Digital Ad Spend-onderzoek


Marcom interim-en adviesbureau USG Marketing & Communications gaat samenwerken met Logeion 21-04-2021 | 17:04:00
Interim- en adviesbureau USG Marketing & Communications en beroepsorganisatie Logeion bundelen hun krachten in een samenwerkingsovereenkomst die de huidige en toekomstige generatie communicatie- en marketingprofessionals beter moet voorzien van kennis, innovatie en ontwikkelingen binnen het vak


Shopify en Pinterest breiden samenwerking uit 21-04-2021 | 16:13:00
Shopify breidt de samenwerking met Pinterest uit naar 27 landen, waaronder Nederland. Het Shopify Pinterest-kanaal is vanaf nu ook actief in onder meer Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Brazilië


Adidas introduceert Impossible is Nothing campagne 21-04-2021 | 14:53:00
Adidas heeft de Impossible Is Nothing campagne gelanceerd met de videoreeks Seeing Possibilities. Impossible Is Nothing staat voor het denken en handelen in mogelijkheden, om zo met rebels optimisme een betere toekomst te creëren voor mens en planeet


HERC stelt Levi Rijper, Vincent Sapthu en Cherise Basiran aan 21-04-2021 | 10:42:00
Reclamebureau HERC heeft onlangs drie talenten benoemd om de ambities verder invulling te geven. Levi Rijper is Head of Production, Vincent Sapthu Head of Design en Cherise Basiran Queen of Office


Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial   20-04-2021 | 11:20:12
Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen


[Marketing Report - 20 april 2021] Linda Worp | Titus van Dijk | Geert Frank | Alwin Snippe 19-04-2021 | 16:56:00
Luister dinsdag 20 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt


[Startups] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk 19-04-2021 | 16:16:00
Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen


Getal 10 centraal in merkcampagne Radio 10 19-04-2021 | 15:48:33
In de merkcampagne van Radio 10, ontwikkeld samen met Talpa Networks in-house agency het Bureau, laat het station zien dat de 10 centraal staat in het leven van de luisteraar


[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects 19-04-2021 | 14:45:00
Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint.


[Startups] Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling 19-04-2021 | 14:15:00
Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is. Het koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -