Jaargang 4 | editie 12 | 1 april 2021
 

[Marketing Report Radio] Jeremiah Albinus (Fonq) over online interieurartikelen verkopen, de vrouw als koper en meer

Jeremiah Albinus is CEO van Fonq, de bekende webwinkel voor huis en interieur. Het bedrijf ziet zich al pionier op het gebied van meubels via internet verkopen. De rol van vrouwen als koper is daarbij erg belangrijk, zo vertelt hij bij Marketing Report Radio.

Jeremiah Albinus: “Als je kijkt naar de kopers, is de krappe meerderheid van onze klanten vrouwelijk, zo’n 60 tot 65 procent. Maar als je kijkt naar wie de beslisser is thuis, is dat heel sterk vrouwelijk, 80 tot 90 procent durf ik wel te...

Lees Meer

 

Lukkien produceert FreelanceFactoring-campagnecontent voor Scheepens

Scheepens – creative agency, heeft Lukkien gevraagd mee te denken over de productionele en creatieve verdieping van de eerste tv-commercial voor FreelanceFactoring.

Dit online platform ondersteunt freelancers onder meer door het wachten op de betalingen van facturen te elimineren. Om het merk boven het concurrentielandschap uit te liften bedacht Scheepens een campagne met een belangrijke rol voor radio en televisie. FreelanceFactoring heeft hiermee de primeur door als eerste factoringbedrijf een uiting te hebben op nationale...

Lees Meer

 

Dorien Kuiken Managing Director bij Fitzgerald

Dorien Kuiken is per 1 maart 2021 gestart als Managing Director van Fitzgerald, dat onderdeel is van Ace. Het bureau wil hiermee zijn positie verstevigen en zet daarmee de laatste stap naar zelfstandigheid van zusterbureau Glasnost.

Dorien Kuiken was de afgelopen 5,5 jaar werkzaam bij het pr-bureau Typhoon en werkte daar sinds januari 2020 als General Manager. Fitzgerald profileert zich als strategische partner in always-on pr, zowel intern als extern. Dat laatste doet het...

Lees Meer

 

Digital agency Touchtribe gaat volledig headless

Web development agency Touchtribe verscherpt haar propositie en gaat volledig headless.

Gert van Vliet, Managing director van Touchtribe: “Digitale transformatie staat bovenaan de agenda van iedere directie, het is meedoen, of je bent weg. Merken die nu hun digitale platformen inrichten met oog voor de toekomst, zijn de winnaars van morgen.” Het doel van Touchtribe is merken online tot leven te laten komen. Succesvolle bedrijven...

Lees Meer

 


 
 

VICE Media Group koopt consultancy bureau PLTFRMR

VICE Media Group heeft consultancy bureau PLTFRMR aangekocht. PLTFRMR zal fuseren met VIRTUE, het creatieve bureau van VICE Media Group.

Chris Garbutt zal Co-President VIRTUE en Chief Creative Officer van VICE Media Group worden en Colin Mitchell zal Co-President VIRTUE en Chief Innovation Officer van VICE Media Group worden. Beiden zijn  de oprichters van PLTFRMR. Rob Newlan zal daarom de rol van vervullen van Global Chief Operation Officer en Head of Europe & AMEA, VIRTUE...

Lees Meer

 

Jellow breidt verder uit naar Ierland

Het on-demand freelanceplatform Jellow breidt verder uit, en is naast Nederland en België vanaf komende zomer ook beschikbaar in Ierland.

Ierse freelancers en opdrachtgevers kunnen zich nu al via Jellow.ie aanmelden om straks de beste match te vinden. Ook is het mogelijk voor Ierse opdrachtgevers om Nederlandse of Belgische freelancers in te huren en visa versa. Hiermee realiseert Jellow meer werkgelegenheid voor freelancers en biedt daarbij opdrachtgevers de mogelijkheid om snel en...

Lees Meer

 

 
Overig nieuws

Britse regisseur Jak O’Hare verbindt zich aan Vigics en verhuist naar Amsterdam 22-04-2021 | 18:41:00
De Britse regisseur Jak O’Hare sluit zich aan bij productiemaatschappij Vigics, dat meer werk wil maken met een internationale, diverse blik. Jak O’Hare woont inmiddels in Amsterdam en maakte al twee films in Nederland voor Mazda (in opdracht van Vice) en Nike (in opdracht van We Are Pi)


Milka viert 120-jarig bestaan met campagne 22-04-2021 | 12:58:00
Milka bestaat 120 jaar en het merk viert dat met een campagne, waarbij de Stichting Jarige Job wordt gesteund. Ook zijn er acties voor consumenten


[Marketing Report Radio] Titus van Dijk: Met Tonny Media zet je een podcast neer als een merk 22-04-2021 | 12:05:00
Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media, het bedrijf achter bekende en populaire podcasts zoals de Zelfspodcast en Marc-Marie en vinden iets. Bij Marketing Report vertelt hij over het ontstaan van het bedrijf en verbreden door het neerzetten van podcasts als een merk


Intracto Group neemt Codezilla over 22-04-2021 | 11:16:07
Codezilla is overgenomen door Intracto Group. Codezilla ontwikkelt voor haar klanten de front-end voor voornamelijk complexe maatwerk (web)applicaties. Er werken 25 front-end development-experts bij Codezilla


[Marketing Report Radio] René Zeedijk over onderzoeken: Digital Ad Spend, online audiomarkt en bereikscijfers 22-04-2021 | 10:41:05
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer het Digital Ad Spend-onderzoek


Marcom interim-en adviesbureau USG Marketing & Communications gaat samenwerken met Logeion 21-04-2021 | 17:04:00
Interim- en adviesbureau USG Marketing & Communications en beroepsorganisatie Logeion bundelen hun krachten in een samenwerkingsovereenkomst die de huidige en toekomstige generatie communicatie- en marketingprofessionals beter moet voorzien van kennis, innovatie en ontwikkelingen binnen het vak


Shopify en Pinterest breiden samenwerking uit 21-04-2021 | 16:13:00
Shopify breidt de samenwerking met Pinterest uit naar 27 landen, waaronder Nederland. Het Shopify Pinterest-kanaal is vanaf nu ook actief in onder meer Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Brazilië


Adidas introduceert Impossible is Nothing campagne 21-04-2021 | 14:53:00
Adidas heeft de Impossible Is Nothing campagne gelanceerd met de videoreeks Seeing Possibilities. Impossible Is Nothing staat voor het denken en handelen in mogelijkheden, om zo met rebels optimisme een betere toekomst te creëren voor mens en planeet


HERC stelt Levi Rijper, Vincent Sapthu en Cherise Basiran aan 21-04-2021 | 10:42:00
Reclamebureau HERC heeft onlangs drie talenten benoemd om de ambities verder invulling te geven. Levi Rijper is Head of Production, Vincent Sapthu Head of Design en Cherise Basiran Queen of Office


Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial   20-04-2021 | 11:20:12
Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen


[Marketing Report - 20 april 2021] Linda Worp | Titus van Dijk | Geert Frank | Alwin Snippe 19-04-2021 | 16:56:00
Luister dinsdag 20 april om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt


[Startups] Opt Out Advertising, technologiepartner in het cookieloze tijdperk 19-04-2021 | 16:16:00
Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen


Getal 10 centraal in merkcampagne Radio 10 19-04-2021 | 15:48:33
In de merkcampagne van Radio 10, ontwikkeld samen met Talpa Networks in-house agency het Bureau, laat het station zien dat de 10 centraal staat in het leven van de luisteraar


[Marketing Week] Bob Koigi: Brands invest in sustainability and green projects 19-04-2021 | 14:45:00
Brands are increasingly investing in green projects and sustainability as they seek to cut down on emmissions and reduce their carbon footprint.


[Startups] Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling 19-04-2021 | 14:15:00
Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is. Het koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -